- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (129 opinii)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (75 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (45 opinii)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 5 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (73 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
Auto elektryczne za niecałe 60 tys. zł? To możliwe. Lista najtańszych "elektryków"
Korzystając z maksymalnych dopłat rządowych auto elektryczne można nabyć już za niespełna 60 tys. zł. Poniżej prezentujemy listę pięciu najtańszych samochodów na prąd dostępnych na naszym rynku.
Więcej artykułów o autach elektrycznych
Dacia Spring
Cena katalogowa: 84 900 zł
Cena po dopłacie: 66 150 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 57 900 zł
OC dla auta elektrycznego - czy jest droższe?
Najtańszym "elektrykiem" dostępnym w naszym kraju jest Dacia Spring. To mały, miejski przedstawiciel segmentu A. Bazowa cena, jak na tak niewielkie auto, jest bardzo wysoka. Jednak po uwzględnieniu rządowych dopłat sytuacja się zmienia. Przy standardowym "rabacie" elektryczną Dacię można kupić za 66 150 zł. A to - jak na auto elektryczne - kusząca cena. A to nie koniec, bo przecież jest jeszcze Karta Dużej Rodziny, z którą można ugrać kolejnych 8 tys. zł.
Dacia Spring wyposażona jest w baterię o pojemności 26,8 kWh. Według producenta, w warunkach miejskich, samochód na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać około 200 km. Silnik elektryczny generuje moc zaledwie 44 KM, co pozwala na osiągnięcie "setki" w... 19 sekund.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Smart EQ fortwo
Cena katalogowa: 99 100 zł
Cena po dopłacie: 80 350 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 72 100 zł
Dopłacając 15 tys. zł można kupić filigranowego, dwuosobowego smarta EQ fortwo. To dopłata przede wszystkim za lepszą jakość wykończenia niż w przypadku Dacii Spring. W przypadku smarta o przewożeniu dużej rodziny nie ma mowy, a mimo to, dopłatę w wysokości 27 tys. zł można otrzymać.
Smart EQ fortwo to idealny samochód do zatłoczonego miasta i manewrowania w ciasnych uliczkach. Silnik elektryczny wytwarza 82 KM mocy, natomiast akumulator ma pojemność 17,6 kWh, co pozwala na przejechanie ponad 100 km na pełnej baterii.
Nowy Fiat 500
Cena katalogowa: 104 000 zł
Cena po dopłacie: 85 250 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 77 000 zł
Czytaj także:
Nowy Fiat 500 - stworzony do miasta
Trzecie miejsce w zestawieniu najtańszych aut elektrycznych zajął Nowy Fiat 500, którego zresztą mieliśmy okazję przetestować. Samochód wywarł na nas bardzo pozytywne wrażenie.
Należy jednak pamiętać, że hatchback w podstawowej wersji różni się od wyższych wariantów - mocą i zasięgiem. Przetestowaliśmy 118-konną "pięćsetkę", a dla porównania bazowy wariant oferuje 95 KM mocy. W podstawie klient otrzymuje baterię o pojemności 21 kWh, co przekłada się na zasięg oscylujący w granicach 190 km. W droższych wersjach akumulator ma dwukrotnie większą pojemność i zasięg ponad 300 km.
Nissan Leaf
Cena katalogowa: 129 900 zł
Cena po dopłacie: 111 150 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 102 900 zł
Pora na zdecydowanie najbardziej znanego "elektryka" w stawce. Nissan Leaf to auto elektryczne ze sporym doświadczeniem. Premierowa odsłona zadebiutowała na motoryzacyjnym rynku w 2010 roku.
Cena Leafa już nawet z Kartą Dużej Rodziny przekracza 100 tys. zł. Co dostajemy w zamian? Przede wszystkim całkiem przyzwoity zasięg. Bazowa wersja Leaf Visia wyposażona została w baterię o pojemności 40 kWh. To dzięki niej japoński "elektryk" w cyklu mieszanym jest w stanie przejechać do 270 km.
Silnik elektryczny generuje moc 150 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,9 s.
Peugeot e-208
Cena katalogowa: 131 400 zł
Cena po dopłacie: 112 650 zł
Cena po dopłacie z Kartą Dużej Rodziny: 104 400 zł
Zestawienie TOP5 zamyka elektryczne 208, które jest nieznacznie droższe od Nissana Leafa. "Lwiątko" otrzymało akumulator o pojemności 50 kWh, dzięki któremu oferuje ponad 300-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu. To najlepszy wynik w zestawieniu.
Za napęd odpowiada 136-konny silnik elektryczny, dzięki któremu prędkość 100 km/h zostanie osiągnięta po 8,1 s.
Czytaj także:
Dlaczego boimy się zakupu auta elektrycznego?
Opinie wybrane
-
2022-04-11 14:20
Problemem w dopłatach jest brak opcji na przykład na PHEV (3)
- 11 1
-
2022-04-11 15:21
PHEV palą w praktyce tyle samo co zwykle spaliniaki. (2)
Dlatego wszędzie wycofują się z ich dotowania bo niczego strukturalnie nie zmieniają.
- 4 5
-
2022-04-12 10:15
Oczywiście, że NIE palą tyle samo i mogą jechać na samej baterii. Są nawet SUVy dla dużych rodzin jest jakaś opcja, a nie fiat
- 2 2
-
2022-04-11 18:48
Na przykład mój pali w praktyce tyle samo co spaliniak - 0,7l/100km przez całe 183 tys. km jego przebiegu
Znajomy w innej sztuce tego modelu ma 0,3l/100km za cały przebieg, przebieg większy od mojego.
- 3 2
-
2022-04-11 14:20
Karta Dużej Rodziny (11)
Elektryki? Świetnie! Z ogromną chęcią kupię jeden, poważnie. Pokażcie mi tylko choć jeden model, który pomieści rodziców z czwórką dzieci. Wszystkie przedstawione w artykule mieszczą max pięć osób, a Smart tylko dwie.
- 100 6
-
2022-05-06 02:15
DoPracy
Trzeba było myśleć a nie bachorów na robić i jeszcze na dopłaty liczyć, co za nieszczelności
- 1 0
-
2022-04-12 10:10
dziecioroby niech sobie kupia hulajnogi elektryczne bedzie taniej :) (2)
- 5 4
-
2022-04-14 10:12
(1)
Masz coś przeciwko prokreacji ciołku, tzn, że masz coś przeciwko prawom natury. A pamiętaj, że mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale natury nie oszukasz.
- 0 1
-
2022-04-14 10:44
Dzieciorobie nauki i rozumu nie oszukasz ty go nie masz .Niema fizycznych możliwości sie opiekować wiecej niz 3 dzieci!
Ale dziecioroby wiekszosci nie pracuja zyją z zasiłków!
- 1 0
-
2022-04-11 19:03
ale mozesz kupic kazdemu dziecku :)
- 0 0
-
2022-04-11 17:58
Peugeot Rifter 7 osobowy elektryk (2)
Mam 4 dzieci ale samochód w wersji spalinowej. Jeżeli chodzi o pojemność dla takiej dużej rodziny to jest auto na styk
- 4 0
-
2022-04-11 22:46
lol (1)
elektryk za 150k w wersji podstawowej, zasieg srednio 280k co realnie daje 200k, v max. 130 km/h, zimą do torunia autostrada nie dojedziesz przy ujemnych temp.,
- 6 1
-
2022-04-13 21:11
to wtedy bierz e-spacetourera, ten dojedzie do Torunia
jeśli oczywiście kręcą cię elektryki. Ja bym nie kupił. Niemniej w wersji elektrycznej w podstawie są tylko bogate wersje. Tam już biedy nie ma.
- 0 0
-
2022-04-11 15:23
(2)
Ja bym chciał zobaczyć jak duża rodzina pakuje się do smarta z walizkami i jadą na wakacje
- 24 1
-
2022-04-11 17:50
Jak ma się zapakować duża rodzina, (1)
skoro Smart jest na dwie osoby?
Jak masz dużą rodzinę i chcesz jeździć na wycieczki to kupujesz inny samochód.- 2 4
-
2022-04-11 23:56
z doczepianą przyczepką się zmieszczą =) hahaha
- 2 1
-
2022-04-11 13:15
Dacia Spring dla dużej rodziny (19)
3,7m długości, 44 KM, 290l bagażnika, 230 km teoretycznego zasięgu w cyklu mieszanym.
Miałem Clio i sprzedałem bo mi się rodzina powiększyła a to było większe auto od tego i miało o niebo lepsze parametry za połowę tej ceny.
No ale jak kpić z elektryków to na całego :)- 90 3
-
2022-04-11 14:35
(1)
I jeszcze Dacaia jest na 4 osoby :-) a karta jest od 5 osób heheh dobre :-)
- 21 1
-
2022-04-11 18:23
Nie od pięciu osób a od trójki dzieci Czyli samotny rodzic i troje dzieci
- 1 0
-
2022-04-11 13:47
(16)
prawie 20 sekund do setki i prędkość maksymalna 125 km/h. Jak to mogło homologację przejść? Przecież to wręcz niebezpieczne, nie da rady zareagować na sytuację na drodze. Wyprzedzać można co najwyżej rowery (a i to nie zawsze) a sam manewr planować trzeba z kalendarzem
- 36 11
-
2022-04-14 08:51
zapytaj sie zgrzanców w krzakach
czy dziury w jezdni mają homologacje bezpieczeństwa....
- 0 0
-
2022-04-12 12:08
przesadzasz, ja z tym nigdy nie miałem problemu
a miałem Corsę z silnikiem 1.0. Niby 60 koni ale przyspieszenie podobne do tej Daćki. Pasa do rozpędzania na obwodowej wystarczało z zapasem by się zrównać z innymi użytkownikami ruchu. To wcale nie problem.
- 2 0
-
2022-04-11 15:36
wyprzedzać rowery...
...pod warunkiem, że te nie są też elektryczne.
- 11 1
-
2022-04-11 14:16
Fakt, zamulając na korkownicy (3)
Tylko stwarzasz zagrożenie takim autem. Do małych miast takie auto jako drugie w rodzinie co najwyżej.
- 10 4
-
2022-04-12 12:05
120 km/h to nie zamulanie (2)
to nawet autostradą dużo szybciej nie pojedziesz wg prawa
- 1 3
-
2022-04-13 12:43
Zamulanie to nie tylko vmax (1)
To przede wszystkim szybkość wykonania manewru czyli chwilowe przyspieszenia, jakie daje się wycisnąć z silnika.
- 1 1
-
2022-04-13 15:14
no tak ale rzadko kiedy przyspieszamy z całą mocą, a po mieście i tak już wszędzie obowiązuje 50 km/h, czasem 70. Taka Dacia do tych 50 spokojnie w 5 sekund się zbierze. Jeździłem kiedyś Corsą z silnikiem 1.0. Porównywalne osiągi z tą Dacią. Demon prędkości to nie był ale dawałem radę. Ogólnie w ruchu nigdy nie odstawałem bo ludzie przy ruszaniu tak nie cisną.
- 0 0
-
2022-04-11 14:04
Wyobraź sobie że kiedyś Mercedesy takie parametry miały. (8)
I jakoś dało się jeździć.
- 14 17
-
2022-04-12 06:37
W Traficarze są te Dacie.
Dźwięk zamykania drzwi przypomina dźwięk zamykania klapy od śmietnika.
- 5 0
-
2022-04-11 16:51
Kiedyś
- 7 1
-
2022-04-11 15:09
No brawo, cofaj nasz do średniowiecza.
- 8 4
-
2022-04-11 14:12
(3)
Ale to 40 lat temu ;) a ilość aut na drodze od tego czasu się zmieniła diametralnie.
- 19 9
-
2022-04-13 12:33
w Niemczech już 40 lat temu było więcej aut niż u nas teraz
- 0 0
-
2022-04-12 10:55
Tak, jest więcej aut dlatego trzeba z*p-lać. Brawo.
- 3 3
-
2022-04-11 21:32
:)
ba nawet 65 lat temu:)))
- 2 0
-
2022-04-11 14:13
Słowo klucz... "kiedyś"
- 18 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.