• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieszablonowe folie. Do wyboru, do koloru

Michał Jelionek
14 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
BMW 650i w zielonym chromie. Takiego auta nie da się nie zauważyć na ulicy. BMW 650i w zielonym chromie. Takiego auta nie da się nie zauważyć na ulicy.

Od kilku lat trójmiejskie firmy specjalizujące się w oklejaniu aut folią przeżywają istne oblężenie. Ta forma upiększenia samochodu albo po prostu zabezpieczenia powłoki lakierniczej cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. Przedstawiamy wam kilka oryginalnych, nieco zwariowanych i z całą pewnością rzucających się w oczy realizacji.



Dubaj w Trójmieście? Czemu nie. Dubaj w Trójmieście? Czemu nie.
Perłowe, metalizowane, satynowe, matowe, imitujące stal, aluminium, chrom czy karbon, a do tego niekończąca się lista barw - wybór folii, w które możemy "odziać" nasz samochód jest przeogromny.

Tak naprawdę folia daje możliwość spersonalizowania unikatowego wyglądu auta bez absolutnie żadnych ograniczeń. Chcemy żeby nasz pojazd wyglądał jak jeżdżący komiks albo zdezelowany, pokryty rdzą wrak? Nie ma problemu, fachowcy stworzą dosłownie każdy projekt folii, wedle życzenia i kaprysu klienta.

Zdjęcia postarzałego Volkswagena zrobiły furorę w sieci. Zdjęcia postarzałego Volkswagena zrobiły furorę w sieci.
"Od strony technicznej jest to chyba pierwsza tego typu realizacja w Polsce. Jako bazę pod ten projekt posłużyła nam folia dedykowana do zmiany koloru o nazwie Aluminium Matte" - o Audi Q7 "Transformers" mówi Szaflicki. "Od strony technicznej jest to chyba pierwsza tego typu realizacja w Polsce. Jako bazę pod ten projekt posłużyła nam folia dedykowana do zmiany koloru o nazwie Aluminium Matte" - o Audi Q7 "Transformers" mówi Szaflicki.
Nieregularne paski na VW Golfie VII R400. Ciekawa stylizacja. Nieregularne paski na VW Golfie VII R400. Ciekawa stylizacja.
Klientów decydujących się na zmianę koloru swojego auta przy użyciu specjalistycznej folii można podzielić na dwie grupy.

- Pierwszą z nich są osoby, którym znudził się obecny kolor samochodu i chcą odmienić jego wygląd bez żadnej ingerencji w fabryczne lakierowanie. To również klienci, którzy kupują auta używane lub stockowe, ale nie odpowiada im kolor samochodu. Dla takich osób zazwyczaj przygotowujemy propozycje folii w kolorach zbliżonych do tych dostępnych fabrycznie, aby auto nie różniło się od modeli lakierowanych - tłumaczy Marcin Zawisza z ColourChange Gdynia.
Czytaj także: Folia alternatywą dla lakieru?

Drugą grupę klientów stanowią osoby, które nie przepadają za sztampą i wybierają odznaczające się, odważne i nieco wyzywające barwy.

- Dla tych ludzi oklejenie jest formą ekstrawagancji, a najważniejszym celem zmiany koloru jest wyróżnienie auta z tłumu oraz nadanie mu wyjątkowego charakteru. Tu z pomocą przychodzą nam wszystkie folie o nietypowych kolorach, matowe, imitujące włókno węglowe, szczotkowaną stal czy chrom - dodaje.
Jeszcze inni stawiają na praktyczność, bo nie zapominajmy, że folia to nie tylko wygląd. Wielu klientów okleja swoje auta specjalistyczną, przezroczystą folią poliuretanową.

- Poza designem folia doskonale zabezpiecza fabryczny lakier. Ponadto foliowanie auta jest procesem całkowicie odwracalnym. W dowolnym momencie, np. szykując auto do sprzedaży, możemy powrócić do oryginalnego koloru auta - wyjaśnia Paweł Szaflicki z aplikatorzy.pl.
"To jedna z najbardziej ekstrawaganckich realizacji jakie wykonaliśmy. Auto zostało oklejone dla naszego stałego klienta, któremu od wielu lat zabezpieczamy limuzyny i auta sportowe. Tym razem musieliśmy wykonać projekt odpowiadający wzorowi na ubraniach, w których ze znajomymi udaje się na polowania. Mercedes służy wyłącznie do wyjazdów na polowania. Folię stworzyliśmy od podstaw, szykując projekt wzoru, zadrukowując folię i laminując ją na matowo" - zdradza Zawisza. "To jedna z najbardziej ekstrawaganckich realizacji jakie wykonaliśmy. Auto zostało oklejone dla naszego stałego klienta, któremu od wielu lat zabezpieczamy limuzyny i auta sportowe. Tym razem musieliśmy wykonać projekt odpowiadający wzorowi na ubraniach, w których ze znajomymi udaje się na polowania. Mercedes służy wyłącznie do wyjazdów na polowania. Folię stworzyliśmy od podstaw, szykując projekt wzoru, zadrukowując folię i laminując ją na matowo" - zdradza Zawisza.
Mercedes SLS AMG w czarnym chromie. Mercedes SLS AMG w czarnym chromie.
Powodem zmiany koloru Range Rovera Evoque była zbyt duża liczba białych egzemplarzy tego modelu, które można spotkać na trójmiejskich drogach. Powodem zmiany koloru Range Rovera Evoque była zbyt duża liczba białych egzemplarzy tego modelu, które można spotkać na trójmiejskich drogach.
Pełne ofoliowanie samochodu - w zależności od jego wielkości, kształtu nadwozia, projektu oraz rodzaju użytej folii - trwa z reguły od trzech dni do nawet dwóch tygodni.

- Ostatnim krzykiem mody są chromy, a nowością są folie w kolorach satynowego chromu. Taki rodzaj folii - ze względu na swoją sztywną strukturę - bardzo ciężko się układa. Dlatego położenie takiej folii wymaga ogromnej wiedzy, umiejętności, odpowiednich kwalifikacji oraz czasu - wyjaśnia Piotr Niestrawski z oklejone.com.
Folie imitujące chrom oprócz tego, że są najmodniejsze, są również bardzo drogie i plasują się tuż obok folii tworzonych na indywidualne zamówienie. Materiały przygotowywane według koncepcji klienta wymagają rozrysowania projektu, który zapewni najwyższą trwałość wysokiej jakości druku na dedykowanych foliach oraz laminowanie w celu przedłużenia żywotności folii.

Oklejanie aut w Trójmieście

- Modne staje się również oklejanie aut w stylu wyścigowym, nawet w przypadku samochodów, które niewiele mają wspólnego z wyścigami. Generalnie bardzo często style są przeplatane między sobą. Mamy kilku grafików, z którymi współpracujemy i dzięki temu jesteśmy w stanie stworzyć dowolną wizję klienta, którą następnie przenosimy na auto. A pomysły klientów bywają bardzo różne - dodaje Szaflicki.
- Jest bardzo dużo osób, dla których samochód oznacza coś więcej niż tylko kawałek blachy. Przez dodawanie nawet drobnych akcentów z folii personalizujemy samochód pod siebie, według własnego gustu. Jednym się to podoba, a drugim nie, ale przecież o tym się nie dyskutuje - zakończył Niestrawski.
Najbardziej skomplikowane realizacje mogą kosztować nawet 25-30 tys. zł netto. Dla porównania, standardowa zmiana koloru auta to wydatek rzędu 3-5 tys. zł netto. Ceny z reguły ustalane są indywidualnie.

W artykule zaprezentowaliśmy kilkanaście realizacji trójmiejskich firm. Sami oceńcie: hit czy kit?

  • Audi RS6 "ADHD".
  • Folia w kolorze turkusowym na Nissanie 350Z.
  • "Realizacje tego typu wymagają sporej precyzji wykończenia. Obok siebie nakleja się łaty folii w 3-4 różnych kolorach, których krawędzie muszą się idealnie schodzić" - zdradza Zawisza.
  • Mercedes-Benz Klasy A w nietypowym moro.
  • Audi RS3 w barwach szczotkowanej czarnej stali z akcentami w kolorze srebrnym i limonkowo-zielonym.
  • Nissan Skyline R33.
  • VW Golf VI GTI.
  • Nieszablonowa stylistyka Mercedesa-Benz SL500.
  • Zielony chrom BMW 650i.
  • Chevrolet Camaro w czarnym chromie. To jak mówią pracownicy firmy "materiał dla wybranych".
  • Zakamuflowana Gelenda.

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • ja na zimę owijam dach sztaplarki przeźroczystym stretchem

    nieszablonowe folie :D

    • 14 1

  • na zdjęciach wygląda super, tylko ciekawe jak w realu? (2)

    no i czy rzeczywiście nie niszczy lakieru, oraz czy po jakimś czasie nie ma brzydkiego efektu odklejania się, tak jak czasami widać na tzw przyciemnianych szybach

    • 4 0

    • w realu slabo ale w lidlu super (1)

      • 2 1

      • Bardziej suche niż żarty mojego starego

        • 0 0

  • juppi

    Kierowca BMW ps."Głąb"też napewno takie ma tralalalala.

    • 1 1

  • Fajna sprawa (1)

    Dla wieśniaków z Kartuz i okolicznych wioch

    • 1 1

    • mieszkam na wsi

      i nie widziałem ani jednego oklejonego samochodu, masz waskie myślenie po prostu, nie potrafisz docenić tego że ktoś nie chce być "jak wszyscy", jesteś z tej grupy co jak na ulicy stoją pomaranczowe domy, to Ty swój też na pomaranczowo pomalujesz, bieda w wyobraźni ;)

      • 0 0

  • folia natryskowa

    ja tam sobie zmieniłem jedynie kolor auta, z połysku, który już taki wszędzie oklepany na głęboki czarny mat^^ wystarczył Full dip ta natryskowa płynna folia

    • 0 0

  • tzw. folia natryskowa FullDip (1)

    u mnie też w ruch poszedł FullDip, felgi i maska czarny mat, puszka na automar.net.pl kosztuje ok. 4 dyszki, jeden dzień pracy i gotowe! polecam!

    • 0 0

    • kity żenisz

      pryśniecie plasti dipem auta za 40zł? tyle kosztuje jedna puszka sprayu. Duza pucha na cały samochód to jest koszt kilku stówek plus masa roboty

      • 0 0

  • perełka

    Ja korzystałem z foli natryskowej full dip i efekt w porównaniu do zwykłego czyszczenia jest powalający :)

    • 0 0

  • Full

    No i o to chodzi, żeby pokazać siebie i swoje aut, zwłaszcza, gdy pod maską jest potęga. Ja do swojego pozeracza predkosci zastosowałem folie Full Dip bo jak zobaczyłem na ich fb te realizacje i jak to wygląda to oniemiałem.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane