• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mitsubishi Outlander PHEV 2.0: SUV ładowany z gniazdka

Michał Jelionek
5 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0. Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2.0.

Do trójmiejskich salonów wjechała druga generacja Mitsubishi Outlandera PHEV. Hybrydowy SUV typu Plug-in (ładowany z gniazdka) otrzymał m.in. nową stylistykę, mocniejsze silniki, udoskonalony układ jezdny i większą baterię. Jego cennik rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Sprawdziliśmy, co potrafi nowa hybryda z prądem.



Czy podoba ci się nowy Mitsubishi Outlander?

Mitsubishi Outlander PHEV po raz pierwszy został przedstawiony motoryzacyjnemu światu podczas Paris Motor Show we wrześniu 2012 roku. Na debiut tego modelu w Polsce musieliśmy poczekać niespełna dwa lata. Pierwsza generacja osiągnęła ogromny sukces - od 2015 roku to najlepiej sprzedająca się hybryda typu Plug-in na świecie. Do końca ubiegłego roku kupiono łącznie 236 tys. egzemplarzy tego modelu. Dziś Outlander PHEV to jedna z najpopularniejszych hybryd ładowanych z gniazdka na świecie. Pora na kontynuację tego sukcesu przez drugą odsłonę.

Warto również dodać, że premierowa generacja Outlandera PHEV zaskoczyła rynek wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednym z nich było zastosowanie trzech silników - benzynowego i dwóch elektrycznych, które rozmieszczono przy obu osiach. Taki zabieg sprawił, że Outlander stał się pierwszą w historii elektryczną hybrydą z napędem 4x4.

Salony samochodowe w Trójmieście


Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł. Cennik nowego Outlandera PHEV startuje od kwoty 175 990 zł.
Co zmieniło się w Outlanderze PHEV 2.0? Kluczowa zmiana tyczy się układu napędowego, który otrzymał nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra oraz mocy 135 KM (wcześniej oferowana była pojemność 2 litrów). Jednostka pracuje w obiegu Atkinsona. Japończycy zwiększyli także o 10 proc. moc generatora oraz tylnego silnika elektrycznego (do 95 KM).

Z kolei o 15 proc. podniesiono pojemność akumulatora napędowego - liczy teraz 13,8 kWh. To nie koniec zmian, w trybach jazdy pojawiły się dwie nowe opcje - sport i śnieg.

  • Mitsubishi Outlander PHEV to hybryda ładowana z gniazdka.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Modernizacje przeszły także konstrukcje nadwozia i podwozia. Nowy Outlander PHEV otrzymał nową atrapę chłodnicy, przemodelowane zderzaki, lampy i spoiler. We wnętrzu natomiast pojawiły się m.in. nowy wybierak biegów, zmieniony panel zegarów oraz fotele o bardziej komfortowym profilu. Pomyślano także o pasażerach tylnej kanapy, którzy teraz mają do dyspozycji nawiewy klimatyzacji.

Inżynierowie sumiennie popracowali nad poprawą właściwości jezdnych. Nadwozie zostało usztywnione, układ jezdny ma nowe nastawy zawieszenia, układ kierowniczy jest szybszy i precyzyjniej reaguje, natomiast układ hamulcowy oferuje teraz większe średnice tarcz.

  • Outlander PHEV posiada trzy silniki: benzynowy i dwa elektryczne.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Nowy Outlander PHEV 2.0 ma dokładnie takie same wymiary, jak jego poprzednik. A to oznacza, że nic nie zmieniło się w kwestii przestronności wnętrza - nadal jest bardzo dobrze. Bagażnik oferuje 463 l przestrzeni (to zaledwie o 14 l mniej niż w wersji z silnikiem spalinowym). Dostęp do bagażnika umożliwia pokrywa unoszona elektrycznie. Niestety to udogodnienie dostępne jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Istyle Plus PHEV.

Warto dodać, że klasycznego Outlandera można konfigurować w wersji 5- lub 7-miejscowej. W przypadku modelu hybrydowego nie ma takiej możliwości. PHEV jest dostępny wyłącznie z dwoma rzędami siedzeń.

Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin. Z domowego gniazdka 230 V bateria naładuje się do pełna w 6-7 godzin.
Przechodzimy do tego, co najważniejsze w przypadku PHEV, czyli układu hybrydy. Jak już wspomniałem, nowa bateria ma pojemność 13,8 kWh. Do pełna z domowego gniazdka 230 V naładujecie ją w około 6-7 godzin. Jeśli skorzystacie z szybkiej ładowarki w standardzie CHAdeMO, w ciągu zaledwie 25 minut bateria naładuje się do poziomu 80 proc. Producent podaje, że Outlander PHEV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać 45 km. Podczas mojej, normalnej jazdy, przy użyciu wyłącznie silników elektrycznych, na prądzie przejechałem nieco mniej, bo 30 km. W trybie elektrycznym można jechać z prędkością maksymalnie 135 km/h (to o 10 km/h więcej niż w poprzedniej generacji).

Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM. Układ hybrydowy generuje łączną moc 224 KM.
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy. Wszystkie są automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferują stały elektryczny napęd na wszystkie koła:

  • Całkowicie elektryczny tryb EV. Samochód jest napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym, a energia pozyskiwana jest z akumulatora napędowego.
  • Szeregowy tryb hybrydowy. SUV-a napędzają nadal oba silniki elektryczne, natomiast jednostka spalinowa napędza generator w celu ładowania akumulatora napędowego podczas jazdy. To tryb aktywowany automatycznie, podczas nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV).
  • Równoległy tryb hybrydowy. W tym trybie przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego, a tylny silnik elektryczny napędza tylne koła. To tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej prędkości 135 km/h). Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator.

Nowy Mitsubishi Outlander PHEV Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Outlander PHEV oferuje automatyczne ładowanie podczas jazdy, samowystarczalny tryb ładowania "Charge", ale również wielostopniowe odzyskiwanie energii hamowania. W przypadku ostatniego systemu tak naprawdę wszystko zależy od kierowcy, który przy pomocy łopatek przy kierownicy sam dostosowuje poziom rekuperacji. Ma do dyspozycji w sumie pięć poziomów.

Po całkowitym rozładowaniu baterii automatycznie załączy się 2,4-litrowy silnik benzynowy. Podczas jazd testowych średnie spalanie przy klasycznym napędzie oscylowało w granicach 8-9 litrów paliwa na 100 km. Przy autostradowych prędkościach przekroczyło 10 litrów.

  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV ma dokładnie takie same wymiary, jak poprzednik.
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Zespół napędowy Outlandera PHEV przeszedł aktualizację. Generuje teraz w sumie 224 KM, a najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4 litra. Dzięki takiemu zabiegowi inżynierom udało się wycisnąć jeszcze wyższy moment obrotowy, mniejsze drgania oraz lepsze przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 211 Nm (wcześniej 190 Nm), a Outlander PHEV do "setki rozpędza się w 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
  • Nowy Mitsubishi Outlander PHEV
Cennik drugiej generacji Mitsubishi Outlandera PHEV rozpoczyna się od kwoty 175 990 zł. Egzemplarz użyczony przez dealera Motor Centrum z Gdańska posiada topowe wyposażenie Instyle Plus i został wyceniony na 214 290 zł.

Warto na koniec dodać, że producent nakłada na napęd hybrydowy i baterię gwarancję ośmiu lat bądź 160 tys. km.

Miejsca

Opinie (45) 1 zablokowana

  • auta na prad sa dobre (9)

    dla wege ci0t popijajacych kraftowe piwa i dyskutujacych nad ekologia za pomoca swojego ekologicznego MAC'a wyprodukowanego w chinach.

    • 15 12

    • pomyślał wyborca pisu

      dorzucając o 4 rano kolejny 25kg worek rosyjskiego ekogroszku do pieca...

      • 5 7

    • Deska rozdzielcza rodem z wczesnych lat 00. (4)

      to ma być fura za 200 tysi? Upadli na głowę.

      • 6 0

      • mam pierwszą generację od nowości i przy 330 tys nic się nie dzieje (3)

        czego nie mogę powiedzieć o badziewnej X3 z 2007 żony, która cały czas się sypała (od nowości)

        • 1 0

        • oj nie gadaj, jak wprowadzili hydrauliczne popychacze zaworów to leciały na potęgę (2)

          koszt naprawy 6 koła. Pracowałem w firemce właściciela salonów przy Elbląskiej, m.in. Mitsu. Sporo mam znajomych w tej firmie.

          • 1 0

          • 4G63 2.0 DOHC I4 (1)

            wymiana oleju i filtrów co 15 tys km i wszystko cacy, X3 miał 2.0d i przy 47 tys urwał się korbowód .... (auto nowe z salonu)

            • 0 0

            • ale ja mówię o Mitsu na gwarancji, tam wszystko było robione na czas

              a zawory i tak p...ły. Natomiast co do bety to mój kumpel zaliczył gruba naprawę ale dopiero przy grubo ponad 200 tys. Tyle że model 5

              • 0 0

    • Te warunki trzeba spelnić łacznie?

      • 3 1

    • (1)

      piję tylko kraftowe piwa a uznaję tylko stare V8 z emisją Euro 1. Nie mam fejsa ani insta. Pasi ?

      • 2 0

      • po co gadasz z i**otą, zapomniał jeszcze dodać że żydzi, masoni i komuniści ci od elektryków

        sam bym z chęcią kupił elektryka do jazdy po mieście, tak samo jak Shelby Cobrę za niepowtarzalny staj, osiągi i ryk V8, zaporożca bo siał niezłą trzodę czy Mazdę z Wanklem bo to wyjątkowy silnik. Ale pod jego ciasną kopułą nie ma miejsca na wartości pośrednie. Jest tylko ajfon albo telefon na korbke. I ch..

        • 1 1

  • SUV i ekologia hahaha (9)

    Dla firm i koncernów nie liczy się człowiek czy środowisko tylko zysk. Dobrze, że w końcu klimat daje się we znaki i wreszcie ruszył temat ochrony środowiska. Natomiast nagły ukłon w stronę samochodow elektrycznych to tylko i wyłącznie marketing bazujący ma trendzie bycia pro ekologicznym w coraz bardziej świadomym na te tematy społeczeństwie. Natomiast jeśli chodzi o robienie SUVA na prąd... Jest to zaprzeczenie ekologii samej w sobie. Jestem też pewnym że klienci biorący takie auto w ratach:) chca się dowartościować na megalomanię oraz to, że hybryda to nowinka i można brylować. Zapewne będzie służył na trasie: kosmetycza-galeria-apartament. SUV do miasta i ekologia......:)

    • 18 5

    • no wlasnie (7)

      czy ktos mi wyjasni skad ten szkodliwy ped na suvy????? bredza o ekologii a rynek zalewaja suvami :(

      • 5 1

      • (3)

        Osoby ktore świeżo się wzbogaciły mają jeszcze kompleksy że są z "ludu". Duże paliwożerne auto je dowartościowuje;) Co z tego, że wizete na raty;)

        • 2 2

        • Nikt mądry (2)

          Nie kupuje juz aut za gotówkę, kwotę 200-300 tyś lepiej wydać na mieszkanie, które wynajmiesz. Ale co ty możesz wiedzieć o finansach? Wsiadaj na rower i zawijaj się...

          • 2 3

          • wsadz sobie rower pozerze... (1)

            Mam więcej oszczednosci niż ty nadęty madralo;) Rata za auto zapłacona Januszku?

            • 1 2

            • 20zł w kieszeni to nie oszczędności kmiotku

              • 0 0

      • dziurawe drogi, wysokie krawężniki i progi zwalniające (2)

        tyle i tylko tyle.

        • 2 0

        • A co ma dziura do suva? (1)

          SUV nie ma trwalszego zawieszenia, nie ma go lepszej jakości, bardziej odpornego. Jest tylko wyższy. Co ma to do dziur i ich pokonywania? Kolejny co łyknął marketing.

          • 0 1

          • tyle ma że nie urwiesz osłony silnika na jakiejś gruntowej tak jak ja w Corsie

            Możesz sobie zjechać na dziurawą gruntówkę i się nie martwić. Nie urwiesz też zderzaka pod marketem bo zderzak ci się nie zaczepi o ten krawężnik. Kolejny co nie kuma tekstu pisanego.

            • 0 0

    • Jedni się dowartościowują, inni nie

      Ci którzy to robią dowartościowują się nie tylko SUVami, ale też innymi autami. W zależności na co ich stać. Są tacy których dowartościowuje nawet pełnoletni Passat. To wiele mówi też o tobie. Kategorycznie stwierdzasz że ktoś musi się dowartościowywać kupując takie auto. Skąd takie myślenie u ciebie wynika? Z systemu wartości? No bo skąd inąd? Z zazdrości? Bo zeby dojść do takiej konkluzji musiałbyś nie znać nikogo normalnego kto takie auto kupił. Ale to w takim razie problem towarzystwa w jakim się obracasz.

      • 0 0

  • (3)

    Outlaner 1 gen. 2.0t z motorem i ukladem napedowym z Evo. Konkurencja dla Forestera XT. Oba smoki paliły po 15-18 litrów :)
    To byly czasy

    • 8 0

    • Outlander 2,0T gen 1-super wózek był.

      Naped stały 4x4, przyspieszenie extra jak na taki wózek( w rok zrobiłem 45 tys i prawie limit punktów karnych za prędkość-bo nim się wolno nie dało jezdzic!!) ale złopał benzynę i to lepszą 98 jak smok-ale co tam frajda była .Motor z Evo miał troche zdławiony by wieksza masę pchał. Miałem go 5 lat od nowego(ostanie sztuki były w super cenach przed wejściem nowej wersji-z super alcantarą na siedzeniach nie do zdarcia).Tak to były czasy...

      • 2 0

    • czemu smoki ? (1)

      w 94 miałem Żuka i palił 17 z groszem

      • 0 0

      • one chyba każdemu tyle samo paliły niezależnie od użytkowania

        bo kumplowi też palił 17 :D

        • 0 0

  • 170 tysi a po dwóch latach wart 90? (2)

    Wolę Rav4

    • 13 4

    • powiem jak mój kumpel co całe życie mieszkał na wsi, "chyba z byka spadłeś"

      za stówe znajdziesz największego biedaka w klasie który koło takiego za 170 nigdy nie stał. I mówię o elektryku

      • 0 2

    • Też bym na Rav4 wolał postawić, Toyoty bardzo dobrze wartość trzymają, ale w sumie nie ma co się dziwić skoro są mało awaryjne

      • 1 0

  • Ładne auto, tylko dlaczego port ładowania ma (2)

    wejście CHAdeMO i jeszcze jakieś inne zamiast powszechnie stosowanego w Europie 'Type 2" ? Ujednolicenie w tym przypadku byłoby wskazane!?

    • 6 0

    • (1)

      W Europie to CCS a nie type2. Type2 to AC, chademo i CCS to stałoprądowe. Trochę słabo, że to auto max moc którą jest w stanie przyjąć to ciut ponad 20 kW.

      • 0 0

      • tak, tylko w porcie ładowania (jak rozumiem) jest jedno gniazdo 'szybkie' i jedno 'wolne'

        więc w tym przypadku CHAdeMO + jakieś inne (oba rodem z dalekiego wschodu). Na Europę powinni stosować CCS jako kombinację CCS/Type2 (jedno gniazdo z zatyczką na Type2)

        • 0 0

  • nie kupuje (2)

    najpierw musza "opanowac" znana od pol wieku technologie pozbycia sie szkodliwej i awaryjnej skrzyni beiegow. czekam na hybrydy z silnikami elektrycznymi przy kolach. lexus mi taka obiecal za rok

    • 3 2

    • A mi Pagani.. Horacio

      • 3 0

    • dodam jeszcze

      ze minal rok czy 2 a obiecanych doplat do elektrykow brak. i nie zanosi sie na zadna zmiane w najblizszym czasie

      • 0 0

  • 214k (1)

    To za trzy lata, na wypszy rocznika, będzie za jakieś 79 kola ;)

    • 1 2

    • na wyprzedaży za 80 koła jest tylko podstawowa wersja benzyniaka

      parę sztuk w całej Polsce

      • 0 0

  • Mnie jakoś nie przekonał. Ja to bardziej czekam aż u nas się pojawi rav4 plug in z 306 KM, ten bardziej mnie ciekawi ;)

    • 3 0

  • Polska kraj w którym sprzedaje sie najmniej nowych aut ,a najwiecej sprowadza 20letniego złomu z Niemiec

    raczej sukcesu nie będzie :)
    Z ekologia ma niewiele wspólnego ale zawsze to jakiś początek :)

    • 4 1

  • 3 kapcie i 175 za outa vs. 3 kapcie i 46 za outa ładowanego sztrumem z wiatrowych. nein. danke. zostaje po lewej stronie Odry

    • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane