- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (64 opinie)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (56 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Będzie tańsza od swojej poprzedniczki. Ceny nowej Toyoty Auris zaczynają się od 59 900 zł, poprzedni model był o prawie 2 tys. zł droższy. Zapoznaliśmy się już z pierwszym egzemplarzem popularnego kompaktu na naszym rynku.
Pierwsza generacja Toyoty Auris trafiła na rynek w 2007 roku. Była następczynią niezwykle popularnej Corolli, której kolejne wersje gościły na światowych rynkach już ponad 40 lat. Corolla pozostała więc w sprzedaży jako stateczny sedan, a Auris jako hatchback miał przyciągać zdecydowanie młodszą klientelę.
Najnowszy Auris stanie w szranki w mocno obsadzonym segmencie kompaktów. Konkurować będzie musiał chociażby z najsilniejszymi, jak najnowszy Volkswagen Golf VII czy popularny Opel Astra. Jak wypadnie w starciu z takimi gigantami?
Karoserię samochodu zaprojektowano całkowicie od nowa. W charakterystycznym dla marki stylu z ostro ciętymi liniami świateł, cała bryła auta jest jednak smukła i sprawia dynamiczne wrażenie. Auris jest najniższym samochodem w segmencie C.
- Nowa Auris jest także o 40 kg lżejsza niż poprzedniczka, dobre prowadzenie samochodu zapewnia też zmodyfikowane zawieszenie - mówi Agnieszka Karwacka z Toyota Chwaszczyno.
Oficjalnie do sprzedaży samochód ma wejść w połowie stycznia. Z pierwszym w Trójmieście egzemplarzem Aurisa zapoznaliśmy się w Chwaszczynie. Co przede wszystkim zwraca uwagę? Od razu daje się zauważyć lepszą pozycję kierowcy. W poprzedniej "aurisce" siedziało się nieco za wysoko, jak na stołku. Teraz jest o wiele wygodniej. Więcej miejsca jest także dla pasażerów z tyłu. Według producenta bagażnik powiększył się do 360 litrów. To także widać. Cieszą praktyczne rozwiązania, jak chociażby podwójna podłoga bagażnika.
Materiały we wnętrzu wydają się wyższej jakości, tam jednak nie zdecydowano się na stylistyczną rewolucję. Jest praktycznie, jak chociażby w VW Golfie i równie nudnawo.
Żadnych nowości nie znajdziemy też pod maską samochodu. Toyota postawiła na te same jednostki napędowe co w poprzednim modelu. Mamy więc do wyboru dwa silniki benzynowe o pojemności 1.3 i 1.6 litra oraz dwa diesle. Japoński producent zaoferuje też wersję hybrydową.
Z tym rodzajem napędu często wiązało się zmniejszenie pojemności bagażnika, by pod jego podłogę mogły trafić akumulatory. Te w nowym Aurisie na szczęście trafiły pod tylną kanapę.
Produkcję nowej Toyoty uruchomiono w brytyjskiej fabryce koncernu w Burnaston. Sam zestaw hybrydowy, podobnie jak w przypadku innych modeli Toyoty, powstaje w Japonii.
Zobacz test poprzedniej generacji Toyoty Auris
Sprawdź trójmiejskie salony Toyoty.
Miejsca
Opinie (55) 2 zablokowane
-
2012-12-24 00:07
kolejny przykład jak z auta z charakterem, (2)
ze sportowym pazurem zrobić nijakiego gniota ala Kia
- 2 8
-
2012-12-24 01:43
(1)
Poprzedni auris miał charakter i sportowy pazur?
Co złego się stało jak byłeś dzieckiem? a może nadal jesteś?- 5 3
-
2012-12-24 08:15
widze że podłe osobiste aluzje to standard na trojmiasto.pl
też ci życze wesołych świąt nienawistny człowieczku
- 2 3
-
2012-12-23 22:22
Beznadzieja... Toyota już dawno zeszła na psy.
- 4 5
-
2012-12-21 13:15
"Ciasne" zdjęcia (2)
nie pozwalają ocenić właściwie urody auta. Cena kompaktowego auta zaczyna się "już" od 60 tys. WOW
- 20 1
-
2012-12-21 14:33
Ceny to słaby punkt (1)
- 8 1
-
2012-12-23 21:32
poczekamy na promocje w przyszłym roku
- 3 0
-
2012-12-21 13:14
(2)
tył paskudny. środek nijaki. poprzedniczka wydawała mi się zgrabniejsza
- 25 11
-
2012-12-23 21:29
ten tył to niby kto projektował, nawalonych lump ze slamsów w bangladeszu?
- 2 1
-
2012-12-21 17:39
srodek bardzo nudny, szkoda
- 0 2
-
2012-12-22 22:56
GKA?
Tam pewnie ją zaprojektowali. Dobrze przynajmniej, że ma klasyczne zegary, a nie wyświetlacze. Cena natomiast co najmniej o 10 000 za duża.
- 2 1
-
2012-12-21 14:59
mialam okazje juz jechac i powiem ze wlasnie to auto (3)
z automatyczna skrzynia biegow daje najwiekszy komfort i radosc z jazdy !
- 4 5
-
2012-12-22 09:48
(1)
automat daje radość z jazdy? hmmmm, ciekawe
- 7 0
-
2012-12-22 16:15
przekonaj się ...
im większy komfort, tym większa radość
- 3 2
-
2012-12-21 20:04
szefowie kazali coś skrobnąć na trójmiasto???...nast. razem bardziej się postaraj.wesołych
- 5 0
-
2012-12-21 20:05
japończyk
nawet gdyby dziś był koniec świata i tak by odpalił na raz....
- 3 1
-
2012-12-21 20:02
do miacha
idealne
- 3 0
-
2012-12-21 18:38
kaszubi przeca golfami 3 prują przez świat.....
...a tu tojota jużli na blachach gieaka ....to jakiś spisek .......
- 7 0
-
2012-12-21 18:19
Jako tako
No dobra - z zewnątrz wygląda przyzwoicie(pomijając pewien plagiat, który dotknął tył auta), ale wnętrze... ło matko. Tak jakby ktoś chciał auto z początku tego tysiąclecia, odświeżyć ekranem LCD. Trąci myszką. Toyota, jeśli chodzi o stylistykę, idzie w stanowczo złym kierunku.
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.