- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (34 opinie)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (102 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów
Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.
Pierwsze pomysły już są
Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.
Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków
Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.
Buspasy i dodatkowe kursy
Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.
Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.
572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.
Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.
Najpierw analiza, później propozycje
- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.
Miejsca
Opinie (165) 8 zablokowanych
-
2017-04-30 13:47
(3)
Hahaha nic nie dostaniecie
- 24 13
-
2020-07-18 19:44
Meksyk też trzeba utrzymać
- 1 1
-
2017-04-30 14:15
szczur brawo ty :)!
- 18 5
-
2017-04-30 13:47
Pekin trzeba utrzymać
- 21 1
-
2017-10-25 10:12
Przedluzyc trase autobusu 141
Przedluzyc trase autobusu 141, zero kosztow a niech ma petle na sokolce, zamiast w lesie na witominie.
- 15 8
-
2017-08-24 22:37
ZKM Stryjska tylko 192 na Witomino a na Chwarzno nie ma nic
- 18 5
-
2017-04-30 20:44
ankieta (2)
mieszkam na Chwarznie, 4 razy w tygodniu korzystam z km, kilka razy w tygodniu bywam na trójmiasto.pl i pierwsze słyszę o ankiecie... Chyba była tylko dla znajomych żeby wynik był pasujący do planów Urzędu Miasta.
Największym problemem jest to, że mamy bezpośrednie autobusy do centrum albo do centrum i zawsze tą sama trasą. Od wielkiego dzwonu 121 (w godzinach rannych i popołudniowych). Brak połączenia z Chylonią, Oksywiem, Orłowem czy Sopotem- tylko przesiadki.
Drugi problem to rozkład jazdy- jadą trzy autobusy tą samą trasą jeden po drugim a potem długo, długo nic. I znowu 3 autobusy jedne po drugim i znowu przerwa... Kto to układał? A potem im wychodzi, że w godzinach szczytu autobusy jeżdżą średnio co 7 minut...- 36 0
-
2017-04-30 22:45
Ankieta (1)
Na wiczlinie radny dzielnicy wysylal ankiete:) informacja byla na forum mieszkancow osiedla. Nie wiem jak to na sokolce czy chwarznie wygladalo?
- 15 0
-
2017-06-05 07:53
Ja też nic nie wiem o żadnej ankiecie. Ani nikt z moich sąsiadów.
- 13 1
-
2017-05-31 10:29
Z Chwarzna na Karwiny przez centrum
Nie ma połączenia inaczej niż do centrum i potem trajtek na Karwiny. W drugą stronę to samo 147 do pętli potem trajtek ale nie w godzinach wczesno porannych czyli jakby połączenie do pracy wcale nie istniało. A dla tych co uważają że chwarzno to nie miasto przypomnę że płacimy takie same podatki jak wszyscy w Gdyni. Więc dobrze byłoby te pieniądze wydać również na komunikację do zaraz największej dzielnicy tego miasta.
- 23 0
-
2017-05-30 18:33
Hmm
Tj. ktoś mądry w tych komentarzach napisał powodem korków było, jest i będzie WITOMINO !!
Po drugie jak ktoś chce mieszkać poza miastem, i mieć bardzo dobrą komunikacje z centrum Gdyni, polecam Wejherowo.
Mają fajne połączenia :)- 18 5
-
2017-05-30 15:06
proponuję
kolejkę szynową podziemną lub naziemną, powietrzną lub loty balonem. z punktu A (Sokółka) do centrum bezpośrednio, np pod stację Dworca Głównego.
- 17 6
-
2017-04-30 13:01
Chwarzno-Wiczlino nie ma bezposrednich polaczen z Chylonia i polnoca Gdyni. (10)
Przesiadka na K dopiero na bardzo odleglej petli Apollina, do tego czas oczekiwania na przesiadke i ryzyko spoznienia z nim zwiazane -przez korki. No szkoda gadac. K powinien jezdzic przez dzielnice.
Malo tego komunikacja z polnoca linia 103 to jakis zart. Rzadko i przez.......centrum miasta, zamiast obwodnica i estakada.- 68 16
-
2017-05-30 15:05
a 103?
jedzie...
- 5 2
-
2017-05-01 00:31
Północna Gdynia nie chce miec nic wspólnego z wioskami (2)
- 3 6
-
2017-05-01 02:50
To nie narzekajcie kiedy MTM bedzie znowu remontowal Estakade... (1)
- 1 7
-
2017-05-01 15:59
Co mnie obchodzi remont estakady
- 8 0
-
2017-04-30 21:15
Patrząc na rozwój Gdyni
To miasto powinno zapewnić płynny dojazd do Gdańska z każdej dzielnicy, bo tylko tam jest praca
- 10 5
-
2017-04-30 13:11
analizy mówią co innego! (4)
- 1 9
-
2017-04-30 13:14
jakie analizy ? (3)
Wiadomo, ze do centrum jezdzi najwiecej. Ale dlaczego ? Bo musi.
Bo jadac na polnoc Gdyni, czy do Rumii, Redy, Wejherowa trzeba pchac sie naokolo pezez centrum. Bo tak ...najszybciej ??? Bzdura.- 13 3
-
2017-04-30 13:17
A centrum wiecznie zapchane i zakorkowane. A przez kogo ? Przez nieudolny ZKM. (1)
Majac alternatywy w postaci obwodnicy, estakady pcha sie autobus linii 103 dookola przez centrum, dublujac 147. To jest chore !!! i to trzeba krytykowac.
K jezdzi obwodowa stojac w korku na Nowowiczlinskiej, zamiast przez Wiczlino i Chylonie obslugujac tym samym znacznie wiekszy obszar miasta (liczebnie)- 14 3
-
2017-04-30 17:24
O i to jest sedno sprawy. Caly ruch pcha sie przez centrum, ale po co ?
- 10 0
-
2017-04-30 14:13
analizy robione na zlecenie Urzędu miasta!
- 5 3
-
2017-04-30 12:52
(3)
Jak wam się nie podoba życie w mieście,bo samochody,bo brak zieleni,dróg rowerowych brak,bo komunikacja zła,bo brak parkingów.Proponuje najeść się glutenu kupić domek na wsi pod lasem i skończyć marudzić.
- 49 30
-
2017-05-01 08:33
yhy (1)
W jakim mieście :) Chwarzno i miasto hehe dobre sobie
- 9 1
-
2017-05-03 03:10
To jest gorsze od Szadółek w Gdańsku....
Mieszkania kupione na wsi i cywilizacji wymagają...- 7 0
-
2017-04-30 12:54
szczur to ty?
Mało już ludzi uciekło z miasta???
- 13 5
-
2017-05-01 10:55
mieszkancy dobrzewina i bojana tez domagaja sie większej ilosci autobudow. (1)
- 19 9
-
2017-05-02 11:31
to niech ida do swojego sołtysa bo nie słyszałam o takich dzielniach gdyni
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.