• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Kia Sportage już w Trójmieście

Nowa Kia Sportage już w Trójmieście.
Nowa Kia Sportage już w Trójmieście. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Sportage to kawał koreańskiej historii, bo przecież premierowa generacja tego modelu została zaprezentowana w 1993 r. Teraz, po 28 latach od tamtego wydarzenia, Kia przedstawiła piątą odsłonę swojego kultowego już modelu. Poznajcie najnowszego Sportage. Jego cennik startuje od 105 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Kia Sportage?

Zobacz wyniki (698)
Kto by pomyślał, że Sportage jest z nami już od blisko trzech dekad. A jednak. Model, ale i sama marka rodem z Korei Południowej mocno przez ten czas ewoluowały. Dziś Kia bez żadnych kompleksów rywalizuje z europejskimi czy japońskimi koncernami. Coraz śmielej poczyna sobie na rynku, a dobrym tego przykładem jest chociażby niedawny debiutant - w pełni elektryczny EV 6.

Skupmy się jednak na bohaterze tego artykułu. Sportage to sprzedażowy hit Kii. W Europie jest najlepiej sprzedającym się modelem koreańskiego producenta. Czwartą generację na Starym Kontynencie kupiło ponad 750 tys. osób.

Zacznijmy od stylistyki najnowszej Kii Sportage. W pierwszej kolejności w oczy rzuca się pas przedni z charakterystycznymi światłami w kształcie bumerangów i rozpościerający się na niemal całej szerokości grill ze sporymi otworami. Atrakcyjnie prezentuje się obły tył SUV-a z ciekawie poprowadzoną linią świateł.

Projektanci w oryginalny sposób połączyli klapę bagażnika ze zderzakiem. Łącznikiem jest czarny, połyskujący element. Niby nic, ale trzeba przyznać, że wygląda to interesująco. W mojej ocenie całość prezentuje się spójnie i zgrabnie. Myślę, że jest spora szansa, że obejrzysz się na ulicy za tym autem.

Sportage przeznaczony na rynek europejski jest o 85 mm krótszy niż model przeznaczony na inne rynki. Powód? Koreańczycy chcieli zbliżyć się wymiarami do poprzedniej generacji, która odniosła na naszym kontynencie ogromny sukces.

SUV mierzy 4515 mm długości (rozstaw osi: 2680 mm), 1615 mm szerokości i 1645 mm wysokości. Bagażnik jest całkiem pojemny i - w zależności od wersji - pomieści od 526 do 591 litrów. Co do przestronności kabiny - jest nieźle, ale w drugim rzędzie osobom wyższym może nieco doskwierać brak wolnego miejsca na nogi.

Trójmiejskie salony samochodowe


Zaglądamy do oferty silnikowej. Wybór jednostek napędowych jest urozmaicony, bo Sportage oferowany jest z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i diesla, miękkim hybrydami, standardowymi hybrydami oraz hybrydą typy Plug-in. Zakres mocy - od 115 do 265 KM. Ponadto klienci mają do wyboru napęd - na przednie koła bądź na obie osie, a także rodzaj skrzyni biegów. W ofercie Sportage znajdują się trzy opcje: 6-biegowy manual oraz 6- i 7-biegowe automaty.

Testowany egzemplarz został wyposażony w układ hybrydowy, który bazuje na silniku benzynowym o pojemności 1,6 litra T-GDi o mocy 180 KM. Łączna moc układu wynosi 230 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który rozdzielany jest na wszystkie koła. Silnik został zestrojony z 6-biegową skrzynią automatyczną.

Wrażenia? To bardzo dobry wybór dla osób, którzy przedzieranie w miejskiej dżungli łączą z bardziej dynamiczną jazdą po drogach ekspresowych i autostradach. Układ jest dość żwawy, choć oczywiście nie jest to demon prędkości. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 193 km/h.

Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym wyniosło 8,5 l paliwa na 100 km.

Nasze testy nowych modeli aut



Klienci mają do wyboru cztery wersje wyposażenia: M, L, Business Line i GT Line.

Zaglądamy do wnętrza, które zaskakuje na plus. Przyznam szczerze, że bardzo dobrze się w nim czułem. Jest ergonomiczne, nieprzekombinowane i po prostu ładnie skrojone. W oczy rzuca się duży, lekko zakrzywiony panel z dwoma ponad 12-calowymi ekranami. Jeden z nich - ten bezpośrednio za kierownicą - to zestaw wskaźników "Supervision Cluster", drugi z kolei to centralny ekran multimedialny. Obsługa jest intuicyjna.

W kolumnie środkowej króluje czarny połysk. Obawiam się nieco o stan tej powłoki po kilku latach użytkowania, bo dobrze wiemy, że lubi się rysować. Układ przycisków i pokręteł jest korzystny, kierowca ma wszystko to, czego potrzebuje, pod ręką. Brakuje mi jedynie pokrętła od głośności muzyki.

Minusy? Niektóre elementy wykończenia wnętrza są gorszej jakości, ale na szczęście są w zdecydowanej mniejszości. Przeważają przyjemne w dotyku, w miarę miękkie materiały wykończeniowe.

Cennik Kii Sportage startuje od kwoty 105 900 zł. Testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 207 400 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (152)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Ogłoszenia polecane

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochów
zlot
maj 28
sobota, g. 09:00 - 12:00
Sopot, Sopocki Rynek
Wstęp wolny
Street Meeting Poland 2022
zlot
cze 11
sobota, g. 15:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk
30 zł
Kup bilet
Baltic Truck Festival 2022
zlot
cze 24-26
piątek - niedziela, g. 10:00
Gdańsk, Polsat Plus Arena Gdańsk

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane