- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (186 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (147 opinii)
- 3 "Leżący policjant" na... polnej drodze (89 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (73 opinie)
- 5 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (46 opinii)
- 6 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (73 opinie)
Najpierw powstanie osiedle, później sygnalizacja. Mieszkańcy chcą bezpieczeństwa na Wiczlinie
Mieszkańcy chcieliby, żeby na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej w Gdyni zamontować sygnalizację świetlną, która pomogłaby pieszym. Władze miasta odpowiadają, że taka sygnalizacja powstanie, ale nie wcześniej niż za dwa lata.
Od ponad półtora roku wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej został podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje na relacji Dąbrowa-Witomino. Miejscy drogowcy tłumaczyli, że zmiany wymusiło powstanie budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród. Wszystko znacząco wpłynęło na wzrost natężenia ruchu.
Piesi narażeni przez duży ruch
Po zmianach szczególnie muszą w tym rejonie uważać piesi. W okolicy jest szkoła, market, więc praktycznie co chwilę ktoś pojawia się na przejściu.
Bezpieczeństwo pieszych zwiększyłaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole.
Wiadomo, że takie rozwiązanie jest brane pod uwagę. Informują o tym miejscy urzędnicy.
Wiceprezydent Marek Łucyk w odpowiedzi na interpelację radnego Pawła Stolarczyka (PiS) informuje, że potencjalna potrzeba budowy sygnalizacji świetlnej była przedmiotem analizy w 2018 roku. Wtedy zawierano tzw. umowę drogową z przedsiębiorstwem GI Hossa S.A. w Gdyni, czyli deweloperem okolicznego osiedla.
Władze Gdyni: deweloper wykona analizy
- Umowa przewiduje, iż przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku, lecz nie później niż do dnia 31 maja 2024 r., Hossa wykona analizę zasadności wprowadzenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej i w przypadku potwierdzenia takiej konieczności, wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu na podstawie uzgodnionego z zarządcą projektu budowlanego - wyjaśnia Marek Łucyk.
Na analizę trzeba więc poczekać prawdopodobnie dwa lata. Na samą sygnalizację - odpowiednio dłużej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-25 07:50
2 lata na analizę to stanowczo za mało. (3)
Powinna ona trwać minimum 5 lat.
A tak na serio - światła na tej biednej jednopasmówce są zbędne.- 80 12
-
2022-05-25 14:21
Szczur łapówa
- 2 4
-
2022-05-25 10:56
lobbują to ci którzy spod szkoły jeżdżą stanowczo nie dla świateł
- 2 3
-
2022-05-25 10:41
Jeśli dobrze rozumiem to analiza będzie najpóźniej za dwa lata, a nie będzie trwała dwa lata.
- 2 5
-
2022-05-25 07:19
to co władze miasta zrobiły na Wiczlinie woła o pomstę do nieba (18)
Dali deweloperom zgodę na budowę tysięcy bloków praktycznie nie zapewniając infrastruktury. Pamiętam zapowiedzi w mediach, miała powstać świetnie skomunikowana dzielnica Gdyni, obwodnica itd
- 142 5
-
2022-05-25 18:20
Nie tylko Wiczlino, ale też Sokółka. Na Chwarznie, sygnalizacja os razu, gdy powstała biedronka. Przed Chwarznem, od strony
- 0 0
-
2022-05-25 18:12
Gdzie ta wiocha
- 0 0
-
2022-05-25 13:28
Szczurek tylko obiecuje
Wystarczy żeby wygrywać
- 0 1
-
2022-05-25 09:32
Gdynia, miasto obietnic i nie realizowanych planów.
- 9 2
-
2022-05-25 09:34
Gdynianin (3)
Nie problem ze dali zgodę deweloperom i ludzie mają mieszkania, tylko że od lat nic nie inwestują, gdyby nie deweloperzy Gdynia była by jeszcze bardziej zapyziała
- 11 4
-
2022-05-25 09:59
(2)
Gdyby dali zgodę na budowę osiedli i przymus zrobienia dojazdu to byłoby coś a nie, zgoda tak a reszta zostaje po staremu. Droga taka sama jak za czasów wsi Wiczlino
- 12 0
-
2022-05-25 13:27
Nakaz budowy
Po części już tak jest, jeśli na dewelopera przerzucimy jeszcze więcej obowiązków które powinna wykonać gmina cena mieszkania będzie jeszcze wyższa
- 4 2
-
2022-05-25 10:24
i jeszcze muszą wieszać tabliczkę "pamiętaj, jesteś w mieście"
Bo jak ktoś się rozejrzy to wieś jak się patrzy. I te kury na wjeździe na Sokółkę...
- 11 0
-
2022-05-25 09:21
ale żeś poszalał, tysiące bloków, noo imponujaco (3)
a tak serio to na całym Wiczlinie jak kiedykolwiek liczba bloków przekroczy tysiąc to będzie dużo, na razie to i połowy jeszcze nie ma
- 3 14
-
2022-05-25 18:14
Bo pół to ziemianki
- 1 0
-
2022-05-25 14:04
Hiperbola...
- 2 0
-
2022-05-25 10:23
Zabieg retoryczny, kiedyś poznasz takie pojęcie :)
Prawda jest taka, że z Wiczlina są 3 drogi wyjazdowe a w środku ogromne osiedle.
- 9 1
-
2022-05-25 08:53
Oj tam, oj tam ! W Gdańsku to norma !
Cała dzielnica Południe jest tego przykładem. Kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, jesli nie więcej, a drogi wiejskie, tylko z poprawiona nawierzchnią. I to nie dwa czy trzy lata, ale już kilkanaście. I co ? I nic !
- 23 0
-
2022-05-25 08:27
(1)
no ale tego gdynianie chcieli patrzac po tym jak glosowali w wyborach
- 16 0
-
2022-05-25 08:33
Mogą zawsze zagłowoswać na partię trolli.
Drogi się nie zmienią, ale będzie wyglądało jak el dorado...
- 4 9
-
2022-05-25 08:06
(1)
Infrastruktura drogowa typu jumbo lub klepisko.
- 25 0
-
2022-05-25 08:34
Te płyty są spoko.
- 4 13
-
2022-05-25 07:36
To Ty wierzysz w obiecanki?)
- 21 3
-
2022-05-25 07:06
Budują i budują (4)
a dróżki dojazdowe liche i wąskie. To wszystko jest krótkowzroczne. Kupisz mieszkanie w oddalonych lokalizacjach a potem tkwisz w korkach...
- 89 1
-
2022-05-25 09:42
dokladnie, jest wiele osiedli do wyboru, kazdy znadzie cos dla siebie, centrum jest głosne i smierdzace, nie kazdemu to odpowiada
- 4 0
-
2022-05-25 09:24
nikt nie każe kupować takich mieszkań (2)
nikt też nie każe jeździć samochodem, może ktoś sobie to kupi i będzie do sklepu jeździł rowerem, dzieci do szkoły prowadził pieszo, pracował zdalnie a jak już gdzieś dalej raz na miesiąc będzie chciał pojechać to ma autobus albo taksówkę
- 6 13
-
2022-05-25 09:58
Mając budżet X możesz wybierać tylko to co się w tym budżecie mieści. Dziwne, że trzeba tłumaczyć ludziom, że ci co kupują mieszkanie w bloku na obrzeżach robią to nie dla tego, że tak lubią tylko dlatego że nie stać ich na mieszkanie w lepszej lokalizacji. Wszyscy ci ludzie muszą teraz dojechać do pracy, szkoły czy przedszkola bo na miejscu brak
Mając budżet X możesz wybierać tylko to co się w tym budżecie mieści. Dziwne, że trzeba tłumaczyć ludziom, że ci co kupują mieszkanie w bloku na obrzeżach robią to nie dla tego, że tak lubią tylko dlatego że nie stać ich na mieszkanie w lepszej lokalizacji. Wszyscy ci ludzie muszą teraz dojechać do pracy, szkoły czy przedszkola bo na miejscu brak podstawowej infrastruktury. Brak przedszkoli czy żłobków w okolicy (nawet w prywatnych brak miejsc) przez co nawet pracując zdalnie trzeba rano jechać autem zawieźć dziecko do przedszkola (stąd właśnie biorą się korki). Rolą urzędu miasta i pracowników tam pracujących jest wytyczanie i planowanie kierunków rozwoju miasta. Z jakim efektem to wszyscy widzimy (albo i co niektórzy nie widzą).
- 13 0
-
2022-05-25 09:42
Nikt to kto? Bogaty który kupi w centrum? Na takich za.upiach brak infrastruktury to podstawa. Brak szkoły, sklepu a nawet postoju taksówek. O miejscach pracy skromnie nie wspomnę. Jak mam dojechać do pracy? Może polecę na miotle i ominę korki i takich mądrali jak ty?
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.