- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (163 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (79 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (84 opinie)
- 4 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
Montują siatki zabezpieczające na wiaduktach. To ochrona dla ludzi
Siatki zamontowano na wiadukcie Obwodnicy Południowej.
Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę na siatki zamontowane na Obwodnicy Południowej. Opublikował film w Raporcie z Trójmiasta i zadał pytanie, w jakim celu stosuje się takie "ogrodzenie". Wyjaśniamy.
Montowanie siatek na wiaduktach to pokłosie tragicznych wypadków, do których dochodziło w ostatnich dwóch latach na polskich drogach. Zginęły w nich osoby, które wpadły w szczeliny dzielące obydwie jezdnie.
Dlatego też zdecydowano się w miejscach niebezpiecznych montować siatki ochronne między drogami na wiadukcie. Siatki przypominające ogrodzenie mają powstrzymać osoby do przechodzenia na przeciwległe pasy. Dzieje się tak często, gdy np. dojdzie do wypadku, a osoby znajdujące się po drugiej stronie chcą nieść pomoc. W emocjach przeskakują przez barierki oddzielające pasy ruchu, nie zwracając uwagi, że między nimi jest kilkunastometrowa przepaść.
Siatki są montowane na obiektach mostowych dwujezdniowych w ciągu dróg krajowych, gdzie każdy z obiektów ma po jednej jezdni. Co do zasady w takich miejscach, szczególnie na drogach ekspresowych nie powinno być żadnych ludzi. Do tego są zamontowane wysokie bariery, które zapobiegają przechodzeniu/przeskakiwaniu między obiektami. Niestety pomimo tego zdarzało się, że znajdowały się osoby próbujące pokonać mniejszy lub większy prześwit między wiaduktami i dochodziło tam do wypadków śmiertelnych. Stąd decyzja, by takie bliźniacze obiekty mostowe dodatkowo zabezpieczyć tabliczkami ostrzegawczymi i pionową siatką - wyjaśnia Piotr Michalski z GDDKiA.
Siatki zabezpieczające zamontowano m.in. na odcinku Obwodnicy Południowej na wysokości Traktu św. Wojciecha. To w tym miejscu obwodnicę tworzy kilkukilometrowy wiadukt.
Opinie wybrane
-
2022-11-05 10:13
"W emocjach przeskakują przez barierki oddzielające pasy ruchu, nie zwracając uwagi, że między nimi jest kilkunastometrowa (6)
Świetny pomysł, ale też kompromitacja przepisów i projektantów - nie wzięto tego pod uwagę podczas budowy? A jak jest poza Polską?
- 51 26
-
2022-11-15 13:09
Lepiej synku, zamontować teraz taką siatkę żebyś (jak doszłoby do tragedii) nie musiał pisać, dlaczego takiej siatki nie
zamontowano. Zrozumiałeś?
- 0 0
-
2022-11-06 23:12
Podawana Kawa W MC Donalds jest gorąca!!!!
Nasze społeczeństwo się uwstecznia!!! Kupując dany produkt dołączona jest do niego książeczka ostrzeżeń !!! Za moich czasów uczono tego w szkole!!!Ludzie co się z wami dzieje???
- 5 1
-
2022-11-06 08:13
(1)
To żadna kompromitacja. Na wiadukcie jest bariera 1,1m tzw. barieroporęcz wyższa od standardowej bariery drogowej. Na taką barierę trzeba się wspiąć. Do wypadków o których pisano dochodziło w nocy lub przy słabej widoczności ofiary najprawdopodobniej nie zdawały sobie sprawy, że znajdują się na wiadukcie. Może to wina przeszkolenia kierowców,
To żadna kompromitacja. Na wiadukcie jest bariera 1,1m tzw. barieroporęcz wyższa od standardowej bariery drogowej. Na taką barierę trzeba się wspiąć. Do wypadków o których pisano dochodziło w nocy lub przy słabej widoczności ofiary najprawdopodobniej nie zdawały sobie sprawy, że znajdują się na wiadukcie. Może to wina przeszkolenia kierowców, którzy powinni rozróżniać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego? Czy wszystko ma być i**otoodporne... Teraz na wszystkich wiaduktach w Polsce w gddkia będą montowane siatki pionowe lub poziome.
- 5 1
-
2022-11-06 09:51
na statkach też stosuje się barierki 1 oraz 1,1 m; wyższych nie, bo tylko samobójca chciałby przeskoczyć, a np. 1,5 by go nie
Natomiast w opisanych drogowych sytuacjach jest ryzyko, że podczas wypadku niektóre osoby pod wpływem emocji przeskoczą barierkę 1,1, aby kogoś ratować i giną - jest to bodaj najbardziej tragiczny rodzaj wypadków. Aby temu zapobiec budowane są podwyższenia; powinny być budowane już w momencie pierwotnej inwestycji.
- 2 1
-
2022-11-05 11:31
Bo w polsce infrastruktury nie buduje sie dla ludzi i pojazdów.
Infrastrukturę u nas buduje się tylko dla pojazdów. Ludzie są tam niemile widziani.
- 7 11
-
2022-11-05 11:26
Jak słyszę że ktoś coś robi "w emocjach" to każdy sposób jest dobry, aby go zatrzymać. Włącz emocje = wyłącz myślenie.
- 7 2
-
2022-11-05 11:32
Nie lepiej zamontować siatkę (7)
Która chroni przed upadkiem a nie przechodzeniem? Czasami takie przejście na drugą stronę może pomóc, zamiast siatki która to uniemożliwia można chyba zamontować taką, która ochroni w razie upadku zatrzyma kogoś na odpowiedniej wysokości?
- 73 7
-
2022-11-07 10:30
"Nie lepiej zamontować siatkę (5) Która chroni przed upadkiem a nie przechodzeniem?"
czyli nie siatka, lecz solidna krata?
- 1 0
-
2022-11-06 08:17
Siatki są i pionowe i poziome. Bez szczegółów to na długich obiektach, na łukach w planie montuje się pionowe.
- 0 0
-
2022-11-05 11:40
Już się zaczyna plusowanie (4)
Pomysł który wymyślilem z zabezpieczaniem bloków siatką. Dlaczego plus ujecie na wiadukcie a na bloku nie? Przecież wiecje ludzi ginie nawet przypadkiem przy myciu okna niż pomiędzy wiaduktami na autostradzie! Widzę że logika to nie jest najmocniejsza strona społecznego myślenia.
- 12 7
-
2022-11-06 10:25
prawda, że więcej ludzi ginie podczas mycia okien, ale podczas takiego mycia masz czas na
przygotowanie się do pracy, doskonale wiesz, że pomyłka może kosztować życie a ponadto możesz przywiązać się liną lub gumą do pianina, natomiast opisywane wypadki wynikają z niewiedzy i emocji.
- 2 0
-
2022-11-06 10:28
ponadto - za życie na autostradzie odpowiada po części właściciel, natomiast za życie (2)
myjącego okna odpowiada sam myjczy; oczywiście administracja powinna na tablicy ogłoszeń wieszać stosowane przestrogi bijące po oczach.
- 0 0
-
2022-11-06 13:03
Co? (1)
Myjczy? Raczej myjący.
- 1 1
-
2022-11-07 22:31
Moze myjec?
Hehe
- 0 0
-
2022-11-05 10:51
(19)
Szkoda ze nikt nie pomyślał o tym ze jak będzie wypadek a jedynymi ludźmi - świadkami będą kierowcy po przeciwnej stronie to nie będą mieli możliwości udzielenia pierwszej pomocy
- 64 26
-
2022-11-05 16:27
Ratownik to chyba z ciebie na papierze. (1)
Tam jest węzeł taki, że w razie potrzeby karetka z jednej strony na drugą dostanie się w 30-40sek. Druga sprawa jest to węzeł tak wielkościowo skomunikowany, że nie ma tam minuty nawet bez auta. Przypominam, że nieudzielenie pomocy ofiarom wypadku jest ? I tu sobie doczytaj.
- 2 0
-
2022-11-06 10:39
na filmikach widać, jak ludziska garną sie do pomocy - jedzie autko, obraca się po poślizgu,
lekko trzepie w barierkę, raczej nikomu nic się nie dzieje, a autka cieszą się, że to nie one i mkną dalej licząc na to, że ktoś inny się zatrzyma... Jeśli jedzie paroosobowa rodzina z dziecmi i spieszy się na lotnisko, deszcz pada, to się jednak nie zatrzyma... I zostanie ukarana, bo ktoś nagrał?
- 0 0
-
2022-11-05 11:43
Właśnie po to to jest (7)
żeby nie mogli przejść. Były już śmiertelne wypadki w takich okolicznościach - w nocy na wiadukcie ktoś chciał przejść ze swojego pasa na przeciwny żeby udzielić pomocy. Spadł i zginął, bo pomiędzy była przerwa.
- 8 0
-
2022-11-05 12:02
tej przerwy nie powinno być i na to powinny być przepisy (6)
służby nie powinny odebrać trasy z takimi przerwami!
- 1 8
-
2022-11-05 12:14
(1)
Zastanów się teraz, jak pracowałaby taka konstrukcja, np. pod wpływem wiatru itp.
- 4 0
-
2022-11-06 10:36
a jak ma pracować solidna żelbetowa konstrukcja na wietrze? Buja się?
to co z proponowanymi poziomymi kratami, jeśli byłyby wbetonowane? A jeśli luźne lub przykręcane, to byłyby kradzione
- 0 2
-
2022-11-05 12:13
Są normy budowlane I jak najbardziej taka przerwa może być (3)
- 6 0
-
2022-11-05 12:31
ale przerwa może być, bo jest konieczna czy dozwolona, a jeśli nie jest konieczna, to można z niej zrezygnować, (2)
a jeśli jest niezbędna, to czy może być np. 30 cm?
- 2 1
-
2022-11-06 08:25
(1)
Zgodnie z przepisami na drodze klasy A i S (autostrady i drogi ekspresowe) jezdnie muszą być rozdzielone (chodzi o umożliwienie remontu lub wyburzenia jednej jezdni bez konieczności zamykania całej trasy). Przerwa między jezdniami musi wynosić minimum 80 cm, jeżeli nie ma możliwości dostępu do wiaduktu od spodu (np. w celu wykonania przeglądu budowlanego lub napraw). Jeśli jest możliwość dostępu od spodu to przerwa wynosi 10 cm. Częściej jednak stosuje się te 80 cm.
- 5 0
-
2022-11-06 10:34
i te 70 cm zadecydowało o śmierci paru osób?
to opisywane płotki stoją wzdłuż krawędzi obu jezdni w przypadku szczeliny 80 cm? Jeśli 10 cm, to zbędne...
- 0 0
-
2022-11-05 11:31
Po drugiej stronie
To Ciebie nie dotyczy, właśnie ze względów bezpieczeństwa, masz jechać dalej nie zwalniać! Dlatego właśnie jak coś się staje to cała obwodnica stoji w obu kierunkach bo się gapią de. Bile
- 9 2
-
2022-11-05 11:32
Bo u nas nie myśli się o ludziach, tylko o przepustowości
Planistów zmienić, ludzi a nie samochody na pierestał i może kiedyś będzie lepiej
- 2 7
-
2022-11-05 11:25
To wezwą pomoc zamiast narażać siebie.
- 7 1
-
2022-11-05 11:11
To (2)
Przeleziesz przez siatkę górą
- 1 0
-
2022-11-06 10:32
dla fanatyków niesienia pomocy i wspinaczy na zmodyfikowaną siatkę
mocna propozycja - najwyższa linka pod napięciem... Wówczas fanatyk ratownictwa spadnie na właściwą stronę...
- 3 0
-
2022-11-06 10:30
nie przeleziesz - podczas wspinania przejdzie ci ochota na łażenie a ponadto przypomnisz sobie ostrzeżenia
zadzwonisz po pomoc.
- 0 0
-
2022-11-05 11:03
Bezpieczeństwo pomagającego (2)
Właśnie w tym celu to zostało zrobione, żeby nie przechodzili mimo wypadku (1 zasada twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze). Jedyna bezpieczna opcja to zatrzymać się na końcu wiaduktu, przejść na drugą stronę i wrócić.
- 23 5
-
2022-11-05 11:26
(1)
Kiedyś byłem w takiej sytuacji i bez problemu przekroczyłem około półmetrową przerwę i dostałem się do poszkodowanych po drugiej stronie.
Może lepiej tą siatkę rozpiąć między jezdniami.- 8 3
-
2022-11-05 12:00
pozioma pomiędzy jezdniami musiałaby być mocniejsza niż ta pionowa
ponadto po paru latach mogłaby mieć lokalne uszkodzenie, w które akurat ktoś by wpadł...
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.