• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mitsubishi L200. Niczego się nie boi

Marcin Tymiński
22 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Mitsubishi L200. Mimo rozmiarów poręczny także w mieście, niezastąpiony w terenie. Mitsubishi L200. Mimo rozmiarów poręczny także w mieście, niezastąpiony w terenie.

Zaledwie 10 lat temu na pick-upy skazani byli głównie mieszkańcy Bieszczad i rozwoziciele gazu w butlach. I poza Polonezem nie mieli wielkiego wyboru. Obecne pick-upy w niczym nie przypominają swoich kanciastych, niewygodnych i topornych poprzedników. A jak sprawdza się przedstawiciel tego gatunku spod znaku Mitsubishi? Oto L200.



Nie wiadomo czemu Mitsubishi z uporem godnym lepszej sprawy proponuje regulację kierownicy tylko w pionie. Kombinując ustawieniami foteli można jednak zająć bardzo wygodną pozycję. Miejsca jest pod dostatkiem i to również dla pasażerów tylnej kanapy. Wygospodarowanie im sporej przestrzeni odbyło się co prawda kosztem tej ładunkowej, ale i tu nie jest źle. Oryginalne rozwiązanie Mitsubishi (paka jest szersza niż dłuższa - 1325 mm długości i 1470 mm szerokości ) pozwala załadować słuszne 900 kg ładunku. Jakość wykończenia wnętrza bardzo poprawna i zbliżona do "osobówek". Ładnie wygląda niebieskie podświetlenie zegarów i przeszycia niebieską nitką na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Po przekręceniu kluczyka...

Od razu słychać, że to diesel. Zimny nie klekocze, ale donośnie warczy. Gdy się rozgrzeje, łagodnieje znacznie, a jego dźwięk nawet pasuje do charakteru auta. 2,5 litra pojemności, 136 KM i ponad 300 Nm przy 2000 obrotów. Jeżeli w czasie jazdy zejdziemy poniżej 2000 obrotów, to wydaje się, że silnik też zaraz zejdzie. Dynamiczna jazda musi odbywać się powyżej tej wartości, a wtedy L200 dziarsko prze do przodu, w czym pomaga mu krótko zestopniowana i precyzyjna skrzynia biegów.

Komfort jazdy L200 nie odbiega wiele od tego do czego przyzwyczajają nas współczesne samochody osobowe. Dziury i nierówności zdewastowanych przez zimę i nie tylko dróg Mitsubishi połyka w miarę komfortowo, tak że ani kierowcy ani pasażerom nie wymknie się złe słowo na zawieszenie naszego pick-upa. Mniej wprawni kierujący mogą zestresować się lekko, gdy wierzgnie im nieco tył, do czego nieobciążony L200 ma tendencje, łatwo go jednak kontrolować, a gdy pogoda lub warunki na drodze robią się gorsze, pomaga "magiczne" 4x4.


To największa zaleta L200, która bije na głowę (prawdopodobnie) każdą konkurencję ze swojego segmentu. Centralny mechanizm różnicowy pozwala jeździć L200 z napędem 4x4 po każdej nawierzchni, także suchej i twardej. Gdy znowu wszystkich zaskoczy zima, a drogi pokryją się białą mazią, to nieocenione rozwiązanie. W naprawdę trudnym terenie L200 pomaga też reduktor.

Wtedy Mitsubishi pokazuje co potrafi. Dzięki wysokiemu prześwitowi sprawnie połyka głębokie koleiny, zmrożone pagórki i hałdy rozmokniętego śniegu bez obawy chociażby o zawieszenie. Tu daje o sobie znać prawdziwie terenowy rodowód auta. Zupełnie nie czuć sporego promienia skrętu (4,4 obrotu kierownicą). Gdy żwawo się nią kręci, Mitsubishi szybko, zwrotnie i posłusznie reaguje na "polecenia kierowcy".



Bez przesady L200 można w swojej klasie nadać tytuł "mistrza wertepów". W bonusie można dorzucić dyplom za rozsądne zużycie paliwa (od ok. 7,5 litrów w mieście z odłączonym 4x4, do ok. 13 litrów w terenie ze sporym obciążeniem). Samochód nie przyniesie też obciachu swojemu właścicielowi w mieście. Dobrze wyposażony i przyjemny dla oka L200 pozwala całkowicie zapomnieć o dawnej ociężałości, siermiężności i powolności pick-upów. Ceny? Od 90 990 zł za wersję Invite do 130 990 zł za wersję Instyle HP Navi z tym samym silnikiem co w testowanej wersji, ale o mocy 178 KM.

Auto do testów użyczone przez salon firmy Plichta, autoryzowanego, pomorskiego dealera i serwis marki Mitsubishi.

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • Którędy teraz się lepiej jedzie z Trójmiasta do Warszawy? (12)

    Standardowo drogą nr 7 czy lepiej autostradą? Jeśli autostradą to co potem? Przez Grudziądz czy Toruń-Włocławek?
    Co polecacie?

    • 8 10

    • śmiecisz forum (4)

      • 2 13

      • dla purystów - zaśmiecasz...

        • 7 4

      • strażniku forumowej moralności! (2)

        takie "śmiecisz forum" powinno być pod większością postów w trojmiasto.pl więc do dzieła! Zbaw ten świat!

        • 5 2

        • :) (1)

          jasne i wtedy, ktoś mnie podsumuje - "śmiecisz forum" ;) Dziękuję bardzo....

          • 5 3

          • bo zaśmiecasz forum

            i tyle w tym temacie

            • 1 0

    • (2)

      Polecam Ci autostradę. Przed Toruniem odbijasz na obwodnicę Torunia i po około 10km masz już drogowskazy na Wa-wę.
      Sam testowałem tę trasę kilkukrotnie jest zdecydowanie przyjemniejsza.
      Czas przejazdu pomimo kilkudziesięciu km nadkładki jest porównywalny z przejazdem 7-ką.
      Pozdr i szerokiej drogi.

      • 4 0

      • potwierdzam - 10 od Torunia do Płońska jest szeroka i w dużej części po remoncie

        • 1 0

      • Dzięki!

        pozdrawiam, szerokości

        • 1 0

    • Zdecydowanie 7....

      • 2 1

    • rebiechowo-okecie :-)

      • 2 0

    • Jak masz L200 to zdecydowanie polecam drogę polną

      • 3 0

    • autostrada poten toruń - włocławek - potem

      • 0 0

  • idealny do miasta (3)

    najlepszy do parkowania pod marketem

    • 24 2

    • pod przedszkolem albo szkołą (2)

      • 7 1

      • ktoś nie skumał ironiii?! (1)

        • 0 6

        • ktoś nie skumał aluzji do mamusiek

          odbierających pociechy ze szkoły

          • 8 1

  • niczego się nie boi ?? (6)

    a powinien się obawiać - na początek konkurencji nowych aut (Hilux, Navara, D-Max) a zaraz potem używek, bo za takie pieniądze to musiałbym być szalony, żeby go nabyć w salonie....;

    • 10 5

    • jeździłem L200, hilux i navara (2)

      hilux - słabe silniki (na początku produkcji), tragiczna jakość wykończenia wnętrza, przeciętne właściwości napędu 4x4

      navara - czy raczej navala - tragiczna jakość wszystkiego - to auto TYLKO wygląda, poza tym słabo jeździ (szczególnie z pustą paką - lata po asfalcie a nie ma jak L200 stabilizacji toru jazdy), okropna tylna kanapa - dzieciaki narzekały już po 10 minutach

      l200 - jedyne, co mogę mu zarzucić to dziecinny wygląd i przeciętny komfort na tylnej kanapie

      ja nie widzę sensownej konkurencji - dla kogoś, kto próbował wszystkich aut a nie ma klapek na oczach

      • 5 0

      • L200 od 2006... (1)

        ...jeżdżę i mam zarzut zasadniczy do kiepskiej dynamiki silnika poniżej tych magicznych 2000-2500 obrotów (136KM 2,5l). Oczywiście pod obciążeniem dużym jest to dobre auto w trasie ale na biegach 3-5. 1 i 2 w czasie ruszania flegmatyczne. Trudno jednak nie chwalić napędu. W każdych warunkach próbowałem i rzeczywiście super. Dla eksperymentu wjechałem w tym roku w taki śnieg mokry ,że ledwo przejechałem ale przejechałem - nie jest to typowa terenówka bo ma za lekki tył i gdybym go nie doładował ok 100kg ładunku nie byłby stabilny w szybszych zakrętach a pasażerowie z tyłu uderzali by głową w podsufitkę ;-)

        • 0 0

        • zgoda

          ja jeździłem wersją z chipem - chyba nieco ponad 160 KM wtedy jest (motor ten sam - 2.5 TD)
          przyznam, że auto sporo zyskuje - ciągnie od 1500 rpm

          • 0 0

    • (1)

      to porównaj cenę choćby hiluxa - pal sześć jakie to auto
      z pełną kabina i wyposażeniem jak najniższe l200
      to zobaczysz co ile kosztuje

      • 1 1

      • Porównałem w 2006 i zobaczyłem co ile kosztuje

        wyszło ,że to co było w L200 w średniej wersji wyposażenia było super w porównaniu z Hiluxem i Navarą (a sprawdziłem dokładnie i do tego jeździłem jazdy każdym z tych aut przed decyzją o zakupie L200!)

        • 1 0

    • rdzy sie boi

      delikatny lakier. dotknalem drzwiami na parkingu takiego a lakier odprysl ajkbym trzasnal z calej sily

      • 0 0

  • To jest samochód do wożenia prosiaków na pace (2)

    nie kumam ludzi, którzy sobie go kupują jako samochód miejski.
    Idealnie sprawdza się na parkingach, gdzie zajmuje od 2 do 4 miejsc.

    • 28 8

    • w usa robotnicy albo farmerzy tym jezdzą (1)

      j.w

      • 15 1

      • Polska to nie USA

        • 2 0

  • w swojej klasie (4)

    w zwiazku z tym ze posiada centralny dyfer i skrzynie super plasuje sie zdecydowanie w czolowce

    • 5 3

    • oczywiscie chodzilo o skrzynie super (2)

      j.w.

      • 1 0

      • dlaczego wycina slowo s e l e c t ? (1)

        • 1 0

        • "zabezpieczenie" przed atakiem sql injection? ;)

          • 3 0

    • W terenie i tak najlepiej sprawuje się Hilux...

      ...co nie zmienia faktu że za 100tys wolałbym kupić Nissana Partola GR z ostatniej serii na ramie, po generalnym remoncie i przystosowaniu do tego do czego został stworzony, czyli ciężki teren :)

      • 0 0

  • a czy naszej "szwajcarii kaszubskiej" nie ma rozwozicieli gazów?

    bo w pekasach to wiem że są

    • 7 1

  • szkoda ze pakaniejest zabudowana

    • 2 0

  • Artykuł SPONSOROWANY ??? (6)

    Model L200 od 2006 roku na rynku... i Pan Redaktor dokonuje "odkrywczego testu". Czyżby kryptoreklama?

    • 6 2

    • znasz wogle znaczenie slowa kryptoreklama>???

      a jak myslisz ze jakikolwiek test powstaje bez udzialu importera to powodzenia!

      • 1 0

    • od 2009... (1)

      ...jest po faceliftingu z dluga paka, zmodernizowanym silnikiem i wieloma drobnymi zmianami...dlatego warto o nim napisac...

      • 1 0

      • taaaaa ma nowe opony

        po liftingu, teraz slicki

        • 1 1

    • (2)

      Pan Autor chyba jednak nie jeździł tym autem. Komfort zbliżony do komfortu w osobówkach? Ciekawe jakich? Przecież L200 tak jak i inne pikapy jest na ramie a zachowanie ramiaka nijak się ma do zachowania auta z nadwoziem samonośnym.

      • 4 1

      • Zgadza się! (1)

        Osobówka to to nie jest - trzeba się sporo nauczyć zanim dobrze się takim autem jeździ a pasażerowie z tyłu ze względu na resory piórowe o komforcie mogą zapomnieć (chyba ,że uwielbiają skoki na siedząco na 10cm w górę).

        • 1 0

        • Obiążenie

          Wystarczy obciążyć pakę jakimś ciężarem rzędu 200kg i jest git :-)
          Jeżdżę na codzień Toyotą Hilux 2008 2.5 D4D i mimo że ma inne zawieszenie to jednak bez obciążenia nie jest kolorowo a są specjalnie wyprofilowane płaskie dociążniki dla tych samochodów

          • 0 0

  • PO 80 TYSIĄCACH ROZWALA SIE SPRZĘGŁO, SUPER FURA NAPRAWDE (3)

    • 14 2

    • nie mówię nie, ale

      widziałem gościa, który trzy razy zmieniał sprzęgło w nowej toyocie i jak się okazało startował z trzeciego biegu zawsze

      oczywiście to pewnie jeden na milion ale użytkowanie też jest ważne,
      jak ktoś ostro piłuje to prędzej czy później coś padnie, nawet jak sam nie jeździ ostro (bądź nieumiejętnie) to zdarza się przecież, że kupił skatowanego szrota jako pewex nówkę a później płacz w serwisie

      • 2 0

    • pOTWIERDZAM (1)

      Mitsubishi olewa sprawe sprzegła w autach na cztery łapy!
      Outlader,ten sam problem,zwłaszca z francuzkim motorem 2,2.

      • 2 0

      • nie do końca jest to normą

        w Grandisie z silnikiem 2.0 tdi (motor z VW, Audi) nie ma tego problemu w żadnym, które przyjeżdżały na przeglądy.

        • 0 0

  • to samochod dla ludzi aktywnych (6)

    Sama idea takiego samochodu przywedrowala z USA gdzie sa one popularne takze wsrod mlodziezy;wozi sie na tym dechy do surfingu,motocykle crosowe ,rowery gorskie.... .
    Oczywiscie z poczatku byl to pojazd dla farmerow.
    Dzis na to auto mozna nawet poderwac sliczna pania z miasta stlecznego Warszawa!

    • 8 10

    • a u nas się niczego nie wozi

      bo się jeszcze kufer zarysuje

      • 9 0

    • (2)

      u nas można powozić najwyżej śnieg.

      • 5 0

      • albo świnie do skupu (1)

        • 2 0

        • gnój ze stajni też

          • 0 0

    • pieprzysz faermazony o tych aktywnych ludziach

      tacy kupują Pickapa?
      bo ja myślałem, że to auto stworzone jako użytkowe, pomocne w pracy np w stadninie, rolnictwie, budownictwie etc. Jako mały transport. Tak przynajmniej jest w cywilizowanych krajach, że pickup służy do przewozu "drobnicy".
      Ale idąc twoim tokiem rozumowania w POLSCE to lansik i top trendy :P Tak jak ktoś wyżej wspomniał laska z tipsami po córcie pod przedszkole zajeżdża i do solarium, a potem jej sponsor bierze furę i na siłownie jedzie.

      • 2 0

    • niejedna Sopocianka ma mokre stringi na widok łysego karka w tym aucie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane