• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kia Ceed: jest coraz lepiej

Michał Jelionek
9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Ceed, a wcześniej Cee'd, to bardzo popularny model na naszych drogach. Ceed, a wcześniej Cee'd, to bardzo popularny model na naszych drogach.

Każda motoryzacyjna marka ma w swojej gamie dziecko, które kocha jakby trochę bardziej od pozostałych. Bez wątpienia takim samochodem dla Kii jest kompaktowy Ceed. W Trójmieście właśnie zadebiutowała trzecia generacja tego bardzo lubianego przez kierowców, ale i polską policję modelu.



Czy podoba ci się nowa Kia Ceed?

Osoby spostrzegawcze zapewne zauważyły, że trzecia generacja popularnego kompaktu Kii nie ma już w nazwie kłopotliwego apostrofu. Nazywa się po prostu Ceed. Taki drobny szczegół. Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane światu podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Teraz można je już spotkać na trójmiejskich ulicach.

Jaki jest zatem nowy Ceed bez apostrofu? Auto z całą pewnością dojrzało. Koreańczycy doskonale zdają sobie sprawę, że ten samochód świetnie się sprzedaje. Dwie poprzednie generacje sprzedały się w nakładzie ponad 1,9 mln egzemplarzy.

  • Nowa Kia Ceed prezentuje się bardziej masywnie od poprzedniczki.
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
Ceed to samograj, którego nie trzeba specjalnie udoskonalać, aby ten budził zainteresowanie klientów. I choć zmian jest całkiem sporo, to w dużej mierze skupiono się na poprawieniu niedociągnięć poprzedniej generacji.

To model, który poniekąd wyznacza trendy i kod stylistyczny koreańskiej marki. To właśnie Ceed przeciera szlaki i łapie doświadczenie, na którym później bazują pozostałe samochody z emblematem Kia na masce.

Nowa stylistyka raczej nie porywa. Jest poprawna, bez fajerwerków, typowa dla Kii. To połączenie dość drapieżnego przodu z trochę zachowawczym i nudnym tyłem. W wyglądzie Ceeda można dostrzec inspiracje Stingerem. Zresztą główni projektanci kompaktu - Gregory Guillaume i Peter Schreyer - zupełnie się z tym nie kryją i otwarcie mówią, że przemycenie garści sportowych genów z GT było zamierzonym celem.

Czytaj także: Stinger - tak, to naprawdę Kia

Cennik Kii Ceed startuje od kwoty 61 990 zł. Cennik Kii Ceed startuje od kwoty 61 990 zł.
Nowy Ceed w porównaniu do swojego poprzednika nie ma już tak "ostrej" bryły ze szpiczastym dziobem. Tym razem postawiono na nieco inne proporcje, z raczej łagodnymi liniami, dzięki którym kompakt wydaje się teraz bardziej masywny. Nie jest to kwestia jedynie optyki, bo nowy model rzeczywiście jest nieznacznie niższy i szerszy, ma również dłuższy tylny zwis od swojego poprzednika.

Auto zostało zaprojektowane i skonstruowane w europejskim centrum designu marki Kia, które zlokalizowane jest we Frankfurcie. Z kolei produkcja odbywa się w fabryce w słowackiej Żylinie. W tej samej, w którym powstają modele Sportage i Venga.

  • Dość zachowawczy tył Kii Ceed.
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
Wnętrze Ceeda jest przyjemne, praktyczne i przemyślane. Widać gołym okiem, że położono nacisk na podniesienie jakości wykończenia kabiny. I tak naprawdę poczujecie to już przy pierwszym kontakcie dłoni z kierownicą czy deską rozdzielczą, która została całkiem ładnie obszyta. W kabinie Ceeda jest teraz więcej miękkich w dotyku elementów.

Tak naprawdę zasiadając w nisko osadzonym, wyprofilowanym fotelu z dobrze trzymającymi boczkami, mamy pod ręką wszystko to, co jest nam potrzebne. Panuje tu ład i porządek, a dodatkowym plusem jest intuicyjna i łatwa obsługa. Nie ma się do czego przyczepić.

  • Odmienione wnętrze trzeciej generacji Ceed.
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
  • Nowa Kia Ceed
Konsola środkowa została delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Taki zabieg oczywiście nowością nie jest, ale na pewno nieco ułatwia życie. Górę panelu zdobi spory, 7-calowy ekran dotykowy, które odpowiada za sferę multimedialną (opcjonalnie można zamówić ekran o przekątnej 8 cali).

Oczywiście Ceeda za odpowiednią dopłatą można doposażyć w szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo. W standardzie klienci otrzymają m.in. system autonomicznego hamowania, asystenta utrzymania pasa ruchu czy światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Za takie systemy jak aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości, asystenta jazdy w korku czy monitorowanie ruchu pojazdów podczas cofania trzeba już dopłacić.

Co do przestronności wnętrza. Pamiętajmy, że cały czas mamy do czynienia z segmentem C, więc nie można wymagać cudów. Z przodu miejsca jest sporo, natomiast w drugim rzędzie robi się już trochę ciasno. Standardowo. Całkiem przestronny jest za to bagażnik, który oferuje nam przyzwoite 395 litry. To zasługa nowej płyty podłogowej "K2", dzięki której - jak już wspomniałem - proporcje Ceeda są nieco inne niż dotąd.

7-calowy dotykowy ekran. 7-calowy dotykowy ekran.
Konfigurując nowego Ceeda mamy do wyboru pięć jednostek napędowych - trzy benzynowe i dwa diesle. My testowaliśmy nowego "benzyniaka" o pojemności 1.4 T-GDI, który generuje moc 140 KM (242 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik, który zastąpił GDI o pojemności 1.6, został zestrojony z aksamitnie pracującym, 7-stopniowym automatem DCT.

Doładowanej jednostce niczego nie brakuje, a auto prowadzi się zaskakująco dobrze. Duża w tym zasługa układu zawieszenia (kolumny MacPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu). Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym spalanie wynosiło ok. 8 litrów paliwa na 100 km.

Kia Ceed dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: S, M, L i GT Line. Warto dodać, że nowy Ceed nie będzie oferowany w wariancie 3-drzwiowym, natomiast do trójmiejskich salonów wersja kombi wjedzie we wrześniu.

Nowa Kia Ceed Nowa Kia Ceed
Bez dwóch zdań - nowa Kia Ceed to bardzo solidny samochód z ciekawym wyposażeniem. Problem jest jeden: jeśli chcemy odczuć tę solidność, musimy sporo dopłacić do bazowej ceny, która wynosi 61 990 zł. Egzemplarz testowy został wyceniony na kwotę 93 790 zł.

Samochodu do testów użyczyła firma JD Kulej

Miejsca

Opinie (85)

  • 93 tys. za prezentowany model? (4)

    Rozum im odebrało? 6 dych to powinien być maks za to wozidło.

    • 28 3

    • (3)

      Dokładnie - trochę szaleństwo położy 100k za koreańczyka.

      • 3 5

      • Krzycz Trybson! (2)

        a vw up! to jaka wycena jaśnie panów ekspertów? Jeśli segment C max 60k to segment A max 20? Czy max 15?

        • 3 0

        • Mowa o konkretnym modelu a nie o klasie auta (1)

          • 0 3

          • No to ten konkretny model nasz za 60 pare

            Jak chcesz wodotryski to musisz zapłacić. To nie powinno dziwić. Nikt ci taniej nie sprzeda

            • 2 0

  • Kto jeździ Kiłą? (2)

    desperat jakiś

    • 7 17

    • (1)

      Na przykład ja. Zawsze bawi mnie widok "rozkraczonych" beemek, meroli czy audic na poboczach autostrad, kiedy ja przemykam jak gdyby nigdy nic.

      • 1 0

      • Mnie nie bawi niczyje nieszczescie

        Natomiast kupując kalkulator trzeba się liczyć z tym że zepsuje się szybciej niż liczydlo

        • 0 1

  • Dobrze że tablica rejestracyjna wróciła na klapę bagażnika.

    • 1 0

  • ale to ciągle bardzo drogi koreański szrot (3)

    • 10 7

    • (2)

      a "znawca" japońskich samochodów czym jeździ ? ;)

      • 1 0

      • Dobre auta to Toyoty i Lexusy (1)

        • 0 1

        • Szczególnie te na plakatach

          Poplamione na bialo

          • 0 1

  • W takich reklamahc powinny występować auta

    W najbiedniejszej wersji wyposażenia . Idziemy do salonu a później bum bum trzeba zamiast 56 tyś wydać 100

    • 5 1

  • A w Niemczech kraju biedaków daja dofinansowanie na zakup towarowych rowerów elektrycznych. (1)

    Ale w Trójmieście każdy Janusz musi się pochwalić 20 letnim złomem trującym spalinami na ulicach bo nowych to sie unas nie kupuje

    • 2 3

    • Ja ci dopłat nie dam

      Do roboty nierobie. Sam se zarob na co tam chcesz

      • 1 0

  • co wy macie z tymi zdjeciami?

    przeciez te kolorki to jak u handlarza z allegro :/ zrobcie kiedys normalna sesje bez zadnych filtrow i podkreconych kolorow zeby czlowiek mogl obiektywnie zobaczyc co jest na zdjeciu

    • 5 5

  • Nie na temat (2)

    Wiadomo gdzie robiona była sesja fotograficzna do tego artykułu? Wydaje się być tam całkiem ładnie.. Może Redakcja coś podpowie? ;)

    • 1 0

    • najpierw niech Czytelnicy typują :) (1)

      • 0 0

      • ul. Na Piasakach oraz Świbno?

        • 0 0

  • Z przodu Focus, z tyłu trochę Megane, trochę I30. Ameryki nie odkryli. (2)

    • 1 0

    • masz rację trochę taki ulep różnych marek (pomysłów) ale brzydki nie jest. (1)

      • 0 0

      • Teraz wszystko jest ulepem

        • 0 0

  • Najbardziej odświeżenia potrzebowało wnętrze, a ogólnie ceed sam w sobie to już dojrzała kontrukcja

    nie odbiega od konkurencji ani wyposażeniem ani ceną, konkurencyjny cenowo już nie jest.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane