- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (161 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (169 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (101 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Superb to niezwykle lubiany model przez Polaków. Ale też specjalnie ta sympatia dziwić nie może, bo to po prostu bardzo solidny model. Ładnie wygląda, niewiele pali, w zależności od silnika oferuje dobre przyspieszenie, a do tego może być naprawdę bogato wyposażony. Właśnie zakończyłem testy najnowszej odsłony w nadwoziu kombi. W dużym skrócie: w Superbie bez zmian, to nadal świetne auto.
Cena
W podstawie klient otrzymuje Superba z silnikiem benzynowym TSI o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM (miękka hybryda). A do tego napęd na przednią oś i automatyczna, 7-biegowa skrzynia DSG.
193-konny diesel
Auto demonstracyjne od Skody Plichta, które otrzymaliśmy do jazd testowych, to mocniejsza i bogatsza wersja L&K. Pod jego maską pracuje 2-litrowy diesel o mocy 193 KM, a moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem skrzyni DSG na wszystkie koła.
To jednostka wystarczająco dynamiczna do codziennego przemieszczania, zarówno w mieście, jak i poza nim, czy na drogach szybkiego ruchu. Raczej nigdy nie powinno nam zabraknąć mocy pod butem. Obawiam się jednak, że przy 150-konnym wariancie ten deficyt mocy mógłby być odczuwalny.
Niskie spalanie
Największą zaletą 2-litrowego diesla jest spalanie. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, przy dość ciężkiej stopie, średnie zużycie paliwa wyniosło 7,4 l na 100 km. Myślę, że spokojnie można zejść do 6-6,5 l.
To niezwykle ekonomiczna jednostka, a to przy aktualnych cenach paliw niewątpliwy plus.
Jakie zmiany na zewnątrz?
Projektanci nakreślający Superba czwartej generacji byli dość ostrożni, bo zmiany stylistyczne są raczej kosmetyczne. Nowy Superb w porównaniu do poprzednika zmienił się nieznacznie.
Sylwetka Superba jest smuklejsza, jest więcej obłości, przeprojektowano pas przedni z nowymi reflektorami i grillem, a z tyłu skrojono charakterystyczne lampy w kształcie litery "C".
Auto w dalszym ciągu identyfikuje się niezwykłą przestronnością w kabinie, a także w bagażniku. Kufer ma pojemność 690 l (po złożeniu tylnej kanapy - 1920 l), a to o 30 l więcej niż u poprzednika.
Zmiany - kabina
We wnętrzu Superba panuje raczej minimalizm. W oczy rzucają się: duży, 13-calowy ekran centralny do obsługi multimediów, a także 10-calowe wirtualne zegary za kierownicą. Oba dobrej jakości (choć jakość kamery cofania nie zachwyca), oba intuicyjne.
Już po chwili zwiedzania kabiny dostrzegamy dwie bardzo ciekawe nowości. Pierwszą z nich jest "wybierak" od automatycznej skrzyni biegów, który przeniesiono z tunelu środkowego za kierownicę, po prawej stronie. To rozwiązanie od lat stosowane jest w modelach Mercedesa, a coraz częściej także w autach elektrycznych. Dobre i wygodne.
Drugą nowością są trzy pokrętła w centralnej części deski. To dzięki nim kierowca bądź pasażer mogą ustawić m.in. moc nawiewu, głośność muzyki, tryb jazdy, temperaturę czy siłę grzania albo wentylowania foteli. W trzech pokrętłach "spakowano" naprawdę dużo opcji do wyboru.
Wnętrze - oprócz tego, że jest przestronne - jest praktyczne. I choć kabina została przyjemnie skrojona, to mi osobiście zabrakło w niej trochę klasy premium. Przy tej wartości auta należałoby tego wymagać.
Podsumowanie
Reasumując - Skoda Superb to świetne auto, które oferuje dobre osiągi, komfort jazdy, oszczędność na stacji paliw, atrakcyjny wygląd zewnętrzny, przestronną kabinę i pojemny bagażnik, a także bogate wyposażenie z ciekawymi, nowymi rozwiązaniami.
Na minus - kabina, która w mojej ocenie mogłaby nieco bardziej pachnieć klasą premium, a także... cena.
Egzemplarz testowy został skonfigurowany na kwotę 251 tys. zł, a auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-22 07:29
Ten tablet (zegary przed kierowcą), to jest dramat. (10)
Jakby ktoś zapomniał o nim przy projektowaniu wnętrza. Potem panika, wstawiamy co leży u chińczyka na magazynie i mamy, co mamy.
- 74 3
-
2024-04-23 09:59
jaka płaca taka praca. a to cena za wysoka, a to cos brzydkie, a to cos sie psuje - a to wszystko najlepiej w najtanszych samochodach na rynku. ciekawe czy ty jestes specjalista i robisz za najnizsza
- 0 3
-
2024-04-23 09:17
ugotuje obiad, pozmywa, wymasuje i jeszcze zrobi loda ... bo to skoda !
to jeszcze samochód czy sala multimedialna sala zabaw ... później dzban stoi na zielonym bo mu film akurat leci
- 3 0
-
2024-04-22 22:01
O wiele lepiej by wyglądało to wnętrze bez tego tabletu
- 5 0
-
2024-04-22 16:39
Miałem druga generację
w bogatej wersji i wnętrze było o wiele ładniejsze z może archaicznym "tv" jak na dzisiejsze czasy ale ładnie wbudowanym w deskę.Druga sprawa ,która tyczy się praktycznie wszystkich współczesnych aut poza luksusowymi wyjątkami to obrzydliwe napisy na klapach zamiast znaczków marki jak kiedyś.Rozumiem ,że cyferki są tańsze w produkcji,nie trzeba wgłębienia w klapie projektować ale nie wygląda to dobrze.
- 5 0
-
2024-04-22 14:13
szkoda, ze dwa tablety a nie jeden. Byłoby bardziej estetycznie
- 5 0
-
2024-04-22 13:49
(4)
Nikt nie zapomniał, to celowe działanie żeby ciąć koszty. Zamiast dopasowanych na miarę ekranów walą standardowe tablety. Cyfrowe zegary w grupie VW Były fajnie dopasowane chyba do 2018, potem zrobiły się bardziej kwadratowe, a dzisiaj mamy już chamski tablet z zerowym dopasowaniem. Jak dla mnie tragedia.
- 8 3
-
2024-04-23 09:58
(2)
Co za bzdura, firma zamiwia miliony ekranow, a ty mowisz ze nie moga wlasnej linii zrobic xd? od 200 sztuk mozesz zrobic wlasne i negocjowac ceny, a ten mowi ze grupa VW zamawia na aliexperss tablety..
- 2 1
-
2024-04-23 20:11
(1)
Oczywiście, że mają własną linię, ale projekt idzie po najniższej linii oporu, czyli najtaniej jak się da, a kształt wpływa na cenę. Napisałem "chamskie", a nie "chińskie".
- 0 1
-
2024-04-24 19:05
kształt nie wpływa na cene - ten konkretny
To wypada z wtryskarki, a tam nie ma znaczenia czy zetniesz boki i dopasujesz czy nie. Druga sprawa, skoda nie ma linii do produkcji tych ekranów. Robią je podwykonawcy na zamówienie np. taki Delphi jak ktoś tu już wspomniał. Ten kształt natomiast był zaprojektowany przez designerów skody i nigdzie indziej tego ekranu nie znajdziesz.
- 0 0
-
2024-04-22 15:22
Nie sądzę. Pracuję w Delphi i przy takim wolumenie robi się te tablety na zamówienie. Na rzadnej półce ich nie znajdziesz.
- 3 3
-
2024-04-22 12:47
Od lat (2)
Bardzo oklepana i nudna linia.
Szkoda.- 27 7
-
2024-04-23 20:06
Wygląda trochę w kombiaku jak ostatnia Insignia
- 1 0
-
2024-04-23 09:15
coraz tańsze plastiki , coraz oszczędniejsze materiały , coraz wyższa cena , coraz większe g*wno
- 3 3
-
2024-04-22 08:10
Cena robi robotę (13)
Sprawdziłem w konfiguratorze cen Skody jak pojawiła się na rynku. Różnica z poprzednim modelem przy bardzo podobnym wyposażeniu to 30 tys. Droższa jest oczywiście nowa wersja. Wiem ze wszystko idzie do góry ale wzrost o prawie 20% to lekka przesada.
- 59 2
-
2024-04-22 13:21
chinczyki stojące na placach w porcie w oczekiwaniu na rozwiezienie po Polsce lubią to :D
- 5 2
-
2024-04-22 08:27
(11)
To plan odgórny
NWO
Plebs nie ma mieć samochodów tylko zbiorkom, rower, hulajnoga- 18 6
-
2024-04-22 10:45
Piękna propaganda towarzyszu. (10)
Rzucaj się szybko kupować jak najbardziej paliwożerny samochód. Propaganda luksusu się zużyła, więc pora na straszenie NWO i nowym ładem!
- 4 18
-
2024-04-22 12:39
(3)
nowe paliwo z domieszką "eko" jest po to by z silnika twojego auta zrobić szmelc
- 3 6
-
2024-04-22 18:29
(2)
nie zrobią, nowym nie szkodzi tylko bardzo starym które i tak są na dobiciu
- 3 3
-
2024-04-23 09:15
(1)
oj szkodzi szkodzi , poczekaj aż czujniczek wyłączy ci zasilanie auta :D
- 2 3
-
2024-04-23 12:40
oj nie szkodzi nie szkodzi. Koncerny już dawno dostosowały się do rynku paliw ucząc się chociażby na takiej Brazylii gdzie biokomponentów jest dużo więcej niż u nas. Technologia już dawno opracowana więc nie wymyslajmy bzdur ze to tak szkodzi. Takie informacje z czapy.
- 1 1
-
2024-04-22 10:58
(2)
to wysmiewanie nwo i zielonego ladu jest obecnie szurostwem. to takie zamykanie oczu na fakty
- 10 2
-
2024-04-22 12:29
(1)
A tak, NWO to znana, bardzo istniejąca rzecz. Wcale nic zmyślonego przez korporacje, żeby straszyć niezbyt inteligentnych ludzi.
- 4 4
-
2024-04-23 11:57
ty straszysz za to swoją bezdenną głupotą!
- 2 0
-
2024-04-22 10:55
(2)
Ale bełkot
- 5 0
-
2024-04-22 12:40
(1)
tylko ślepy nie widzi tak jak laik woli mieć świat taki jak mu powiedzą .... chyba ktoś musi przyjąć 80 dawkę przypominającą
- 1 1
-
2024-04-22 13:32
Ślepe owieczki płacą haracz korporacji żeby móc się ruszyć z domu i jeszcze się z tego cieszą.
Walczcie dalej z elektrykami, wyprodukowanie prądu samemu to zbyt wiele wolności dla obywatela.- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.