- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (67 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (87 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (199 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Będzie tańsza od swojej poprzedniczki. Ceny nowej Toyoty Auris zaczynają się od 59 900 zł, poprzedni model był o prawie 2 tys. zł droższy. Zapoznaliśmy się już z pierwszym egzemplarzem popularnego kompaktu na naszym rynku.
Pierwsza generacja Toyoty Auris trafiła na rynek w 2007 roku. Była następczynią niezwykle popularnej Corolli, której kolejne wersje gościły na światowych rynkach już ponad 40 lat. Corolla pozostała więc w sprzedaży jako stateczny sedan, a Auris jako hatchback miał przyciągać zdecydowanie młodszą klientelę.
Najnowszy Auris stanie w szranki w mocno obsadzonym segmencie kompaktów. Konkurować będzie musiał chociażby z najsilniejszymi, jak najnowszy Volkswagen Golf VII czy popularny Opel Astra. Jak wypadnie w starciu z takimi gigantami?
Karoserię samochodu zaprojektowano całkowicie od nowa. W charakterystycznym dla marki stylu z ostro ciętymi liniami świateł, cała bryła auta jest jednak smukła i sprawia dynamiczne wrażenie. Auris jest najniższym samochodem w segmencie C.
- Nowa Auris jest także o 40 kg lżejsza niż poprzedniczka, dobre prowadzenie samochodu zapewnia też zmodyfikowane zawieszenie - mówi Agnieszka Karwacka z Toyota Chwaszczyno.
Oficjalnie do sprzedaży samochód ma wejść w połowie stycznia. Z pierwszym w Trójmieście egzemplarzem Aurisa zapoznaliśmy się w Chwaszczynie. Co przede wszystkim zwraca uwagę? Od razu daje się zauważyć lepszą pozycję kierowcy. W poprzedniej "aurisce" siedziało się nieco za wysoko, jak na stołku. Teraz jest o wiele wygodniej. Więcej miejsca jest także dla pasażerów z tyłu. Według producenta bagażnik powiększył się do 360 litrów. To także widać. Cieszą praktyczne rozwiązania, jak chociażby podwójna podłoga bagażnika.
Materiały we wnętrzu wydają się wyższej jakości, tam jednak nie zdecydowano się na stylistyczną rewolucję. Jest praktycznie, jak chociażby w VW Golfie i równie nudnawo.
Żadnych nowości nie znajdziemy też pod maską samochodu. Toyota postawiła na te same jednostki napędowe co w poprzednim modelu. Mamy więc do wyboru dwa silniki benzynowe o pojemności 1.3 i 1.6 litra oraz dwa diesle. Japoński producent zaoferuje też wersję hybrydową.
Z tym rodzajem napędu często wiązało się zmniejszenie pojemności bagażnika, by pod jego podłogę mogły trafić akumulatory. Te w nowym Aurisie na szczęście trafiły pod tylną kanapę.
Produkcję nowej Toyoty uruchomiono w brytyjskiej fabryce koncernu w Burnaston. Sam zestaw hybrydowy, podobnie jak w przypadku innych modeli Toyoty, powstaje w Japonii.
Zobacz test poprzedniej generacji Toyoty Auris
Sprawdź trójmiejskie salony Toyoty.
Miejsca
Opinie (55) 2 zablokowane
-
2012-12-21 16:43
detale dyskwalifikuja auto w tak konkurencyjnym segmencie
Po pierwsze bagaznik! Mniejszy od tego w golfie.
Po drugie co robi ten zegarek z lat 90 tych we wnętrzu? I co pili projektanci nawiewów środkowych? Przecież to się kupy nie trzyzma!!!- 3 11
-
2012-12-21 14:56
LALKA ! ale tylko w AUTOMACIE goraco polecam ! zadnego sprzegla i kija !
auto prowadzi sie opuszkiem paleca ! bravo toyota !
- 2 4
-
2012-12-21 14:28
Taki tam sobie samochód w sam raz dla proboszcza
- 13 11
-
2012-12-21 14:23
rejestracje mam gdzies
najwazniejsze ze wreszcie ten samochod wyglada dynamicznie a nie jak DAS AUTO kazde tak samo
- 15 10
-
2012-12-21 13:23
każdy PRowiec powinien wiedzieć, że (1)
...rejestracja GKA na forum trojmiasto.pl to samobójczy gol ;)
- 42 7
-
2012-12-21 14:16
dobrze ze nie GWE
- 14 5
-
2012-12-21 13:51
Kopia Hyundaia i30, szczególnie z tyłu (1)
I kto by pomyślał, że japończycy będą się wzorować na koreańcach
- 29 1
-
2012-12-21 14:13
i hondy civic z przodu :)
- 11 0
-
2012-12-21 13:26
ładna rejestracja
- 15 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.