• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • Był artykuł jakiś czas temu na drugą linię PKM

    Miałaby między innymi jechać przez Wiczlino, tylko pytanie czy ma to w ogóle sens budowa od zera torów czy nie lepiej będzie zbudować buspasy i np puścić trolejbusy? W Gdańsku póki co ludzie w zdecydowanej większości zostali przy autobusach na trasach, które mniej więcej pokrywają się z trasą linii PKM na gdańskim odcinku.

    • 20 6

  • 160 puste przeloty (5)

    Bez przesady ...jako kierowca ktory tam jezdze czesto na lini 160 powiem ze wiekszosc kursow jest bez sensu ...pusto i zero ludzi tym bardziej ze 160 odjezdza niemal zawsze chwile po 140 lub 147 ...niech to zmienią

    • 126 9

    • niestety masz rację (1)

      ci co chcą mieć więcej autobusów nie wiedzą co paplają , ja nie jestem kierowca lecz mieszkaniec ul. Chwarznieńskiej i widzę codziennie gdy w autobusach jadacych na Chwarzno jest 95 % powietrza i kilka osób wewnątrz , i tak jest codziennie , jeżeli była by możliwośc zwiększenia kursów w sposób w zależności od potrzeb to tak lecz w regularne kursy to wywalanie pieniędzy w błoto tzn. w powietrze , szczególnie każda linia godziny wczesno ranne i ranne kierunek Chwarzno , trzeba porobię foto lub notatki jak jest
      to tyle
      pozdrawiam

      • 18 3

      • Wypełniałem ankietę

        Jednym z pytaniem były godziny w których osoba regularnie jeździ ZKM - więc tu chyba chodzi raczej o dopasowanie, aby nie było kursów powietrza... ale też kursów, gdy nie idzie wsiąść do autobusu :/

        • 13 3

    • Zamiast 160 powinno byc wiecej kursow 140 do Wiczlinskiej, albo skierowac go na polnoc Gdyni przez obwodnice i estakade, jak X (1)

      • 28 6

      • Yyy??? Mieszkam na Chwarznie, nigdy nie jechałem pustym 160. Przecież nawet poza godzinami szczytu autobusy tej linii są przepełnione (11-12).

        • 6 17

    • sedno sprawy. też mnie dziwi jak na przystanek przyjeżdżają w jednym czasie 2-3 autobusy z jednego kierunku

      szczur powinien się tym zainteresować

      • 24 5

  • korki (1)

    Panie Prezydencie Stępa czas odejść nic już Pan nie zrobi dobrego mieszkaniec wiczlina

    • 31 4

    • jak to nie

      rewitalizował park na Chwarznie. Wydał 2 miliony na prace o wartości góra 300 000

      • 14 3

  • Dlaczego 121 nie obsluguje Redlowa, Plyty redlowskiej i szpitala PCK ? (3)

    Do obslugi Karwin i Dabrowy mamy juz 147. Po co to dublowac ?
    Na Lowickiej i Raclawickiej raczej Nikt z Chwarzna-Wiczlina nie wysiada, wiec po co to tam pchac ?

    • 31 7

    • robiliśmy badania i analizy za miliony i tak trzeba!!! (1)

      • 13 0

      • a jakze...

        • 8 3

    • Po drugie do Karwin przez Wiczlino jest szybciej i bez korkow. Kto jezdzi naokolo ?

      • 14 2

  • Przestancie z tym Piesiewiczem i lewactwem, bo to jest juz nudne. (1)

    Fakty sa takie, ze zarowno drogowo jak i komunikayjnie (zbior-kom) Gdynia lezy. I nie pomoze tu zadna legenda o naszym miescie z najlepsza komunikacja w kraju. Co bylo, a nie jest nie pisze sie w rejestr - zapewne znacie to powiedzenie.
    Niestety, od dluzszego juz czasu samorzad Gdyni nie robi nic, co by moglo zmienic ten stan. Powodem tego zapewne jest pusta kasa.
    Za to planowania mamy pod dostatkiem, ale od tego korkow nie ubywa.

    Skoro wiec nie ma ktoredy jezdzic i po czym jezdzic, to chyba sluszna jest droga ograniczania ruchu samochodow osobowych w centrum oraz na dojazdach do niego, np. na korzysc zbior-komu ? No tak czy nie ?
    W kazdym razie ja postepowanie Miasta Wspolnego rozumie i mu kibicuje,
    bo nie widze dzisiaj zadnej szansy na budowe drog, ktore pomoglyby w szybkim dostaniu sie autem z peryferii do centrum. Pozostaje wciaz jednak alternatywa - zbior-kom - rozwiazanie, ktore daje nam szanse na szybki uprzywilejowany przejazd do centrum .
    Z pustego to i Salomon nie naleje - jak mowi inne przyslowie. Ludzie obudzcie sie i sami ocencie to na trzezwo, bo przy takim tempie rozbudowy Gdyni Zachod za rok czy dwa wogole do centrum Gdyni nie dojedziemy.

    • 25 9

    • wąskie gardło, to Rolnicza i Chwarznieńska

      przydałby się dodatkowy pas, to samo Chwarznieńska do skrzyżowania z Niską.
      Po prawej stronie Kieleckiej ( w dół) powinien być pas, bo jest tam wąsko, a wszyscy tną w dół pow. dopuszczalnej prędkości.

      • 8 2

  • Każda droga dwupasmowa powinna mieć buspas (7)

    To powinno być automatyczne - każda droga która ma dwa lub więcej pasów do jazdy w jedną stronę, powinna mieć prawy pas zarezerwowany jako buspas.
    Do tego Tristar ma możliwość to monitorować i automatycznie walić mandaty po 1000zł za każde naruszenie przepisów.

    To jest jakiś niepojęty, chory pomysł, rodem ze średniowiecza gdzie ludzie korzystający z komunikacji zrównoważonej muszą tkwić w korkach spowodowanych przez garstkę tych, których myślenie utkwiło w jakiś mrokach minionego tysiąclecia, gdzie jedna osoba poruszała się jednym samochodem, zasmradzając i zapychając miasta, oraz podporządkowując przestrzeń miejską pod miejsca parkingowe.

    • 30 25

    • (1)

      na Obwodnicy też ma być buspas?

      • 13 9

      • NIe

        Na obwodnicy zrobimy kontrapas dla rowerów i w ten cudowny sposób uspokoimy ruch .Taką mam koncepcje

        • 17 3

    • Zle sie czujesz? Juz przestam marudzic o bus pasach. Skorzystaj z chodnika i dawaj z buta

      • 9 8

    • Masz racje, ale niestety nasz kraj ciagle podaza z lekka zapozniony za przodujaca czescia Europy.

      Nie martwcie sie jednak o tych ludzi, bo z czasem, za kilka lat, i tak to zozumieja.
      Postep zawsze rodzi sie w bolu, wazne zmiany rowniez

      • 11 7

    • Znowu ten troll od "zrównoważonego rozwoju". (1)

      Po pierwsze, po co tworzyć buspasy na jezdniach po których nie jeździ komunikacja miejska?
      A po drugie, buspasy sprawdzają się w aglomeracjach, w których sieć połączeń jest bardzo gęsta, a w Trójmieście komunikacja jest niedorozwinięta. Oprócz kilku miejsc, buspasy świeciłyby pustkami.
      Po trzecie, aby skłonić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej, trzeba dać im szansę. Jak mają rzucić samochody i dojeżdżać zbiorkomem, jak w wiele miejsc nie dojeżdża lub potencjalnie podróż trwa godzinami?

      • 20 6

      • czy ty jestes slepy ? nazywasz trolem kogos kim sam jestes.

        Nikt nie jest przeciwko tworzeniu komunikacji zbiorowej .

        • 11 8

    • Bo Polska jest 50 lat za zachodem i wiecej i nie uczy sie na błedach niekorzysta tez z zachodnich rozwiazan sprawdzonych

      • 20 0

  • (1)

    Podejrzewam, że ludzie woleliby poszerzenie dróg, budowę nowych i zrobienie SKM. Ale nie ma jak opierać głównie tezy o 1000 mieszkańców, gdzie mieszka kilkadziesiąt

    • 21 10

    • Alez oczywiscie. Mieszkancy wlasnie woleliby SKM,

      ale czego tutaj wymagac ? Budowy nowej nitki, skoro "Oni" nie potrrafia puscic pociagu po juz istniejacych torach do polnocnej Gdyni / Kosakowa.

      • 12 0

  • OW

    Jeżeli nie zmieni sie dyrekcja to nic z tego nie bedzie!!
    Kto słyszał zeby tyle siedziec na stolku bez zadnego rozliczenia?? Komunikacja upadla na przelomie ostatnich 15 lat i winnego nie ma!
    Gdansk odjechal a gdynia upadla na twarz.
    ALE jest super i wszyscy zadowoleni brawo!

    • 25 5

  • A może by uruchomić skm-kę Gdynia Chwarzno wybudować stację kolejową

    • 13 3

  • A może by tak uruchomić stację kolejową Gdynia Chwarzno czyli skm-kę

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane