Wiadomości

Mitsubishi Outlander PHEV 2.0: SUV ładowany z gniazdka

Najnowszy artukuł na ten temat

Dwa elektryczne radiowozy dla straży miejskiej

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0.
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Do trójmiejskich salonów wjechała druga generacja Mitsubishi Outlandera PHEV. Hybrydowy SUV typu Plug-in (ładowany z gniazdka) otrzymał m.in. nową stylistykę, mocniejsze silniki, udoskonalony układ jezdny i większą baterię. Jego cennik rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Sprawdziliśmy, co potrafi nowa hybryda z prądem.



Czy podoba ci się nowy Mitsubishi Outlander?

tak, jest bardzo interesujący 31%
raczej tak, może być 30%
nie, jest nijaki 39%
zakończona Łącznie głosów: 83
Mitsubishi Outlander PHEV po raz pierwszy został przedstawiony motoryzacyjnemu światu podczas Paris Motor Show we wrześniu 2012 roku. Na debiut tego modelu w Polsce musieliśmy poczekać niespełna dwa lata. Pierwsza generacja osiągnęła ogromny sukces - od 2015 roku to najlepiej sprzedająca się hybryda typu Plug-in na świecie. Do końca ubiegłego roku kupiono łącznie 236 tys. egzemplarzy tego modelu. Dziś Outlander PHEV to jedna z najpopularniejszych hybryd ładowanych z gniazdka na świecie. Pora na kontynuację tego sukcesu przez drugą odsłonę.

Warto również dodać, że premierowa generacja Outlandera PHEV zaskoczyła rynek wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednym z nich było zastosowanie trzech silników - benzynowego i dwóch elektrycznych, które rozmieszczono przy obu osiach. Taki zabieg sprawił, że Outlander stał się pierwszą w historii elektryczną hybrydą z napędem 4x4.

Salony samochodowe w Trójmieście


Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł.
Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Co zmieniło się w Outlanderze PHEV 2.0? Kluczowa zmiana tyczy się układu napędowego, który otrzymał nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra oraz mocy 135 KM (wcześniej oferowana była pojemność 2 litrów). Jednostka pracuje w obiegu Atkinsona. Japończycy zwiększyli także o 10 proc. moc generatora oraz tylnego silnika elektrycznego (do 95 KM).

Z kolei o 15 proc. podniesiono pojemność akumulatora napędowego - liczy teraz 13,8 kWh. To nie koniec zmian, w trybach jazdy pojawiły się dwie nowe opcje - sport i śnieg.

Modernizacje przeszły także konstrukcje nadwozia i podwozia. Nowy Outlander PHEV otrzymał nową atrapę chłodnicy, przemodelowane zderzaki, lampy i spoiler. We wnętrzu natomiast pojawiły się m.in. nowy wybierak biegów, zmieniony panel zegarów oraz fotele o bardziej komfortowym profilu. Pomyślano także o pasażerach tylnej kanapy, którzy teraz mają do dyspozycji nawiewy klimatyzacji.

Inżynierowie sumiennie popracowali nad poprawą właściwości jezdnych. Nadwozie zostało usztywnione, układ jezdny ma nowe nastawy zawieszenia, układ kierowniczy jest szybszy i precyzyjniej reaguje, natomiast układ hamulcowy oferuje teraz większe średnice tarcz.

Nowy Outlander PHEV 2.0 ma dokładnie takie same wymiary, jak jego poprzednik. A to oznacza, że nic nie zmieniło się w kwestii przestronności wnętrza - nadal jest bardzo dobrze. Bagażnik oferuje 463 l przestrzeni (to zaledwie o 14 l mniej niż w wersji z silnikiem spalinowym). Dostęp do bagażnika umożliwia pokrywa unoszona elektrycznie. Niestety to udogodnienie dostępne jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Istyle Plus PHEV.

Warto dodać, że klasycznego Outlandera można konfigurować w wersji 5- lub 7-miejscowej. W przypadku modelu hybrydowego nie ma takiej możliwości. PHEV jest dostępny wyłącznie z dwoma rzędami siedzeń.

Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin.
Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Przechodzimy do tego, co najważniejsze w przypadku PHEV, czyli układu hybrydy. Jak już wspomniałem, nowa bateria ma pojemność 13,8 kWh. Do pełna z domowego gniazdka 230 V naładujecie ją w około 6-7 godzin. Jeśli skorzystacie z szybkiej ładowarki w standardzie CHAdeMO, w ciągu zaledwie 25 minut bateria naładuje się do poziomu 80 proc. Producent podaje, że Outlander PHEV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać 45 km. Podczas mojej, normalnej jazdy, przy użyciu wyłącznie silników elektrycznych, na prądzie przejechałem nieco mniej, bo 30 km. W trybie elektrycznym można jechać z prędkością maksymalnie 135 km/h (to o 10 km/h więcej niż w poprzedniej generacji).

Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM.
Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy. Wszystkie są automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferują stały elektryczny napęd na wszystkie koła:

  • Całkowicie elektryczny tryb EV. Samochód jest napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, a energia pozyskiwana jest z akumulatora napędowego.
  • Szeregowy tryb hybrydowy. SUV-a napędzają nadal oba silniki elektryczne, natomiast jednostka spalinowa napędza generator w celu ładowania akumulatora napędowego podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie, podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV).
  • Równoległy tryb hybrydowy. W tym trybie przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej prędkości 135 km/h). Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Outlander PHEV oferuje automatyczne ładowanie podczas jazdy, samowystarczalny tryb ładowania "Charge", ale również wielostopniowe odzyskiwanie energii hamowania. W przypadku ostatniego systemu tak naprawdę wszystko zależy od kierowcy, który przy pomocy łopatek przy kierownicy sam dostosowuje poziom rekuperacji. Ma do dyspozycji w sumie pięć poziomów.

Po całkowitym rozładowaniu baterii automatycznie załączy się 2,4-litrowy silnik benzynowy. Podczas jazd testowych średnie spalanie przy klasycznym napędzie oscylowało w granicach 8-9 litrów paliwa na 100 km. Przy autostradowych prędkościach przekroczyło 10 litrów.

Zespół napędowy Outlandera PHEV przeszedł aktualizację. Generuje teraz w sumie 224 KM, a najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4 litra. Dzięki takiemu zabiegowi inżynierom udało się wycisnąć jeszcze wyższy moment obrotowy, mniejsze drgania oraz lepsze przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 211 Nm (wcześniej 190 Nm), a Outlander PHEV do "setki rozpędza się w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Cennik drugiej generacji Mitsubishi Outlandera PHEV rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Egzemplarz użyczony przez dealera Motor Centrum z Gdańska posiada topowe wyposażenie Instyle Plus i został wyceniony na 214 290 zł.

Warto na koniec dodać, że producent nakłada na napęd hybrydowy i baterię gwarancję ośmiu lat bądź 160 tys. km.

Opinie (44) 1 zablokowana

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu: