• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Noga z gazu. Nowe ograniczenia na obwodnicy

Maciej Naskręt
25 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Noga z gazu na gdyńskim odcinku obwodnicy - można tam jechać teraz 100 km/h. Noga z gazu na gdyńskim odcinku obwodnicy - można tam jechać teraz 100 km/h.

Drogowcy ustawili znaki ograniczające prędkość do 100 km/h na obwodnicy w Gdyni. To o 20 km/h mniej niż dotychczas. Zakaz ma poprawić bezpieczeństwo w ruchu kierowców na razie w okresie zimowym.



Czy ograniczenie prędkości poprawi bezpieczeństwo kierowców na obwodnicy?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ustawił znaki ograniczające prędkość do 100 km/h na całym gdyńskim odcinku obwodnicy - od Węzła Osowa zobacz na mapie Gdańska do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdańska. Do tej pory można było tam podróżować z prędkością 120 km/h.

- Wprowadzone zmiany mają poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przypomnę, że to na gdyńskim odcinku drogi ekspresowej S6 dochodzi najczęściej do niebezpiecznych zdarzeń z udziałem kierujących pojazdami - przekonuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Jak podkreślają drogowcy, koncentrują się na poprawie bezpieczeństwa ruchu w okresie zimowym. - Na razie nie wiemy, czy oznakowanie zniknie z obwodnicy wiosną - mówi Michalski.

Przypomnijmy, że Obwodnica Trójmiasta jest u kresu przepustowości. Drogą porusza się każdej doby nawet 60 tys. samochodów na odcinku między Karczemkami a Matarnią i ok. 50 tys. na gdyńskim fragmencie. Trójmiejska ekspresówka jest w czołówce najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce.

W połowie sierpnia pobity został rekord natężenia ruchu zarejestrowanego na Obwodnicy Trójmiasta - w obu kierunkach przejechało 95 226 pojazdów. Zanotowano go w czwartek, 14 sierpnia, dzień przed długim weekendem. Auta policzyła automatyczna stacja pomiarowa zainstalowana między węzłami Barniewice zobacz na mapie Gdańskai Wysoka zobacz na mapie Gdańska.

Dodajmy też, że drogowcy biorą także pod uwagę zabieg kosmetyczny na drodze ekspresowej, jak wyznaczenie pasów awaryjnych. Nie ma jednak szans, by zostały one dobudowane na całej długości.

Według drogowców pas awaryjny miałby powstać kosztem trzeciego pasa ruchu, który pojawia się najczęściej przed wzniesieniami. Oznaczałoby to, że prawy pas ruchu, tzw. wolny, stałby się pasem awaryjnym, na którym w razie usterki lub trudnych warunków zimowych mógłby zatrzymać się pojazd ciężarowy. Do dyspozycji pozostałych kierowców byłyby wtedy jeszcze dwa pasy ruchu.
15:03 25 LISTOPADA 14

Przejezdne obwodnice w Trójmieście

Zaczynamy od informacji z obwodnic. Tam jedziemy sprawnie, nie ma póki co żadnych zakłóceń w ruchu.

Większe utrudnienia są na wewnątrzmiejskich ulicach.

W Gdyni już zatłoczona jest ul. Hutnicza na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Puckiej. Powoli zapełnia się ul. Morska przed Estakadą Kwiatkowskiego. W korku za to już posotoją kierowcy na ul. Kieleckiej do miejsca prac remontowych. Przejazd tam utrudniony jest na odcinku ok. 400 metrów.

Do centrum Gdańska kierowcy wolno jadą ul. Jana z Kolna. Korkuje się tam ok. 500 metrowy fragment. Ciasno jest też na ul. Podwale Przedmiejskie. Podróż zajmuje tam dobre 10 minut. Wolno kierowcy jadą od Motławy.

W nocy zachmurzenie duże z większymi przejaśnieniami. Lokalnie słaby deszcz lub mżawka. Miejscami mgła ograniczająca widzialność do 200 m. Temperatura minimalna od 2°C do 4°C, nad samym morzem około 5°C. Wiatr słaby, południowo-zachodni i zachodni.
Zobacz więcej
Zaczynamy od informacji z obwodnic. Tam jedziemy sprawnie, nie ma póki co żadnych zakłóceń w ruchu.

Większe utrudnienia są na wewnątrzmiejskich ulicach.

W Gdyni już zatłoczona jest ul. Hutnicza na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Puckiej. Powoli zapełnia się ul. Morska przed Estakadą Kwiatkowskiego. W korku za to już posotoją kierowcy na ul. Kieleckiej do miejsca prac remontowych. Przejazd tam utrudniony jest na odcinku ok. 400 metrów.

Do centrum Gdańska kierowcy wolno jadą ul. Jana z Kolna. Korkuje się tam ok. 500 metrowy fragment. Ciasno jest też na ul. Podwale Przedmiejskie. Podróż zajmuje tam dobre 10 minut. Wolno kierowcy jadą od Motławy.

W nocy zachmurzenie duże z większymi przejaśnieniami. Lokalnie słaby deszcz lub mżawka. Miejscami mgła ograniczająca widzialność do 200 m. Temperatura minimalna od 2°C do 4°C, nad samym morzem około 5°C. Wiatr słaby, południowo-zachodni i zachodni.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (446) 7 zablokowanych

  • Konieczna rozbudowa.

    Konieczna jest rozbudowa do trzech pasów,bowiem za kilka lat zakorkuje się.

    • 2 0

  • Wypadek

    Od kiedy jest to ograniczenie prędkośći ? Od wczoraj ? Już dziś rano był jeden wypadek w strone Gdańska i drugi w stronę Gdyni Cisowej i to nie mały, conajmniej z 10 samochodów. I teraz widać jaki sens da ograniczenie prędkości. Najpierw niech kierowcy zmienią swoją kulture jazdy na obwodnicy, a będzie lepiej. Pozdrawiam.

    • 1 0

  • Ograniczenie prędkości nie rozwiazuje problemu

    Szanowni czytelnicy, szanowna Redakcjo, pragnę zwrócić uwagę na zupełni inny aspekt kolizji i wypadków na obwodnicy trójmiasta. Codziennie korzystam z tej drogi i w moim przekonaniu, ograniczanie prędkości nie rozwiazuje problemu. To, co już wskzali moi poprzednicy to z całą pewnością brak kultury jazdy, jechanie wolno lewym pasem, po wykonaniu manewru wyprzedzania nie zjechanie na prawy pas itd. Aby nie przdłużać, na obwodnicy i to na całym jej odcinku brakuje 3 pasa ruchu. W tym jest problem. Droga ta była projektowana w latach 80 ubiegłego stulecia. Dzisiaj najzwyklej nie spełnia swoich norm przepustowości. TIR- powinny jechać prawym pasem, a pozostałe samochody na 2 kolejnych i jestem przekonany, ze w dużej mierze kolizje i korki byłyby zdecydowanie rzadziej spotykane.

    • 2 0

  • Niech postawią 50 na godzine. Bedzie jeszcze bezpieczniej.

    • 2 0

  • zakaz wjazdu (13)

    zakaz wjazdu dla: GWE, GPU, GKA, GKS, GSL. od razu będzie bezpieczniej.

    • 26 24

    • ha (8)

      mar pewnie przeprowadziłeś się do Kosakowa(GPU) a jeździsz na GA i się wymądrzasz....

      • 7 1

      • (1)

        O cholerka..to jak ja sie przeprowadzę i zmienię rejestrację na GKA to mnie chyba z drogi zepchną ;)

        • 1 0

        • może się tak stać, jeżeli będziesz jechał jak ciemięga.
          bądź czujny jak ważka.

          • 0 0

      • (4)

        jeżdżę na GD.
        nigdzie się nie przeprowadzałam.

        • 4 4

        • (3)

          I co, z uwagi na to, ze jezdzisz na GD to jestes lepszy od innych?

          • 3 1

          • (2)

            inna kultura jazdy (choć zdarzają się wyjątki, oczywiście.)
            a GWE to GWE. zjawisko samo w sobie.

            • 3 5

            • Zero argumentów. Wrażanie opinii bo moja racja jest najmojsza... Co za cebula :/ Współczuje twojej rodzinie.

              • 3 0

            • Jezdzilam juz z roznymi rejestracjami, nadal JA to JA i literki na blaszce przymocowanej do auta nie determinuja mojego stylu jazdy.

              • 3 2

      • Bla bla

        Dla gd ga gda we po . Zakaz dla wszystkicch

        • 4 4

    • Proponuje zbadać nogi bo na głowę już za późno... Znałem takiego jednego co to nawiał za Gdańska do Rumi i... szkalował GPU :D (wcześniej nawet mi by do głowy nie przyszło żeby kogoś oceniać po tablicach :O) Wy tam w tym Gdańsku strasznie smutnymi ludźmi musicie być, jak co niektórzy szkalują kogoś kto mieszka "za obwodnicą". Uśmiechnij się, a zobaczysz że świat może być całkiem miły :) Ale do lekarza i tak idź!

      P.S. Kiedyś na tym portalu był artykuł o "miszczach parkowania"... Ponad 100 zdjęć. Odszukaj i napisz jakie blachy górowały ;)

      • 8 0

    • zakaz wjazdu z IQ ponizej 100 i z wiekiem powyżej 70 (1)

      a ja mam GLE a mieszkam tu pewnie dłużej niż połowa tu piszących albo słoik, co to robote w końcu w miescie znalazł i przyjechał z małej wsi. i jak widze dziadków i babcie z GD, GA, czy GSP blokujące lewy pas, bo za 2 km będąskręcać w lewo, albo czający się przed każdym manewrem, to mnie krew zalewa. nie ma reguły co do rejestracji i tyle.

      • 9 3

      • hahaha "czający się przed każdym manewrem". Dobre. I jeszcze nie zdradzają nikomu swoich zamiarów do samego końca.

        Mają wtedy nad innymi przewagę taktyczną włączając kierunkowskaz po rozpoczęciu manewru i ani sekundy wcześniej.

        • 3 0

    • A o GND zapomniales? :D oni też jak wariaci jeżdżą.

      • 2 1

  • (71)

    Przydałyby się też kontrole tej prędkości i wysokie kary za jazdy na zderzaku, albo wjeżdżanie komuś przed maskę.

    • 532 59

    • zawalidrogi (14)

      I taka sama kara dla zajmujacych lewy pas jadac 90 gdy prawy jest wolny

      • 45 10

      • (10)

        Kiedy ostatnio widziałeś prawy wolny na obwodnicy? Bo ja gdzieś w 2010-11, a jeżdżę codziennie.

        Wskazówka: to że od biedy MOGĘ wcisnąć się na siłę pomiędzy ciężarówki na prawym jadące 90, gdy ja jadę lewym 120 a ty chcesz 160, nie oznacza, że jestem zawalidrogą.

        • 63 4

        • (7)

          średnio kilka razy w ciągu dnia na całej długości obwodnicy i nie 160 a max 140 zależnie od pory dnia i warunków gdyż ta droga się do większych prędkości nie nadaje. Chodzi mi o patrzenie we wsteczne lusterko i ustępowanie tym którzy jadą szybciej, a spora ilość kierowców patrzy tylko i wyłącznie przed siebie!!!

          • 19 20

          • i ile czasu zaoszczędzisz??? (5)

            • 14 4

            • jak masz gdzie zjechać (4)

              to zjedz i daj innym jechać, nie zadawaj sobie pytań

              • 4 5

              • (3)

                Jak mam gdzie zjechac to zjade, bo wole, zeby wariat byl jak najdalej ode mnie. Ale jesli wymuszasz moj manewr i musialbym zajechac komus droge, albo ostro hamowac. To sorry, ale mam cie w d....

                • 8 1

              • (1)

                zajechać komuś drogę? to ty lewym jedziesz wolniej niż Ci na prawym?

                • 2 1

              • kolejna nielogiczna wypowiedz. Jesli prawy pas jest zapchany i porusza sie duzo wolniej, to ja, zeby tam wjechac, musze dawac po hamulcach i wciskac sie miedzy dwa samochody na prawym pasie. Musze znacznie zredukowac predkosc, zeby wjechac na prawy pas. Ktory zazwyczaj tez jest zapchany. Zmuszasz kogos do zajechania innemu drogi. Dostosuj swoja predkosci do wiekszosci. Nie masz wyjscia. To tak jakbys szedl w tlumie i popychal innych i deptal po innych, zeby zeszli ci z drogi. A drogi to obecnie taki spacer w tlumie.

                • 2 1

              • też mam Cię w d..pie i wyprzedzam z prawej

                • 2 7

          • ale jakie szybciej??

            można jechać max 120, teraz 100, wiec jakie szybciej???

            • 5 1

        • (1)

          A ja wczoraj widziałem ba nawet musiałem wyprzedzać po prawej jednego pedała w Audi A5 jadącego 110 bo nawet trabienie go nie ruszało. A obwodnica przez kilka kilometrów była pusta!

          • 0 2

          • Chyba masz bardzo malego..

            • 3 0

      • A kiedy prawy jest wolny? (2)

        Bo tak raczej w nocy.

        • 10 5

        • 300 metrów od poprzedzajacego auta

          to wystarczajaca odległość by ustapic miejsca tym ktorzy sa za Tobą

          • 3 0

        • Ja często śmigam od węzła rusocin do osowy i na odcinku rusocin - pruszcz a często kawałek dalej prawy jest wolny w godzinach 9-11

          • 2 0

    • lewy pas (24)

      Jak jeździcie jak cioty lewym pasem to się nie dziw że ktoś Ci siedzi na zderzaku

      • 55 83

      • Jest lekarstwo na siedzących na zderzaku (15)

        Delikatnie nacisnąć pedał hamulca nie zdejmując nogi z gazu. Najlepiej jednak robić to przy prędkości nieco niższej niż setka i mając z tyłu dobry, mocny hak holowniczy. Jak misiu siedzący na zderzaku będzie wyciągał sobie hak z d*py to może przemyśli na drugi raz styl jazdy.

        • 33 5

        • hoho :) to teraz sobie wyobraź misiu następujacą sytuację :) (11)

          mam kamerkę i Cię nagrywam, wbijam się w Twój hak, wzywamy policję, dostaję mandat za wjazd w d*pe, to oczywiste, Ty dostajesz mandat za nieuzasadnione uzywanie hamulca i jestes współwinny kolizji, z mojego OC auta sobie nie naprawisz:) Warto ?:)

          • 5 21

          • (7)

            a nawet jeśli do kolizji nie dojdzie, to spodziewaj się wezwania.
            ART 19 uprd
            ...
            2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

            1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

            2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

            Dziekuję i dobranoc cwaniaku z gilem w nosie:)
            Opłaca sie fisiować hamulcem ?:)

            • 2 14

            • (4)

              Aha rozumiem, czyli jesli ktos siedzi mi na zderzaku i uniemozliwia/utrudnia normalna jazde, zgodnie z ograniczona predkoscia, dostosowana do warunkow jazdy to wolac policje? Utrudnia mi jazde, bo w razie gdybym musiala zahamowac (np. zwierze wybiegnie, albo ktos przede mna zahamuje), to nie ma gdzie, bo kretyn jest metr za mna. I rowniez jak taki idiota jest ten metr za mna a zeby zjechac na prawy pas musialabym komus wjechac przed maske to ignoruje idiote, zeby nie zmuszac kogos do ostrego hamowania, prawda???
              Tak czy siak jak widze takiego losia i prawy pas jest zawalony samochodami, to przekrecam lusterko i ignoruje typa. Zjezdzam dopiero jak manewr jest bezpieczny dla mnie i dla tych na prawym pasie.

              • 12 1

              • nie pisze o sytuacji, koedy zwierze Ci wyskoczy, (3)

                tylko o bezpodstawnym uzywaniu hamulca. a jak masz gdzie zjechać, to po prostu zjedź. a jak ktoś mryga, to niech mryga. moze ma swiatła uszkodzone.czy cos

                • 0 2

              • (2)

                Jak mam gdzie to zawsze zjezdzam. Bo mam nadzieje, ze pirat drogowy odjedzie jak najdalej ode mnie. Ale tu wszyscy pisza o takich kmiotach, ktorzy wjezdzaja w zderzak, oslepiaja przy totalnie zapchanej obwodnicy na obu pasach. Jest to b. niebezpieczne, bo czesc ludzi w panice zjezdza na prawy pas i zmusza kogos na tym pasie do ostrego hamowania. A czesto ktos na prawym pasie jest zupelnie nieprzygotowany, ze ktos mu zajedzie droge przy tej predkosci i karambol gotowy. Dlatego zawsze ignoruje wymuszaczy i jakiekolwiek manewry robie wtedy, gdy jest 100% bezpiecznie. |Mam gdzies twoj pospiech. Co mi z tego, ze bedziesz minute szybciej jak ktos inny bedzie martwy, albo w szpitalu. To tak na zasadzie - ktos ci mowi: skacz w ogien! i co? bedziesz skakac? Ja nie, mam swoj rozum.

                • 3 0

              • (1)

                tu sie z Tobą zgadzam.
                Najlepiej na takich siedzących na zderza nie robić nic, nie symulować hamowania (taki sam idiotyzm jak jechanie na zderzaku), on to nagra i gotów jest to wykorzystać przeciwko Tobie. Zjechać w bezpiecznym miejscu, niech miś sobie jedzie.

                • 2 0

              • Zgadzam sie z toba. Aczkolwiek na tej kamerce byloby rowniez widoczne, ze ktos nie zachowal bezpiecznej odleglosci do mojego auta. Wiec to strzal w stope. A kto mi udowodni, ze moje hamowanie bylo bezpodstawne? Przeciez widocznosc tego za mna jest ograniczona do patrzenia na moj zderzak...

                • 4 0

            • Kot mi wybiegł,Panie Władzo. (1)

              I co? Żryj mój hak,i płać ;-)

              • 12 1

              • mówie o sytuacji, którą opisał osobnik który "znalazł lekarstwo" i tak, to jest utrudnianie. natomiast jesli wbije sie przy okazji w Twoją d*pe...i wierz mi, ze przy takich prędkosciach twoje obrazenia na haku sie nie skończą, i zdołam udowodnić ze zrobiłes to celowo dzieki nagraniom nei dostaniesz z mojego OC złamanego grosza :)

                • 0 6

          • prośba (2)

            poprosze o link do taryfikatora mandatów, gdzie jest kwota mandatu za 'nieuzasadnione uzywanie hamulca'. Bo nie mogę jakoś znaleźć.

            • 19 1

            • art 90 kw

              Najogólniej rzecz ujmującą tamowanie ruchu oznacza takie zachowanie (sprzeczne z przepisami ruchu drogowego), które doprowadza do zatrzymania lub zakłócenia płynności ruchu.

              Utrudnianiem ruchu będą natomiast takie zachowania, które, co prawda nie tamują ruchu, ale negatywnie (dezorientującą) wpływają na pozostałych uczestników ruchu.
              Dziekuje za uwage
              PS mandacik 200 zł sie nalezy panie kierowco ;)

              • 0 2

            • zadaj je ubezpieczycielowi ;)

              • 3 5

        • Lepszym sposobem jest zjechanie na prawy pas! Tam gdzie twoje miejsce wiesniaku blokujący drogę

          • 1 4

        • Nie polecam hamowania lewą nogą

          kto próbował ten wie

          • 2 0

        • Wyraźne przepisy o zachowaniu bezpiecznej odległości (odstępu)

          od pojazdu z przodu - każdy to wie.

          • 4 1

      • (1)

        Ale jakim trzeba być bezmózgiem, żeby siedzieć komuś na zderzaku, mimo że lewy pas jest zatłoczony tak samo jak prawy...? I co takiemu miszczowi da ustąpienie i zjechanie na prawy, skoro przed nim i tak kolumna setek samochodów?
        A takie sytuacje są bardzo częste, bo obwodnica rzadko kiesy nie jest zatłoczona.

        • 55 4

        • Tak właśnie myślą Ci co jadą lewym pasem i dlatego lewy pas cały zajęty a prawym można spokojnie wyprzedzać. Chcesz jechać 90, to jedź ale prawym, daj jechać innym którzy chcą jechać 120 bo również mają do tego prawo, a tacy jak Ty właśnie tego prawa ich pozbawiają i powodują nerwowe sytuacje na obwodnicy. Skoro ktoś jest w stanie wyprzedzić Ciebie z prawej strony to znaczy, że mogłeś go puścić.

          • 6 6

      • (3)

        Będę jechał lewym pasem 100 km/h wyprzedzając tiry na prawym pasie i goovno mi zrobisz cieciu.

        • 46 37

        • prawym (2)

          wyprzedzę cię prawym, bo wiem, że zawiść nie pozwoli ci na zjechanie na chwilę. po chwili już widać czy ten przed tobą jest normalny, czy jest obwodnicowym szeryfem.

          • 6 10

          • Jak prawy zajęty przez TIR-y jadące 80 , to jak wyprzedzisz ??? (1)

            Zanim coś napiszesz durnego , pomyśl ! Myślenie nie boli .

            • 12 6

            • Ci, co zminusowali, tak samo głupio myślą, jak "marek".

              Jeśli lewym jedzie ktoś 100, to jak wyprzedzić prawym, na którym jadą 80 ???

              • 3 0

      • Znaczy się wg. Ciebie na lewym pasie przepisy Cię nie zobowiązują i ograniczenia prędkości???!...
        Wot, polski burak za kierownicą...

        • 14 2

      • Nie bede nikomu zajezdzac drogi, zebys mogl sobie mocniej ponaciskac pedal gazu. A juz na pewno nie bede zajezdzac drogi ciezarowkom. Nie lecz kompleksow siedzac na fotelu samochodowym, wciskajac pedaly.

        • 43 3

    • Samochody na tiry. (4)

      • 31 15

      • a tiry na tory

        • 0 0

      • (1)

        jesteś nudny z tym jak flak

        • 14 16

        • gimbaza do szkoly

          • 13 4

      • pociagi na tiry.

        • 13 1

    • Zacznij jeździć prawym pasem...

      to nikt nie będzie ci na zderzaku siedział.

      • 4 2

    • Kajdanki, trybunał, kat, topór i pieniek (19)

      i co jeszcze "moralnego" zaproponujesz? Ciekawe ile ty jedziesz na tej obwodnicy i ile razy wjechałeś z lewego pasa pod zderzak temu na prawym pasie!

      • 13 33

      • (17)

        Odpowiadajac na to pytanie - jade codziennie i jeszcze nigdy nie wjechalam nikomu pod zderzak. Mam instynkt samozachowawczy i nauczono mnie ograniczonego zaufania do innych kierowcow.

        • 19 7

        • to własnie dlatego widzisz tylko własny nos (16)

          droga ekspresowa to droga po której można jeżdzić szybciej niż po drogach lokalnych. Jakoś nie wierzę ci w sprawie ze nikomu nigdy nie zajechałeś. To po prostu nie możliwe w tak. Widzisz innych a o sobie nic prawdziwego nie napiszesz?

          • 6 31

          • (15)

            Twoja wypowiedz jest bez sensu. No wlasnie widze innych i nigdy nikomu nie zajechalam i nie siedze nikomu na zderzaku. Wiem jaka jest droga hamowania przy predkosci 120km/h dlatego nie siedze nikomu na zderzaku. I rowniez nie wjezdzam nikomu przed maske, bo moze ten ktos nie zauwazy mnie i mnie walnie bo nie zdazy zahamowac. To sie wlasnie nazywa ograniczone zaufanie. Nie wiem co ma droga ekspresowa do nie-siedzenia na zderzaku. Ja chce dojechac do celu, bezpiecznie dla seibie i innych a nie udowadniac jak to umiem pociskac puszka. Mam mnostwo innych hobby.

            • 25 3

            • fizyka sie klania (14)

              driga hanowania jakas jest przy 120 ale mniejwiecej kazde auto ze zblizona masa sie zachowuje mniejwiecej tak samo wiec jak siedzisz komus na zderzaku i on przyhamuje to nie znaczy ze nagle sie zatrzyma a ty potrzebujesz 60m na wyhamowanie....
              wystarczy miec wyobraznie i reflex i mozna jezdzic 200, a ustawianie kolejnych znakow to tylko wyludzanie pieniedzy od durnych polakow co zamiast sprzeciwic sie, walczyc (nikt juz tego niepotrafi) poslusznie daja sie doic, wystarczy wlozyc kij w mrowisko zeby nie zauwazyli co sie na prawde dzieje, wystarczy podzielic na lewice i prawice zeby mogli sie klocic i cos wybrac zeby moznabylo krasc podatki przez nast 4 lata itp itd..... normalnie kurnik, teoretycznie Panstwo Polskie zakazow i nakazow oraz kar....

              • 7 31

              • (8)

                Droga hamowania (mierzona od momentu zadziałania hamulców do zatrzymania samochodu) auta osobowego na suchym i równym asfalcie wynosi odpowiednio:

                przy 30 km/h - ok. 5 m,
                przy 50 km/h - ok. 13 m,
                przy 70 km/h - ok. 25 m,
                przy 90 km/h - ok. 42 m,
                przy 110 km/h - ok. 62 m,
                przy 130 km/h - ok. 87 m,
                przy 150 km/h - ok. 116 m

                I to jest minimum. Im wieksza predkosc tym masz mniej czasu na reakcje i ocene nawierzchni. Mniej czasu pozostawiasz tez innym ludziom. Na obwodnicy sa pojazdy o roznej masie, teren jest gorzysty, pogoda przerozna. Nigdy nie mozesz byc pewny, ze twoj refleks cie nie zawiedzie. Mniejsza predkosc - wiecej szans dla siebie i innych. Tak samo wieksza odleglosc. Nie mozesz byc tez pewien innych ludzi. Moze ktos wlasnie kichnal, albo spojrzal na reklame. Ograniczone zaufanie!!!

                • 28 4

              • i przy 90 km/h trzymasz 42 metry odległości od poprzedzającego cie auta? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

                Gdzie? na Saharze?

                • 8 3

              • Staram się

                Ale ciągle jakieś buraki z kartuz wjeżdżają mi przed nos...

                • 2 2

              • Gdzie masz tak napisane? Czytanie ze zrozumieniem kuleje...

                • 0 0

              • BĄDŹ KONSEKWENTY

                skoro droga hamowania przy 50km/h wynosi 13m to przy 150km/h powinna wynosić 113m, a 130km/h powinna wynosić 105 m

                • 0 8

              • przed tobą

                ten przed tobą i za tobą też hamują, więc zakładając, że prędkości macie równe, refleks jest kluczowy, ale i tak strzał będzie. pytanie tylko w kogo :)

                • 3 0

              • (2)

                prosze podac dane ktore posluzyly do wyliczenia tych bredni:
                jaka marka i jaka byla waga pojazdu
                jakie pojazd mial opony (rozmiar i typ: zima lato)
                jaka temperatura

                • 4 20

              • Poczytaj sobie tez o polu widzenia czlowieka. O czasie reakcji. O tym jak to sie zmienia z wiekiem, choroba, nawet pod wplywem lekow czy alkoholu. Dotyczy to tez pieszych - jaka reakcje ma dziecko itd.

                • 8 0

              • Nie mam czasu szukac. Ale wpisz sobie w google i czytaj. Jest o tym mnostwo informacji.

                • 5 0

              • refleks refleksem (1)

                (tak się pisze to słowo) , ale przy 200, w ciągu sekundy przebywasz 55 metrów. Czas reakcji kierowcy to około 0.3 s , można zareagować szybciej, ale z napięta uwaga do granic możliwości, przejechałbyś obwodnicę skrajnie wyczerpany. Więc jedziesz uważnie, kontrolujesz tył i przód, zerkasz w lusterko (0.5 s), zauważasz, ze koleś ci siedzi na ogonie, niech siedzi. Patrzysz znów w przód, a tu ten przed tobą już rozpoczął hamowanie, pierwsze co widzisz, to światła stopu, potem dopiero jak gwałtowne hamowanie to jest. (0.3s) naciskasz pedał hamulca i wtedy ten z tyłu, za 0.3 sekundy zareaguje. W tym przypadku, kto będzie miał nieco słabsze hamulce oberwie w tył, kto bedzie miał abs wydłuży droge hamowania (po spanikowany wciśnie pedał w podłogę), a jeśli opony nie będą idealnie równe i tarcze idealnie równe, to będzie musiał wmieszać się esp. To sa na szczęście czasy reakcji rzędu setnych sekundy, ale to jest czas wykrycia poślizgu, a nie zniwelowania go. Koniec końców po około 2 sekundach już słychać gięcie blach.
                Przy 200 i odległości rzędu 20m, raczej wypada się modlić, niż pracować wyobaźnią. Wyobraźnia skłania do zwiększenia odległości.

                • 17 1

              • To i tak sa wszystko b. optymistyczne zalozenia, ze kazdy kierowca jest mega skoncentrowany i wypoczety. Ale rzeczywistosc jest taka, ze: ktos moze byc przeziebiony i wlasnie smarka, ktos jest zmeczony, bo dziecko ryczalo cala noc, ktos wlasnie rozmawia przez telefon, ktos jest cholerykiem, ktos niedowidzi, ktos popił, ktos zjada sniadanie, ktos wzial za duzo lekow, pali papierosa, albo ktos jest psychopata itd. itp. I wystarczy taki 1% kierowcow. I zareaguja... no kiedy?

                • 5 0

              • (2)

                Ty jasteś napewno taki waleczny ale tylko w pisaniu.....w realu jesteś pewno zwykłą zestrachaną w gac...e babą

                • 4 9

              • (1)

                To nie do mnie, ale odpowiem. Zdecydowanie wolę być zestrachaną w gacie babą, niż martwym jak ptak dodo gierojem. A podsumowując, jak chce Ci się ryzykować, to sobie w gierki pograj, a nie zagrażasz bogu ducha winnym innym użytkownikom drogi. Jak się sam rozpierdzielisz na barierkach, wszystko fajnie, prócz tego, że inni użytkownicy drogi Cie oplują, bo znowu Obwodnica zablokowana. Gorzej jak przy okazji skosisz niewinnego. Wtedy c..j Ci na grób...
                Ja też nigdy nikomu nie zajechałam drogi i ZAWSZE utrzymuję stosowną do warunków odległość od innych.
                Jeśli uważasz, że pop..dalanie komuś na zderzaku i histeryczne skakanie między pojazdami jest oznaką dobrych umiejętności kierowcy to znaczy, że się z rozwielitką na mózg zamieniłeś...

                • 29 4

              • Ufff, wreszcie ktos normalny :)

                • 13 1

      • przeciez on nie ma nawet PJ. w gimnazjum jest to niemozliwe.

        • 1 2

    • (2)

      ja bym dodał za jazdę mało dynamiczna lewym pasem

      • 3 5

      • hahaha, co to jest dynamiczna jazda lewym pasem?? w prawo, lewo, hamuj, gazuj???

        • 0 1

      • A co to takiego?

        • 2 0

    • I za blokowanie lewego pasa też.

      • 5 7

    • Ja zawsze jeżdze na siedzeniu. Na zderzaku niewygodnie i wieje

      • 27 1

  • Ja pamiętam jak w Osowej było normalne skrzyżowanie ze światłami na obwodnicy zamiast wiaduktu. Wszyscy grzecznie zatrzymywali się na czerwonym. A teraz jest taka agresja, że na prostej drodze są wypadki.

    • 1 0

  • Ja pamiętam jak w Osowej było normalne skrzyżowanie ze światłami na obwodnicy zamiast wiaduktu. Wszyscy grzecznie zatrzymywali się na czerwonym. A teraz jest taka agresja, że na prostej drodze są wypadki.

    • 2 0

  • dopóki ktoś niez zrobi porzadku z gratami majacymi przyspieszenie 20 sek do 100 (1)

    dopóki ktoś nie zrobi porzadku z złomem kaszubskich chłopo-robotników mających przyspieszenie 20 sek do 100 a notorycznie jezdzacych lewym pasem to żadne ograniczenie nie poprawi bezpieczeństwa -- polaków ( albo wnuków krasnej armii) trzeba uczyc kultury a nie religii!!!

    • 2 4

    • dopóki gówniarze jeżdżącymi samochodami od mamusi nie wyladują na drzewie dopóty sie nie nauczą.

      kultury jazdy.

      • 1 0

  • dopiero teraz namnozy sie stolców siedzących na zderzaku....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Cullinan to luksusowy SUV marki:

 

Najczęściej czytane