• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW M235i Gran Coupe

Michał Jelionek
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowe BMW M235i Gran Coupe Nowe BMW M235i Gran Coupe

Całkiem niedawno w ofercie BMW zadebiutowała seria 2 w odmianie Gran Coupe. Mieliśmy przyjemność sprawdzić, co potrafi najbardziej drapieżna wersja tego modelu, czyli M235i, którą do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk. A potrafi sporo. Cennik tego auta startuje od kwoty 215 200 zł.



Czy podoba ci się nowe BMW M235i Gran Coupe?

Czym tak naprawdę jest BMW M235i Gran Coupe? Można powiedzieć, że to półśrodek między standardową wersją serii 2 Gran Coupe a piekielnie mocną, wręcz dziką M2 w odmianie Competition lub CS. Ta pierwsza oferuje trzy- i czterocylindrowe silniki o mocach w zakresie od 116 do 190 KM, a jej cennik otwiera kwota 122 400 zł. Za pełnokrwiste 410- bądź 450-konne M2 trzeba zapłacić zdecydowanie więcej, bo co najmniej 294 200 zł. M235i to coś pomiędzy, rozsądny kompromis ze stadem 306 koni mechanicznych pod maską.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Wspomniane konie generowane są przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który niezwykle przyjemnie wkręca się na obroty. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny już od 1750 obr./min. Jednostka współpracuje z napędem na wszystkie koła xDrive i niezwykle precyzyjnym, ośmiobiegowym automatem Steptronic. Efekt? Sprint do "setki" trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A gdy dodamy do tego całkiem przyjemne, acz chyba trochę za spokojne brzmienie - frajda z jazdy gwarantowana.

Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe wyniosło 11,9 l paliwa na 100 km. Jak na specyfikę tego auta, jest to wynik naprawdę przyzwoity.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Niewątpliwie ogromną zaletą M235i jest jego prowadzenie. Kierowca zasiadając w nisko położonym, otulającym "kubełku", ściskając w dłoniach mięsistą kierownicą, oczywiście dodatkowo wspierany szeregiem asystentów - czuje, że ma pełną kontrolę nad tym samochodem. Przy nieco większych prędkościach, na bardziej wymagających, krętych drogach, ma się wrażenie, że wszystkie cztery koła tego samochodu zespawane są z podłożem. Fascynacja, pewność, kontrola, uśmiech na twarzy - to moje skojarzenia związane z jazdą M235i.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Dwa słowa o wyglądzie M235i. Nie oszukujmy się, stylistyka tego samochodu jest dość kontrowersyjna. Stosunkowo niskie i szerokie nadwozie z cofniętym słupkiem C, interesujący, zadziorny pas przedni, zgrabny profil z charakterystycznie opadającą linią dachu i... ociężały tył, który moim zdaniem nieco zaburza tę sportową sylwetkę. Wygląda trochę jak kopia tyłu X4.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
BMW M235i mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości, 1420 mm wysokości, natomiast rozstaw osi ma 2670 mm. To dość kompaktowe rozmiary, ale dzięki całkiem dużemu rozstawi osi z przestrzenią w kabinie serii 2 Gran Coupe nie jest najgorzej. Nie spodziewajcie się jednak cudów. Osoba mierząca powyżej 185 cm wzrostu na pewno podczas podróży będzie odczuwała dyskomfort. Nie zapominajmy jednak o charakterystyce tego auta, które nie jest przecież pierwszym wyborem rodzin.

Warto dodać, że bagażnik M235i Gran Coupe pomieści 430 litrów.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Wnętrze M235i nie jest żadnym zaskoczeniem. Znamy je z innych modeli BMW. Oczywiście pierwsze skrzypce odgrywa tu BMW Live Cockpit Professional, który składa się z dwóch ekranów o przekątnych 10,25 cala - jeden centralny, delikatnie zwrócony w stronę kierowcy, drugi zaś pełni funkcję wirtualnych zegarów. Oczywiście multimediami można sterować na trzy sposoby: standardowo, przy użyciu kontrolera iDrive, za pośrednictwem mowy, ale również za pomocą gestów.

Na pokładzie jest jeszcze trzeci wyświetlacz, czyli BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala. To dzięki niemu kierowca może odczytać istotne informacje bez odrywania wzroku od drogi.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
M235i to odpowiedź BMW na S3 Limousine (300 KM, cena od 192 400 zł) i Mercedesa-AMG CLA 35 Coupe (306 KM, cena od 216 800 zł). Bawarczycy wycenili swoje Gran Coupe w bazowej wersji na kwotę 215 200 zł. Testowany egzemplarz kosztuje więcej, bo 275 841 zł.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk.

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • auto z teczowym logiem bmw klasy 2 to taki bieda samochod jak kiedys 190 w mercedesie... (1)

    docelowo mniej zamozny klient,ale ze m nie idzie bo za drogi to nawet do 2 to upchali ,nawet niemcy tego nie kupuja bo za drogie ,a w polsce za 250k to juz mocna przesada.

    • 20 3

    • w bazie za 215, jednak beta z takim silnikiem musi kosztować

      a że w podstawie ma już niezłe wyposażenie to tylko podraża. Cena całkiem uzasadniona, tym bardziej że konkurencja sprzedaje w podobnych cenach. Niemniej jakaś taka nieforemna, coupe mi się podoba, ta tutaj jest pokraczna z boku i z tyłu.

      • 0 0

  • Za połowę ceny można mieć Proceed'a (5)

    2 razy więcej miejsca w środku i elektryczne szyby z tyłu, a przy 180cm wzrostu nie wyciera się grzywką podsufitki

    • 23 6

    • należy dodać że Proceed jest 5 razy mniej awaryjny (1)

      • 8 2

      • taa 15 razy mniej, buhaha

        jeśli nawet to parę % mniej

        • 0 0

    • Taaa... (1)

      A ile Dusterów można by kupić za to BMW? W Klubie Rencisty zrobiłbyś prawdziwy szał.

      • 12 10

      • 4 sztuki

        • 8 0

    • podetnij grzywke

      • 5 2

  • Gdzie mu do Mercedesa (1)

    Środek wyglada jak lata 90te, pokrętło konsoli środkowej?
    Ikonki na ekranie też wyglądają staro.

    • 4 1

    • Mercedes? Żal na kołach, mieliśmy w rodzinie 6 salonówem bo ojciec był miłośnikiem i wszystkie po kolei się chrzaniły a roczniki 2002 i 2003 gniły. Nigdy Mercedesa, szajs, szajs i jeszcze raz szajs.

      • 0 0

  • Głównie hejtują ci (3)

    Których nie stać? Dziwne?
    A może jakieś kompleksy?

    • 3 9

    • Nie niestać (2)

      Tylko jak masz kupić auto Premium to chcesz się wyróżniać na drodze a tu wszystko na 1 kopyto od 3ki do 5ki od x3 po x6

      • 6 0

      • I to jest właśnie opinia kogoś kogo nie stać. Typowy koleś co sobie myśli jak już wywalam te 200-300 kafli na auto to niech mnie widzą!!.
        A prawda jest taka że pieniądz lubi ciszę.

        • 0 0

      • Auto premium to Porsche, auto luksusowe to Bentley.

        • 7 0

  • pomyślałbym, że to nowa Kia :-)

    • 1 0

  • (2)

    ten tył jakby miał jakąś chorobę

    • 5 1

    • Padlem;)))

      • 1 0

    • Taa, jest po haine medina.

      • 1 1

  • To jednak wyczyn - zrobić auto brzydsze od priusa...

    • 3 0

  • Ma coś z nowego Fiata Tipo

    ale to dobrze bo to udany projekt.

    • 2 0

  • przejedźcie się

    przejedźcie się E34 535i albo 540i a potem tym wynalazkiem

    • 3 0

  • No ładny

    ten Peugeot

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane