• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Audi A8 zostało subtelnie odświeżone

Michał Jelionek
15 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Audi A8 po kuracji odmładzającej Audi A8 po kuracji odmładzającej

Czwarta generacja flagowej limuzyny ze stajni Audi przeszła właśnie kurację odmładzającą. W najnowszym A8 zastosowano kilka kosmetycznych zmian stylistycznych, a także wdrożono unowocześnione rozwiązania technologiczne. Bez zmian pozostała oferta silnikowa - co istotne, zachowało się czterolitrowe V8. Cennik luksusowego sedana startuje od 442 tys. zł. Za wydłużoną wersję trzeba dopłacić 20 tys. zł.



Którą limuzyną chciał(a)byś jeździć na co dzień?

Od lat A8 jest wyznacznikiem komfortu, luksusu i innowacji w gamie Audi. Najnowsza, czwarta generacja zadebiutowała na rynku w 2017 r. Teraz, po pięciu latach, doczekała się odświeżenia. Najwyższa pora, bo przecież bezpośredni konkurenci nie próżnowali. W 2019 r. BMW zaprezentowało odświeżoną serię 7, a w ubiegłym roku Mercedes pochwalił się nową generacją Klasy S. Jakie zmiany przyniósł facelifting A8?

Zacznijmy od stylistyki, która zmieniła się dość subtelnie. Niemcy nie lubią radykalnych zmian, i to doskonale widać w odświeżonym A8. Najwięcej poprawek zastosowano w pasie przednim. Projektanci z Ingolstadt przemodelowali osłonę chłodnicy Singleframe, która jest teraz szersza, a jej grill zdobi chromowana rama rozszerzająca się ku górze. Samo wypełnienie atrapy chłodnicy nie do końca mi się spodobało, z bliska wygląda dość tandetnie, ale to kwestia gustu. Delikatnie zmieniono także atrapy bocznych wlotów powietrza, które ustawiono bardziej pionowo.

Nowe są diodowe, kątowe reflektory w technologii Digital Matrix LED. Każdy składa się z około 1,3 mln mikroluster, które mają umożliwić precyzyjne sterowanie oświetleniem.

  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
W tylnej części zmiany są jeszcze mniej widoczne. Zainstalowano cyfrowe światła OLED, które są standardem w każdej wersji wyposażenia. Oprócz dynamicznych kierunkowskazów oraz powitalnych i pożegnalnych sekwencji światła OLED we współpracy z systemem wsparcia kierowcy oferują także funkcję identyfikacji zbliżającego się obiektu: wszystkie segmenty OLED zostają aktywowane, jeżeli w odległości do 2 m od zaparkowanego A8 pojawi się inny pojazd.

Podczas zakupu klienci będą wybierać między jednym z dwóch (a w przypadku S8 nawet trzech) wzorów świetlnych.

Czytaj także:

Nowy Mercedes-Benz Klasy S - motoryzacyjny majstersztyk



  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
Odświeżone Audi A8 daje klientom jeszcze większe możliwości personalizacji wyglądu zewnętrznego limuzyny. Wszystko za sprawą pakietu "chrom" i - po raz pierwszy w A8 - pakietu S line. Ten drugi nadaje pasowi przedniemu bardziej charakternego wyglądu, jeszcze bardziej odróżniającego go od modelu bazowego.

Konfigurator A8 został wzbogacony o cztery nowe lakiery metaliczne (zieleń district, błękit firmament, szarość Manhattan i błękit ultra) i pięć matowych (szarość daytona, srebro floret, zieleń district, szarość terra i biel glacier).

Trójmiejskie salony motoryzacyjne


Audi A8 po kuracji odmładzającej Audi A8 po kuracji odmładzającej
Audi A8 mierzy 5,19 m długości (rozstaw osi mierzy równe 3 m), 1,95 m szerokości i 1,47 m wysokości. Karoseria A8 składa się w 58 proc. z aluminium.

Przedział pasażerski zbudowano z formowanych na gorąco komponentów stalowych i uzupełnionych panelem tylnym wykonanym z polimeru wzmacnianego włóknem węglowym, charakteryzującym się bardzo wysoką wytrzymałością i wyjątkowo odpornym na siły skrętne.

Audi A8 po kuracji odmładzającej Audi A8 po kuracji odmładzającej
Zaglądamy do wnętrza A8. Nad wykończeniem kabiny nie ma sensu się rozpisywać. To wzór. Zresztą Audi od lat słynie z bardzo wysokiej jakości, a w A8 czuć to jeszcze bardziej.

Robiący wrażenie kokpit składa się z trzech sporych ekranów - dwa z nich znajdują się w kolumnie centralnej i odpowiadają za multimedia (10,1 cala i 8,6 cala), natomiast trzeci umiejscowiony jest przed oczami kierowcy i pełni funkcję wirtualnych zegarów (Audi virtual cockpit). Opcjonalnie można domówić dwa ekrany Full HD dla pasażerów tylnego rzędu, przymocowane do zagłówków przednich foteli (testowany egzemplarz nie został w nie wyposażony). Dodatkowe ekrany wyświetlają zawartość urządzeń przenośnych, posiadają także funkcję odbioru streamingu audio i video, np. ze znanych platform.

Dodajmy, że A8 zostało seryjnie wyposażone w nawigację MMI Navigation plus, która bazuje na modułowej platformie MIB3 trzeciej generacji.

  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
Jak wspomniałem na wstępie - nie zmieniła się gama oferowanych silników. Wciąż dostępny jest ośmiocylindrowy motor TFSI o pojemności 4 litrów, który niestety nie trafił pod maskę testowanego egzemplarza. Musiałem zadowolić się trzylitrowym V6 diesla o mocy 286 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Duży moment robi różnicę. Przekazywany jest na wszystkie koła (napęd quattro), natomiast silnik został zestrojony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic.

Ta ponad dwutonowa limuzyna z bazowym silnikiem do "setki" rozpędza się w 5,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 9,5-10 l na 100 km.

  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
  • Audi A8 po kuracji odmładzającej
Audi A8 oferuje w sumie aż 40 systemów wspomagania kierowcy. Niektóre z nich są elementami wyposażenia standardowego. Funkcje zostały podzielone na trzy grupy: Park, City i Tour. Topowy pakiet Plus oferuje zbiór wszystkich trzech. Czymś, co z pewnością wyróżnia ten pakiet, jest asystent parkowania zdalnego. Może on automatycznie pokierować A8 i wprowadzić je na równoległe do drogi miejsce parkowania lub z niego wyprowadzić. Kierowca nie musi nawet siedzieć w pojeździe.

City obejmuje m.in. asystenta skrzyżowań, asystenta ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu, asystenta zmiany pasa ruchu, system ostrzegania przy wysiadaniu oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense 360 stopni, który w połączeniu z aktywnym zawieszeniem inicjuje działania ochronne w przypadku kolizji.

Pakiet Tour jest wyjątkowo wszechstronny. Jego centralnym elementem jest adaptacyjny asystent jazdy, który dostosowuje wzdłużne i poprzeczne panowanie nad pojazdem w całym zakresie prędkości.

Audi A8 po kuracji odmładzającej Audi A8 po kuracji odmładzającej
Cennik odświeżonego Audi A8 startuje od kwoty 442 tys. zł (za dłuższą wersję A8L trzeba dopłacić 20 tys. zł). Testowany egzemplarz w wersji 50 TDI został wyceniony na kwotę 570 tys. zł.

Samochód do jazd testowych przekazała firma Audi City Gdańsk. To nowy, kameralny obiekt należący do firmy Plichta, który mieści się w nowoczesnym biurowcu w Oliwie.

Miejsca

Opinie (61) 7 zablokowanych

  • (3)

    wygląda trochę jak stary polakierowany

    • 19 3

    • 442 tys zł ....to chyba lepiej kupić sobie nową rav4 lub camry i jeszcze zostanie

      • 4 5

    • W ogole to nieporozumienie kupować takie auto. (1)

      Abstrahujac od tego czy ktos chce tyle wydac czy nie. Ponad 5m dlugosci nie nadaje sie do parkowania. Bulic 0,5mln i nerwy tracic szukajac wiekszego miejsca do zaparkowania. Juz lepiej kupic standardowa limuzyne do 5m dlugosci albo krotsze ale wyzsze i wygodne auto 7 osobowe typu suv.

      • 3 2

      • Czlowieku, to nie jest samochod ktorym sie jezdzi na zakupy po ciasnych uliczkach.

        • 2 0

  • Za 20 lat kupię sobie takiego i zagazuję.

    • 20 1

  • Nuda (3)

    Od 30 lat to samo, tylko zmiana wyposazenia i lamp

    • 39 10

    • Xd co? Dlatego sa różne wersje marek

      • 3 9

    • A co mają zrobić, co robi twoja ulubiona dacia?

      • 3 4

    • Polski Fiat,Polonez,Tarpan,Syrena,Jelcz,Star,Żuk,Nysa

      wszystkie obecnie w wersji Stealth

      • 7 1

  • taka gablota i blachy GWE ... to jak założyć świni siodło (3)

    • 43 18

    • Bo to od Plichty

      Ale rozumiem ból 4 liter :D nagle się nie spina wizerunek zajechanego Passata w TDI, co?

      • 16 8

    • Lepsze GWE niż GDA.

      • 12 14

    • Ach te polskie kompleksy na punkcie tablicy rejestracyjnej. Nie ma to jak GD w 25 letnim golfie albo innym smietniku od bmw.

      • 1 0

  • Za to cena nie podniesiona subtelnie a znacznie:)

    • 21 1

  • gdzie jest A8? (1)

    na ulicy nie widać Audi A8, ciekawe gdzie jadą nowe samochody z trójmiasta...

    • 9 2

    • Ta fura jest kompletnie niepraktyczna. Nigdzie nie idzie zaparkowac normalnie. Polecam mniejsze np A6 albo A7

      • 11 6

  • Co to za auto skoro nie można go przerobić na gaz.

    • 15 2

  • Grill

    Tandeta

    • 13 5

  • paskudne auto

    typowy niemiecki klocek

    • 8 11

  • Nie sądziłem, że przyjdzie taki dzień. Trojmiasto.pl dalo zdjęcie środka, na którym go widać. Przez tyle lat to było niemożliwe, jakas klątwa chyba, po nakierowaniu obiektywu na kokpit aparat szalał i ustawiał maksymalnego zooma na 1/1000 środka. Gratuluję

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane