• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nissan Navara. Poprzez miedze, poprzez łąki

Marcin Tymiński
5 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Navara stworzona jest do ciężkiej pracy. To pojazd użytkowy i w tej roli sprawdza się znakomicie. W mieście raczej nie rozwinie skrzydeł. Navara stworzona jest do ciężkiej pracy. To pojazd użytkowy i w tej roli sprawdza się znakomicie. W mieście raczej nie rozwinie skrzydeł.

Korzystne przepisy podatkowe sprawiły, że pikapy zagościły w miastach. Są w nich równie poręczne jak jednopalcowe rękawiczki przy naprawie zegarka. Żywiołem tych aut są tereny rolne, leśne dukty i drogi dojazdowe do nowych osiedli, gdzie każdy mechanik zaciera ręce widząc jak cywilne samochody tłuką miskami olejowymi o ziemię. Oto jeden z prawdziwych pojazdów nowoczesnego rolnika - Nissan Navara.

W środku nissana nie znajdziemy ani śladu siermiężnego ciężarówkowego stylu. W środku nissana nie znajdziemy ani śladu siermiężnego ciężarówkowego stylu.
Napęd na obie osie,blokada i reduktor doskonale sprawdzają się w ciężkich warunkach. Napęd na obie osie,blokada i reduktor doskonale sprawdzają się w ciężkich warunkach.
Powierzchnia ładunkowa Navary to ponad 1,50 metra długości, prawie 190 cm szerokości i 40 cm głębokości. Powierzchnia ładunkowa Navary to ponad 1,50 metra długości, prawie 190 cm szerokości i 40 cm głębokości.
Silnik Navary nie jest ani specjalnie cichy, ani kulturalny. Jednak mocy nie braknie. Silnik Navary nie jest ani specjalnie cichy, ani kulturalny. Jednak mocy nie braknie.
Z zewnątrz i wewnątrz

Pikapy przez ostatnie lata przeszły potężną metamorfozę. Ze spartańskiego wozidła zmieniły się w samochody, których wnętrza praktycznie niczym nie różnią się od zwyczajnych czterech kółek. Nie inaczej jest w Navarze. O pokrewieństwie z mniejszymi braćmi chociażby z Micrą świadczą chociażby plastiki użyte we wnętrzu. Gdyby ich jakość była nieco wyższa można by już w potężnym nissanie poczuć się po królewsku. Plus za intuicyjną i maksymalnie uproszczoną obsługę wszystkich kluczowych elementów wyposażenia. Wygodne fotele i kierownica taka sama jak... w supersportowym 350Z. Nissan postawił na naprawdę diabelską unifikację. Z tyłu wcale nie trzeba siedzieć wygiętym w koślawe S. Z wsiadaniem i wysiadaniem przez tylne drzwi mimo wysokiego progu poradzi sobie nawet bardzo leciwa pasażerka Navary.
Jak mówią bracia Kaczyńscy "oczywistą oczywistością" jest, że w czasie deszczu wszystko co na pace wieziemy będzie przemoczone do suchej nitki. Oprócz klasycznej pokrywy Nissan oferuje więc nakładkę zmieniająca pikapa w furgon. Stylistyka pojazdu robi się wtedy conajmniej groźna. Co ciekawe ten element Navary produkuje zakład pod... Ostródą. Miły polski akcent.

Silnik i skrzynia biegów

2, 5litrowy diesel, ponad 170 KM., moment obrotowy 356 Nm przy 2000 obrotów. Nissan przyoszczędził na wygłuszeniu wnętrza, jednak kto lubi delektować się ciężką pracą dieslowego konia roboczego, ten będzie zadowolony. W zwyczajnych warunkach drogowych dynamika jest optymalna jak na tego rodzaju pojazd. Nie zapominajmy, że to jednak nie 350Z. W warunkach roboczych sprawdzi się sztywna rama i udźwig wynoszący 3,5 tony. Tu Nissan ujawnia swoją prawdziwą naturę. Na aukcji mechanicznych koni roboczych ten silnik można śmiało licytować i to wysoko. Prawdziwy zuch!
W typowo roboczych warunkach obciążona Navara potrafi spalić i 14 litrów oleju napędowego na każde przejechane 100 kilometrów. Podczas użytkowania firmowo-miejskiego zużycie paliwa nie przekracza 10 litrów. Jak na taką pojemność i moc jest to całkiem niezły wynik.

Właściwości jezdne

Trzęsie? Trzęsie. Buja? Na równych drogach umiarkowanie. Kierowcy z ciasno zawiązanymi krawatami pod szyją przyzwyczajeni raczej do wożenia aktówek niż kilkuset kilo ziemniaków na pace też przeżyją. Nissana można prowadzić jak zwyczajne auto. Należy pamiętać tylko o sporej masie i tylnym napędzie ze wszystkimi tego konsekwencjami np. na mokrej drodze.
Niektórym kierowcom może wydawać się, że mamy do czynienia z autem terenowym. Dołączany napęd 4x4 i blokada, pięknie. Jednak większych pagórkach i skarpach tam gdzie chociażby taki Suzuki Jimny czy nawet Fiat Panda 4x4 tylko śmigną dzielnie wspinając się i zjeżdżając, potężna Navara polegnie. Długi zwis i progi skutecznie studzą terenowe zapędy. Za to poorane pola, głębokie koleiny, ścieżki z błotem po kolana Navara pokona bezproblemowo. Z potężnym warkotem silnika z błotem bryzgającym spod kół czerwony czołg dzielnie i nieubłagalnie napiera do przodu. O to chodzi! Wtedy wiadomo po co naprawdę kupiło się ten samochód (nie wspominając już o odpisie podatku VAT).

Samochodu do testów użyczył Nissan Polska.

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Jaki koń roboczy?

    To raczej utoporniona terenówka dla lansu, niż pojazd dla rolasa.Do pracy to jest Żuk;-)
    Cóż,jak człowiek poodlicza VAT i od paliwa to już toporność nie szkodzi. Dołozy się budę, trochę rur i prawie terenówka z wyglądu. Nie mówię o napędzie bo to jest w porzo.

    • 0 0

  • Fajny

    Fajny a nawet bardzo. Chyba najladniejszy z pickupow. No moze z wyjatkiem Rama 1500 :)

    • 0 0

  • Co w sam raz dla ciebie golem, a moze przekonales sie do sandero? ;p

    • 0 0

  • (1)

    Typowe auto na wieś ale w Polsce jeżdżą nim niby biznesmeni no bo przeciez można odliczyć cały VAT. Żenada...

    • 0 0

    • Ja nie jestem biznesmanem ani rolnikiem, jeżdzę bo lubię sobie w weekend wyskoczyć za miasto a tam taki samochód sprawdza się idealnie ... przynajmniej nie martwię się że nie dojade nad jezioro albo jak popada w nocy to z nad jeziora nie wrócę :)

      • 0 0

  • Jeżdżę automatem, nieobciążony na trasie 12-14 w mieście 13-16 - jak się nie szaleje. Ciśnięty potrafi łyknąć 17-18 - podobnie z obciążeniem.
    Ale bardzo przyjemnie sie jeździ.

    • 0 0

  • nissan navaLa

    niestety to porazka a nie auto - z tylu dzieciaki kolegi narzekaly na brak miejsca przy slabnacym usmiechu dealera, ktory zachwalal 'zalety' tylnej kanapy
    mimo to kolega kupil i po 3 miesiacach mial... wymiane zespolu napedowego - silnika znaczy...
    to porazka a nie pick-up, do tego marne wykonczenie (moze ciut lepsze niz hilux ale podle w porownaniu do L200 Mitsubishi)
    NIE POLECAM!

    • 0 0

  • testowałem wszystkie pickupy

    tak naprawde to zależy do czego chcecie wykorzystywać ten rodzaj samochodu ,najlepszy na trudny teren np,budowy blota itd jest Hilux ,może toporny bez bajerów ale bardzo wytrzymały i chyba niezawodny .Navara to bardzo ładny samochód ,pasuje na Gdyński bulwar ale jego usterkowość jest zatrważająca no i ten serwis na ul.wielkopolskiej to wielka porażka !.L200 to kompromis miedzy w/w.

    • 0 0

  • (1)

    "Oto jeden z prawdziwych pojazdów nowoczesnego rolnika - nissan navara" - to zdanie mnie zabiło. Już widzę navarę stojącą pomiędzy starym wysłużonum ursusem, a kombajnem w stodole polskiego rolnika!

    • 0 0

    • nowoczesnego rolnika - jest jasno napisane
      czasem polski i nowoczesny ida w parze, ale tylko czasem :)
      ale gdy ida to na pewno obok tej navary nie stoi stary ursus, a sam rolnik 300-500 ha ziemi :)
      a ja osobiscie jezdze l200 i sobie chwale, najwieksza zaleta to fakt, ze w trakcie jazdy mozna zmienic naped, nie trzeba sie zatrzymywac jak w innych pick-upach

      • 0 0

  • Mądrzy mówią: Nie kupować nic na F - Fordów, Fiatów i Francuzów. (3)

    A przecież Nissan to nic innego jak Renault, pod nieco inną marką.

    • 0 0

    • (2)

      Oni rzeczywiście muszą być bardzo mądrzy. LOL

      • 0 0

      • ferrari tez nie kupisz koleżko? (1)

        ferrari tez nie kupisz koleżko?

        • 0 0

        • ja bym nie kupił :) 1) na nasze drogi nadaje się jak świnia do kurnika... 2) są tańsze sposoby na poderwanie laski albo poszpanowanie przed kumplami :)

          • 0 0

  • Po 120.000 km przekrecaja sie panewki (1)

    naprawa w KMJ - 38.000 PLN.
    No comment.

    • 0 0

    • a w ktorej Navarze?

      Napewno nie nowej,w starszych byl problem(3 cyl) ,ale nie w nowych!

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane