- 1 Paraliż drogowy na północy Gdyni (157 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (125 opinii)
- 4 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (12 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (249 opinii)
- 6 Po co kolejny remont na autostradzie? (84 opinie)
Nowa Honda Civic Type R już w Trójmieście
Listę aut demonstracyjnych gdyńskiego przedstawiciela Hondy właśnie wzbogacił piekielnie mocny Civic Type R. To aktualnie najszybszy hot-hatch napędzany na przednią oś dostępny na rynku. Auto jest już dostępne do jazd testowych.
Kilka miesięcy po debiucie seryjnej Hondy Civic X przyszła kolej na premierę sportowej wersji tego modelu. Produkcja atletycznego Type R ruszyła latem, a pierwszy egzemplarz dotarł do gdyńskiego salonu pod koniec września. Już teraz można go spotkać na ulicach Trójmiasta.
Auto oficjalnie zadebiutowało podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. I co istotne, kilkanaście dni po zakończeniu targów, Civic Type R zyskał miano najszybszego przednionapędowego samochodu. 320-konna Honda pokonała okrążenie toru Nurburgringu w czasie 7 minut i 43,8 sekundy. Tym samym pobiła o 3 sekundy zdetronizowanego VW Golfa GTI Clubsport S. Okazała się też lepsza o blisko 7 sekund od swojej poprzedniczki.
Czytaj także: Znamy cennik nowej Hondy Civic
Sercem nowego Type R jest turbodoładowany 2-litrowy "benzyniak" generujący moc 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest wyłącznie na przednią oś. Japoński sprinter "setkę" osiąga w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 272 km/h. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią, która ma teraz krótsze przełożenia i posiada system RMCS.
Konstruktorzy nowego Type R jeszcze bardziej dostosowali zawieszenie i układ hamulcowy do ekstremalnej jazdy po torach wyścigowych. Nowa generacja jest o 16 kg lżejsza od poprzedniczki, a do tego o 38 proc. poprawiono sztywność skrętną. Do listy poprawek należy dorzucić szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi oraz ponoć świetne właściwości aerodynamiczne. To wszystko sprawia, że nowy Type R prowadzi się jeszcze precyzyjniej i stabilniej w zakrętach.
Auto jest dostępne w dwóch wariantach wyposażenia - Base i GT. Ceny bazowej wersji rozpoczynają się od 146 500 zł, natomiast cennik GT startuje od 154 700 zł.
Miejsca
Opinie (140) 1 zablokowana
-
2017-10-04 18:03
(2)
biore jutro na cały dzień tylko zatankujcie do pełna!!!!!!!!!!!!!!!
- 11 7
-
2017-10-05 12:20
(1)
Moja hybrydowa Meluzyna zje ten plastik na śniadanko.
- 0 2
-
2017-10-05 15:44
Tiaaa...
A moj xxxxxxxx model xxxxxxxxx zje was razem z domami... sr*tata
- 1 1
-
2017-10-04 18:13
no fajnie fajnie ale ciekaw jestem kto za tyle kupi to auto (10)
wolałbym jednak za te pieniądze kupić cos większego i bardziej prestiżowego i na prawdę nie widzę jak 320 koni ma pedzić tylko przód, zapewne ESP i inne systemy działają cały czas
- 13 17
-
2017-10-04 22:20
Trzeba spróbować (1)
Jeździłem IX i ... Przejedź się to zrozumiesz :) piękne auto w super cenie jak na taką moc i osiągi
- 7 0
-
2017-10-05 16:30
Myślę że dam się namówić na pro eco singul frejm Audi Q7 biturbo z 666km
- 0 1
-
2017-10-05 06:29
(1)
za 150k prestiżowego?
Taka honda to zabawka dla ludzi, którzy ją postawią obok prestiżowego auta za kilka razy więcej.- 5 2
-
2017-10-05 16:31
Prestizowy premium metalik szajs beemwu x69 albo Melujzyna S ze wsi W w roku 2000000000000000009.
- 0 2
-
2017-10-05 08:17
za podobną cenę mam mustanga (3)
a to kilka klas wyżej
- 3 14
-
2017-10-05 10:37
No to kup sobie Mustanga proste
- 5 0
-
2017-10-05 12:26
taa kilka klas hehe
za dużo więcej bo 162 kupisz sobie takiego z podobnym silnikiem jak ta Honda I to tyle. Nawet nawigacji nie bedzie mial, chyba ze doplacisz 5 tys. Hamulce brembo w najtanszej wersji niedostepne.
- 5 1
-
2017-10-05 15:00
nie, no...proszę, na serio, proszę, skończ bo juz nie moge...ooo mój brzuch...oooohehe
mustang o kilka klas wyżej niż type R oooooooooooooooooooohahahahhahahahahhahahahhahahahahhahahehhehehehehehehehhehahhehaheahheahehhhahahahahahhaehehhheahahahhahehahehahehahehaheaha
- 4 1
-
2017-10-05 10:36
150 tyś zlotych to dużo na takie auto???? To za ile byś chciał je kupić za 50 tyś zlotych????
- 3 0
-
2017-10-05 12:31
wieksze i bardziej prestizowe nie bedzie mialo tak fajnego silnika
w tej cenie kupisz co najwyzej prawie podstawowe BMW 3
- 5 0
-
2017-10-04 18:14
(2)
Ależ on mnie się podoba :-)
- 11 10
-
2017-10-05 15:46
Jest taki odpustowy, idealny na kaszubskie autostrady (1)
- 1 4
-
2017-10-05 16:26
Tak tak twoja Fabia i tak jest lepsza :-)))))
:-))))
- 3 0
-
2017-10-04 18:47
(2)
Fajne auto
- 11 11
-
2017-10-05 12:59
gdyby nie ten koszmarny spoiler (1)
- 2 0
-
2017-10-05 15:47
To jest deska do prasowania, nie znasz się...
- 2 0
-
2017-10-04 19:30
(8)
Brzydactwo. Nie piszcie tylko,że zazdrość przemawia bo tak nie jest.
- 26 14
-
2017-10-04 22:40
Masz wieś wagena w dizlu i siedź cicho.... (2)
- 6 9
-
2017-10-05 07:50
A ty holownik w mazucie (1)
- 7 3
-
2017-10-05 10:38
A ty capa w sieni :-)))
- 1 0
-
2017-10-05 12:27
mi sie bardzo podoba (2)
kwestia gustu
- 3 1
-
2017-10-05 21:29
(1)
Wracaj do prasowania.
- 0 1
-
2017-10-06 19:16
liż pachy
- 0 0
-
2017-10-05 16:29
Twoja fabia i tak jest lepsza, spij więc spokojnie :-)))
- 0 1
-
2017-10-08 14:35
honda civic skończyła się wraz z VI generacją...
- 0 0
-
2017-10-04 20:07
technicznie spoko, ale wizualnie masssakra (7)
Focus RS zdecydowanie ładniejszy i ma naped na 4 buty
- 40 10
-
2017-10-04 20:09
Poprzednia generacja była ładniejsza
- 19 1
-
2017-10-05 09:47
Tylko (1)
Ma jeden problem to jest FORD.
- 3 14
-
2017-10-05 15:47
Zawsze lepiej niż skoda
- 3 0
-
2017-10-05 19:20
(2)
Forda porównujesz do Hondy, hmm
- 2 0
-
2017-10-05 19:31
(1)
Czemu nie? Focus RS z Torque Vectoring wydaje się znacznie ciekawszy, nie mówiąc już o tym, że co generacja Civica, to paskudniejsza... Istny konkurs brzydoty.
- 2 3
-
2017-10-05 20:02
dałbym ci plusa za ten torque vecoring bo masz rację
ale co do wyglądu to kwestia gustu. Wg mnie najciekawszym Focusem w swoich czasach był ten pierwszy. Wtedy był przełomowy. Ten nowy jest nudny jak flaki z olejem, taki stary tylko przez 20 lat ugrzeczniony. 100 razy za design wolę Hondę (przełomowa nie jest ale jest tym czym Focus I w swoich czasach). O ile subiektywnie każdy ma swój gust to ja przytaczam argumenty obiektywne. Za to nie dostaniesz ani plusa ani minusa.
- 2 2
-
2018-02-28 20:32
jak masz forda to nie jesteś dobra morda
- 0 0
-
2017-10-04 20:12
Skonstruowane na tor (2)
i do jazdy po torze się nadaje!
Po naszych ulicach i w tych korkach to męczarnia!- 8 8
-
2017-10-05 14:22
Masz takiego?
- 1 0
-
2017-10-05 15:48
Na jaki tor? Proszę cie...
- 0 0
-
2017-10-04 20:15
(11)
Type R kupuje sie dla funu. To jest auto dla kogoś, kto chce je po prostu mieć a stać go na auto 5 razy droższe. Taka wisienka na torcie. Tego sie nie kupuje na kredyt ani nie odkłada i nie zbiera, żeby kupić. Type R w garażu to taki must have dla zamożnych.
- 11 18
-
2017-10-04 20:36
Must have dla zamożnych to czas. Niestety większość tych zamożnych nie będzie miało nigdy tego właśnie "mast hef". Zbyt wiele zobowiązań.
- 6 6
-
2017-10-04 22:05
Bo ja wiem
na auto firmowe jak znalazł. Kosztuje tyle co Audi Q3 a prestiżu z racji popularności SUVów taka szybka Honda ma coraz więcej.
- 10 0
-
2017-10-05 10:25
(4)
moim zdanie piszesz bzdury jeżeli kogoś stać na auto 5 razy droższe to sobie do zabawy kupi prosiaka(911) albo lotusa czy bmw serii m a nie wyżyłowaną hondę, oczywiście to tylko moje zdanie.pozdrawiam
- 6 3
-
2017-10-05 16:32
Wyżyłowana Honda :-))))), ty wiesz o czym piszesz ??? Normalnie rozbawiłaś mnie (3)
:-))))))) Dobry jesteś :-)))))
- 1 2
-
2017-10-05 20:04
2.0 i 320 koni, no tak oaza spokoju... (2)
- 2 1
-
2017-10-06 16:26
Skoro 320 PS dla ciebie za duzo to kup sobie Skodę 1.2 Dziaduniu :-))) (1)
- 0 1
-
2017-10-06 19:19
Skoro nie umiesz czytać to jak nauczyłeś się pisać?
Przeczytaj jeszcze raz komu odpowiedziałem i jaki był kontekst cymbaluniu.
- 0 0
-
2017-10-05 10:31
sam plastik. szpary przy nadprożach. (1)
- 2 1
-
2017-10-05 21:53
Zamiast szpery - szpary
- 0 0
-
2017-10-05 12:29
must have to by była poprzednia Type R ktora sie wysoko krecila, albo S2000
tej TypeR blizej juz do konkurencji. Mi sie podoba I kupilbym gdybym mial tyle forsy na auto.
- 1 0
-
2017-10-05 13:00
wtedy to raczej a klasse amg :P
ew. bmw 1 140M
- 1 1
-
2017-10-04 20:42
Co to ma być? (3)
Tylko k...a Passat, nic innego!
- 9 14
-
2017-10-05 06:22
Nie podpisuj się GD (2)
Bo przemawia przez Ciebie GKA, GWE, GST, GPU, GDA, CIS, CT, CIT, CB,GBY...
- 7 3
-
2017-10-05 07:25
Gd
A przez Ciebie przemawia B.U.C.
- 1 4
-
2017-10-05 07:51
Jakie jeszcze literki poznałeś?!
- 7 0
-
2017-10-04 20:46
Taka moc i moment na przednią ośkę to głupota. (20)
Ten samochód non stop gubi trakcję.
Każde podniesienie mocy i momentu tylko pogorszy sprint do 100km/h.
280KM i 350Nm ma lepsze przyspieszenie (5.3) bo nie ma takich strat w poslizgu.
Janusze ze 150KM diesli w leasingu minusujcie.- 15 7
-
2017-10-04 22:11
Moc można przecież wykorzystywać w innym zakresie (1)
np. 80-140km/h.
- 4 1
-
2017-10-05 00:27
na 3 biegu też pewnie gubi trakcję
chyba jednak zbyt duży moment obrotowy jak na przednią oś- 1 2
-
2017-10-05 13:20
ogólnie masz rację, (2)
ale po co porównujesz dane z innego samochodu o (zapewne) innej masie?
- 1 1
-
2017-10-05 16:26
(1)
pewnie po to żeby pokazać, że da się lepiej :-)
- 1 1
-
2017-10-05 19:32
Seat Leon Cupra 4x4, moze i siermiężny, ale gna jak szalony
- 3 0
-
2017-10-05 14:23
(9)
Dobrze, ze jest ktos madrzejszy od inzynierow hondy...
Oni nic nie wiedza o samochodach- 5 1
-
2017-10-05 15:19
(8)
masz racje, ten kolo powinien jak najszybciej zlozyc cv do japońców :D
- 2 1
-
2017-10-05 16:24
inżynierowie hondy rzeczywiście spadli na psy i zachowują się jakby coraz mniej wiedzieli o samochodach (7)
osiągi coraz gorsze
a wygląd tej hondy, sory ale agrotuning
a co do gubienia trakcji to koleś ma rację - głupota- 5 1
-
2017-10-05 16:35
jak koledzy ci radzili złoż CV do Hondy na konstruktora, zapewne powalisz ich swoja wiedzą (6)
:-)))) No i kasę zarobisz :-))))) Dobry jesteś :-))))))
- 2 2
-
2017-10-05 19:37
nie podlizuj sie zuchu :-) (5)
poza tym koledzy nigdy by mnie nie namawiali abym zmarnował swój talent w hondzie,
która ostatnio jak wszyscy widzimy najzwyczjniej sobie nie radzi :-)- 1 3
-
2017-10-05 20:07
mógłbyś tam czyścić kible (4)
twój talent byłby adekwatny. Wywaliliby cię nawet z fabryki Taty. Z resztą co ty możesz wiedzieć o konstruowaniu maszyn?
- 4 2
-
2017-10-05 21:32
Tata niedługo Hondę pozamiata.
- 1 0
-
2017-10-06 10:55
zuch się zdenerwował :-) (1)
pomylił mnie z fuchą swojego ojca w imię nie oszukujmy się coraz gorszej hondy i jej nowego agrobolidu :-)
ale mam ubaw :D- 1 2
-
2017-10-06 19:23
harcerzyku znasz się tak na motoryzacji ile w gazetce wyczytasz
a ten plakat RS3 nad twoim łóżkiem w białe plamki to z auto świata wyrwałeś?
- 0 0
-
2017-10-06 16:28
To nawet własny jego Tata by go wyrzucił z rodzinnje fabryki :-))
Niezły geniusz musi być z niego :-)))
- 0 0
-
2017-10-05 20:12
bzdury gadasz (4)
podniesienie mocy nie powoduje strat w poślizgu, wystarczy nie cisnąć w podłogę. Cała filozofia. Jak ktoś ocenia 320 konne auto po sprincie do setki to lepiej niech się do swojego różowego rowerka ograniczy. Kwestia przełożeń, mas, i innych czynników obiektywnych.
- 3 1
-
2017-10-06 00:01
(1)
do 200 km/h szału też nie ma, ok 20s
- 2 0
-
2017-10-06 19:49
Focus RS ma 19s
i trochę mocniejszy silnik. Nie wiem czego tak na prawdę oczekujesz? Przecież to nie Ferrari
- 0 0
-
2017-10-06 11:00
z ciebie taki inzynier dzieciaku jak z koziej d.py trąba (1)
jak bedziesz pchał ten nowy wynalazek hondy to tez nie bedzie poslizgu
honda słabnie w oczach- 2 2
-
2017-10-06 19:36
ze mnie taki inżynier że taki komiotek jak ty nawet by nie miał zdania
bo niby jak miałby je sobie wykształcić? z gazetek?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.