• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Audi Q7 jest fit

Michał Jelionek
24 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Testy: Audi Q7

Kazał na siebie czekać wyjątkowo długo, ale było warto. Po dekadzie oczekiwania w końcu możemy wykrzyczeć: jest! To druga generacja flagowego SUV-a Audi. Poznajcie zupełnie nowy, odchudzony model Q7.



Czy podoba ci się druga generacja Audi Q7?

10 okrągłych lat - dokładnie tyle czasu przyszło czekać fanom Audi na kolejną odsłonę modelu Q7. To bardzo długo, ale na pocieszenie, miłośnicy Volvo XC90 czekali na szwedzkiego SUV-a dwa lata dłużej. Oba modele już są, zwarte i gotowe na podbój rynku, powoli wypełniają nasze drogi i rozpoczynają pasjonującą rywalizację. My w dzisiejszym teście skupiamy się wyłącznie na reprezentancie niemieckiej motoryzacji.

Nowe Q7 względem swojego poprzednika jest zdecydowanie bardziej kompaktowe i na pierwszy rzut oka przypomina trochę umięśnione kombi. To jednak tylko pozory. Najświeższy SUV Audi jest krótszy o 4 cm, węższy o 1,5 cm i co najistotniejsze, efektywnie przebrnął przez dietę cud. Auto zrzuciło aż 325 kg, co wyraźnie czuć podczas prowadzenia Q7. I niech ktoś powie, że w dzisiejszych czasach fit nie jest w modzie.

Styliści Audi, jak to styliści Audi - pozostali mocno konserwatywni. Porównując jednak obie generacje Q7, można powiedzieć, że wygląd zmienił się diametralnie. Nie da się ukryć, że bryły są zupełnie różne. Która ładniejsza? O gustach się nie dyskutuje. Ostre linie świadczą, że Q7 nie jest już ociężałym SUV-em, a raczej zadziornym atletą. Nam szczególnie podoba się dziób uterenowionego Audi. Jest agresywny, a wyrazistości nadaje solidny grill połączony z dobrze spasowanymi lampami.

Opcjonalnie samochód można doposażyć w reflektory w technologii LED Matrix-Beam zapewniające: statyczny reflektor skrętu, światła autostradowe, światła na złe warunki pogodowe czy kierunkowskazy dynamiczne z tyłu. Koszt takiej przyjemności to 5 370 zł.

  • Audi Q7 w nowej odsłonie.
Na moment wracamy do tej imponującej masy pojazdu (dokładnie 1995 kg), która diametralnie poprawiła prowadzenie Audi Q7. Dzięki odtłuszczonemu zawieszeniu - samochód z zadziwiającą łatwością i lekkością pokonuje kręte drogi. Nasz testowy egzemplarz był wyposażony w dodatkowe pomoce: adaptacyjne zawieszenie (dopłata 11 460 zł) oraz skrętną tylną oś (6430 zł), co jeszcze korzystniej wpływało na efektywne sterowanie tym pojazdem. Ponadto, kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy (Audi Drive Select), m.in.: sportowy, komfortowy, ekonomiczny czy indywidualny. Gwoli ścisłości, oczywiście w Q7 nie mogło zabraknąć firmowego napędu quattro.

Mieliśmy przyjemność testować Audi Q7 z turbodoładowanym 3-litrowym silnikiem V6 TDI generującym moc 272 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępne już od 1500 obr./min). Czas sprintu do setki to zaledwie 6,3 sekundy, a maksymalna prędkość to 234 km/h. Dodatkowo, silnik bardzo efektywnie współpracuje z 8-stopniową skrzynią Tiptronic, która bez zarzutów trafia w odpowiedni moment zmiany i redukcji biegów. Nie można nie wspomnieć o "czasoumilaczu" w postaci przyjemnego pomruku widlastej szóstki. I co ważne, auto zostało bardzo dobrze wyciszone i nawet przy dużych prędkościach hałas nie da nam się we znaki.

Czytaj także: Testy Volvo XC90

Alternatywnie, miłośnicy "benzyniaków" mogą wybrać również 3-litrowy motor V6 TFSI o mocy 333 KM (440 Nm momentu obrotowego). W przyszłości w silnikowej ofercie Q7 znajdzie się również hybryda. Spalanie? Producent sugeruje, że Audi z jednostką diesla w cyklu mieszanym powinno spalać średnio 6,2 litrów paliwa na 100 km. Oczywiście te dane nijak miały się do tego, co zobaczyliśmy na wyświetlaczu. W naszym przypadku, przy "ciężkiej stopie" średnie spalanie wyniosło nieco ponad 10 litrów oleju napędowego, ale to i tak bardzo korzystny wynik.

  • Doskonale skrojone wnętrze Audi Q7.
Zaglądamy do środka i zgodnie z przewidywaniami - jak to w Audi - elementy najwyższej jakości są perfekcyjnie ze sobą spasowane, a ponadto, nikt w Q7 nie będzie mógł narzekać na ciasnotę. Jest praktycznie, jest przestronnie, jest komfortowo. W drugim rzędzie pasażerowie będą podróżować na kanapie, która może składać się z oddzielnie regulowanych siedzeń, a jazdę umili im aż czterostrefowa klimatyzacja. Niemiecki SUV to dobry wybór dla licznej familii, na tylnej kanapie można zamontować aż trzy foteliki dziecięce. A łącznie, przy dokupieniu trzeciego rzędu siedzeń (7770 zł), aż sześć takich siedzisk. Q7 to również doskonały wybór dla amatorów przeprowadzek. SUV oferuje nam gigantyczną przestrzeń kufra, bo aż 890 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, pojemność bagażnika powiększy się do 2075 litrów.

Od razu po zajęciu miejsca w wygodnym fotelu kierowcy, naszym oczom, zamiast klasycznych zegarów, ukaże się dobrze znany z modelu TT cyfrowy wyświetlacz Audi Virtual Cockpit z 12,3 calowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Oprócz podstawowych parametrów jazdy (prędkości czy obrotomierza), mamy dostęp do mapy, telefonu czy muzyki. W konsoli środkowej panuje ład i elegancja. Znajdziemy tutaj dwa pokrętła, którymi sterujemy wszystkimi multimediami, ustawieniami, nawigacją, Audi connect czy telefonem, które są wyświetlane na ponad 8 calowym, wysuwanym ekranie MMI. Do dyspozycji oddano również panel dotykowy MMI touch, który jednak nie jest do końca wygodny w obsłudze.

Czytaj także: Testy Jeepa Wranglera

Audi otwiera się dla miłośników muzyki, którzy teraz mogą podróżować ze studyjnej jakości systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen Sound z dźwiękiem 3D i aż 23 wybrzmiewającymi głośnikami. Cena to jedyne... 34 360 zł. Testowany przez nas egzemplarz został doposażony w nieco "uboższy", 19-głośnikowy system marki Bose (6 430 zł). Jak na osobę, która należy do grupy przeciętnych koneserów muzyki, uważam, że to zdecydowanie wystarczające nagłośnienie.

Audi Q7 oferuje nam szereg systemów bezpieczeństwa, za które niestety trzeba dopłacić. Jednym z ciekawszym asystentów na liście jest asystent manewrowania z przyczepą. Jak to działa? To bardzo proste. Czujnik znajdujący się w pierścieniu haka (koszt haka to 7 550 zł) kontroluje i śledzi to, co dzieje się z przyczepą. Kierowca ma podgląd na kamerze cofania, a jego jedynym zadaniem jest regulowanie kierunku skrętu przy pomocy pokrętła znajdującego się w konsoli środkowej.

Oczywiście na liście asystentów nie mogło zabraknąć tych odpowiedzialnych za parkowanie, jazdę w korku czy utrzymywania samochodu w pasie ruchu. Warto nadmienić, że Audi Q7 w testach zderzeniowych Euro NCAP 2015 uzyskało pięć gwiazdek (bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 94 proc. punktów, bezpieczeństwo dzieci - 88 proc., bezpieczeństwo pieszych - 70 proc., systemy bezpieczeństwa - 76 proc.).

Ceny Audi Q7 rozpoczynają się od 306 900 zł. Jednak żeby w pełni cieszyć się dogodnościami tego nieprzeciętnego auta, musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 400-420 tys. zł, a to już bardzo dużo. I to niestety największy minus tego SUV-a.

Audi Q7 udostępnione do testów przez Audi Centrum Gdańsk

  • Zamiast klasycznych zegarów... cyfrowy wyświetlacz Audi Virtual Cockpit.

Miejsca

Opinie (63) 4 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowego Audi Q7

    GWE to tego auta nie pasuje (3)

    Zmien rejestrację

    • 8 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowego Audi Q7

      tylko czekać aż go spotkamy jadącego obwodnicą pod prąd!

      • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowego Audi Q7

      typ placi za GWE za niego za OC pewnie z 1k mniej niz Ty burzuju na GA

      ale no tak, blaszki blaszki muasza byc tylko na 2 literki na na G, beka z was krawaciarze

      • 3 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowego Audi Q7

      prezeciez GWE to wejcherowo wiec jak ma zmienic no jak madry jestes cepie???

      • 2 2

  • Po co wydawać tyle kasy na samochód podobny do Renault Kangoo???

    Poprzednie Q7 miało klasę i charakter oraz "potęgę". To nowe coś wygląda jak stara Toyota z lat 90-tych a wnętrze Chevroleta z lat 70- tych

    • 4 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowego Audi Q7

    ciekawe jaką ma emisję CO2 ;D i ciekawe ile oleju pali na 1000 km :D

    A tak poważnie poprzednia generacja, była jakaś tak bardziej muskularna i wygląd sprawiał że wiedziałeś z kim masz do czynienia ( oczywiście nie chodzi mi o panów z trzema paskami na spodniach).

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowego Audi Q7

    W kwestii właściwości jezdnych prawie jak BMW. (1)

    Prawie robi wielką różnicę. Chodzi oczywiście o kwestię właściwości jezdnych, a nie pozycjonowania marki. BMW jest idealnie wyważony, a xDrive dużo lepszy niż w Quattro.

    • 2 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Testy nowego Audi Q7

      Wlasciwosci jezdne BMW?

      Jak będe chcial czuc kazdy kamien pod oponą, to kupię gokarta!

      • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Testy nowego Audi Q7

    typowy volkswagenowski klocek

    bez polotu., bez stylu. Nudna cegła dla zamożnych, pozbawionych wyobrażni i smaku.

    • 1 0

  • jeep (1)

    wygląda z bryly jak jeep grand ch
    przod za szpiczasty reszta ok a środek fajny mieszek zmiany biegów super
    zabrakło tematu o silnikach...

    • 0 1

    • kolo Granda to ta kupa nawet nie stala...

      • 1 0

  • masakra

    Masakra, tak zpaskudzic auto! pierwsza wersja byla o niebo ladniejsza!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane