Wiadomości

Ulica Morska - kolejne motoryzacyjne zagłębie

Najnowszy artukuł na ten temat

Usługa door-to-door w salonach samochodowych

Odświeżone stacje Renault i Dacii, które należą do Grupy Zdunek.
Odświeżone stacje Renault i Dacii, które należą do Grupy Zdunek. fot. Renault Zdunek

Całkiem niedawno pisaliśmy o al. Grunwaldzkiej, czyli najpopularniejszej motoryzacyjnej ulicy nie tylko w Gdańsku, ale i w całym Trójmieście. Gdybyśmy stworzyli ranking takich arterii, to z pewnością na drugim miejscu uplasowałaby się ul. Morska zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, na której od lat działa blisko dziesięć salonów samochodowych.



Trójmiejskie salony samochodowe prezentują się:

bardzo atrakcyjnie 14%
całkiem nowocześnie 42%
nie wiem, raczej nie zwracam na ich wygląd uwagi 21%
raczej bardzo przeciętnie 15%
słabo, są brzydkie 8%
zakończona Łącznie głosów: 457
Przebiega przez cztery dzielnice, liczy ponad 8 kilometrów długości i jest najdłuższą ulicą Gdyni. Mowa oczywiście o Morskiej, na której od wielu lat kwitnie biznes motoryzacyjny. Zupełnie nas to nie dziwi, bo atrakcyjność tej arterii - z punktu widzenia inwestorów - jest ogromna. Świadczy o tym chociażby liczba kierowców, którzy codziennie korzystają z tej trasy.

Salony samochodowe na ul. Morskiej nie stanowią takiego skupiska, jak w przypadku al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Są rozsiane na kilkukilometrowym odcinku rozciągającym się od centrum Gdyni do granicy z Rumią.

Jeśli pokusilibyśmy się o porównanie obu tych ulic - to na pewno istotną różnicą jest perspektywiczność. W przypadku ul. Morskiej nie mówi się o nowych inwestycjach, choć wiele salonów w ostatnich latach przeszło gruntowne modernizacje. Natomiast na al. Grunwaldzkiej już niebawem powstaną kolejne stacje (m.in. Jaguara i Land Rovera czy Lexusa).

Tym pierwszym obiektem, który mijają kierowcy jadący z centrum Gdyni w kierunku Rumi, jest salon Skody zobacz na mapie Gdyni należący do Grupy Plichta. Zresztą to dealer, który na ul. Morskiej posiada jeszcze dwie inne stacje - Volkswagena zobacz na mapie GdyniSeata zobacz na mapie Gdyni.

Swoje salony na ul. Morskiej lub w bezpośrednim sąsiedztwie mają także dealerzy: Euro-Car zobacz na mapie Gdyni (Ford), Zdunek zobacz na mapie Gdyni (Renault i Dacia), Margo zobacz na mapie Gdyni (Hyundai) i Serwis Haller zobacz na mapie Gdyni (Opel).

A to nie koniec, bo przecież kawałek dalej (już na ul. Grunwaldzkiej w Rumi) swoje salony mają dealerzy ściśle związani z Trójmiastem, czyli Walder zobacz na mapie Gdyni (Toyota) i JD Kulej zobacz na mapie Gdyni (Citroen).


Opinie (59) 3 zablokowane

  • Morska czeka na salon z milionem elektryków Morawieckiego! (3)

    • 48 11

    • Dobra dobra (1)

      I tak wszyscy wiemy, że zagłębie motoryzacyjne trójmiasta to komisy w Starogardzie Gdańskim i okolicach:)

      • 23 1

      • Człuchów!

        • 5 1

    • Elektryk...

      ...mieszka w Gdańsku!

      • 9 2

  • Ile by tam nie bylo tych hangarow (6)

    To dalej kazdy Niemiec na te sama skorupe pracuje 4 razy mniej , a wy lugacie na kredyt na zloma co sie go musza pozbyc z placu, bo juz jest stary, jak niewolnicy.
    A potem jeszcze trza placic zeby ow zloma zaparkowac , serwisowac , nalewac do niego i opony kupowac. A potem placz ze smog jest w miastach i maseczki kaza nosic.
    Smog jest?? Zakazac sprzedazy smrodzacych zlomow!!!! i po sprawie bedzie czyste powietrze

    • 24 46

    • skoro smog od samochodow, to skad ten smog tylko w zime, szczegolnie jak jest tak ciepla jak wtym roku?
      kolejny frustrat biedak, co narzeka i zna sie na wszystkim.

      • 13 0

    • A teraz wolniej i po polsku (1)

      • 4 0

      • szatan zazdrości nim miota

        dlatego tak mu się język plącze

        • 5 1

    • Zgadza się. Szwagierki wspólnik kupił żonie VW Polo 2010 rok chyba za 3.000euro. Tak by śmigała do sklepu i z małą do szkoły. Trzy koła euro to ma u nich w firmie pracownik pensji za 220h pracy. Taki przykład.

      • 9 4

    • To dalej kazdy Niemiec na te sama skorupe pracuje 4 razy mniej

      wypeieraja fakty,nie chcac w to wierzyc...

      • 4 0

    • I co z tego?

      3-milionowy Berlin ma mniej samochodów niż 1,7-milionowa Warszawa. Niemcy zatem chyba wydają na bilety miesięczne chętniej niż na OC, na ogół droższe niż... 12 biletów miesięcznych. U nas myślenie "po staremu" i korki.

      • 5 1

  • Patrząc na dział...

    jest to więc pasja czy emocja? Te salony te?

    • 5 4

  • (1)

    I czym się tu podniecać? Salony samochodowe zawsze powstają przy zaniedbanych nieciekawych pseudoautostradach, bo nic więcej się tam nie opłaca. To raczej powód do wstydu, że coś takiego lokuje się wzdłuż głównych ulic miasta, a nie gdzieś na wylotówkach.

    • 39 18

    • Jak np BMW przy Park Lane?

      • 2 9

  • ostatnio z centrum do jednego z salonów jechałem prawie godzinę. (1)

    Gdynia to korki.

    • 34 4

    • na wózku inwalidzkim edziu może tak

      ale nikt nutę uwierzy, że cię pielęgniarze z łańcucha spuścili, oddział zamknięty to nie sanatorium

      • 1 0

  • (5)

    Tylko auta nadal 5x droższe niż w Niemczech

    • 24 15

    • tyle samo kosztują

      a oc masz w Polsce 10razy tańsze

      • 5 6

    • tyle samo kosztują (2)

      tylko my zarabiamy mniej

      • 13 1

      • (1)

        Właśnie to to chodzi. Liczymy ceny w stosunku do zarobków. Benzyna tez kosztuje mniej więcej tyle samo ale kupujemy jej za wypłatę spooooro mniej. Niemiaszek kupi auto za 5 wypłat, a Polak za 200

        • 9 3

        • Krzycz Trybson!

          Ale placimy tyle ile trzeba za to placic, ceny produktow sie nie sklauje do ubustwa kraju w ktorym sie prowadzi handel. Jakbys produkowal cokolwiek to przeciez nie bedziesz sprzedawal tego na Ukrainie ponizej kosztow "bo ludzi tam nie stac", dasz cene taka jak wszedzie indziej i tyle, a kupia tylko ci ktorych stac, po prostu sprzedasz tam mniej.

          • 3 0

    • biorąc pod uwagę kurs euro, to 9x krotnie droższe

      • 0 0

  • (1)

    Nie dziwie się
    W końcu to Dubaj północy
    Morze hajsu, który trzeba gdzieś wydać

    • 5 4

    • masz rację, miasto biznesowe

      i jak widać na takie salony jest zapotrzebowanie

      • 2 2

  • Zagłębie raka (3)

    Ile jeszcze tych samochodów chcecie?
    Malo wam stania w korku?

    • 13 31

    • A wiesz że stare auta się złomuje ? Ale przecież handlarz z Starogardu mówił że ten 25 letni samochód jeszcze przeżyje te nowe z salonu. W normalnym kraju połowa tych starych gruzów to nie powinna przejść badania technicznego. Ale dopóki policja przymyka oko to ludzie będą kupować stare bety audiki albo inne gruzy klasy premium... i reanimować je w nieskończoność za nie małą kasę. Zamiasto kupić chociażby najtańsza skode za 35 tys albo innego fiata który nie będzie kopcił i truł wszystkich dookoła. Ale co przecież somsiad powie...

      • 3 2

    • Tylko rower i zkm (1)

      Nawet nie wiecie na co mnie teraz stać jak pozbylem sie jednego samochodu z 2 w rodzinie. Nagle na wszystko jest kasa. Zwlaszcza jak sie mialo auto 11l/ 100 km. Polecam spróbować. Schudłem też 5 kg. Tylko spojrzenia ludzi zza kolka bezcenne. Dla nich w taki dzień jak dzisiaj jazda do pracy na rowerze to jakbym wchodził na rysy w sandalach.

      • 1 1

      • Nie mierz wszystkich swoją miarą

        Mam 2 w domu i nie muszę do pierwszego wyczekiwać obgryzając paznokcie

        • 0 0

  • bardzo dobrze zawsze salony powinny być lokowane na peryferiach i koło siebie

    • 30 1

  • I love Kia (2)

    • 12 17

    • I love KIJA (1)

      • 0 3

      • a potem KIŁA

        standardowy workflow...

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza: