• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Tylko 10% mieszkańców wyraziło swoją opinie.

    "...udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie."
    No ja nie wiem, czy jest się czym chwalić. Należałoby dotrzeć do znacznie większej ilości mieszkańców.

    • 21 3

  • 172 do Rumi przez Łężyce

    • 20 3

  • (1)

    Zacznijcie w końcu modernizację ul.Chwarznieńskiej. Poszerzyć ul.Małokacką i Rolniczą!!! Dopiero wówczas mają sens Buspasy.

    • 18 10

    • Dlaczego ludzie mają mieć pod oknami drugą Morską?

      Bo Wy chcieliście mieszkać z dala od hałasu? Ludzie przy Chwarznieńskiej mieszkają od lat i mają dość tych samochodów jeżdżących pod oknami. Chcesz mieszkać na wsi - znajdź sobie tam robotę a nie terroryzuj całe centrum swoimi pomysłami!

      • 13 1

  • Potrzeba szerszych drog a nie buspasow (1)

    Mieszkam na jednym z osiedli w Wiczlinie i pracuję w Gdańsku. Dojazd komunikacją to dramat i strata czasu, ze wzgledu na konieczne przesiadki. Zostaje samochód. Te osiedla to sypialniane i większość ludzi dojeżdża do pracy samochodami. Moim zdaniem dlugofalowo pomoże tylko poszerzenie Chwarznienskiej do 2 pasów na zachód od obwodnicy i odkorkowanie Witomina nową drogą przez las.

    • 33 11

    • Przeprowadz sie do redlowa i przestan fanzolic!

      • 6 5

  • wszystkie pieniadze ida na korupcje w ARCE na buus nie ma

    • 19 8

  • O, mieszkańcy Chwarzna! To tylko półśrodki.

    Jest Was coraz więcej, mieszkacie coraz dalej centrum. Praktycznie jesteście oddzielnym miastem. I macie własne biedronki.

    Każcie sobie zrobić PKM. Czyli rozwidlenie linii nr 201 w Małym Kacu w Waszą stronę które po przejściu przez Was, Wiczlino i może Koleczkowo wróciłoby do linii nr 201 w Wielkim Kacu. Tak na skromny początek.

    Każcie se zrobić linię skm wzdłuż Obwodnicy. Mieszkać w jej pobliżu to masakra bo jest diabelnie daleko od kolei. A tyle tam centrów handlowych. Od Cisowej po Pryszcz tak wiele wiele węzłów a przy nich tak wiele osiedli, centrów handlowych i innych miejsc pracy. Atrakcyjnych tylko dla tambylców. Mieszkać u Was, a pracować w Pryszczu lub Wejherowie przestanie być wyczynem.

    Zagłosujcie na tych, którzy mają plan na PKM. Dotychczasowy samosąd już nawet nie próbuje kłamać, że coś zrobi.

    • 17 10

  • tak zgadzam się...niech zorganizują sobie komunikację w ramach SOKOŁKA PATIO czy tam

    WICHROWE WZGÓRZA

    • 20 6

  • wciąż na chodzie (3)

    5240 , 5250 z 1993 roku . podobno Gdynia wygrała jakiś konkurs na miasto przyszłości?

    • 26 8

    • Pojazdy są w dobrym stanie, poza tym potrzebne są przegubowce, a dostawa nowych autobusów będzie za rok.

      • 11 1

    • spod jak juz

      • 13 1

    • a wszyscy mówią że nie da się a jednak da się jeździć szrotami.

      szczur kiedy jakieś inwestycje? ??

      • 16 0

  • Tak to jest, jak najpierw się buduje, a potem odkrywa, że są problemy z dojazdem. Ot Polandia. Ciekawe kiedy ktoś chociażby obejrzy archiwalne fotografie, na których widać wytyczone ulice w szczerym polu. Najpierw projekt potem budowa. Kwiatkowski i Wenda w grobach się przewraca.

    • 13 17

  • Cóż wymgać od doktora Stępy skoro on ... (1)

    codziennie dojeżdża do firmy i przejeżdża przez totalnie sknocone skrzyżowanie { za jego kadencji zresztą przebudowane !} Chwarznieńska -Obwodnica !!! , tam aż się prosi aby byłto bezkolizyjny Węzeł bez regulacji świetlnej o płynnym bez potrzeby zatrzymywania się ruchu , Tak, tak ! jedziesz -stoisz tam na światłach to się przyjrzyj . Takie zresztą były plany budowniczych obwodnicy ,to wifać gołym okiem po po przygotowanym tam terenie. chodzi o to ,że bezkolizyjny zjazd z chwarznieńskiej w kierunku chyloni jadąc w kierunku Wiczlina powinien być przed dojazdem pod Obwodnice w prawo ,a zjazd w kierunku Gdańska po przejechaniu pod Obwodnicą też w prawo {przd l0ości0ołem } ! w tym samym miejscu powinny być zjazdy z obwodnicy !!! . To nawet paronasto letnia młodzież wie a nie wie pan doktór Stępa !!! . Nie tworzyły by się tam korki !

    • 19 8

    • Takie

      rozwiazanie potocznie nazywa się "koniczynka".
      Wystarczyło napisac ze należy zbudowac tam koniczynke, lub ze powinna tam byc pełna koniczynka.

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane