- 1 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 2 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (121 opinii)
- 3 Po co kolejny remont na autostradzie? (81 opinii)
- 4 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (107 opinii)
- 5 Odmalowano żółte linie na rondach (20 opinii)
- 6 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (333 opinie)
Najczęściej rejestrowane nowe auta w Trójmieście
Sporządziliśmy rankingi najczęściej rejestrowanych marek aut w ubiegłym roku w Trójmieście. Mowa wyłącznie o nowych samochodach. W Gdańsku ze sporą przewagą prym wiodą Skoda i Volkswagen. W Gdyni sytuacja wygląda podobnie, ale przewaga nad konkurencją nie jest tak duża. Natomiast w Sopocie "rządzi" Porsche.
TRÓJMIASTO
- Skoda - 2980
- VW - 2970
- Toyota - 1229
- Opel - 1086
- Ford - 1022
- Dacia - 929
- Renault - 865
- Kia - 839
- Audi - 810
- Hyundai - 791
- BMW - 765
- Peugeot - 718
- Fiat - 708
- Mazda - 490
- Volvo - 462
- Mercedes-Benz - 422
- Seat - 306
- Nissan - 302
- Suzuki - 288
- Citroen - 282
W roku 2018 w gdańskich wydziałach komunikacji zarejestrowano 14807 pojazdów. Wśród nich zdecydowanie wyróżniły się dwie marki wchodzące w skład Grupy VAG - to oczywiście Skoda (2454 aut) i Volkswagen (2165). Wygląda więc na to, że praktycznie co trzecie auto rejestrowane w ubiegłym roku w Gdańsku było egzemplarzem Skody lub VW.
Trzecie miejsce w zestawieniu ze sporą stratą do dwóch pierwszych marek zajął Opel. Liczba zarejestrowanych aut - 824. Co warte uwagi, w minionym roku w Gdańsku zarejestrowano jeden egzemplarz Lamborghini i był to pierwszy w Trójmieście Urus. Zarejestrowano także trzy egzemplarze marki Bentley - dwa Continentale GT i jedną Bentaygę.
GDAŃSK
- Skoda - 2454
- VW - 2165
- Opel - 824
- Toyota - 815
- Dacia - 781
- Renault - 717
- Fiat - 642
- Hyundai - 602
- Ford - 600
- Kia - 556
- Peugeot - 525
- BMW - 482
- Audi - 473
- Mazda - 278
- Mercedes-Benz - 262
- Volvo - 256
- Nissan - 231
- Seat - 201
- Suzuki - 165
- Honda - 143
Pora na Gdynię. Sytuacja wygląda podobnie jak w Gdańsku. Z tym, że VW zamienił się miejscem ze Skodą i wskoczył na pozycję lidera. Warto zaznaczyć, że VW wygrał ze zdecydowaną przewagą. Na trzecim miejscu znalazł się Ford, który odnotował bardzo dobre wyniki sprzedaży.
Co ciekawe, w ubiegłym roku w gdyńskim wydziale komunikacji zarejestrowano kilka "perełek". To m.in. Aston Martin DB11, Alpina B7, Bentleya Bentaygę czy po dwa egzemplarze Lamborghini Hurancana i Ferrari 488.
GDYNIA
- VW - 715
- Skoda - 469
- Ford - 418
- Toyota - 357
- Audi - 286
- BMW - 283
- Kia - 269
- Opel - 250
- Volvo - 206
- Mazda - 204
- Peugeot - 185
- Hyundai - 174
- Mercedes-Benz - 153
- Citroen - 138
- Dacia - 127
- Renault - 126
- Suzuki - 115
- Seat - 90
- Nissan - 63
- Fiat - 60
W Sopocie prym wiedzie marka Porsche. To zasługa prężnie działającego salonu Porsche Centrum Sopot, który obsługuje klientów w zasadzie z całej północnej Polski. Nie dziwi więc fakt, że rokrocznie dealer może pochwalić się naprawdę imponującą liczbą sprzedanych aut. W roku 2018 w sopockim wydziale komunikacji zarejestrowano 107 nowych egzemplarzy Porsche, w tym 46 Macanów.
Na drugim miejscu - podobnie jak w Gdańsku - uplasowała się marka Volkswagen (90 zarejestrowanych aut, w tym 26 Golfów). Natomiast trzecią lokatę ex aequo z liczbą 57 rejestracji zajęły marki Toyota i Skoda.
SOPOT
- Porsche - 107
- VW - 90
- Toyota - 57
- Skoda - 57
- Audi - 51
- Renault - 22
- Dacia - 21
- Hyundai - 15
- Seat - 15
- Kia - 14
- Opel - 12
- Citroen - 8
- Honda - 8
- Mazda - 8
- Peugeot - 8
- Suzuki - 8
- Nissan - 8
- Mercedes-Benz - 7
- Fiat - 6
- Ford - 4
Miejsca
Opinie (211) 3 zablokowane
-
2019-01-11 10:23
Ten ranking (1)
To żadne dane statystyczne. Dużo zależy od dealerów, koncesjonariuszy i leasingodawcow. Od cholerny jeździ Renault w Trójmieście tyle, że od groma na warszawskich rejestracja. Przypadek?
- 8 0
-
2019-01-11 20:33
Ale o co ci chodzi z ta teoria spiskową?
- 0 0
-
2019-01-11 10:28
Honda Accord (3)
Poszedłbym w tym kierunku. Niemiecka motoryzacja aktualnie to tylko legenda sprzed wielu lat
- 10 3
-
2019-01-11 10:33
Mazdy od kilku lat mają straszne problemy z lakierami i zabezpieczeniami antykorozyjnymi
W skali rdzewialności mają już gdzieś tak ok 0,7 poloneza. To bardzo dużo.
- 5 1
-
2019-01-11 10:41
mam i polecam ;)
- 1 1
-
2019-01-11 13:53
Accord wyleciał z oferty. Sedany nie są w modzie.
To samo stało się z avensisem. Zastąpiło go większe camry.
- 2 0
-
2019-01-11 10:36
Wpiszcie na youtubie "dlaczego stare volvo" (3)
A potem w pierwszym filmiku posłuchajcie tego pięknego wykładu równo od 24 minuty.
- 9 0
-
2019-01-11 12:14
Oczywiste że tak jest (2)
A sie będą teraz burzyli "ekolodzy" że jesteśmy złomowiskiem europy. Bo lepiej kupić nowego gruchota z salonu który po kilku latach zacznie się sypać, a ślad CO2 wytworzony przy produkcji jego części zamiennych przekroczy gruubo ślad starego, solidnego kanta jeżdżącego 25 lat. I przy odpowiednim serwisie pojeździ pewnie drugie tyle. No ale lepiej co 10 lat kupować nowy samochód, złomując stary co nie? Korporacje zadowolone, "ekolodzy" też. Sama energia złomowania jest gogantyczna i bezpowrotnie tracona no ale w końcu jestem Januszem bez pieniędzy i sie nie znam :)
- 3 1
-
2019-01-11 20:35
(1)
No tak, dożyliśmy czasów w których nie wolno kupować naturalnych futer, bo ich produkcja wytwarza CO2, nowych aut, bo ich złomowanie wytwarza CO2, mięsa bo jego produkcja wytwarza CO2. Najlepiej w ogóle zapier...lac pieszo, nago i na głodniaka, wtedy wszyscy będą zadowoleni.
- 1 1
-
2019-01-11 20:58
Nie.
Dożyliśmy czasów gdzie każda rzecz rozpada się po kilku użyciach, tylko dlatego żeby kupić nową.
- 3 1
-
2019-01-11 10:37
(4)
W Gdańsku wynik jest przekłamany dla VW i Skody, w dużej części samochody sprzedane na reeksport głównie do Niemiec, żeby wyjechały z polski muszą zostać zarejestrowane na firmę Plichty zarejestrowana w gdańsku
- 9 2
-
2019-01-11 10:41
(3)
a jaki byłby tego powód?
- 2 0
-
2019-01-11 10:51
(2)
Niemcom opłaca się kupić w Polsce samochody nowe, bo są dużo tańsze, powód bardzo banalny
- 3 2
-
2019-01-11 11:08
(1)
To dziwne
Bo wszyscy JAnusze na rym portalu piszą, że tam są tańsze w salonach i jak wchodzą do nich to leży czerwony dywan i dostają kwiaty
hehehe- 7 0
-
2019-01-11 12:19
Sam pracowalem w takiej firmie. Auta od razu od dilera jechaly na lawecie do Niemiec. Tu byly tylko rejestrowane bo diler ma kontrole czy aby nie handluja autami za granice
- 6 0
-
2019-01-11 10:42
W mojej firmie SKoda jest ulubiona przez ...
szczury. Konsumują ją bardzo chętnie.
- 4 2
-
2019-01-11 10:51
(2)
Polacy kupuje autka z koncernu Volkswagen ale niestety zapominają by za słona dopłata dołożyć sobie opcje kierunkowskazów, a potem szaleją po obwodnicy.
- 11 5
-
2019-01-11 11:00
z tymi kierunkami to nie do VAGów tylko Bayerischów uwaga
- 1 1
-
2019-01-11 20:37
"Polacy kupuje autka"
A polska języka trudna języka.- 1 0
-
2019-01-11 10:54
skody (2)
może skoda piękna nie jest, ale Czesi odkryli kilka cech które musi mieć auto aby się dobrze sprzedawało , no i produkują na tą chwilę najbardziej adekwatne auto na nasze drogi, klimat, kieszeń.. sam jeździłem 4 skodami TDi od nowości do 240 tys km ( auta firmowe) i oprócz wyglądu który mi nie odpowiadał nic złego nie mogę napisać. wolę aby Polcy i Polacy kupowali od naszego sąsiada nowe auta niż ściągali szrot kilkuletni za ten sam szmal .
- 13 5
-
2019-01-11 11:00
Czesci to tam za duzo nie odkryli, oni to tylko montują.
- 5 0
-
2019-01-11 21:41
Czesi odkryli..?
Czesi dali nazwę, miejsce i ręce do skręcania śrubek. To co najważniejsze, czyli technologię i pieniądze dali Niemcy i tak naprawdę to ich zasługa.
- 0 0
-
2019-01-11 10:57
Mitsubishi (3)
A gdzie Mitsubishi? Dealer jest w Gdańsku.
- 0 4
-
2019-01-11 10:59
Przecież widzisz, że masz top 20? nie wszystkie marki się załapały
- 3 0
-
2019-01-11 20:59
Padli a trzeszcząca do tego
- 0 0
-
2019-01-11 21:17
Odpadli w eliminacjach i nie weszli do finału
- 0 0
-
2019-01-11 10:58
A nie Hyundai Zdycha? O, pardon, Kona. :D
A nie Hyundai Zdycha? O, pardon, Kona. :D
- 2 1
-
2019-01-11 11:15
O czym jest ten artykuł?
O sprzedaży czy rejestracjach? Bo można kupić tu i zarejestrować gdzie indziej, nawet za granicą. Może też być odwrotnie. Dealerzy jesienią masowo rejestrowali samochody na siebie (z rankingu można wnioskować, którzy najwięcej), żeby obejść przepisy WLTP a one dalej stoją w salonach, bo chętnych brak. No i do tego należy dodać leasingi a w tej formule sprzedawana jest większość nowych samochodów.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.