- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (173 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (127 opinii)
- 4 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (253 opinie)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (15 opinii)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Moment potrącenia pasażera wysiadającego z tramwaju
Chwila nieuwagi - tyle zazwyczaj potrzeba, by doszło do wypadku. Boleśnie przekonał się o tym mężczyzna wysiadający z tramwaju na ul. Oliwskiej w Gdańsku. Kierująca toyotą nie ustąpiła mu pierwszeństwa i doszło do potrącenia. Policja apeluje, by w rejonie przystanków znajdujących się wprost na jezdni szczególną ostrożność zachowywali i pasażerowie, i kierowcy.
Przystanek tramwajowy znajduje się tam bezpośrednio na jezdni i oznakowany jest charakterystycznym zygzakiem. To z niego pasażerowie wsiadają do tramwaju i z niego wysiadają.
Kierowcy, widząc zatrzymujący się na jego wysokości tramwaj, mają bezwzględny obowiązek zatrzymania.
Niestety w tym przypadku było inaczej.
- Kierująca toyotą 29-letnia mieszkanka Gdańska, jadąc prawym pasem ruchu ul. Oliwskiej, na wysokości przystanku tramwajowego, podczas omijania tramwaju nie zastosowała się do obowiązku zatrzymania pojazdu, by zapewnić pieszym swobodne dojścia do chodnika i potrąciła wysiadającego z tramwaju mężczyznę, który został przewieziony do szpitala. Policjanci sprawdzili stan 29-latki alkomatem. Kobieta była trzeźwa. W związku z rażącym naruszeniem przepisów ruchu drogowego policjanci zatrzymali prawo jazdy kierującej toyotą - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Kierowca musi się zatrzymać
Całe zdarzenie zostało zarejestrowane przez kamerę tramwaju. Publikujemy je jako pierwsi ku przestrodze, aby pokazać, że chwila nieuwagi na drodze może doprowadzić do poważnego wypadku.
- Apelujemy o zachowanie ostrożności na drodze oraz stosowanie się do przepisów ruchu drogowego - dodaje Ciska. - Zgodnie z art. 26 pkt 6 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.
Znów o włos od wypadku na Oliwskiej (66 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-01 12:18
szlaban dla gap (21)
Wiele osób, zwłaszcza nie przyzwyczajonych do obecności tramwajów na drodze nie umie się zachować na zygzaku oznaczającym przystanek. Gdyby tramwaj miał na końcu szlaban ze znakiem STOP, który opuszczał by się tuż przed otwarciem drzwi, być może obudziłoby to czujność gapowatych kierowców.
- 588 46
-
2022-07-05 06:47
Po pierwsze wszędzie musiałyby być przystanki tylko w jezdni. Po drugie nie nadążonoby naprawiać tych szlabanów.
- 0 0
-
2022-07-02 18:44
ile by to kosztowało?
- 0 0
-
2022-07-02 13:23
Po co dublować przepisy
Co to znaczy, że ktoś jest nieprzyzwyczajony? Kodeks drogowy obowiązuje jeden w całym kraju, w miastach z tramwajami nie obowiązują żadne specjalne przepisy drogowe, kierowca ma obowiązek znać i stosować się do wszystkich przepisów, a nie tylko do tych które opisują jego codzienne sytuacje. Jeżeli kierowca nie wie jak zachować się w takiej
Co to znaczy, że ktoś jest nieprzyzwyczajony? Kodeks drogowy obowiązuje jeden w całym kraju, w miastach z tramwajami nie obowiązują żadne specjalne przepisy drogowe, kierowca ma obowiązek znać i stosować się do wszystkich przepisów, a nie tylko do tych które opisują jego codzienne sytuacje. Jeżeli kierowca nie wie jak zachować się w takiej sytuacji, to powinien najpierw się douczyć lub policjant powinien zatrzymać mu prawo jazdy i skierować na ponowny kurs bo przecież osoba nieznająca przepisów nie powinna jeździć po drodze.
Po co dublować przepisy i tworzyć skomplikowane konstrukcje prawne? Twórzmy proste systemy prawne, które są zrozumiałe dla każdego. Obecnie kodeks drogowy przewiduje sytuację z przystankiem umiejscowionym tak jak na fimie i bardzo jasno określa jak powinien zachować się kierujący. Tworzenie wielu różnych przepisów opisujących dokładnie tą samą sytuację (czyli dodanie znaku STOP w miejscu w którym i tak istnieje obowiązek zatrzymania się) będzie prowadziło do chaosu i wygeneruje wiele niepotrzebnych problemów.
Art 26 kodeksu drogowego:
"Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej."- 4 0
-
2022-07-02 12:58
sorry , nie przeczytałem komentarza a też mi się nasunął ten pomysł jako pierwszy. nie jest on kosztowny i skomplikowany, dla ratowania życia warto stworzyć grupę nacisku na ustawodawców aby się tym zajęli nawet w skali UE. Tyle elektroniko wprowadzono do samochodów to i tramwajom należy się modernizacja.
- 0 0
-
2022-07-02 10:28
To dobry pomysł! Na końcu tramwaju, kiedy staje na przystanku powinny być wyświetlane stosowne napisy
"nie przyzwyczajonych" piszmy łącznie...
- 0 0
-
2022-07-01 16:16
Kobieta z Wrocławia (3)
nie wydaje mi się, we Wrocławiu również są tramwaje, kobiecie musiał mózg po prostu wyparować i takie są skutki
- 27 5
-
2022-07-02 23:56
przeczytaj artykuł - mieszkanka Gdańska
Samochód pewnie służbowy, dlatego na wrocławskich numerach
- 3 0
-
2022-07-01 22:04
We Wrocławiu są też tramwaje
- 6 1
-
2022-07-01 18:05
Nie z Wrocławia a spod Wrocławia
DW - Wrocław, DWR - powiat, czyli jakaś dziura pod Wrocławiem
- 22 3
-
2022-07-01 13:07
Jak ten przepis był już za PRLu to nawet nie (5)
było zygzaka i jakoś się jeździło.
- 27 6
-
2022-07-01 13:21
zygzaki w sumie od niedawna malują (4)
chociaż one też w przepisach istniały wcześniej - tylko kiepskich kierowców coraz więcej. Powinien być obowiązek powtarzana teorii co 5-10 lat.
- 38 4
-
2022-07-02 11:33
To samo pomyślałam- obowiązek egzaminu co 10 lat
- 3 0
-
2022-07-02 05:35
powinien to być normalny przystanek (2)
żey zapewnić bezpieczeństwo pieszym na miarę XXIw. zamiast tego będą pewnie kolejne ograniczenia dla kierowców
- 8 12
-
2022-07-02 13:04
Coś przebąkują o nowym typie przystanku, jakoś pasy drogowe mają się kończyć, jezdnia z dwu pasowej zamienia się w jedno pasową, samochody będą musiały czekać aż tramwaj odjedzie i dopiero za nim mogą pojechać. Gdzieś w Gdańsku postawili coś takiego ale nie powiem gdzie, tylko mignęło mi w trojmiasto.pl
- 3 0
-
2022-07-02 12:00
w 21 wieku ulica to deptak na którym samochód to intruz
ty raczej mówisz o 20 wieku w jakimś dzikim kraju...
- 0 4
-
2022-07-01 12:26
(5)
Musiał by jeszcze kolczatkę na jezdni rozwijać.
Taki szlaban bez kolców pod spodem od razu by staranowali.- 87 9
-
2022-07-01 13:25
Po polsku. (4)
Musiałby.
- 21 8
-
2022-07-01 22:21
(3)
Obie formy są poprawne nieuku.
- 2 14
-
2022-07-02 14:38
dno
widze bydlo nie umiejace pisac jeszcze sie rzuca
- 1 1
-
2022-07-02 10:29
Musiałby - jedyna poprawna forma.
- 9 0
-
2022-07-01 23:15
niełuku
a łuku, łuk to poprawna forma tego narzędzia dzbanku
- 4 3
-
2022-07-01 12:03
(22)
Kierowcy, ciąży na was ogromna odpowiedzialność za życie pieszych. Uważajcie na nich. Piesi, wy również dbajcie o swoje zdrowie. Wasze prawo do pierwszeństwa nie pomoże wam, gdy będziecie martwi lub przykuci do łóżka. Co wam szkodzi się rozejrzeć
- 520 39
-
2022-07-02 11:07
(1)
dali wam takie uprawnienia ze nie musicie uważać myślicie ze macie pierwszeństwo a to błąd co z tego ze macie pierwszeństwo kierowca może zasłabnąć może nagle pęknąć przewód hamulcowy i wtedy zonk samochód się nie zatrzyma a wy jak te ślepe kury leziecie i nie zwracacie uwagi chociaż nikt z was takiego obowiązku nie zdjął tutaj akurat wina kierowcy ale pieszemu też bym wlepił mandat wyszedł z tramwaju nie patrząc co się w okuł niego dzieje brawo
- 1 4
-
2022-07-02 12:13
Ten babelon nie zasłabł, ona po prostu ma przepisy gdzieś.
- 3 0
-
2022-07-02 10:09
Tak, wszyscy powinni uważać.
Ale, tu chyba pieszy jest niewinny. Babelon potrącił go na przystanku, to był przystanek. Chyba w Polsce przystanki powinny być jednak tylko i wyłącznie tradycyjne, czyli na podniesieniu. Takie zygzaki to tylko w cywilizowanych krajach, czyli nie u nas. Jedyne co ten facet mógł zrobić, to nie wysiadać i jechać dalej. Tak nie powinno być.
- 3 1
-
2022-07-01 15:06
(1)
Zgoda, ale piesi to nie święte krowy, a jeśli życie im miłe to powinni się rozejrzeć. Co z tego, że mają pierwszeństwo, skoro śmiertelność pieszego większa? Co z tego, że kierowca poniesie kare, skoro pieszy już żyć nie będzie? Trzeba myśleć, obie strony. Na filmie widać kobitki wysiadające z tramwaju życia nauczone, uszły bez szwanku, Pan nie
Zgoda, ale piesi to nie święte krowy, a jeśli życie im miłe to powinni się rozejrzeć. Co z tego, że mają pierwszeństwo, skoro śmiertelność pieszego większa? Co z tego, że kierowca poniesie kare, skoro pieszy już żyć nie będzie? Trzeba myśleć, obie strony. Na filmie widać kobitki wysiadające z tramwaju życia nauczone, uszły bez szwanku, Pan nie spojrzał. Nikt nas nie uchroni, jeśli sami nie będziemy uważać. Pani kierująca szybko za kierownicą nie usiądzie, no i dobrze, będzie bezpieczniej. Zdrówka i pomyślunku wszystkim życzę! :)
- 5 17
-
2022-07-02 10:11
To był przystanek tramwajowy, to nie było przejście dla pieszych. Nie pisz głupot.
- 3 1
-
2022-07-01 14:12
o jaki slodki apel, pewnie od kobiety? bo to jest takie slodkie mowic o oczywistych rzeczach i plawic sie w swojej dobroci i (1)
- 4 8
-
2022-07-01 15:22
A co ma do tego płeć autora? Dobrze napisane. Ty pewnie wolałbyś wypocic komentarz o kierofczykach. Bo tak robią prawdziwi faceci xD
- 9 1
-
2022-07-01 12:59
Cymbałku wtym wypadku pieszy nie moze zareagowac bo wysiadając z tramwaju nie moze blokowac przejscia !! (1)
Nie moze stanac na schodkach i tylko wystawic głowe by sprawdzic czy bandyta jedzie a jak jedzie czy sie zatrzyma?
- 42 10
-
2022-07-01 14:16
zwlaszcza bandyta..i inne werbalne wykolejenia
- 8 2
-
2022-07-01 12:54
służbowa toyota w leasingu (rej DWR...) + zawsze spiesząca się oczywiście paniusia przedstawiciel handlowy = takie zdarzenie (1)
- 39 1
-
2022-07-01 14:07
Aplikacja przewozowa 20 godzinę w pracy
Numer rejestracyjny / registration number: DWR 4833J
Numer boczny / side number: 1084
Żadne zasady odpoczynku (jak przy autach ciężarowych), żadna forma zatrudnienia (działalność gospodarcza), brak legalności (działalność na "słupa", brak weryfikacji praw jazdy obcokrajowców).
Już kilka lat temu w W-wie była masa wypadków z udziałem przewozów, że o gwałatach na pasażerkachnie wspomnę. Dziś dociera to do nas. Cieszmy się, w końcu jestesmy tacy otwarci na wszystko co nowe :)- 8 3
-
2022-07-01 12:52
to była kierowczyni. kierowców zostaw w spokoju (1)
- 23 16
-
2022-07-01 14:15
jechala defensywnie, nie tak jak sterowani terstposteronem kierowcy, ci ostatni by zdolaliby moze przejechac, zanim drzwi
- 3 5
-
2022-07-01 12:16
zapoznaj się z hasłem przerzucania odpowiedzialności na ofiary. Typowa argumentacja kierofczyków.
- 51 18
-
2022-07-01 12:15
Zapomniałeś dodać, że kierowcy za takie wypadki powinni trafiać na przymusowe wakacje do półotwartego zakładu karnego. (7)
I to, że nigdy nie byli karani to nie przeszkadza w zostaniu przestępcą z dnia na dzień.
- 68 33
-
2022-07-01 13:30
przestan.
- 2 2
-
2022-07-01 12:30
piesi też, jeśli zawinili (5)
- 34 39
-
2022-07-01 12:34
W tym rzecz, że nie zawinili (4)
W Polsce IQ po usadowieniu się za kierownicą spada najwidoczniej do 1/4 wyjściowego. Bez słupków i fizycznych barier wysuwających się z jezdni każdy przepis jest tylko sugestią.
- 57 16
-
2022-07-01 14:13
obecna generacja umie jechac tylko na wprost, kazde odchylenie od prostej drogi stanowi juz nielada mentanlne wyzwanie (na
kursie tego nie bylo a na fejsiku tez nie, olaboga co robic, co robic)
- 20 1
-
2022-07-01 13:30
zle zaprojektowane przystanki (2)
Tutaj nie nalezy winic ani pieszego ani kierowcy
- 5 77
-
2022-07-01 20:07
W większych europejskich miastach jest takich wieeeeele
Więcej tramwajów, więcej ludzi, więcej samochodow. Ale tylko w tym patologicznym kraju to problem. Łatwiej zwalić wine na przystanek, bo prawko to teraz w chipsach dają. Każdy, kto robił kurs w Gdańsku, musiał mieć do czynienia z takimi przystankami. Bezmyślność, autopilot w bani i typowa kobieca bezwglednosc za kierownicą zrobiły swoje.
- 13 1
-
2022-07-01 14:11
No popacz pan
Jakoś w wielu cywilizowanych krajach takie przystanki(wiedeńskie jeśli nie wiedziałeś) sprawdzają się. Tylko w Bantustanie mamy poczucie że samochodem można wszystko...
- 40 6
-
2022-07-01 23:09
Kiedyś też popełniłem ten wielki błąd (16)
Na szczęście jechałem bardzo powoli i stanąłem w miejscu. Takie rozwiązanie przystanku w praktyce widziałem pierwszy raz wtedy, co mnie w żaden sposób by nie usprawiedliwiło. Ta Pani widzę, że jechała dodatkowo szybko i to jest jej dodatkowe przewinienie w tej sprawie.
- 189 3
-
2022-07-02 10:00
(9)
BŁĄD ? nieznajomość przepisów !
- 8 5
-
2022-07-02 15:44
Przecież zygzag oznacza zakaz zatrzymania w tym miejscu, stosuje się to również na przystankach autobusowych.
Nijak nie mówi on możliwości pojawienia się na jedni pieszych
- 0 8
-
2022-07-02 12:26
Tez nie znalem tego przepisu. (7)
Sorry, ale zygzak na jezdni to malo sugestywny znak, powinni byc zdecydowanie cos bardziej zwracajacego uwage. Ciekawy jestem jak statystycznie zachowaliby sie w takiej sytuacji kierowcy z innych krajow. Mysle ze niestety podobnie to pani z artykulu.
- 1 16
-
2022-07-04 08:58
to co ty robisz za kierownicą, jak nie znasz przepisów?
- 2 0
-
2022-07-04 08:18
kupiłaś/eś prawo jazdy w pakiecie z autem? mało sugestywny znak? lepiej przesiądź się na komunikację miejską
- 2 0
-
2022-07-02 13:06
(3)
Ten zygzak to rzeczywiście poroniony pomysł, powinny być sylwetki przechodzących ludzi, najlepiej kolorowe, namalowane w ten sposób żeby wyglądały realnie jak wsiadający ludzie. Reklamy przy bramkach piłkarskich tak są malowane, do złudzenia wyglądają jak przestrzenne a to płaskie malunki.
- 0 8
-
2022-07-04 08:21
Czyli kierowcy są tak ograniczeni umysłowo, że obrazki muszą być proste i sugestywne? (1)
Bo inaczej nie rozumiecie? Strach przechodzić przez jezdnię
- 4 0
-
2022-08-02 11:25
Nie, wszyscy kierowcy są Einstein-ami
W dodatki 24h na dobę do końca życia od chwili odebrania prawa jazdy.
Tak to działa!- 0 0
-
2022-07-04 06:39
Po to jest taki by był inny. To też oznaczenie dla motorniczego tramwaju gdzie jest przystanek. Ten znak to nie wymysł ostatnich lat, jest od wielu lat
- 3 0
-
2022-07-02 12:32
A nie uczyli jak się zachować trza odebrać ci prawko
Na drogach i przeróbce są takie przystanki głąby jadą jak tramwaj bądź autobus staje
- 8 0
-
2022-07-02 08:21
Tak to jest jak sie przyjezdza ze wsi (5)
Do Wojewódzkiego miasta.
- 12 19
-
2022-07-04 06:37
To nie ma znaczenia skąd przyjechał. Ma prawo jazdy i powinien znać ten znak poziomy i wiedzieć jak się zachować.
- 2 0
-
2022-07-03 08:46
Powiedział wieśman wsiadając na hulajnogę.
- 0 0
-
2022-07-02 13:08
Po twoim wpisie jestem pewien, że jesteś napływowy (1)
- 4 2
-
2022-07-04 08:57
Sprawdźcie sobie rejestrację tego autka
A potem się mądrzyjcie
- 0 0
-
2022-07-02 12:22
Po Twoim wpisie rzeczywiscie mozna ocenic poziom ludzi z tzw. miasta
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.