- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (118 opinii)
- 2 "Leżący policjant" na... polnej drodze (71 opinii)
- 3 Zakończył się remont ulicy za 11 mln zł (44 opinie)
- 4 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (71 opinii)
- 5 Kolejne drogi w Gdyni do naprawy po zimie (72 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (131 opinii)
Nowa Mazda 3. Kompaktowa dusza ruchu
W tym wypadku to klienci czekają na to auto, a nie ono czeka na klientów. Tak jest w całej w Polsce, ale także w Trójmieście. Czy rzeczywiście nowa "trójka" z Hiroshimy zasługuje na same ochy i achy?
Design najnowszej Mazdy 3 Japończycy określili jako "kodo", co możemy przetłumaczyć jako "dusza ruchu". Atrakcyjne przetłoczenia, lampy jakby rozciągnięte pędem powietrza, atletyczna sylwetka o dobrze uchwyconych proporcjach. Tę filozofię projektowania, mającą podkreślać sportowy charakter Mazd i przyjemność czerpaną z jazdy, najlepiej widać chyba właśnie w nowym kompakcie z numerem 3.
W tym hatchbacku dynamiczny wygląd nadwozia dobrze współgra z nieco ascetycznym wnętrzem, gdzie wszystko jest uporządkowane, niczym w japońskim ogrodzie. Prosta obsługa multimediów za pomocą pokrętła między fotelami, dyskretne pokrętła klimatyzacji i centralnie umieszczony prędkościomierz. Deskę rozdzielczą "trójki" zaprojektowano niemal od nowa. To reakcja Mazdy na liczne głosy, że zarówno w "szóstce" jak i suvie CX5, "kodo" jest mało odczuwalne. W "trójce" nie ma już tego wrażenia. Wygodna, niska pozycja za kierownicą, dobra widoczność wnętrza, zgrabna kierownica i od razu wpadająca w rękę dźwignia skrzyni biegów zachęcają do dynamicznej jazdy.
W dobie silników o małych pojemnościach, których moc dopompowują kompresory i sprężarki, miło jest usłyszeć rasowy pomruk dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 165 KM, który nigdy nie słyszał o downsizingu. Harmonijnie rozwija moc, szybko wbijając się na wysokie obroty. Czuć, że największą przyjemność sprawia mu praca w okolicach czerwonego pola. Przyśpieszenie do setki Maździe 3 z tym silnikiem zajmuje 8,2 sekundy. Także dlatego, że obecna generacja modelu jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Spalanie? Nieco powyżej 9 litrów na setkę w mieście.
Mazda idzie pod prąd i turbodoładowania nie znajdziemy nie tylko w jednostce dwulitrowej o mocy 120 lub 165 KM, ale także w mniejszym, stukonnym silniku o pojemności 1,5 litra. Technologia Skyactiv ma zapewnić silnikom bezawaryjną pracę przez wiele lat.
- W tym segmencie rynku klienci zdecydowanie preferują silniki benzynowe - przyznaje Marcin Kaszubowski z BMG Goworowski, przedstawiciela marki w Trójmieście.
Mazda 3 z 2,2-litrowym, 150-konnym dieslem, pojawi się w salonach dopiero za jakiś czas. Ze względu na pojemność i wyższą akcyzę ta wersja z pewnością będzie droga, w związku z czym nie wskoczy na podium pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy.
Nowa Mazda 3 może się podobać nie tylko ze względu na design, ale też dobre właściwości jezdne i sportowy charakter. Zawieszenie "trójki" zestrojono dość twardo, wszystkie elementy decydujące o dobrym prowadzeniu wydają się w niej idealnie współgrać.
Przestronność wnętrza jest wystarczająca, choć w tej klasie inne modele, np. Ford Focus mają lepiej zagospodarowaną przestrzeń. Powiększony w stosunku do poprzedniczki bagażnik ma teraz 350 litrów. To dość przeciętny wynik w tej klasie.
Cennik Mazdy 3 rozpoczyna się od 62 900 zł. Tyle zapłacimy za samochód w specyfikacji SkyGO z najsłabszym, 1,5-litrowym silnikiem. Tę podstawową wersję wyposażono m.in. w przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, TPMS — system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, HLA — układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, system start/stop (i-stop), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne oraz klimatyzację manualną.
Najbogatsza wersja Mazdy 3, czyli SkyPassion ze 165-konnym silnikiem, kosztuje od 87 900 zł.
Miejsca
Opinie (45) 2 zablokowane
-
2013-10-24 10:55
Golfik może jej buty czyścić. (2)
Cudo.
- 72 16
-
2013-12-30 22:51
mazda vs. golf
...jesli nie zardzewiwje to daje ci racje. mam 3-ke /poprzedni model 2010/
niestety mam juz wymieniane przednie drzwi (rdza)
drugi problem to spalanie, pali ok.1.5 -2.5L wiecej niz firma obiecuje.
krotko; jestem raczej zawiedziony,
ps. stary golf 1.8 brata po 220 000km. bierze mniej i nie rdzewieje- 0 0
-
2013-10-24 11:01
nie wiem czemu ktoś miałby komuś buty czyścić, ale ta Mazda to faktycznie cudo
- 10 6
-
2013-10-29 21:59
Co za auto! (1)
Prowadziłam ją kilka dni temu - cudo! Zamówiłam, oczywiście czerwoną i muszę czekać do marca 14. Jest śliczna!
- 2 0
-
2013-11-04 12:39
mazda 3
Lili od czwartku właśnie taką jeżdżę (w automacie) rewelacyjna, nie będziesz żałować.
- 1 0
-
2013-10-25 11:09
Aktualnie jeżdżę poprzedniczką (1)
Póki co 80 tys. km - wymiana żarówki. Silnik bez turbo, na łańcuchu, myślę że jeszcze zrobi drugie i trzecie tyle. Jak tak dalej się będzie sprawować, to raczej nie będę sprzedawać. Do tego nadal prezentuje się świetnie, lepiej niż większość aut, które weszły na rynek w ostatnim roku-dwóch.
Z minusów - przeciętne fotele, cienkie blachy (może nie tyle pod względem oporów przy prędkości autostradowej, bo jest ok, ale niestety słychać każde odbicie kamyczka, a powłoka jest cienka i się robi kuku).- 2 5
-
2013-10-26 20:34
nic ?
a klocki, tarcze, olej silnikowy, drążki itp. ?
- 0 1
-
2013-10-24 14:05
Bardzo mi się podoba (2)
tylko szkoda, że taka czarna w środku -tego nie znoszę !! Nie kupiłabym auta , które w środku jest czarne.
A jeśli całość jest produkowana w Japonii to wielki plus! Jeżdżę japońskim samochodem...zegarek szwajcarski))- 6 5
-
2013-10-26 10:37
zal
i co z tego to sa tylko mity japoński i szwajcarski już nie znaczy dobry
- 2 1
-
2013-10-24 14:22
Podpaski chińskie
- 4 0
-
2013-10-25 11:16
mps
Czekam na wersje MPS! Na pewno będzie świetnie wyglądać.
Na zakup takiej 3. MPS niestety sobie poczekam conajmniej 5-6 lat, jak będzie na rynku wtórnym.- 1 5
-
2013-10-24 11:14
ehh te azjatyckie badziewia, tylko Made in Germany sie liczy (3)
- 8 95
-
2013-10-24 19:13
(1)
MAm znajomego, ktory pracuje w najwiekszym serwisie mechanicznym na Pomorzu. Najwiecej aut, ktore trafiaja tam do naprawy to 2-3 letnie Audi, MErecedesy i BMW...
- 10 5
-
2013-10-25 08:44
a ja znam takiego do którego trafiają same japońce
albo takiego do którego trafiają tylko francuzy.
- 6 4
-
2013-10-24 13:45
No niewiem czy badziewie.
Made in Germany i owszem...Zgadzam sie ,jak juz to tylko Porsze za powyzej 300tysi.Stac cie ?
Reszta to padaczka i znow pozostaje w tym segmencie Mazda!!!- 8 6
-
2013-10-25 07:06
deszczyk pada,wietrzyk wieje ,mazda stoi i rdzewieje..............
- 7 4
-
2013-10-24 11:32
Mazdy sa najlepsze (4)
Moim pierwszym autem w życiu była Mazda zupełnie przypadkowo byłem tak zaskoczony tym samochodem ze kolejne ze swiadomego wyboru była madzia były nie do zajechania teraz trzecie auto niestety jest francuz i przeklinam za każdym razem, kiedy nim jadę. Piękna jest ta 3 d*pke ma jak cx-5, ale i tak najładniejsze ze wszystkich dwóch generacji 3 były sedany.
- 25 7
-
2013-10-24 13:18
Przeeeestań..... (2)
Po paru latach sama rdza z mazdy zostaje, poza tym silniki a bardzo awaryjne.
- 6 10
-
2013-10-25 05:27
Przestan!!!
Widac golym okiem ze g.wno wiesz o MAZDOWSKICH SILNIKACH!
Odsylam cie "cracken head" do testu Auto Swiata z przed 2 lat,gdzie Mazda 1.8 benzyna przejechala 100tys km ....z jedna awaria!
W zime nakretki plastikowe na kolach przymarzly i nie mogli redaktorzy/testujacy sprawdzic cisnienia w oponach!!!!!
Ogarnij sie ,jak nie wiesz ,to nie pisz!!!- 3 1
-
2013-10-24 15:58
Ja jeżdżę mazdą od lat ...
... i nic się nie psuje, a rdzę to oglądam na innych autach. I co Ty na to?
- 5 2
-
2013-10-24 16:26
mazdy są trwałe
wyłączając blacharke. pierwsze 3 i 6 miały nagminnie gnijące błotniki i mnie też to spotkało (a kupowałem nówke)
- 5 2
-
2013-10-24 21:37
Kółka
Co mi się w niej "nie podoba" to mogłyby być lepsze felgi... a tak pozatym to +++..
- 1 1
-
2013-10-24 13:48
Chciałem coś złośliwego napisać na temat tego auta (3)
ale za bardzo nie ma się do czego przyczepić... No może cena trochę masakryczna ale to już inna kwestia.
- 18 1
-
2013-10-24 19:50
Cholera, fakt, naprawdę ładna
- 4 0
-
2013-10-24 19:24
Mazda 3 i Toyota Corolla
Mi sie duzo bardziej podoba nowa Toyota Corolla ale to kwestia gustu. Nowa Mazda 3 tez jest super ale jak na moje potrzeby ma za malo miejsca szczegolnie z tylu dlatego wybralem Corolle. PEwien jednak jestem , ze zarowno ta MAzda 3 jak i Corolla to beda hity sprzedazy. Pierwsza dla osob, ktorzy lubia sobie depnac a druga dla tych co cenia sobie komfort.
- 4 2
-
2013-10-24 16:58
Może do słabego \plastiki oraz design\ wnętrza ?
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.