• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska: otwarcie dwóch odcinków przed świetami

Michał Brancewicz
5 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 11:22 (13 grudnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Budowa Nowej Bulońskiej. Wideo z końca listopada 2019

Przed świętami mają zostać udostępnione kierowcom dwa odcinki ul. Nowej Bulońskiej. Droga na całej długości ma zostać otwarta na przełomie roku, zaś trasa tramwajowa wiosną 2020.



AKTUALIZACJA, piątek, 13 grudnia


  • Budowa wiaduktu nad Potokiem Siedleckim. W przyszłym tygodniu będą przeprowadzane próby obciążeniowe.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
  • Postęp prac na budowie Nowej Bulońskiej.
Prezydent Aleksandra Dulkiewicz zapowiedziała, że fragmenty Nowej Bulońskiej zostaną udostępnione kierowcom przed świętami. Chodzi o odcinki od skrzyżowania ul. Myśliwskiej i Bulońskiej do Nowej Wołkowyskiej oraz na od skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej przez ul. Kartuską do ul. Stolema.

Na przełomie roku przejezdna na być już cała trasa, jednak potem mogą jeszcze pojawić się czasowe zamknięcia.

Z kolei na przyszły tydzień zaplanowane zostały próby obciążeniowe na wiadukcie nad Potokiem Siedleckim.


Otwarcie Nowej Bulońskiej usprawni ruch w tym rejonie Gdańska?

Jeszcze w październiku urzędnicy zapowiadali, że na 30 listopada zaplanowane jest oddanie do użytkowania odcinka Nowej Bulońskiej w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej.

Od tej daty minęło pięć dni, a droga wciąż nie została udostępniona kierowcom.

Czytelnicy dopytują, kiedy nastąpi otwarcie pierwszego odcinka nowej drogi między Jasieniem i Ujeściskiem a Moreną?

11:48 5 GRUDNIA 19

Kiedy otwarcie fragmentu Nowej Bulońskiej? (6 opinii)

Pytanie do Trómiasto.pl - pisaliście pod koniec października, że 30 listopada ma być oddany do użytku fragment Nowej Bulońskiej. Mamy 5 grudnia i nic się nie dzieje. Możecie to sprawdzić?

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku
Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.
- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-opozniona-Budowa-estakady-do-wiosny-2020-n139059.html
Zobacz więcej
Pytanie do Trómiasto.pl - pisaliście pod koniec października, że 30 listopada ma być oddany do użytku fragment Nowej Bulońskiej. Mamy 5 grudnia i nic się nie dzieje. Możecie to sprawdzić?

Nowa Bulońska: fragmenty jezdni oddane w tym roku
Inne fragmenty Nowej Bulońskiej mają zostać otwarte wcześniej.
- 30 listopada planowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - zapowiada Zakrzacka.

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-opozniona-Budowa-estakady-do-wiosny-2020-n139059.html
Zobacz więcej

- Na górnym odcinku tzw. Bulońskiej Północnej, obejmującym układ drogowy do wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską wraz z ulicą Nową Wołkowyską, prace zostały już zakończone i obecnie trwają procedury umożliwiające udostępnienie jezdni dla ruchu. Droga ta zostanie udostępniona po uzyskaniu decyzji na użytkowanie, które planowane jest na połowę grudnia - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km oraz biegnąca wzdłuż niej linia tramwajowa.

Nowa Bulońska droższa o blisko 50 mln zł



Pierwotnie cała inwestycja miała zostać ukończona w lipcu 2019 roku. DRMG zdecydowało się jednak na wydłużenie linii tramwajowej o ponad 300 metrów, by tramwaje mogły zatrzymywać się przy nowo wybudowanej szkole i przedszkolu. To spowodowało wydłużenie terminu prac, które mają się ostatecznie zakończyć w maju 2020 roku.

Również budowa jezdni przeciągnie się do wiosny. Powodem miała być konieczność przeniesienia jednego ze słupów wysokiego napięcia, który stał w pobliżu przebiegu drogi. Jednak, jak informowała nas część mieszkańców, sprawa przeniesienia słupa była znana już od dawna, a wyciągnięcie tego problemu dopiero jesienią miało zakamuflować faktyczne opóźnienia na budowie nowej trasy.

W związku z rozszerzeniem kontraktu, m.in. o nowy odcinek linii tramwajowej, koszt budowy Nowej Bulońskiej wrósł ze 191,7 mln do ok. 240 mln zł. Wykonawcą prac jest firma NDI.

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Zabawne są opinie ludzi mieszkających na wygwizdowach czyt,jasien,kiełpinek,zakoniczyn, ze ludzie musza gdzieś mieszkać jako argument i odpowiedz na wpisy komentujacych w stylu ze po co tam budować drogi,bo w sumie to nie miasto już. Trzeba było sie uczyć żeby starczyło na mieszkanie w dobrze skomunikowanej dzielnicy a nie na końcu świata za pół darmo.

    • 6 58

    • Zabawne są takie nic nie wnoszące

      bełkoczące "teksty" jak twój. I trochę żałosne:)

      • 19 3

    • 100% racji. Te "dzielnice" to nie-miasta, tylko żałosne atrapy, udające miasto, fatalnie skomunikowane (1)

      i zabijające miasto Gdańsk. To nawet nie porządne "sypialnie" typu Żabianka czy Zaspa, tylko bezduszne atrapy położone byle gdzie i byle jak. Nie rozumiem jak można sobie samemu strzelić w kolano i kupić tam mieszkanie. Tam nie tylko nie ma dróg i sensownej komunikacji, ale restauracji, bibliotek, lokalnych centrów, parków położonych blisko siebie. Mieszkańcami są głównie tzw. słoiki z Warmińsko-Mazurskiego, Wejherowa itd. itp. Żal mi tych przeważnie młodych ludzi, dali się nabić w butelkę, nabrać na marzenie o "własnym mieszkaniu". Zostali oszukani przez UM Gdańska w komitywie z "Developerami", którzy takie mają pojęcie o mieszkalnictwie, architekturze i urbanistyce jak cinkciarze o Wall Street...

      • 8 18

      • po tym wpisie tylko widac jakie przykre masz zycie :)

        • 1 0

    • Te tereny zostały przyłączone do Gdańska w latach 70-tych. Skoro miasto tak chętnie przygarnęło te ziemie to chyba logiczne, że jest odpowiedzialne za budowę infrastruktury w tych dzielnicach. No ale co taki nieuk może o tym wiedzieć, o zadaniach własnych gminy nigdy nie słyszałeś.

      • 11 0

  • Zaproscie na otwarcie Pand Prezydenta dr Wojciecha Szczurka i jego swite by zobaczyli jak sie robi inwestycje

    • 15 4

  • Z różnicy zakresu prac i kosztów to tak wynika, że 1m torów tramwajowych kosztuje bańkę

    • 22 1

  • (6)

    Zabawne są opinie ludzi mieszkających na na jasieniach,szadolkach,kielpinkach,rebowach i tam wszędzie hen daleko ze trzeba gdzieś mieszkać. Nie ma wstydu w przyznaniu się do tego ze was nie stać na kupno mieszkania z pełna infrastruktura. Trzeba było się uczyć i starać aby praca była dobrze płatna ( co w Gdańsku z dobrymi kwalifikacjami nie jest problemem) i byłoby mieszkanko w ciekawej dzielnicy, bez elementu dookoła którym trzeba wszystko dać bo się należy. Zakasać rękawy i do roboty żeby było na lepsze mieszkanie a nie pół życia w korkach, wstawanie o 4 rano i z życia zostaje ledwo co weekend. ŻADNA droga nie poprawi jakości dojazdu na południu, wiem bo wynajmuje tu mieszkanie ( całe szczęście udało mi się kupić drugie m na zaspie ) i jak jadę do wynajmujących to szlag mnie trafia z taka wyprawa. Tutaj albo PKM albo skm albo szybkie tramwaje,ale jak wiadomo to bardzo daleka przyszłość. Także argumenty ze miasta musi zapewnić infrastrukturę, mafia deweloperska itp itd można tylko wypisywac bo się nic nie zmieni (kupiłem na południu mieszkanie 7 lat temu jest coraz gorzej z dojazdami ) dobra praca = dobre mieszkanie z pełna infrastruktura,bolesna ale czysta prawda.

    • 19 64

    • Taka tak powtarzasz sie

      J.w.

      • 8 0

    • Yhm. Ludzie z Jasienia, Szadółek, Kiełpinka itd płacą podatki i coś w zamian im się należy. I to byłoby tyle w tym temacie.

      • 18 2

    • Widać ty się nie uczyłeś

      Skoro nie wiesz, że miasto jest odpowiedzialne na budowę dróg na swoim terenie. I wyobraź sobie, że nie każdy chce mieszkać na zaspie czy innych dzielnicach portowych.

      • 14 2

    • Ta, w Gdańsku dobra praca z kwalifikacjami

      to i tak za mała kasa. Co, 5 tysi to super kasa? To nic przy tych cenach...

      • 3 1

    • od urodzenia mieszkałem w starym bloku na Zaspie i uciekłem od tych meneli wałesających się po klatkach i obsikujących

      • 0 0

    • dla ciebie wstyd to mieszkać na osiedlu w południowej cz. Gdańska?

      a nie wstyd ci że masz takich włodarzy? że nieudacznicy zarządzają tym miastem- nie wstyd ci?
      wstyd to jest kraść i żyć na czyjś koszt!
      wstyd udawać fachowca choć się nim nie jest!

      • 1 0

  • Kiedy będzie wyregulowane zielone światło (1)

    na Morenie na ulicy Rakoczego przed skrzyżowaniem z Bulońską ( koło KFC ) aby tubylcy nie musieli przebiegać przez przejście dla pieszych.

    • 14 3

    • Może gdy ktoś tam zginie

      Ale pewności nie ma

      • 0 0

  • Gdańsk - tu sie żyje

    • 10 6

  • (1)

    Jak dla mnie to obchodzenie procedury przetargowej. Najpierw prawie cała trasa jest zgłaszana do przetargu tanio, a pózniej jest kontraktowany dodatkowy odcinek już bez przetargu - drogo. Sumarycznie jest drożej niż byłoby, gdyby całość inwestycji przeszła przetarg.

    • 37 1

    • Bo moj Przyjacielu wzzystko sie tak robi, co przechodzi przez zamowienia publiczne. Najpierw wygrywa najtansza oferta, a za chwile aneksuja i dwa razy tyle zarabiaja. Znam to z autopsji. Niestety.

      • 9 0

  • (2)

    Rewelacja! Tramwaj w tamte rejony to naprawdę świetne rozwiązanie. Cieszę się, że Gdańsk tak się rozwija.

    • 16 9

    • Ten tramwaj robi dziwny zygzak (1)

      Patrząc na mapę:
      - jedziemy z Gdańska Kartuską
      - skręcamy w prawo na Nowolipie i mamy dojazd na Morenę - OK
      - ale teraz skręcamy w lewo i znów w kierunku Kartuskiej - dziwne
      - w końcu docieramy kawałek za Armii Krajowej - gdzie jest już niedaleko od Havla
      Teraz już na Morenę wychodzi ok 30 minut, cała trasa zajmie ok 45 minut.
      Autobusem w tą okolicę dojedziemy w 30 minut.
      Po co ten tramwaj ?

      • 2 3

      • Tramwaj

        Dworzec Główny - Migowo (obecny końcowy) to 24 minuty jazdy. Dalej do Kartuskiej bedzie cztery przystanki, czyli dodatkowe 6 minut jazdy. Razem 30 minut (a nie 45 minut). Autobusem w godzinach szczytu podróż trwa dłużej.

        • 2 0

  • (1)

    Nie dwutygodniowe opóźnienie, a półroczne.

    • 27 3

    • Inwestycja miała być oddana we wrześniu czyli tramwaj ruszy przynajmniej z 9-mc opóznieniem.

      • 2 0

  • Znowu budują kolejną autostradę. Wydaje mi się że już nie umią budować normalnych ulic.

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane