- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (67 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (87 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (199 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (148 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Miejsca
Opinie (120) 10 zablokowanych
-
2021-03-22 08:04
Jak znalazł do lansu na Grunwaldzkiej 50 km/h w porywach.
- 4 1
-
2021-03-22 08:02
Ehh
Ten ich nowy "grill" w tych samochodach robi z auta niedorozwiniętego chomika.
- 10 2
-
2021-03-22 07:55
Podstawowe pytanie (1)
Czy można to zagazować?
- 13 4
-
2021-03-22 07:57
Można, instalacja to koszt 5/7 tysięcy euro
- 1 0
-
2021-03-22 07:55
Za małe tablety...
Wolę Mercedesa, ma większe tablety.
- 0 6
-
2021-03-22 07:29
Jezdziłabym!
Wrrrrrr
- 23 9
-
2021-03-22 07:16
Bajka
I trzeba pamiętać ze na grunwaldzkiej wprowadzili 50km/h to już chyba wiadomo z jakiej okazji XD
- 25 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.