• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocyklistka: auta kopcą nie do wytrzymania

Ewa
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Osoby jadące samochodem nie czują spalin, które z kolei mocno dają się we znaki motocyklistom. Osoby jadące samochodem nie czują spalin, które z kolei mocno dają się we znaki motocyklistom.

Zgłosiła się do nas czytelniczka, która poruszyła dość istotny - z perspektywy wszystkich motocyklistów - problem. Chodzi o trujące spaliny wydobywające się z samochodowych rur wydechowych.



Czy przeszkadzają ci samochodowe spaliny?

Trujące spaliny



Pani Ewa, motocyklistka z Sopotu, napisała:

Od kilku lat w sezonie poruszam się po Trójmieście na motocyklu. Z pozycji kierowcy auta trudno dostrzec to, co ja i wszyscy motocykliści mają okazję zobaczyć, a raczej poczuć, stojąc w korku bezpośrednio między rurami wydechowymi samochodów. Smród jest nie do wytrzymania.

Stan silników i katalizatorów wielu pojazdów woła o pomstę do nieba. Czasami mam wrażenie, że do baków niektórych samochodów - szczególnie tych z rejestracjami z okolic Trójmiasta - lane jest paliwo do statków albo destylat z oleju rzepakowego. Z rur wydechowych wydostaje się gęsta, śmierdząca zawiesina. Tyle mówimy o smogu, tymczasem mam wrażenie, że w tym zakresie nie ma absolutnie żadnych kontroli.

Policja: kontrolujemy poziom spalin



Spalinowy problem naszej czytelniczki przedstawiliśmy funkcjonariuszom policji. Jak się okazuje, co jakiś czas policjanci prowadzą na naszych drogach kontrole w ramach akcji "Smog".

- Działania mają na celu wyeliminować z ruchu drogowego pojazdy naruszające wymagania ochrony środowiska. Kierowcy, których samochody nie spełniają wymogów określonych w przepisach, muszą się liczyć z utratą dowodu rejestracyjnego i mandatem karnym w wysokości nawet 500 zł. Dowód zostanie zwrócony dopiero po usunięciu usterki - wyjaśnia asp. Karina Kamińska z Komendy Miejskiej Polski w Gdańsku.
Podczas ostatniej akcji policjanci skontrolowali 214 pojazdów, z czego 54 nie spełniały obowiązujących norm emisji spalin. Za popełnione wykroczenia kierowcy zostali ukarani mandatami, a jeden pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy. Kolejne działania zaplanowane są na 27 czerwca.

- Funkcjonariusze są wyposażeni w specjalistyczne urządzenia. Za pomocą dymomierza i analizatora spalin sprawdzają czy kontrolowane pojazdy nie emitują spalin o nadmiernej toksyczności. Taka kontrola trwa dłużej niż kontrola prewencyjna. Do sprawdzenia emisji spalin trzeba przygotować urządzenie, podłączyć je, a po jego przeprowadzeniu nanieść wyniki. Policjanci prowadzą także działania podczas normalnej służby. Staramy się działać regularnie - dodaje.
Czytaj także: Czy to już koniec diesla?
Ewa

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (325) 4 zablokowane

  • (16)

    Motory natomiast hałasują nie do wytrzymania. Zwłaszcza te chińskie szlifierki.

    • 456 43

    • (10)

      Hałasują czy nie, to największym utrapieniem są spaliny - każdy samochód powinien obowiązkowo przechodzić przy przeglądzie okresowym badanie spalin i problem sam by się rozwiązał. Oczywiście wyniki do centralnej bazy, żeby nie było akcji z uszczelniaczami na czas szybkiej sprzedaży.

      • 40 47

      • (5)

        Motory tak smrodzą że trzeba za nimi jechać z zamkniętym obiegem powietrza a pozostałe dwusuwowe do tego trują. Zabronić jazdy motorom w mieście! Bedzie zdrowiej, ciszej i 1000 razy bezpieczniej.

        • 62 20

        • (4)

          Oczywiście motorów tez się powinno tyczyć obowiązkowe okresowe sprawdzanie jakości spalin.

          • 47 1

          • policjo...litosci (3)

            zabierzcie się za te smrody raz i dobrze a nie "sporadycznie"

            jak widzę dzieciaki idące w niebieskiej albo czarnej chmurze po osiedlu to odechciewa mi się wszystkiego

            motocykliści palący głupa na osiedlu szczególnie w nocy >7tys rpm - zabierać prawo jazdy i moto-złom na miesiąc !

            • 28 2

            • widzę, że większość nie zrozumiała artykułu. Jak byście wsiedli na motocykl (2)

              i pojedziecie za samochodem to poczujecie MOCNO ten smród. Jeżdżę oczywiście samochodem także, ale w samochodzie tego praktycznie nie czuć.

              • 9 8

              • mam w tyle twoje samopoczucie na motocyklu (1)

                martwię się o dzieci

                • 9 6

              • Prędzej Twoje dziecko wpadnie pod koła samochodu niż motocyklisty!! Ten to jeszcze zejdzie z motocykla i zaprowadzi bezpiecznie dzieci na chodnik..

                • 8 5

      • W ramach (2)

        Przeglądu jest wymagana analiza spalin.

        • 15 3

        • Nie wszędzie.

          Miras mi zawsze podstempluje!

          • 19 4

        • Stacje to mają w nosie

          mam samochód od nowości (18 lat). Od dziesięciu, odkąd zmieniłem miejsce zamieszkania, robię badania okresowe na trzech stacjach. Trzech, bo tyle mam w okolicy zamieszkania. Nikogo na nich nie znam, do nikogo się nie przymilam - ale nigdy przy badaniu nigdy nikt nie robił analizy spalin (jeden wypadek - raz sam o to poprosiłem bo wymieniałem część elektroniki sterującej i nie byłem pewny efektu).

          • 22 2

      • Tak się zastanawiam jak auta które tak kopcą przechodzą przeglądy i w jaki sposób przechodza przeglądy motory które tak hałasują. Zapytałem się kiedyś motocyklistę dlaczego jego motor tak hałasuje to usłyszałem że po prostu lubi ten dźwięk. Wzruszył ramionami gdy odpowiedziałem że innym może przeszkadzać szczególnie o 4-5 rano

        • 13 0

    • i spaliny smierdzą i motory hałasuja , czase sa tak głosne ze nie idzie wytrzymac, pracuje w zieleniaku na 14p i nie wiem czemu ale przez uchylone okno slychac przejezdzajacy w poblizu motor, a jak idę ulica jako pieszy to juz wogole masakra czasem uszy wiedną jak jedzie motor i zawyje na całą głośność

      • 12 1

    • Scigacze na tory

      Dlaczego policja nie mierzy glosnosci tych motorow?
      Kto to dopuszcza do ruchu

      • 14 2

    • (1)

      Zwłaszcza jak wyjeżdża i wraca pod blok, bo przecież bez tego gazowania wyjechać się nie da.

      • 16 0

      • No akurat w motocyklach przegazowanie przy redukcji biegów jest obowiązkowe bo jest skrzynia sekwencyjna niesynchronizowana. Biegi schodzą po 1 w dól i bez przegazówki ich nie zrzucisz jak będziesz stać.

        • 2 6

    • i seryjne Harley Davidsony

      niektóre motocykle ze względu na emitowany poziom hałasu powinny miec zakaz wjazdu do miast i dzielnic mieszkalnych

      • 2 0

  • Tej panience nie przeszkadzają... (6)

    Puste tłumiki w motorach wyjące po nocy w centrum???Oraz ścigacze robiące wyścigi w mieście ???

    • 385 49

    • A czy każdy motocykl ma przelotowy wydech? I jest szlifierka lecaca 200 w terenie zabudowanym? Tak samo jak nie każdy samochod ma wyciety katalizator i dpf, nie można wrzucac każdego do jednego wora.

      • 40 13

    • Niemcy gdzieś muszą upychać dymiące dizle (1)

      a polski Janusz łyka wszystko jak jest tanio, reszta się nie liczy. Że wspomnę jeszcze biedronki, stan deweloperski, lumpeksy i inne zjawiska.

      • 15 4

      • nie ma przymusu kupna ani przymusu posiadania

        więc dlaczego Niemców w typ mieszasz?
        czy to ich wina że Polacy do nich jeżdżą i że złomu auta wykupują?

        • 7 2

    • Nigdzie nie napisała że jej nie przeszkadzają

      • 6 1

    • jesteś strasznie ograniczony (1)

      skoro jedno z drugim łączysz.
      Łączysz rzeczy kompletnie bez związku.

      Co ma wpólnego kopcenie samochodów z tym że jakieś barany hałasują w nocy na motorach - możesz wyjaśnić?

      • 5 4

      • nie może

        to typowy argument półgłówka, więc nie licz na wyjaśnienia.

        • 1 4

  • Nie auta a dizle (45)

    Zacznijmy mówić i pisać prawdę. To dizle są trucicielami i to one są największym problemem. A ich właściciele tylko gadają jak mantrę "dizel musi dymić" a to nie prawda.
    A gdzie kontrole emisji spalin? Diagnosta puszcza a policja udaje że nie widzi.

    • 190 88

    • Nie diesle a sztrucle (3)

      Różnica taka że z rozklekotanego diesla leci czarny dym a z rozklekotanego benzyniaka jasnoszary - a syf ten sam.

      • 56 11

      • Nie, nie ten sam.

        Nie wiesz o czym piszesz.

        • 10 4

      • Gdyby byl ten sam (1)

        to zakaz wjazd do centrow roznych europejskich miast dotyczyłby pojazdow bez rozróżniania na typy napedu, a dotyczy tylko dizli. I to o dziwo, zakaz dotyczy wszystkich dizli, nie tylko sztrucli. No ale to glownie Niemcy stosuja, a przecież oni g. wiedza.

        • 6 1

        • Nie wiesz co piszesz! Ale nie chce mi sie pisać! Pozdrawiam ;)

          • 1 1

    • (6)

      Diesel w dobrym stanie nie będzie dymił. Tak samo jak benzyna. Problemem są zajeżdżone samochody w stanie odbiegającym mocno od normy. Pytanie gdzie przechodzą przeglądy - pewnie u Mirka w Kartuzach a flaszkę :-)

      • 58 5

      • (5)

        Diesle w importowanych samochodach z drugiej/trzeciej ręki i po zwyczajnym przebiegu powyżej 200tys km zaczynają już być wyeksplowatowane. Czuć to zwłaszcza jadąc za Fordem z tdci, czy tym czymś, co pracuje pod maskami Renault.. Dodaj do tego fakt powszechnego wycinania DPFu, żeby "mieć spokój"..

        • 7 4

        • (1)

          Z tym Renault to żeś trafił jak kulą w płot.
          Akurat nowe diesle Renault po 200k km trzymają się elegancko, pod warunkiem że były prawidłowo eksploatowane i dbano o nie.
          Niestety, duża cześć kierowców ma w d zdrowie silnika - pali? pali, znaczy że jest git.

          Sam miałem Renault w 2l Dieslu (pierwszy właściciel) z przebiegiem ponad 200 000 i zero problemów, nawet oleju nie brał.

          • 7 3

          • Oho i łapka w dół - mamy pierwszą ofiarę Niemieckiej machiny propagandy motoryzacyjnej...
            Skąd u ludzi taka niechęć do Francuskiej motoryzacji. Miałem tę przyjemność porównania użytkowania w praktyce Niemieckiego VW, "Czeskiej" Skody i Francuskiego Renault. I wiecie Co? W eksploatacji Francuz wygrał. A że do tego wygodny to już inna rzecz. Tak więc, wyrzucam do kosza wszystkie brednie w stylu, że we Francuzie elektronika się psuje, że Niemiec nie zawodny a Skoda wygodna. Wam też radę się otworzyć na Francuską motoryzację, tyle że nówkę kupić - w używkach, tak jak przy Niemcach, większość to zajechane szroty z importu...

            • 4 3

        • (1)

          Coś Ty się uparł na te 200 tys. km. Przecież to wartość, gdzie auto tak na prawdę jest w "kwiecie wieku". Auta sprowadzone z reichu, którymi jeżdżą Polacy mają w najlepszym przypadku 400-500 tys. km. Oczywiście licznik wskazuje co innego. Gdybyś Niemcowi powiedział, że jego auto z prawdziwym przebiegiem 200 tys. km jest wyeksploatowane i zatruwa środowisko to najpierw parsknął by śmiechem, a potem Cię spoliczkował.

          • 9 1

          • Gdybyś jakiemukolwiek producentowi to powiedział, to byś miał taką reakcję.
            Skończmy z tym mitem że tylko Niemieckie auta są gut, a reszta to shajse.

            • 4 1

        • Podstawa to sprawna turbina, układ wytryskowy i katalizator (dpf). Nawet jak masz 500 tys przejechane, a podzespoły sprawne i w dobrej kondycji to nie będzie problemu. Dymienie w 99% wynika z problemów z układem wtryskowym, zapierdzielonym turbo lub po prostu z g*wnianej jakości paliwem. Dieslem trzeba umieć jeździć i tankować na normalnych stacjach. Mój ma 300 tys. przejechane, emisja zgodnie normą euro5 i jest cacy :-)

          • 6 0

    • (11)

      nowe diesle z dpf potrafią mniej truć niż nowe benzynowe

      • 28 11

      • z takich suprajsów (4)

        to dzięki UE wszystkie homologowane nowe benzyny mają mieć filtry cząstek stałych tak więc będzie śmiesznie!

        • 16 2

        • (1)

          I prawidłowo!
          Powinno się walczyć z emisją spalin na każdym kroku i w każdej postaci. Tymczasem ludzie traktują wszystkie inicjatywy pro-środowiskowe jako personalny atak na nich...
          Jeżeli Wam smród nie przeszkadza, to nasr*jcie sobie na środku pokoju i się cieszcie, ale jak wychodzicie do przestrzeni publicznej, to macie respektować innych i środowisko.

          • 11 3

          • Nowe benzyny będą miały dpf tylko dlatego że niemiaszki je produkują i jak diesle wyjdą z produkcji to gdzieś trzeba rynek zbytu mieć.

            • 4 0

        • (1)

          a kiedy motory będą miały dpf

          • 4 2

          • od 1996.

            • 3 1

      • Khe? (1)

        Przecież co drugi diesel na ten filtr wycięty bo ponoć ogranicza on moc silnika, tak jak ryż wyciąga wilgoć z zalanego telefony komórkowe. Niemiec normalnie płakał, jak sprzedawał.

        • 16 1

        • Każda wymówka jest dobra - Polska motoryzacyjną ignorancją stoi.
          DPF to zło, Niemiec lepszy, Diesiel nie truje (szczególnie Niemiecki) itp.

          • 9 0

      • (3)

        Przez pierwsze dwa lata

        • 5 0

        • ..a potem sprzedany do Polski. (2)

          • 2 1

          • co to znaczy sprzedany do? (1)

            nie ma czegoś takiego żeby "sprzedać do".
            Jest jedynie "kupić od".

            • 1 0

            • Taki kolowializm - bo wiedzą handlarze w DE że Polak jest tak ogłupiony Niemieckimi moto-gazetkami, że łyknie największego szrota jako igłe. I jeszcze będzie chodził dumny jak paw, że kupił taka okazję, tylko 200 000 na liczniku! Co z tego że DPF zjarany, nadproża ażurowe a silnik trzyma się na słowo honoru.

              • 2 1

    • kompletny brak elementarnej wiedzy (9)

      zainteresuj sie co emituja najnowsze "benzyny" i dlaczego maja miec filtry i dlaczego kilku producentow na wiesc ze testy maja byc przeprowadzane "w ruchu" wstrzymaly produkcje niektorych silnikow !!! eko hybrydy i fikcja jesli chodzi o podawane parametry spalania, no i auta elektryczne to jest dopiero "eko" tylko ile syfu i z jaka iloscia metali ciezkich mamy do czynienia na etapie produkcji, a to nie jest jeden akumulator jak w benzynowym czy dieslu, tylko cala armia baterii ktore co kilka lat trzeba wymieniac, a jak bedzie wygladala ich utylizacja ?!, myslenie wlacz i nie pisz bzdur

      • 34 7

      • (7)

        Zapomniałeś dodać ile ton węgla trzeba spalić aby naładować te wszystkie wspaniałe eko hybrydy.

        • 24 2

        • (6)

          Spalanie węgla jest ekologiczne, nieekologiczne jest palenie go w przydomowym piecu. Odpady ze spalania węgla to pestka dla środowiska naturalnego w odróżnieniu od odpadów z elektrowni atomowej. Natomiast problem spalin w elektrowni węglowej bardzo łatwo można rozwiązać nowoczesnymi filtrami(co też się robi), tak samo jak robi się to w nowoczesnych spalarniach śmieci, które obecnie są w centrach miast.
          Smog to przede wszystkim odpady właśnie w przydomowych kotłów opalanych paliwem stałym oraz w dużo mniejszym stopniu ale zawsze spaliny samochodowe.

          • 7 10

          • zmien dilera (4)

            "Odpady ze spalania węgla to pestka dla środowiska naturalnego"

            jasne wielkie haldy popiolu w ktorych jest claa tablica mendelejwa w tym ursan olow i rtec to pestka

            "tak samo jak robi się to w nowoczesnych spalarniach śmieci, które obecnie są w centrach miast. "

            w spalarniach nie pali sie wszystiego jak leci tylko wyslekcjonoane odpady wiec toksycznych odpadow nie ma

            a wiesz czemu elektrownia nie powoduje smogu?
            bo nie ma jej w miescie
            chcialbys mieszkac kolo elektrowni weglowej?

            • 12 3

            • Przeciez mamy elektrownię węglową (1)

              w mieście, elektrociepłownia jest na węgiel...

              • 5 0

              • No i dymi jak ta lala

                • 0 0

            • a ec wybrzeże?

              Przecież to są nie tylko elektrociepłownie, ale również elektrownie.

              • 4 0

            • Smog, szanowny kolego, to nic innego jak cząsteczki o różnej małej średnicy, dlatego też rozróżniamy PM 10, PM 5 oraz PM 2.5.
              Tak, głównym źródłem tych cząstek jest spalanie paliw stałych i płynnych. I nawet najlepsze filtry nie powstrzymają tych cząstek a jedynie ogranicza ich emisję. Czy to elektrownia (często stara, nie zmodernizowana), piec przydomowy, spalarnia śmieci czy silnik - wszystko emituje cząstki stałe oraz spaliny i taka niestety jest prawda.
              Jedyny sposób na zwalczenie tego to rezygnacja z paliw kopalnianych jako źródło energii.

              • 2 0

          • jednak wolałbym mieszkać obok elektrowni atomowej niż węglowej

            • 3 1

      • Poproszę o informację na powyższe pytania.

        • 0 0

    • Diesel (2)

      Ja mam 20 letniego diesla i nie kopci, bo mam katalizator i dbam aby wszystkie naprawy byly robione regularnie Za to widzialam wiele razy auta 5-7letnie ktore tak kopca, ze zastanawiam sie czy wlaaciciele tych aut wycieli chyba wszystko co bylo możliwie!

      • 8 1

      • W ogóle nie rozumiem po coś z auta wycinać coś? Janusze motoryzacji wiedzą lepiej?
        Chociaż po ostatniej Dieselgate to nie dziwię się że podupadło zaufanie do pewnego producenta, choć i tak ludzie w ciemno kupują... Bo rzekomo lepsze...

        • 5 0

      • Jeśli dbasz o swoje auto to będzie działać jak należy.

        • 2 0

    • Mam diesla 2.0 z przebiegiem 200 tysięcy (2)

      Nic nie dymi. Kwestia dbania o silnik, turbinę, lania świeżych olejów, nie pałowania na zimnym.

      • 10 1

      • (1)

        Ja dobilem z nowoczesnym dieslem do przebiegu 268 tysiecy, z ciekawostek na ostatnim przegkladzie w aso, stopien zapelnienia dpf 12%. Wystarczy uzytkowac prawidlowo. Ale jak ludzie kupuja od handlarzy skrecane z 400 to sie nie ma co dziwic ze wszystko pada :)

        • 5 0

        • Albo diesla do jeżdżenia po 20km dziennie...

          • 4 1

    • truciciel

      Jeszcze powiedz, że smog to przez diesle(tak się piszę) to ciekawe łośku gdzie ten smog jest teraz? A ilość samochodów jest taka sama co zimą . Jakaś odpowiedź ? W niemczech zrobiło się więcej samochodów na benzynę i od razu wzrósł poziom co2. Tak więc nie mów mi że benzyniaki są eko.

      • 3 1

    • Najgorsze są TDi

      Również poruszam się po Gdańsku motocyklem. Zaobserwowałem, że największymi kopciuchami są auta napędzane silnikami diesel TDi, koncernu VW, także auta marki Ford potrafią buchnąć sadzą i smołą nie mówiąc o dostawczakach wszelkiej maści. Smród i zanieczyszczenie są tak duże, że nawet stosowanie maseczki przeciwsmogowej niewiele pomaga...

      • 4 3

    • Glupis (1)

      Ekologia? Czyste powietrze? O czym wy, dzieciaki, piszecie??? Gdyby komuś na tym zależało, to należałoby natychmiast zakazać lub ograniczyć ruch samolotowy (średnio 5-8 ton paliwa/1000 km) a natężenie ruchu lotniczego łatwo sprawdzić na flyradar, nie mówiąc o transporcie morskim ("Szesnaście największych kontenerowców świata wypuszcza do atmosfery tyle samo siarki, co wszystkie auta na Ziemi - twierdzi konsultant naukowy "The New Scientist", Fred Pearce"). także wartość opałowa oleju napędowego przemawia na korzyść tego paliwa w porówaniu z benzyną: wartość opałowa oleju napędowego wynosi w przybliżeniu jakieś 37MJ/dm3, natomiast benzyny około 32MJ/dm3, zatem jasno z tego wynika, że diesel wydziela około 15% energii więcej na każdym litrze niż benzyna, stąd niższe spalanie silników wysokoprężnych i, pośrednio, ich większa sprawność. Dlaczego więc Toyota rezygnuje z diesli? Bo są za drogie!!! Decydują koszty produkcji: wbijcie to sobie do tych ekooszołomskich głów. Najtańsze w produkcji są oczywiście małolitrażowe silniczki benzynowe, to widać choćby po stoiskach z kosiarkami, potem normalne silniki benzynowe, nawet z turbo, zaś na końcu tej stawki są diesle z całym dzisiejszym dodatkowym ekoosprzętem (egr, fap, dpf adBlue, etc.). Pozostaje kwestia kosztów produkcji hybryd, ale te koszty będą szybko spadać, a ponieważ jest moda i popyt na tego typu konstrukcje, więc producenci są w stanie zaakceptować wyższe koszty, skoro ktoś godzi się płacić za nie dużo większą kasę. I to jest jedyna tajemnica odchodzenia od diesli. Po za tym dzisiejsze diesle sa czysciejsze niz benzyna!!!! Ostatnie międzynarodowe badanie, które zostało przeprowadzone na 11 głównych światowych rynkach motoryzacyjnych pokazało, że samochody powinny wyprodukować do atmosfery 8,6 miliona ton tlenku azotu, tymczasem rzeczywiste pomiary wykazały, że wyemitowały one o 4,6 miliona ton więcej (ok. 50 procent więcej), czyli w sumie jest to aż 13,2 miliona ton mieszaniny tlenków azotu o nieznanym składzie (zobaczcie tutaj).

      Teraz naukowcy wzięli pod lupę najnowsze silniki diesla, aby sprawdzić, jak wygląda w ich przypadku poziom emisji zanieczyszczeń. Okazuje się, że emitują one mniej spalin od samochodów, które zasila benzyna!

      Badanie zostało opublikowane w raporcie Scientific Reports, a przeprowadzono je przez specjalistów z Uniwersytetu Montrealskiego, którzy pracowali pod kierownictwem Patricka Hayesa.

      Naukowiec zauważa, że "olej napędowy jest obecnie dużo czystszy, organy ochrony środowiska powinny więc teraz bardziej skupiać się na zanieczyszczeniach produkowanych przez samochody napędzane benzyną".

      Nowoczesny filtr cząstek stałych w silniach diesla. Fot. Wikipedia.

      Podczas eksperymentów wykonanych w Instytucie im. Paula Scherrera w Szwajcarii wykazano, że "samochody benzynowe emitują do atmosfery średnio 10 razy więcej pyłów zawieszonych w temperaturze 22 stopni Celsjusza i 62 razy wyższe w temperaturze minus 7 stopni Celsjusza w porównaniu do samochodów z silnikami wysokoprężnymi".

      Mniejsze zanieczyszczenia emitowane przez diesle są świetnie widoczne przede wszystkim w nowych technologiach zastosowanych w nowych silnikach. Teraz wyposaża się takie jednostki w filtry cząstek stałych, które znacząco redukują emisję zanieczyszczeń, poprzez oczyszczanie gazów spalinowych z cząstek sadzy i popiołu.

      Dzięki temu są one bardziej ekologiczne, niż silniki benzynowe. To one teraz wymagają większej uwagi władz, bo w ich przypadku od dawna nie czyni się absolutnie nic, a przecież po świecie jeździ ich znacznie więcej, niż diesli. W efekcie nie  dostajecie lepszego produktu, bo najlepszy w spalaniu paliw kopalnych jest diesel. gdyby tak nie było, już dawno tiry jeździłyby na benzynę

      • 2 1

      • Odnośnie lotnictwa, to sorry Winetou ale na podstawie pracy naukowej z 2016r:
        "Według danych zaprezentowanych przez Harrison i współaut. (2015), transport lotniczy generuje ok. 2% światowej emisji gazów cieplarnianych."
        A to dlatego, że temperatura spalania paliwa lotnicznego, mimo bycia pochodnym ropy, emituje zupełnie inne związki niż taki silnik spalinowy.
        Tak, nowe Diesle są bardziej eco pod wieloma względami... Poza związkami azotowymi.
        Problem z silnikami Diesla jest taki, że dzięki Panom z VW opinia społeczna się odwróciła od nich i straciła zuafanie, więc producencie potracili miliardy euro wydanych na rozwój pro-eko rozwiazań w tych jednostkach...

        • 2 0

    • Akurat nowe badania pokazują że nie.
      Diesle owszem produkują sadzę, którą widać pod postacią dymu, jednak to są duże cząsteczki które nie są szkodliwe
      Problem to są cząstki małe PM2,5 - w których liczności przodują silniki benzynowe.
      Benzyniak też produkuje dużo więcej CO2

      • 1 2

    • Zadymienie

      Niestety, ale w dieslu nie kontroluje się składu spalin, a zadymienie....Takie ,podwójne standardy, można powiedzieć...

      • 1 0

  • Stare passeratti kupione od niemieckiej emerytki, która jeździła tylko do kościoła... (9)

    • 97 18

    • Obowiązkowo na tablicach gwe, gda, gpu lub jakimś na literę N ewentualnie C (7)

      • 15 14

      • Czego to się nie robi, żeby próbować się odciąć...

        • 9 6

      • tak, tak najwięcej tych szrotów stoi na pato osiedlach w gdańsku. Rzeczywistości na trójwies nie zmienisz, sebastianie...

        • 9 1

      • (4)

        Wiesz, to że aut z powiatu jest więcej niż na GD to nie znaczy, że każdy taki jest.
        Rozumiem, że wg. Twojej filozofii, jak GD zaczadzi ruszając ze świateł, to znaczy że tak naprawdę to jakiś GDA w przebraniu?

        Skąd ta nienawiść do obcych blach?

        • 3 3

        • nienawidzi sam siebie za to że jest nikim

          i chce się poczuć lepszy na różne sposoby,
          ten tutaj sobie wymyślił blachy,
          kto głupiemu zabroni :)

          • 1 2

        • bo wy jeździć nie umiecie, ostatnio jechałem za GDA (może to ty?) (2)

          i stanął na dwupasmówce, na skręcie 90 stopni na....przejściu dla pieszych by wysadzić pasażera. Zrobił się natychmiast korek, a do tego było bardzo niebezpiecznie. Jak z wiochy przyjeżdżasz i nie masz szacunku dla ludzi to przynajmniej używaj mózgu!

          • 3 1

          • O dziwo, ostatnio widziałem GD jadącego pod prąd, bo on tylko na chwilę.
            Może to Ty?
            Po co te ataki ad persona? Chyba że masz jakiś kompleks mniejszości i zazdrościsz innym że mieszkają poza Gdańskiem?

            Tak, mam blachy GDA po tym jak po 15 latach uciekłem z Gdańska, bo nie mogłem wyrobić z tymi korkami, wiecznym smrodem i agresją na drodze.

            • 0 2

          • Na szacunek drogi Pani trzeba zasłużyć - posiadanie tablicy GD to żadne osiągnięcie i powód do dumy.
            Niepozdrawiam.

            • 1 3

    • Nieprawda.

      Wcale nie kopcą stare niewysilone diesle. Wolnossący diesel kopci gdy leją wtryski. I wtedy też nie chce wcale ruszyć. Kopcą nowsze wymyślne turbo diesle. Turbina miła w nich dmuchać jak szalona a po 200 tyś już nie dmucha... a paliwa leje się ciągle tak jakby dmuchała.

      • 7 4

  • Cóż za przenikliwość... (18)

    bo motocykle ani nie smrodzą ani nie hałasują... Jak dla mnie są one dużo bardziej szkodliwe dla środowiska... Pani Ewo prośba o rozsądek w prowadzeniu swoich wywodów...

    • 174 44

    • Widziałeś kiedyś chmurę dymu za motocyklem? (16)

      • 15 17

      • (2)

        Nie raz. Kłęby niebieskiego dymu - palony olej.

        • 23 4

        • i frytki wylatujące z wydechu

          • 9 7

        • Najwięcej oleju pali twój opel

          • 5 7

      • motocykl o pojemności 600-750 zużywa tyle samo paliwa co osobówka, mocniejszy 1000-1200 wypije nawet 8-9litrów (10)

        więc dajcie sobie spokój

        chyba że mówimy o pierdopędach 50ccm i 125ccm , to wtedy ok. tel wypije 2-2,5 litra benzyny

        porównując ilość pasażerów do zużycia paliwa, motocykle nie wypadają niestety lepiej

        • 9 4

        • (9)

          Głupoty opowiadasz Gościu. Przy normalnej jeździe mój 1250 pali około 5l/100km. Motocykle to nie tylko tzw. "ścigacze".

          • 4 3

          • (8)

            przy normalnej jeździe i 4 osobach mój suzuki 1.3 pali 6 litrów na 100 w mieście czyli na osobę wypada 1.5 litra tak więc gdzie tu porównanie

            • 6 2

            • (3)

              A moja kolubryna pali 6l przy spokojnej jeździe i 7 osobach w środku. Wygrałem!
              I co to zmienia? Nic.

              Jak chcesz być taki pro-eko, to zostaw samochód w garażu i przesiądź się na komunikacją miejską (choć przy obecnej sytuacji...) lub, jeszcze lepiej, na rower. Wtedy będziesz miał zerową emisję, zero wydatków na benzynę to i jeszcze zdrowie poprawisz :)

              • 6 2

              • (2)

                Ale generujesz korki a on nie.

                • 3 2

              • (1)

                Wbrew pozorom, korki generują nie Ci jadący spokojnie jednym tempem a właśnie Ci szarpiący się i skaczący miedzy pasami:)
                Nie jestem w stanie zliczyć, ile razy na Grunwaldzkiej/Zwycięstwa jadę sobie spokojnie stała prędkością prawym pasem, mając w D wyścig szczurów i skakanie miedzy pasami, a zawsze na jadę z tym samym, narwanym kierowcą. Tyle że ja jadę ciągłą, spokojną prędkością, bez ruszania i zrywania a on co chwila, gaz, hamulec i stanie na światłach :)

                • 2 1

              • bo paliwo jest zbyt tanie!

                Ciekawe ile musiałoby kosztować aby ludzie zaczęli je oszczędzać (jeżdżąc wolniej i równomiernie) oraz by chcieli się przesiąść na Komunikację.

                • 1 0

            • Jak mowa o motocyklu 1200, to porównuj przy 'przelotowej' prędkości 180km/h :) (1)

              Poza tym, co w tym dziwnego, że motor 1.1 pali tyle, co 1.1 osobówka?

              • 0 1

              • Hmm.. bo mniejsza masa własna pojazdu? Bo inna konstrukcja silnika? Bo inne parametry pracy silnika?
                Gdyby tak było jak Ty twierdzisz, to wszystkie auta z tą samą pojemnością silnika by paliły tyle samo. A, jak zapewne wiesz, tak nie jest.

                • 1 1

            • Gdzie porównanie? (1)

              Spójrz w ilu samochodach jadą 4 osoby? Najczęściej jedna, może dwie. Takie wyliczenie to trochę naciąganie...

              • 1 1

              • to przelicz nawet na 2 wypada 3literki

                • 0 0

      • ale niejednokrotnie jadąc z zamkniętymi oknami głuchłem przez debila na 2 kołach

        • 4 1

      • spaliny to nie tylko dym.

        Proszę wszystkich motocyklistów, aby nie "przegazowywali" swoich rakiet przed przejściem, w trakcie podjeżdżania do kolumny innych pojazdów (zaznaczając swoją obecność), nie wjeżdżania na ul. Świętojańską w Gdyni (zakaz wjazdu motocyklom i traktorom). Ponadto na osiedlach i wąskich uliczkach( zwłaszcza w nocy) jeździli z dozwoloną prędkością. W ogóle co to za debilne hasło "Uważaj motocykle są wszędzie", nie pchaj się na trzeciego z nadmierną prędkością i nie przekraczaj ciągłych pasów na jezdni! Zawsze robię miejsce dla pojazdu jednośladowego, jeżeli ma szanse podjechać bliżej, ale nie wymuszajcie tego! Was też obowiązują przepisy o ruchu drogowym!

        • 8 1

    • ach tak

      coś na poparcie tej tezy? Bo "jak dla mnie" jest na odwrót.

      • 0 0

  • (6)

    Pani Ewo, motocyklistko z Sopotu, a tłumik w porządku?

    • 189 21

    • Stopery do uszu i wsiada taka krowa/burak na motocykl. (3)

      I już im hałas nie przeszkadza.

      Jak jej spaliny przeszkadzają, to niech wyprowadzi swoja rurę wydechową sobie przed nos. Nagle zobaczy, że ona też smrodzi.

      • 16 8

      • (2)

        baba na motocyklu to chyba gorzej niż w samochodzie

        • 15 14

        • (1)

          Gary już umyłeś?

          • 10 2

          • A co nudzisz się?

            • 0 1

    • A co to ma do rzeczy? (1)

      • 1 1

      • Niestety, niekótrzy nie mając argumentów atakują innych, licząc że w ten sposób zabłysną.

        • 1 1

  • (3)

    No jasne. I w sopocie się pani tak nawdychała spalin? Na hutniczej, albo Oruni to jeszcze rozumiem - sporo starych ciężarówek, ale w kurorcie - wątpie. Bzdury motocyklistka wypisuje.

    • 70 32

    • Widzę znawca się znalazł.... dla motocyklistów jest to bardzo uciążliwe i podbijam opinię Pani Ewy!

      • 11 11

    • ha ha ha, jaki kurort. Spaliny, smog i jeszcze hałas... nie mówiąc już że Sopot to jedna wielka melina i burdel od kilkunastu lat. Dla naiwniaków postawili punkt pomiaru powietrza kilka set metrów od morza gdzie nie ma praktycznie ruchu i świrują, że powietrze jest ok.

      • 8 0

    • kurort...
      to żart? jak miasto przez które przechodzi tranzytowa i wiecznie zakorkowana al niepodległości oraz magistrala kolejowa, położone rzut beretem od dziwacznych składowisk portu gdańskiego oraz lotosu nad super czystą zatoką może być kurortem...
      ...na dodatek zamienione w balangownie najniższych lotów
      kurort...

      • 11 0

  • Już się zaczyna licytacja... (3)

    A samochody to... A motocykle tamto... Niczym zwolennicy PiS i PO. A ci to a tamci tamto... Faktem jest niepodważalnym, że niektórzy kopcą niemiłosiernie i nie ma się co obrażać i licytować. Należy to wyeliminować i tyle. Podobnie jak wyżej wspomniane partie.

    • 132 9

    • nie mieszaj dwóch odrębnych kwestii (2)

      • 2 19

      • Czyli?

        • 4 3

      • Ale to nie są odrębne kwestie wbrew pozorom.
        Czadzący pojazd spalinowy a zaczadziałe umysły PO-PiS-SLD-PSL itp.
        Widzę pewną korelację - im większy smog w kraju tym coraz większe dekle u władzy...

        • 7 0

  • Jakby przeglądy były robione jak należy (14)

    a policja zatrzymywała takich "smrodów" to nie byłoby ich na ulicach. Jadąc za takim, zamykam obieg w kabinie i zastanawiam się jak on to robi, że jeździ po mieście nie niepokojony przez policję.

    • 145 3

    • (3)

      A ja mam opcję "auto" i mi się samo zamyka ;)

      • 3 9

      • "mi się"

        Rak oczu.

        • 5 3

      • Rozumiem, że jak Ciebie nie truje to Ciebie nie dotyczy?
        Mam dla Ciebie smutną wiadomość - filtry kabinowe wyłapią tylko smrodliwą cześć spalin - większość dalej dostaje się do środka.

        • 5 0

      • Jak masz auto to wogóle kiedykolwiek Ci się otwiera?

        • 0 0

    • jakby przeglądy były jak należy

      to ulice byłyby puste, a złomowiska pełne

      • 19 1

    • a Twój samochód wydala z siebie czysty tlen? (4)

      jadącemu za Tobą również przeszkadzają Twoje spaliny
      lepiej jest pisać o kimś nie widząc problemu u siebie
      ja wiem, w salonie zachwalali, że autko jest ekologiczne a 60l paliwa znika w filtrach i innych ustrojstwach 'nowoczesnej' techniki.
      a niby takie wykształcone społeczeństwo mamy....

      • 0 13

      • (3)

        Tak, każde auto emituje spaliny, nikt tego nie neguje. Ale porównanie nowego silnika spełniający nowe, wyśrubowane normy (o ile to nie ściemo-silnik od VW) będzie emitował mniej szkodliwych związków niż taki szrot zostawiający za sobą zasłonę dymną przy najmniejszym wysiłku. A niestety, na naszych ulicach nie brakuje takich aut - zazwyczaj są to jakieś VW, Audi lub Volvo pamiętające poprzedni ustrój polityczny...

        • 9 2

        • normy ktoś ustala a w rzeczywistości nie wiadomo co szkodzi człowiekowi (1)

          dziecko, życie to nie tylko normy

          • 1 0

          • Dziękuje, dawno nikt mnie nie nazwał dzieckiem :) Aż mi się ciepło na sercu zrobiło.
            Tak, normy ustala człowiek. Ale po coś je ustala i norma o czymś świadczy. Normą jest to że człowiek ma mózg - jak widać, niektórzy nie spełniają tej normy, patrząc po poziomie wypowiedzi co niektórych.

            Normy są po to by się ich trzymać i cały czas śrubować. Ale to taka Polska mentalność - naginanie wszelkich norm.
            A potem tragedie - bo beton nie miał normy, bo żywność nie spełniała normy, bo spaliny nie miały normy itp...

            • 3 0

        • Jestem zawodowym kierowcą mam golfa 1.6 z 2001 r i Lupo 1.7 SDI z 1999r proszę zrozumieć że stare ale sprawne auta nie wypuszczają tyle świństwa co te nowe czy VW Toyota Citroeny hondy itp ale moc moich aut kolejno 105 km i 60km a teraz z 1.2 silnika robią 140 km

          • 1 0

    • Mnie też spaliny wk... bo lubię jeździć z otwartymi oknami (1)

      Policja nie ma sprzętu by mierzyć jakość spalin, natężenie hałasu czy ustawienie świateł
      Polska to kraj poleasingowego i powypadkowego samochodowego szrotu, ale spytaj kogokolwiek to same okazje. Mój ulubiony oksymoron to "dizel z niskim przebiegiem" - każdy kto ma choć minimalne pojęcie to łapie, że nikt nie kupi diesla by nim jeździć po bułki do sklepu, ale Janusz zawsze wie lepiej a już na pewno wie, że diesel jest lepszy bo mało pali.
      Na zachodzie większość aut to benzyna a u nas same ropniaki "z niskim przebiegiem" kopcące jak 20letni Ursus mojego stryja.

      • 17 0

      • Policja nie musi mieć sprzętu do mierzenia. Jak ma podejrzenia co do jakości powyższych, to zabiera dowód rej. i kieruje na badania. A tam diagnosta przyklepuje każdego sztrucla.

        • 5 0

    • Byłem świadkiem jak radiowóz policji jechał za "kopciuchem" i nic, żadnej reakcji>

      • 5 0

    • otóż to

      54 nie spełniały normy, ale niedopuszczony do dalszego ruchu 1.
      Na ch. te normy więc?

      • 5 0

  • a motory (4)

    wyją tak że pół dzielnicy budzą , pajace
    Kto im przeglądy daje ??!!!

    • 157 15

    • „motor” sam nie wyje

      • 8 0

    • Jakim pajacem trzeba być, żeby wybrać sobie ksywkę himler?

      • 2 1

    • i w jednym i w drugim przypadku to nie reguła... (1)

      Jestem motocyklistą, dojeżdżam tak codziennie do pracy i zgadzam się z tym że niektóre auta nie powinny pojawić się na drodze. Z hałasującymi motocyklami również się zgadzam, ale to nie wina motocykla tylko jego kierownika. Większość głośnych tłumików jest dopuszczona do ruchu, za to kierownicy są albo niedojrzali albo już w okresie kryzysowym i potrzebują uwagi :)
      Osobiście wstyd mi za takich pałujących maszyny przygłupów...

      • 4 0

      • To tak jak z deklami piłującymi golfa lub polo na parkingu jakiegoś marketu - przykład nie reprezentujący danej grupy.
        Znam kilku motocyklistów - większość z nich to normalni ludzi, którzy po prostu kochają ten środek lokomocji i na tym kończy się filozofia. Jeżdżą normalniej i spokojniej niż 3/4 kierowców.

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane