• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu

BawoMartDb
24 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Nowa Mazda 3. Volkswagen Golf i auta podobnej klasy mają się czego bać?



W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?



Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.

W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3


W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.

Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.

- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin KaszubowskiBMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.

Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.

Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.

Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
BawoMartDb

Miejsca

Opinie (45) 2 zablokowane

  • Golfik może jej buty czyścić. (2)

    Cudo.

    • 72 16

    • nie wiem czemu ktoś miałby komuś buty czyścić, ale ta Mazda to faktycznie cudo

      • 10 6

    • mazda vs. golf

      ...jesli nie zardzewiwje to daje ci racje. mam 3-ke /poprzedni model 2010/
      niestety mam juz wymieniane przednie drzwi (rdza)
      drugi problem to spalanie, pali ok.1.5 -2.5L wiecej niz firma obiecuje.
      krotko; jestem raczej zawiedziony,
      ps. stary golf 1.8 brata po 220 000km. bierze mniej i nie rdzewieje

      • 0 0

  • A dlaczgo do lasu nie wjechaliście? (2)

    • 23 6

    • nie było już z czym, każdy z redaktorów ma ograniczone zasoby sprzętów do wywalenia w lesie

      • 6 0

    • kolein narobili

      • 2 0

  • ehh te azjatyckie badziewia, tylko Made in Germany sie liczy (3)

    • 8 95

    • No niewiem czy badziewie.

      Made in Germany i owszem...Zgadzam sie ,jak juz to tylko Porsze za powyzej 300tysi.Stac cie ?
      Reszta to padaczka i znow pozostaje w tym segmencie Mazda!!!

      • 8 6

    • (1)

      MAm znajomego, ktory pracuje w najwiekszym serwisie mechanicznym na Pomorzu. Najwiecej aut, ktore trafiaja tam do naprawy to 2-3 letnie Audi, MErecedesy i BMW...

      • 10 5

      • a ja znam takiego do którego trafiają same japońce

        albo takiego do którego trafiają tylko francuzy.

        • 6 4

  • Czy Marcin Tymiński nie jest rzecznikem konserwatora?

    to nie lepiej tą robotą się zająć, by potem nie było, że niszczejącego zabytku nie zauważyli?

    • 7 3

  • Mazdy sa najlepsze (4)

    Moim pierwszym autem w życiu była Mazda zupełnie przypadkowo byłem tak zaskoczony tym samochodem ze kolejne ze swiadomego wyboru była madzia były nie do zajechania teraz trzecie auto niestety jest francuz i przeklinam za każdym razem, kiedy nim jadę. Piękna jest ta 3 d*pke ma jak cx-5, ale i tak najładniejsze ze wszystkich dwóch generacji 3 były sedany.

    • 25 7

    • Przeeeestań..... (2)

      Po paru latach sama rdza z mazdy zostaje, poza tym silniki a bardzo awaryjne.

      • 6 10

      • Ja jeżdżę mazdą od lat ...

        ... i nic się nie psuje, a rdzę to oglądam na innych autach. I co Ty na to?

        • 5 2

      • Przestan!!!

        Widac golym okiem ze g.wno wiesz o MAZDOWSKICH SILNIKACH!
        Odsylam cie "cracken head" do testu Auto Swiata z przed 2 lat,gdzie Mazda 1.8 benzyna przejechala 100tys km ....z jedna awaria!
        W zime nakretki plastikowe na kolach przymarzly i nie mogli redaktorzy/testujacy sprawdzic cisnienia w oponach!!!!!
        Ogarnij sie ,jak nie wiesz ,to nie pisz!!!

        • 3 1

    • mazdy są trwałe

      wyłączając blacharke. pierwsze 3 i 6 miały nagminnie gnijące błotniki i mnie też to spotkało (a kupowałem nówke)

      • 5 2

  • Kompaktowa dusza ruchu - co to za słowny lapsus??

    • 9 4

  • Mazda trzyma poziom (1)

    Reszta nowych małych 'japońców' to wg mnie pokraki. Tył aurisa wygląda, jakby mu ktoś właśnie w niego wjechał, nowy grill w lexusach to jakiś niesmaczny żart, o nissanie szkoda nawet pisać a o subaru nie wiem za dużo, gdyż zawsze zasypiam jak je zobaczę.

    • 22 8

    • kup sobie

      wieswagena to sie obudzisz taka to ciekawa
      konstrukcja ze az dech zapiera.

      • 3 6

  • Co lepsze? Pojemność? Czy turbo? Ano, pojemność+turbo :) (7)

    Poprzednia Mazda 6 - fajne auto, przede wszystkim bardzo ładne i dobrze prowadzące się, ale jednak trochę detali w nim brakuje do europejskich standardów, więc trzeba je polubić ;) Ergonomia typowo japońska (czyli brak), wykończenie miejscami siermiężne, a w aucie za 100 kPLN brak kilku podstawowych elementów regulacyjnych, dostępnych nawet w Octavii. No i ten strach przed turbo... Kto mówi o downsizingu. Świat nie dzieli się na 2.0 bez turbo i 1.4 z turbo. Można mieć 2.0 z turbo, hehe :) Niestety poprzednia Mazda 6 z silnikiem 2.0, choć brzmi rasowo na obrotach, to podwójny wydech ma na wyrost, a powyżej 100 km/h rozpędzanie się idzie powoli - brak turbo to dla jednych zaleta, ale w ruchu drogowym zawsze wada. A poza tym - kto broni Japończykom zrobić trwałą turbinę? ;)

    • 4 14

    • skoro nie robią to się może nie da?

      A moze trwała musi tyle kosztować, że do takich samochodzików się nie opłaca.

      • 6 0

    • (1)

      Chcesz 2,0 czy 2,5 turbo kup Subaru, do tego prawdziwe 4x4 ( a nie dołączane elektronicznie niczym proteza) w gratisie.

      • 5 1

      • tylko że subaru robi fotele dla karakanów

        w dłuższych trasach plecy odpadają. U nich średnia wzrostu jest dużo niższa niż u nas ale widać że producenci subaru tego nie zauważają.

        • 3 1

    • Sa takowe

      • 0 0

    • Dziwny podział tego twojego "świata" (1)

      W prawdziwym świecie Mazda3 dzieli się na 2.5 l 2.0 l. Mazdaspeed3 ma silnik 2.3l turbo. Mazda6 ma 2.5 litra silnik. Rozejrzyj się trochę biedaku.

      • 4 1

      • jeszcze jakby dali do tego 2,5 albo 2,3 turbo naped na tyl

        albo prawdziwy 4x4 a nie dołączany to ide do salonu i biore w ciemno. ale nie dadzą więc pozostanie dla mnie tylko ładnym autem rodzinnym

        • 6 0

    • nie ważne jak trwała ale to dodatkowy element który zawsze będzie miał

      "jakąś awaryjność" a jego wymiana będzie droga.

      • 5 0

  • manipulacja?

    "W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów"
    Może dlatego, że w tej chwili tych samochodów w sprzedaży jest bardzo mało? Zobaczymy za rok...

    • 8 4

  • Chciałem coś złośliwego napisać na temat tego auta (3)

    ale za bardzo nie ma się do czego przyczepić... No może cena trochę masakryczna ale to już inna kwestia.

    • 18 1

    • Może do słabego \plastiki oraz design\ wnętrza ?

      • 1 3

    • Mazda 3 i Toyota Corolla

      Mi sie duzo bardziej podoba nowa Toyota Corolla ale to kwestia gustu. Nowa Mazda 3 tez jest super ale jak na moje potrzeby ma za malo miejsca szczegolnie z tylu dlatego wybralem Corolle. PEwien jednak jestem , ze zarowno ta MAzda 3 jak i Corolla to beda hity sprzedazy. Pierwsza dla osob, ktorzy lubia sobie depnac a druga dla tych co cenia sobie komfort.

      • 4 2

    • Cholera, fakt, naprawdę ładna

      • 4 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane