- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (250 opinii)
- 2 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (8 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (22 opinie)
- 4 Paraliż drogowy na północy Gdyni (190 opinii)
- 5 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 6 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
Chętnie kupowana Kia XCeed została ulepszona
XCeed to model z gamy Kia, po którego kierowcy w Europie sięgają bardzo chętnie. Do tej pory na Starym Kontynencie sprzedano ponad 120 tys. egzemplarzy, a przypomnijmy, że ten model produkowany jest zaledwie od 2019 roku. Teraz XCeed przeszedł kurację odmładzającą, podczas której otrzymał szereg ulepszeń, a także topową wersję GT-Line. Poznajcie odświeżonego kompaktowego crossovera bliżej.
To tyle tytułem wstępu. Przechodzimy do konkretów. Jakie zmiany przyniósł facelifting? Powiedzmy sobie wprost: XCeed był na tyle dobrym autem, że nie potrzebował ogromnych modernizacji. Poprawiono kilka niedoskonałości. Zmiany są subtelne, ale zauważalne.
Więcej artykułów na temat nowych modeli w trójmiejskich salonach
Wygląd
Najwięcej zmian dostrzec można w tzw. tygrysim nosie, czyli pasie przednim. XCeed otrzymał nowe, LED-owe reflektory ze światłami do jazdy dziennej, przemodelowaną osłonę chłodnicy i przedni zderzak. Projektanci zintegrowali światła przeciwmgielne z reflektorami, dzięki czemu znalazło się miejsce na wloty powietrza po obu stronach. Wpadające przez wloty powietrze zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na nieco mniejsze zużycie paliwa.
Ciekawie zadziało się z tyłu XCeeda, głównie za sprawą rzucającej się w oczy grafiki sześciokątnych lamp LED złożonych z 37 modułów w kształcie plastra miodu. Gdy w ruch idą kierunkowskazy - diody LED zapalają się sekwencyjnie, co wygląda bardzo efektownie.
XCeed szczególnie dobrze prezentuje się w debiutującej, a zarazem topowej wersji GT-Line. Oprócz tego wariantu, klienci mają do wyboru opcje wyposażenia: M, L i Business Line.
Wymiary
Rozstaw osi XCeeda jest dokładnie taki sam, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm. Przedni i tylny zwis kompaktowego crossovera zostały wydłużone w stosunku do zwisów 5-drzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu i o 60 mm z tyłu.
Odświeżony XCeed mierzy 4395 mm długości i jest o 8,5 cm dłuższy od Ceeda hatchback, natomiast do większego Sportage brakuje mu 12 cm. W kabinie raczej nie będziecie narzekać na brak wolnej przestrzeni. No chyba że mierzycie ponad 190 cm wzrostu i podróżujecie w drugim rzędzie za kierowcą. Standardowa pojemność bagażnika to 426 l (maksymalna - 1378 l).
Jakie argumenty ma XCeed w walce z miejskimi krawężnikami? W przypadku 16-calowych kół prześwit wynosi 172 mm, a przy 18 calach - 184 mm.
TOP 15: aut, które zadebiutowały w 2022 r. Było bardzo ciekawie
Silniki
Oferta silnikowa nowego XCeeda jest dość skromna. Zawiera: 160-konną benzynę 1,5 T-GDI dostępną z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Alternatywą jest 141-konna hybryda typu Plug-in, która bazuje na silniku benzynowy o pojemności 1,6 l. Póki co, lista silników jest zdecydowanie skromniejsza niż w "przedliftowej" wersji.
Do jazd testowych nasza redakcja otrzymała auto z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Powiedzmy sobie otwarcie, 160 KM nie jest to moc, która dostarczać będzie kierowcy emocji za "kółkiem". To jednak wystarczająca liczba koni, żeby w razie potrzeby dynamicznie wyprzedzić. Masa "benzyniaka" to około 1300 kg, a hybrydy - 1500 kg.
Średnie spalanie podczas jazd testowych wyniosło około 6,9 l paliwa na 100 km. A to niezły wynik.
Wnętrze
Co zmieniło się we wnętrzu XCeeda? Pojawiły się m.in.: system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala (kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay), cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 12,3 cala, najnowszy wariant Kia Connect oferujący funkcję spersonalizowanego profilu użytkownika, funkcja Sports dająca możliwość śledzenia skrótów meczów i wyników na żywo (aktualizowane co minutę), lepiej trzymające z boku fotele czy przemodelowana kierownica.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Cennik
Cennik nowej Kii XCeed startuje od kwoty 101 900 zł za bazową wersję M ze 160-konną benzyną pod maską. Wariant GT-Line kosztuje co najmniej 137 900 zł. Ceny hybrydy typu plug-in rozpoczynają się od 147 400 zł. Warto przy tym dodać, że PHEV dostępny jest wyłącznie w dwóch środkowych wariantach wyposażenia - L i Business Line. Testowany egzemplarz kosztuje 146 900 zł.
Dodajmy na sam koniec, że na XCeeda nałożona jest gwarancja na okres 7 lat lub do przebiegu 150 tys. km.
Auto do jazd testowych użyczyła firma Kia JD Kulej.
Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-09 14:49
(8)
Zależy kto co potrzebuje. KIA (KN ;) ) xceed nie ma 4x4 stałego. Dlatego somsiad wybrał Subaru XV roczne z salonu ,
po przecenie za 112kPLN z kołami zimowymi dodatkowymi. Po przecenie bo za kilka miesięcy będzie nowsza wersja w sprzedaży. Wersja comfort plus bajery. Prześwit 22cm. Stałe 4x4.
Ogólnie jest super zadowolony, czyli naZależy kto co potrzebuje. KIA (KN ;) ) xceed nie ma 4x4 stałego. Dlatego somsiad wybrał Subaru XV roczne z salonu ,
po przecenie za 112kPLN z kołami zimowymi dodatkowymi. Po przecenie bo za kilka miesięcy będzie nowsza wersja w sprzedaży. Wersja comfort plus bajery. Prześwit 22cm. Stałe 4x4.
Ogólnie jest super zadowolony, czyli na ryby przez las i drogi polne. W mieście też ok, spalanie ok, tylko powyżej 90km/h
traci dynamikę, ale do dojazdów nad jezioro polnymi drogami to nie przeszkadza.- 16 9
-
2023-01-13 14:26
ze skrzynią CVT? Nie, dziekuję.
- 0 0
-
2023-01-09 18:47
(2)
Sprzęgło wiskotyczne to nie jest stały napęd, radzę się douczyć.
- 4 4
-
2023-01-09 19:49
To ja radzę się douczyć (1)
To jest stały napęd 4x4 na bazie sprzegła wiskotycznego sprzęgający stałe obie osie. Nie są się go rozłączyć. Domyślnie ustawiony na 60%/40% przód/tył.
- 5 2
-
2023-01-09 20:23
Nie, stały nie zmienia rozdziału mocy między osie, ma niezmienne np. 50/50 i nie ma sprzęgła, które zmienia rozdział mocy w razie potrzeby.
- 2 3
-
2023-01-09 18:35
Stałe 4x4? Dobry żart.
- 5 6
-
2023-01-09 16:46
Sąsiad musi być bardzo cierpliwą osobą. (2)
114 koni, 14 sekund do setki. Tira na szosie wyprzedzać tylko po 3 zdrowaśkach, bo to już nie jest brak dynamiki, to jest ślimaczenie się na poziomie wózków na zakupy segmentu A. To jest moc sensowna do fiesty czy polo, a nie kompakta na szczudłach z dodatkowym obciążeniem w postaci 4x4.
- 9 9
-
2023-01-10 07:03
te 14 sek (1)
to na papierze, jak zaladujesz rodzine i bagaze to pewnie 16 sek realnie - jezdzilem dlugo autem, ktore robilo 11,5 sek do 100 km/h - na exspresowkach i autostradach nie ma problemu, na jednopasmowych tirow nie wyprzedzasz zwyczajnie, ustawiasz tempomat i cieszysz sie powolna jazda
- 4 0
-
2023-01-12 20:53
I jak dorzuci 200kg ziemniaków (kupionych okazyjnie od rolnika)
już robi się ponad 22s do 100km/h
- 0 0
-
2023-01-10 10:51
Wersja przed liftem
Była moim zdaniem o wiele ładniejsza. Zwłaszcza ładnie wyglądały dwie rury z tyłu (mimo, że atrapy) oraz miała zdecydowanie ładniejsze alufelgi w wersji 18 calowej. Śmigają takie piękne w niebieskim i żółto/złotym kolorze, ale nie widuję ich przesadnie dużo. Auto ma bardzo ładny kształt, szkoda że brak 4x4 bo przy wersji 204 konnej z napędem na sam przód to musi zrywać asfalt
- 5 4
-
2023-01-09 14:12
nowe logo (2)
Bardzo fajny samochód, jedynie do nowego logo Kia nie mogę się przekonać i niestety za każdym razem jak na nie patrzę to widzę, "KN". Więc jak dla mnie to jest KN Xceed.
- 12 21
-
2023-01-13 02:52
"do nowego loga Kia"? Slyszałeś o odmianie przez przypadki??
- 0 0
-
2023-01-09 15:30
Kolor fajny. Plus dla każdego kto kupi autko inne jak czarne czy srebrne.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.