- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (155 opinii)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (179 opinii)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 4 Ten kierowca musi kochać Jezusa (132 opinie)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (21 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (257 opinii)
Całkiem niedawno w ofercie BMW zadebiutowała seria 2 w odmianie Gran Coupe. Mieliśmy przyjemność sprawdzić, co potrafi najbardziej drapieżna wersja tego modelu, czyli M235i, którą do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk. A potrafi sporo. Cennik tego auta startuje od kwoty 215 200 zł.
Wspomniane konie generowane są przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który niezwykle przyjemnie wkręca się na obroty. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny już od 1750 obr./min. Jednostka współpracuje z napędem na wszystkie koła xDrive i niezwykle precyzyjnym, ośmiobiegowym automatem Steptronic. Efekt? Sprint do "setki" trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A gdy dodamy do tego całkiem przyjemne, acz chyba trochę za spokojne brzmienie - frajda z jazdy gwarantowana.
Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe wyniosło 11,9 l paliwa na 100 km. Jak na specyfikę tego auta, jest to wynik naprawdę przyzwoity.
Niewątpliwie ogromną zaletą M235i jest jego prowadzenie. Kierowca zasiadając w nisko położonym, otulającym "kubełku", ściskając w dłoniach mięsistą kierownicą, oczywiście dodatkowo wspierany szeregiem asystentów - czuje, że ma pełną kontrolę nad tym samochodem. Przy nieco większych prędkościach, na bardziej wymagających, krętych drogach, ma się wrażenie, że wszystkie cztery koła tego samochodu zespawane są z podłożem. Fascynacja, pewność, kontrola, uśmiech na twarzy - to moje skojarzenia związane z jazdą M235i.
Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób
Dwa słowa o wyglądzie M235i. Nie oszukujmy się, stylistyka tego samochodu jest dość kontrowersyjna. Stosunkowo niskie i szerokie nadwozie z cofniętym słupkiem C, interesujący, zadziorny pas przedni, zgrabny profil z charakterystycznie opadającą linią dachu i... ociężały tył, który moim zdaniem nieco zaburza tę sportową sylwetkę. Wygląda trochę jak kopia tyłu X4.
Salony samochodowe w Trójmieście
BMW M235i mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości, 1420 mm wysokości, natomiast rozstaw osi ma 2670 mm. To dość kompaktowe rozmiary, ale dzięki całkiem dużemu rozstawi osi z przestrzenią w kabinie serii 2 Gran Coupe nie jest najgorzej. Nie spodziewajcie się jednak cudów. Osoba mierząca powyżej 185 cm wzrostu na pewno podczas podróży będzie odczuwała dyskomfort. Nie zapominajmy jednak o charakterystyce tego auta, które nie jest przecież pierwszym wyborem rodzin.
Warto dodać, że bagażnik M235i Gran Coupe pomieści 430 litrów.
Wnętrze M235i nie jest żadnym zaskoczeniem. Znamy je z innych modeli BMW. Oczywiście pierwsze skrzypce odgrywa tu BMW Live Cockpit Professional, który składa się z dwóch ekranów o przekątnych 10,25 cala - jeden centralny, delikatnie zwrócony w stronę kierowcy, drugi zaś pełni funkcję wirtualnych zegarów. Oczywiście multimediami można sterować na trzy sposoby: standardowo, przy użyciu kontrolera iDrive, za pośrednictwem mowy, ale również za pomocą gestów.
Na pokładzie jest jeszcze trzeci wyświetlacz, czyli BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala. To dzięki niemu kierowca może odczytać istotne informacje bez odrywania wzroku od drogi.
M235i to odpowiedź BMW na S3 Limousine (300 KM, cena od 192 400 zł) i Mercedesa-AMG CLA 35 Coupe (306 KM, cena od 216 800 zł). Bawarczycy wycenili swoje Gran Coupe w bazowej wersji na kwotę 215 200 zł. Testowany egzemplarz kosztuje więcej, bo 275 841 zł.
Samochód do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk.
Miejsca
Opinie (66) 1 zablokowana
-
2020-07-08 09:56
O to nie ten Dealer (1)
Co zwolnił 100 osób po 2 tyg pandemi
Brawo Bawaria!- 4 0
-
2020-07-08 21:08
Faktycznie
To nie On się reklamuje tamten odcina kupony a ma ich dużo
Obcina też pensje i premie- 0 0
-
2020-07-08 09:57
Dają lepsze rabaty
Niż Firma z Gdańska bo to potęga i nie zwalniają Pracowników w dobie kryzysu
- 0 0
-
2020-07-08 09:59
Tylko Bawaria
Tam jest super galeria
- 0 1
-
2020-07-08 10:10
Bmw oszalało (1)
Naklepali tyle modeli że nie można ich rozróżnić za to wszystkie mają podopną tę same cechy gril i tył
Bez sensu x3 taki sam jak x 6 model 3 identyczna linia jak 5 itd . Auto za tyle pieniędzy powinne się wyróżniać a tu wszystko pod jedno kopyto . Ciekawe co ma to powiedzenia koncern z Bawari że w gdańsku nie ma Lakierni Bmw na poziomie europejskim w trójmieście a pojazdy są naprawiane w starych przestarzałych blaszakach jak w PRL często niezgodnie z technologią Bmw . ? .?- 5 0
-
2020-07-08 10:47
To niestety prawda
Swoją piątkę wstawioną do gda na Miałkim do lakierowania jechałem 3 razy.
Najpierw dzwonili że gotowa pojechałem niegotowa . 0 przepraszam . Potem znów gotowa i pojechałem i znów coś nie gotowe jak już odebrałem po jakimś czasie na drzwiach wyszły bomble i lakier zszedł pod palcem.... a niby Certyfikat mają ale ciekawe czy na ten obiekt., po w środku jakbym był w dawnym polmozbycie- 5 0
-
2020-07-08 10:45
wygląd tragiczny nowa seria podupadła chyba zatrudnili projektantów z Rumuni (1)
- 2 2
-
2020-07-08 10:53
To już bardziej
Kia się odróżnia modelowo i też ma sportowe duże auta i fajne suwy
- 1 1
-
2020-07-08 10:46
Głównie hejtują ci (3)
Których nie stać? Dziwne?
A może jakieś kompleksy?- 3 9
-
2020-07-08 10:51
Nie niestać (2)
Tylko jak masz kupić auto Premium to chcesz się wyróżniać na drodze a tu wszystko na 1 kopyto od 3ki do 5ki od x3 po x6
- 6 0
-
2020-07-08 12:09
Auto premium to Porsche, auto luksusowe to Bentley.
- 7 0
-
2020-07-14 22:10
I to jest właśnie opinia kogoś kogo nie stać. Typowy koleś co sobie myśli jak już wywalam te 200-300 kafli na auto to niech mnie widzą!!.
A prawda jest taka że pieniądz lubi ciszę.- 0 0
-
2020-07-08 11:13
(2)
ten tył jakby miał jakąś chorobę
- 5 1
-
2020-07-08 18:42
Taa, jest po haine medina.
- 1 1
-
2020-07-09 23:03
Padlem;)))
- 1 0
-
2020-07-08 11:24
Karykatura (2)
od razu widać, że to auto, które pierwotnie bazowało na małym hatchbacku, a tył został niejako doklejony. Coś jak te wszystkie małe sedany typu Renault Thalia itd.
- 9 0
-
2020-07-08 11:26
i jeszcze jedno (1)
czemu w galerii nie ma żadnego zdjęcia tylnego rzędu siedzeń? Zapewne dlatego, że jest tam bardzo dużo miejsca? ;)
- 4 0
-
2020-07-08 11:47
Bo tam nie ma miejsca
Jest tylko miejsce na walizkę z pieniędzmi by to serwisować
- 5 0
-
2020-07-08 11:41
Czy to prawda (3)
Że w seri F10,F11 padały chłodnice klimy których był brak w polsce
W E60 klema plusowa powodowała samozapłon pojazdu
W nowych silnikach bmw wyciągają się łancuchy rozrządu a silniki pokazują korby po 10000km , dodatkowo auta sie palą? Dodam jeszcze cieknące mosty w suwach przy przebiegu 30000km- 3 0
-
2020-07-08 12:09
Prawda (2)
miałem F10 2.0 disel - przy 67 tys km strzelił rozrząd - wymiana głowicy + reszty (same części prawie 11 tys - poza ASO oczywiście...) F11 - 3.0 - też problemy, teraz mam hondę Accord i zapomniałem co to problemy
- 4 0
-
2020-07-08 12:37
Czyli to całe bmw (1)
To tylko dobrze wyciszona buda
A mechanicznie śmietnik- 1 0
-
2020-07-08 16:28
Śmiga do końca gwarancji, dobrze sie prowadziły (F10 i F11)
ale najzwyczajniej się psuły, co jakiś czas błędy, awarie zawieszenia pneumatycznego (F11), w F11 padła skrzynia biegów przy 150 tys km (auta były nowe i z salonu, roczne przebiegi ok 70 -80 tys km). Jakość wykonania wnętrza (materiały od E60 były słabe jakościowo - choć to pojęcie względne) Wcześniej miałem też E60 i E39. Reflektory traciły szczelność - i w F10 i F11 parowały od środka, lakier był miękki i łatwy do zarysowania - choć Honda jest podobna pod tym względem. W F10 2.0 padła też turbina (przy ok 160 tys). W F11 posypał się xdrive....Po przygodach z nowymi BMW kupiłem w 2014 Accord 2,4 i VTEC - w tym aucie nie dzieje się nic od nowości poza eksploatacyjnymi wymianami i laniem paliwa (przebieg ok 430 tys km).
- 5 0
-
2020-07-08 12:38
Tach ochrdnych zegarów to dawno nie widziałem. A tył też chyba projektował Pan Miecio z ochrony
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.