- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (81 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (295 opinii)
Nowe BMW M3 i M4 w trójmiejskich salonach
Kilka dni temu w trójmiejskich salonach BMW zadebiutowały dwa długo wyczekiwane modele M3 i M4. Cenniki duetu rozrabiaków monachijskiego producenta startują kolejno - od 414 900 zł oraz od 419 900 zł.
35 lat temu motoryzacyjny świat poznał premierowe wcielenie BMW M3. Tymczasem w trójmiejskich salonach zaparkowała najnowsza, szósta generacja tego modelu z nadwoziem typu sedan (M3) oraz coupe (M4). Najnowsze wydanie oparte jest na BMW serii 3 (G20), a ostateczne strojenie tych dwóch rozrabiaków było prowadzone równolegle z programem testowym nowego samochodu wyścigowego BMW M4 GT3.
Oba modele dostępne są w dwóch wersjach - słabszej, 480-konnej, a także tej topowej Competition, która oferuje moc 510 KM. Pierwsza opcja generuje 550, a druga 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydanie Competition lubi wysokie obroty - może się maksymalnie zakręcić do 7200 obr./min.
Dla obu wariantów bazę stanowi 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy z podwójnym doładowaniem. Bawarscy inżynierowie chwalą się, że 3-litrowa jednostka jest jeszcze lżejsza i sztywniejsza niż dotychczas. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - w zależności od wariantu - zajmuje od 3,9 do 4,2 sekundy.
W ofercie dostępne są: 6-biegowa skrzynia manualna bądź 8-stopniowa skrzynia automatyczna M Steptronic. Co ważne, po raz pierwszy w historii dostępny jest napęd na wszystkie koła M xDrive. To dobra wiadomość dla osób, których przerażała wizja 500-konnej maszyny i napędu na tylną oś.
Zespół napędowy posiada dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, a także specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.
W M3 i M4 debiutuje M Drive Proffesional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control zapewniające szczególnie intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Cennik BMW M3 w 480-konnej odmianie silnikowej ze skrzynią manualną startuje od kwoty 414 900 zł. Z kolei za M4 w tej samej konfiguracji należy zapłacić 5 tys. zł więcej.
Z pewnością więcej na temat obu tych aut będziemy mogli napisać po pierwszych jazdach testowych.
Trójmiejskie salony samochodowe
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane BMW Trójmiasto. Sprawdź oferty samochodów na sprzedaż
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-22 10:26
Super auto na tor wyścigowy, zaraz kupuję i wybieram się na tor (1)
tylko do Poznania mam kawał drogi, a tutaj w pobliżu nic nie ma, mamy za to stadion za milard dla garstki kibiców na którym można poznać i się nauczyć kulturalnych odgłosów.
- 6 2
-
2021-03-23 13:29
Tor niezbędny
Oczywiście tor jest niezbędny dla , no może tych 5 tysięcy kierowców którzy przez cały rok się przewiną ! Inna sprawa, że tor Poznań rok w rok przynosi koło miliona w plecy , więc inwestycja trafiona jak wypasione stadiony .
- 0 0
-
2021-03-22 16:37
Nadal za kierunkowskazy trzeba tyle doplacic ze nikt tej opcji nie bierze?
- 0 1
-
2021-03-22 12:18
Obecnie nie ma sensu kupować BMW M3/4 (3)
Za mniejsze pieniądze można kupić BMW i4 o takich samych osiągach nie palące 20-30L/100km a w przeliczeniu 5L/100km w postaci energii elektrycznej.
- 1 6
-
2021-03-22 15:18
(1)
co z tego, że i4 jest szybkie - auta elektryczne są tak nudne, że szkoda gadać. Wrażenia akustyczne jak w trajtku
- 4 1
-
2021-03-22 15:42
możesz sobie wgrać dźwięk z lambo
- 0 0
-
2021-03-22 13:02
Myślisz że ktoś kupujący sportowe auto za 400-500 tysięcy będzie patrzył ile mu spali?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.