• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW M235i Gran Coupe

Michał Jelionek
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowe BMW M235i Gran Coupe Nowe BMW M235i Gran Coupe

Całkiem niedawno w ofercie BMW zadebiutowała seria 2 w odmianie Gran Coupe. Mieliśmy przyjemność sprawdzić, co potrafi najbardziej drapieżna wersja tego modelu, czyli M235i, którą do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk. A potrafi sporo. Cennik tego auta startuje od kwoty 215 200 zł.



Czy podoba ci się nowe BMW M235i Gran Coupe?

Czym tak naprawdę jest BMW M235i Gran Coupe? Można powiedzieć, że to półśrodek między standardową wersją serii 2 Gran Coupe a piekielnie mocną, wręcz dziką M2 w odmianie Competition lub CS. Ta pierwsza oferuje trzy- i czterocylindrowe silniki o mocach w zakresie od 116 do 190 KM, a jej cennik otwiera kwota 122 400 zł. Za pełnokrwiste 410- bądź 450-konne M2 trzeba zapłacić zdecydowanie więcej, bo co najmniej 294 200 zł. M235i to coś pomiędzy, rozsądny kompromis ze stadem 306 koni mechanicznych pod maską.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Wspomniane konie generowane są przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, który niezwykle przyjemnie wkręca się na obroty. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny już od 1750 obr./min. Jednostka współpracuje z napędem na wszystkie koła xDrive i niezwykle precyzyjnym, ośmiobiegowym automatem Steptronic. Efekt? Sprint do "setki" trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. A gdy dodamy do tego całkiem przyjemne, acz chyba trochę za spokojne brzmienie - frajda z jazdy gwarantowana.

Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe wyniosło 11,9 l paliwa na 100 km. Jak na specyfikę tego auta, jest to wynik naprawdę przyzwoity.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Niewątpliwie ogromną zaletą M235i jest jego prowadzenie. Kierowca zasiadając w nisko położonym, otulającym "kubełku", ściskając w dłoniach mięsistą kierownicą, oczywiście dodatkowo wspierany szeregiem asystentów - czuje, że ma pełną kontrolę nad tym samochodem. Przy nieco większych prędkościach, na bardziej wymagających, krętych drogach, ma się wrażenie, że wszystkie cztery koła tego samochodu zespawane są z podłożem. Fascynacja, pewność, kontrola, uśmiech na twarzy - to moje skojarzenia związane z jazdą M235i.

Czytaj także: BMW X7 - ogromny SUV dla siedmiu osób



  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Dwa słowa o wyglądzie M235i. Nie oszukujmy się, stylistyka tego samochodu jest dość kontrowersyjna. Stosunkowo niskie i szerokie nadwozie z cofniętym słupkiem C, interesujący, zadziorny pas przedni, zgrabny profil z charakterystycznie opadającą linią dachu i... ociężały tył, który moim zdaniem nieco zaburza tę sportową sylwetkę. Wygląda trochę jak kopia tyłu X4.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
BMW M235i mierzy 4526 mm długości, 1800 mm szerokości, 1420 mm wysokości, natomiast rozstaw osi ma 2670 mm. To dość kompaktowe rozmiary, ale dzięki całkiem dużemu rozstawi osi z przestrzenią w kabinie serii 2 Gran Coupe nie jest najgorzej. Nie spodziewajcie się jednak cudów. Osoba mierząca powyżej 185 cm wzrostu na pewno podczas podróży będzie odczuwała dyskomfort. Nie zapominajmy jednak o charakterystyce tego auta, które nie jest przecież pierwszym wyborem rodzin.

Warto dodać, że bagażnik M235i Gran Coupe pomieści 430 litrów.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
Wnętrze M235i nie jest żadnym zaskoczeniem. Znamy je z innych modeli BMW. Oczywiście pierwsze skrzypce odgrywa tu BMW Live Cockpit Professional, który składa się z dwóch ekranów o przekątnych 10,25 cala - jeden centralny, delikatnie zwrócony w stronę kierowcy, drugi zaś pełni funkcję wirtualnych zegarów. Oczywiście multimediami można sterować na trzy sposoby: standardowo, przy użyciu kontrolera iDrive, za pośrednictwem mowy, ale również za pomocą gestów.

Na pokładzie jest jeszcze trzeci wyświetlacz, czyli BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala. To dzięki niemu kierowca może odczytać istotne informacje bez odrywania wzroku od drogi.

  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
  • Nowe BMW M235i Gran Coupe
M235i to odpowiedź BMW na S3 Limousine (300 KM, cena od 192 400 zł) i Mercedesa-AMG CLA 35 Coupe (306 KM, cena od 216 800 zł). Bawarczycy wycenili swoje Gran Coupe w bazowej wersji na kwotę 215 200 zł. Testowany egzemplarz kosztuje więcej, bo 275 841 zł.

Samochód do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors Gdańsk.

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • O to nie ten Dealer (1)

    Co zwolnił 100 osób po 2 tyg pandemi
    Brawo Bawaria!

    • 4 0

    • Faktycznie

      To nie On się reklamuje tamten odcina kupony a ma ich dużo
      Obcina też pensje i premie

      • 0 0

  • Dają lepsze rabaty

    Niż Firma z Gdańska bo to potęga i nie zwalniają Pracowników w dobie kryzysu

    • 0 0

  • Tylko Bawaria

    Tam jest super galeria

    • 0 1

  • Bmw oszalało (1)

    Naklepali tyle modeli że nie można ich rozróżnić za to wszystkie mają podopną tę same cechy gril i tył
    Bez sensu x3 taki sam jak x 6 model 3 identyczna linia jak 5 itd . Auto za tyle pieniędzy powinne się wyróżniać a tu wszystko pod jedno kopyto . Ciekawe co ma to powiedzenia koncern z Bawari że w gdańsku nie ma Lakierni Bmw na poziomie europejskim w trójmieście a pojazdy są naprawiane w starych przestarzałych blaszakach jak w PRL często niezgodnie z technologią Bmw . ? .?

    • 5 0

    • To niestety prawda

      Swoją piątkę wstawioną do gda na Miałkim do lakierowania jechałem 3 razy.
      Najpierw dzwonili że gotowa pojechałem niegotowa . 0 przepraszam . Potem znów gotowa i pojechałem i znów coś nie gotowe jak już odebrałem po jakimś czasie na drzwiach wyszły bomble i lakier zszedł pod palcem.... a niby Certyfikat mają ale ciekawe czy na ten obiekt., po w środku jakbym był w dawnym polmozbycie

      • 5 0

  • wygląd tragiczny nowa seria podupadła chyba zatrudnili projektantów z Rumuni (1)

    • 2 2

    • To już bardziej

      Kia się odróżnia modelowo i też ma sportowe duże auta i fajne suwy

      • 1 1

  • Głównie hejtują ci (3)

    Których nie stać? Dziwne?
    A może jakieś kompleksy?

    • 3 9

    • Nie niestać (2)

      Tylko jak masz kupić auto Premium to chcesz się wyróżniać na drodze a tu wszystko na 1 kopyto od 3ki do 5ki od x3 po x6

      • 6 0

      • Auto premium to Porsche, auto luksusowe to Bentley.

        • 7 0

      • I to jest właśnie opinia kogoś kogo nie stać. Typowy koleś co sobie myśli jak już wywalam te 200-300 kafli na auto to niech mnie widzą!!.
        A prawda jest taka że pieniądz lubi ciszę.

        • 0 0

  • (2)

    ten tył jakby miał jakąś chorobę

    • 5 1

    • Taa, jest po haine medina.

      • 1 1

    • Padlem;)))

      • 1 0

  • Karykatura (2)

    od razu widać, że to auto, które pierwotnie bazowało na małym hatchbacku, a tył został niejako doklejony. Coś jak te wszystkie małe sedany typu Renault Thalia itd.

    • 9 0

    • i jeszcze jedno (1)

      czemu w galerii nie ma żadnego zdjęcia tylnego rzędu siedzeń? Zapewne dlatego, że jest tam bardzo dużo miejsca? ;)

      • 4 0

      • Bo tam nie ma miejsca

        Jest tylko miejsce na walizkę z pieniędzmi by to serwisować

        • 5 0

  • Czy to prawda (3)

    Że w seri F10,F11 padały chłodnice klimy których był brak w polsce
    W E60 klema plusowa powodowała samozapłon pojazdu
    W nowych silnikach bmw wyciągają się łancuchy rozrządu a silniki pokazują korby po 10000km , dodatkowo auta sie palą? Dodam jeszcze cieknące mosty w suwach przy przebiegu 30000km

    • 3 0

    • Prawda (2)

      miałem F10 2.0 disel - przy 67 tys km strzelił rozrząd - wymiana głowicy + reszty (same części prawie 11 tys - poza ASO oczywiście...) F11 - 3.0 - też problemy, teraz mam hondę Accord i zapomniałem co to problemy

      • 4 0

      • Czyli to całe bmw (1)

        To tylko dobrze wyciszona buda
        A mechanicznie śmietnik

        • 1 0

        • Śmiga do końca gwarancji, dobrze sie prowadziły (F10 i F11)

          ale najzwyczajniej się psuły, co jakiś czas błędy, awarie zawieszenia pneumatycznego (F11), w F11 padła skrzynia biegów przy 150 tys km (auta były nowe i z salonu, roczne przebiegi ok 70 -80 tys km). Jakość wykonania wnętrza (materiały od E60 były słabe jakościowo - choć to pojęcie względne) Wcześniej miałem też E60 i E39. Reflektory traciły szczelność - i w F10 i F11 parowały od środka, lakier był miękki i łatwy do zarysowania - choć Honda jest podobna pod tym względem. W F10 2.0 padła też turbina (przy ok 160 tys). W F11 posypał się xdrive....Po przygodach z nowymi BMW kupiłem w 2014 Accord 2,4 i VTEC - w tym aucie nie dzieje się nic od nowości poza eksploatacyjnymi wymianami i laniem paliwa (przebieg ok 430 tys km).

          • 5 0

  • Tach ochrdnych zegarów to dawno nie widziałem. A tył też chyba projektował Pan Miecio z ochrony

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane