Wiadomości

Nowe BMW M235i Gran Coupe

Nowe BMW M235i Gran Coupe
Nowe BMW M235i Gran Coupe fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Całkiem niedawno w ofercie BMW zadebiutowała seria 2 w odmianie Gran Coupe. Mieliśmy przyjemność sprawdzić, co potrafi najbardziej drapieżna wersja tego modelu, czyli M235i, którą do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk. A potrafi sporo. Cennik tego auta startuje od kwoty 215 200 zł.



Czy podoba ci się nowe BMW M235i Gran Coupe?

tak, świetnie się prezentuje 32%
raczej tak, może być 29%
nie, nie podoba mi się 39%
zakończona Łącznie głosów: 181
Czym tak naprawdę jest BMW M235i Gran Coupe? Można powiedzieć, że to półśrodek między standardową wersją serii 2 Gran Coupe a piekielnie mocną, wręcz dziką M2 w odmianie Competition lub CS. Ta pierwsza oferuje trzy- i czterocylindrowe silniki o mocach w zakresie od 116 do 190 KM, a jej cennik otwiera kwota 122 400 zł. Za pełnokrwiste 410- bądź 450-konne M2 trzeba zapłacić zdecydowanie więcej, bo co najmniej 294 200 zł. M235i to coś pomiędzy, rozsądny kompromis ze stadem 306 koni mechanicznych pod maską.

Wspomniane konie generowane są przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który niezwykle przyjemnie wkręca się na obroty. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny już od 1750 obr./min. Jednostka współpracuje z napędem na wszystkie koła xDrive i niezwykle precyzyjnym, ośmiobiegowym automatem Steptronic. Efekt? Sprint do "setki" trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A gdy dodamy do tego całkiem przyjemne, acz chyba trochę za spokojne brzmienie - frajda z jazdy gwarantowana.

Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe wyniosło 11,9 l paliwa na 100 km. Jak na specyfikę tego auta, jest to wynik naprawdę przyzwoity.

Niewątpliwie ogromną zaletą M235i jest jego prowadzenie. Kierowca zasiadając w nisko położonym, otulającym "kubełku", ściskając w dłoniach mięsistą kierownicą, oczywiście dodatkowo wspierany szeregiem asystentów - czuje, że ma pełną kontrolę nad tym samochodem. Przy nieco większych prędkościach, na bardziej wymagających, krętych drogach, ma się wrażenie, że wszystkie cztery koła tego samochodu zespawane są z podłożem. Fascynacja, pewność, kontrola, uśmiech na twarzy - to moje skojarzenia związane z jazdą M235i.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



Dwa słowa o wyglądzie M235i. Nie oszukujmy się, stylistyka tego samochodu jest dość kontrowersyjna. Stosunkowo niskie i szerokie nadwozie z cofniętym słupkiem C, interesujący, zadziorny pas przedni, zgrabny profil z charakterystycznie opadającą linią dachu i... ociężały tył, który moim zdaniem nieco zaburza tę sportową sylwetkę. Wygląda trochę jak kopia tyłu X4.

Salony samochodowe w Trójmieście


BMW M235i mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości, 1420 mm wysokości, natomiast rozstaw osi ma 2670 mm. To dość kompaktowe rozmiary, ale dzięki całkiem dużemu rozstawi osi z przestrzenią w kabinie serii 2 Gran Coupe nie jest najgorzej. Nie spodziewajcie się jednak cudów. Osoba mierząca powyżej 185 cm wzrostu na pewno podczas podróży będzie odczuwała dyskomfort. Nie zapominajmy jednak o charakterystyce tego auta, które nie jest przecież pierwszym wyborem rodzin.

Warto dodać, że bagażnik M235i Gran Coupe pomieści 430 litrów.

Wnętrze M235i nie jest żadnym zaskoczeniem. Znamy je z innych modeli BMW. Oczywiście pierwsze skrzypce odgrywa tu BMW Live Cockpit Professional, który składa się z dwóch ekranów o przekątnych 10,25 cala - jeden centralny, delikatnie zwrócony w stronę kierowcy, drugi zaś pełni funkcję wirtualnych zegarów. Oczywiście multimediami można sterować na trzy sposoby: standardowo, przy użyciu kontrolera iDrive, za pośrednictwem mowy, ale również za pomocą gestów.

Na pokładzie jest jeszcze trzeci wyświetlacz, czyli BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala. To dzięki niemu kierowca może odczytać istotne informacje bez odrywania wzroku od drogi.

M235i to odpowiedź BMW na S3 Limousine (300 KM, cena od 192 400 zł) i Mercedesa-AMG CLA 35 Coupe (306 KM, cena od 216 800 zł). Bawarczycy wycenili swoje Gran Coupe w bazowej wersji na kwotę 215 200 zł. Testowany egzemplarz kosztuje więcej, bo 275 841 zł.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk.

Opinie (66) 1 zablokowana

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?