• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW X3 urosło i dojrzało

Michał Jelionek
12 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe BMW X3 dostępne jest od 199 100 zł. Nowe BMW X3 dostępne jest od 199 100 zł.

Na pierwszy rzut oka nowe BMW X3 może przypominać dotychczas produkowaną generację. To jednak tylko pozory, bo trzecia odsłona kompaktowego SUV-a to zupełnie nowe auto. X3 zmieniło się wyraźnie, przede wszystkim urosło i dojrzało stylistycznie. Poznajcie najnowsze X3, które jest swego rodzaju zapowiedzią nowej linii SUV-ów bawarskiego producenta.



Czy podoba ci się nowe BMW X3?

BMW X3 to jeden z najchętniej wybieranych przez klientów modeli niemieckiego giganta. Świadczą o tym liczby, bo przecież w ciągu ostatnich 14 lat dwie poprzednie generacje tego kompaktowego SUV-a sprzedały się w nakładzie 1,5 mln egzemplarzy.

Przyglądając się najnowszej odsłonie X3 zapewne wielu z was pomyśli - Niemcy poszli na łatwiznę i zrobili kopię poprzedniej generacji SUV-a. Nic bardziej mylnego, to zupełnie nowa konstrukcja. I choć nie widać rewolucji - bo przecież nie ma sensu zmieniać czegoś, co bardzo dobrze się sprzedaje - to lista zmian i nowości jest naprawdę długa.

  • W nowym X3 reflektory nie łączą się z grillem. Projektanci celowo zastosowali taki zabieg. Teraz przerwa między lampą a atrapą chłodnicy ma symbolizować połowę literki X.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Niemcy postanowili zdystansować X3 od mniejszego X1, a tym samym upodobnić kompaktowego SUV-a do głowy rodziny, modelu X5. Stylistycznie nowe X3 dojrzało i stało się bardziej muskularne. Widać to szczególnie po pasie przednim, który zyskał masywny grill i agresywne przetłoczenia na masce.

Co istotne, projektanci BMW odchodzą od łączenia diodowych reflektorów adaptacyjnych z atrapą chłodnicy w swoich SUV-ach. A szkoda, bo taka kompozycja wyglądała naprawdę dobrze. Niemcy uparli się, że przerwa między krawędzią lampy a grillem ma symbolizować połówkę literki X. Myślę, że niewiele osób właśnie w taki sposób zinterpretuje enigmatyczny przekaz stylistów.

Ponadto projektanci dorzucili przetłoczenia na bocznych drzwiach, akustyczną szybę z przodu (można również domówić boczne szyby redukujące poziom hałasu), a także delikatnie przestylizowali tył BMW X3. Pojawiły się nowe, w pełni diodowe lampy, opadający spojler dachowy, zmodyfikowany zderzak i dwie końcówki rur wydechowych.

Nowe BMW X3 w stosunku do swojego poprzednika ma wydłużony o 5 cm rozstaw osi. Nowe BMW X3 w stosunku do swojego poprzednika ma wydłużony o 5 cm rozstaw osi.
Nowe X3 ma bardzo zbliżone rozmiary do swojego poprzednika. Zmienił się jedynie rozstaw osi, który wydłużono o 5 cm, a dzięki zastosowaniu licznych aluminiowych komponentów, SUV zrzucił 55 kg. Bez zmian pozostała pojemność bagażnika, która wynosi 550 litrów.

BMW chwali się, że X3 dzięki minimalnemu prześwitowi wynoszącemu 204 mm i brodzeniu na poziomie 500 mm, świetnie poradzi sobie w bardziej wymagającym terenie. Te parametry rzeczywiście robią wrażenie, bo dorównują niejednej terenówce.

Czytaj także: Klasa X, czyli Mercedes wśród pick-upów

  • Projektanci BMW delikatnie przestylizowali także tył X3.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Do oferty silnikowej BMW X3 trafiły dobrze znane jednostki - trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

Benzynowe:

  • M40i - 3.0 i 360 KM (500 Nm)
  • xDrive30i - 2.0 i 252 KM (350 Nm)
  • xDrive20i - 2.0 i 184 KM (290 Nm) / dostępny od wiosny 2018 roku

Wysokoprężne:

  • xDrive30d - 3.0 i 265 KM (620 Nm)
  • xDrive20d - 2.0 i 190 KM (400 Nm)

Pod maską demonstracyjnego egzemplarza pracuje 2-litrowy diesel o mocy 190 KM, który został zestrojony z 8-stopniową skrzynią Steptronic i napędem na wszystkie koła xDrive. Taki zestaw to gwarancja przyzwoitych osiągów, które idą w parze z całkiem niskim spalaniem (w cyklu mieszanym spalanie wyniosło w granicach 9 litrów paliwa na 100 km). Auto nie jest sprinterem i do osiągnięcia "setki" potrzebuje 8 sekund, a prędkość maksymalna to 213 km/h.

Co ciekawe, po raz pierwszy BMW X3 będzie dostępne w wersji M Performance, a premierowym przedstawicielem zostało sześciocylindrowe rzędowe M40i o pojemności 3 litrów. Jednostka generuje 360 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to sprawia, że X3 od 0 do 100 km rozpędza się w 4,8 sekundy.

Czytaj także: Jaguar E-Pace - debiut małego kota

Przyjemne, stonowane i zrobione z wysokiej jakości materiałów wnętrze X3. Przyjemne, stonowane i zrobione z wysokiej jakości materiałów wnętrze X3.
BMW X3 jest oferowane w czterech podstawowych konfiguracjach: Advantage, xLine, M Sport oraz Luxury Line.

Zasiadamy w fotelu kierowcy, rozglądamy się dookoła i dostrzegamy wiele elementów zapożyczonych z limuzyn - Serii 5 i 7. Sam wygląd wnętrza nie jest dużym zaskoczeniem, bo dość mocno przypomina kabinę poprzedniej generacji. Projektanci poprawili jednak to, co było do poprawienia. W oczy rzuca się duży i intuicyjny 10,2-calowy ekran dotykowy, a także elegancka konsola środkowa. Warto zaznaczyć, że Niemcy nie oszczędzali na wysokiej jakości materiałach wykończeniowych.

Co nowego we wnętrzu BMW X3? Pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up, sterowanie za pomocą gestów, funkcja "udostępnij moją jazdę w czasie rzeczywistym", dzięki której możemy poinformować najbliższych o aktualnej lokalizacji i godzinie przyjazdu, kluczyk z wyświetlaczem BMW DisplayKey, cyfrowy zestaw wskaźników, pakiet asystenta parkowania i funkcja półautonomicznej jazdy.

  • W wnętrzu znajdują się trzy symbole X3.
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
  • Nowe BMW X3
Cennik BMW X3 otwiera kwota 199 100 zł. Demonstracyjny egzemplarz został wyceniony na 283 tys. zł. A co na to konkurencja?

  • Alfa Romeo Stelvio - od 186 700 zł (2.2, 180 KM, AT8, AWD)
  • Audi Q5 - od 192 200 zł (2.0, 190 KM, AT7, Quatrro)
  • Mercedes-Benz GLC 220d - od 197 700 zł (2.0, 170 KM, AT9, 4MATIC)
  • Volvo XC60 D4 - od 193 800 zł (2.0, 190 KM, AT8, AWD)

Nowe X3 to początek nowej linii SUV-ów i swego rodzaju zapowiedź rynkowej ofensywy BMW. Bo przecież w przyszłym roku poznamy najnowsze wcielenie X5, a także zupełną nowość, model X2. W podobnym czasie ofertę bawarskiego producenta ma wzbogacić X7. Z kolei na lata 2018-2019 przewidziano premiery X4 i X6. Będzie się działo.

Samochód do testów użyczył dealer BMW Zdunek
Producent chce, żeby X3 zdystansowało mniejsze X1 i upodobniło się do największego X5. Producent chce, żeby X3 zdystansowało mniejsze X1 i upodobniło się do największego X5.

Miejsca

Opinie (54) 3 zablokowane

  • Bez Mozgu Wygodniej, nie dziekuje (4)

    • 20 38

    • nie masz za dziekowac

      bo i tak cie nie stac, tylko zanieczyszczasz forum

      • 20 5

    • Skoro ci wygodniej...To nam tymbardziej.

      • 6 3

    • Będzie Cie Bolał Tyłek jak sąsiad kupi

      nijak się to ma do skrótu BMW ale i tak wiem że będzie

      • 7 0

    • Nie dziękuj.

      • 1 0

  • Super

    Piękna maszyna!!!

    • 15 19

  • (2)

    wieśniackie wnętrze
    ALbo inaczej:
    wnętrze dopasowane do gusty typowego posiadacza bmw

    • 19 23

    • o gustach sie nie interesuje. mi sie podoba nowe a8, zonie porsche i sie spieramy co wybrac.
      patrzac na twoj post, to pewnie golf iii dalej w ruchu :)

      • 7 3

    • a co jest wieśniackie?

      Tak z ciekawości pytam. No i jakie auto nie ma wieśniackiego wnętrza?

      • 8 2

  • całe szczęście, że nie ma w ofercie mniejszych silników niż 2.0 :) (2)

    No i napęd. Jedyny słuszny. Żadne FWD

    • 11 4

    • (1)

      Pewnie nawet nie potrafisz rozwinąc skrótu FWD...

      • 4 4

      • musiałbym być Tobą

        • 4 2

  • 8 sek do setki i "nie jest sprinterem"?

    Szkoda tylko, że na co dzień nie widuje się na ulicach miast kierowców, którzy zechcieliby choć trochę sprawniej zebrać się z miejsca.
    8 s do 100 km/h to bardzo dobry rezultat aż nadto do codziennej jazdy.
    Inna sprawa, że ten diesel przy tym wydaje dźwięki szatańskie i pali 2x więcej niż katalogowo, a cały rezultat uzyskiwany jest wyłącznie dzięki szybkiemu automatowi i bardzo krótkim przełożeniom. Po chwili zobaczymy 7. bieg i 70 km/h przy 1300 rpm. Normalny kierowca, wychowany przed erą eko-sreko, tego nie zniesie...

    • 19 7

  • Seria x to jedynie BMW jakie mi sie podbaja.

    Faje autko ale nie na moja kieszeń.

    • 6 7

  • (4)

    Szwagier mi mowil ostatnio ze E34 lecial przez Wejherowo 300 km/h. Niezly kit chyba? Mowil ze ma kolektor robiony na zamowienie w Luzinie i motor troche doprężony na uszczelce z aliexpress. Zawias gwint i rozporki carbonowe.

    • 19 8

    • Spytaj go ile brał wachy na 100 km.
      Jesli powie ze 8 litrow to klamie, przy takiej predkosci z 10 litrow musi wziac

      • 6 2

    • (1)

      Znasz się na slangu motoryzacyjnym. Czyżby kierowca opla astry z naklejką sony?

      • 6 0

      • na pewno miał jeszcze przednią lewą zimówkę pojedynkę

        a zasilany aLPaŻanikiem

        • 2 1

    • Jest to możliwe przy ///M i teoretycznie 540i w manualu.

      • 1 0

  • Żadna rewelacja. (9)

    SUV-y, a zwłaszcza ich dziwaczne klony, są z logicznego punktu widzenia bezsensowne. Nie są ani do miasta, ani w teren. Służą wyłącznie do zaspokajania przerośniętych ego ich właścicieli, co w dobie ich obecnej powszechności właściwie też już się praktycznie zdezaktualizowało jako wizualny efekt, pozostając już tylko tym, co napisałem na początku.
    A co do stylistyki tego, i innych BMW, to nie podoba mi się zwłaszcza konsola środkowa, mająca z założenia epatować elegancją, a w rzeczywistości wygląda jak zestaw skądś pozbieranych nie pasujących do siebie elementów.

    • 16 20

    • czyli sam stworzyłeś teorię która nie jest spójna (7)

      Przecież każdy cymbał tak potrafi. SUVy są po to by zasuwać po miejskiej dżungli i nie połamać zderzaka o krawężnik. Nikt nie twierdzi że to terenówki.

      • 8 9

      • (2)

        Nie tworzę tu żadnych teorii. Wyraziłem myśl, która jest spójną. Miasto nie jest dżunglą nieprzejezdną dla normalnych samochodów, które radziły sobie w mieście przez dziesięciolecia, a drogi dawniej były przecież gorsze. Co więcej, te zwykłe osobówki miały i mają dzielność terenową podobną do SUV-ów, chociaż te swoim wyglądem są podobne do terenówek. A jak do tego ma się to, obecnie modne, niby pro-ekologiczne podejście, skoro te jeżdżące kloce ważą więcej, a tym samym więcej spadają paliwa bardziej zatruwając środowisko, nie mówiąc już większym zużyciu materiałów na ich wyprodukowanie przy większym obciążeniu środowiska z tytułu ich produkcji i potem utylizacji?

        • 9 4

        • Przez dziesięciolecia to osobówki nie miały kretyńsko dużych zwisów przednich i tylnych.

          Teraz kąty natarcia i zejścia są tak małe, że problemem stał się wjazd do niejednego garażu.

          • 2 1

        • Bzdury. Miasto jest dżunglą z betonu - różnej wielkości garby, krawężniki i inne przeszkody powodują, że moje mondeo łatwo się niszczy - duży prześwit to coś wspaniałego. Tylko należy pamiętać, że większy prześwit to wolniej na zakrętach...

          • 2 1

      • (3)

        Nie umiem sobie wyobrazić gdzie miałby się znajdować jakiś krawężnik do pokonania. Na drodze nikt nie kładzie krawężników, jedynie progi zwalniające. Na parkingu też raczej nie ma, a wjazdy na posesje są zwykle wyprofilowane. To gdzie te krawężniki?

        • 7 2

        • Pewnie przed trawnikami.

          • 6 0

        • jedx na ulicę pohulanki pod wiadukt:)

          tam jest fatalny krawężnik przykładowo. oczywiście da się wjechać, ale felga źle to zniesie :D takich miejsc jest więcej.

          • 0 0

        • właśnie na parkingach

          Mam zwykłego hatchbacka - Corsę i nie raz przytarłem zderzak o krawężnik pod sklepem. Niedawno nawet widziałem jak normalne audi A4 (nie jakieś obniżone) wyrwało sobie dolne zaczepy zderzaka cofając, Zazwyczaj jest tak że dojeżdża się kołami do krawężnika na parkingu przecież. Mój kumpel swoim Bravo z parkingu podziemnego nie może wyjechać bez zaczepienia o wyjazd.

          • 1 0

    • Klasyczny ból żopy,

      że ludzie kupują takie samochody, jakie im się podobają. Wygodniej się wsiada, siedzi się wyżej, w bardziej anatomicznej pozycji, więcej i dalej się widzi, można śmielej wjechać w lekki teren, jest się bezpieczniejszym w razie zderzenia, itd. itp. Ale nie - kolega nam wyjaśni że jesteśmy durniami, bo lubimy inne samochody niż on. Wuj ci do tego czym kto jeździ - jak lubisz, to możesz jeździć na oklep na łaciatej świni i innym też wuj do tego.

      • 2 2

  • ach och uch ..... (2)

    a po wygaśnięciu gwarancji - o kur . . . a

    hehe i to jest właśnie bmw...

    • 12 11

    • tiaaa (1)

      zapraszam do mojego garażu, albo lepiej na parking bo nie wiem coś za jeden. Mam starą E30. Nie miałem czasu jej naprawiać, stała niezapalana kilka lat, z jedną urwaną szpilką pod głowicą i z nowym akumulatorem odpaliła za pierwszym razem. Miałem też F30 i nic jej nigdy nie było, a to w końcu nowe auto, awaryjne przecież. Czy ty aby nie próbujesz sobie czegoś racjonalizować. Tylko błagam, nie pisz że jeździsz bentleyem i nic sobie nie musisz ...

      • 4 0

      • jeżdżę bentleym i nic sobie nie muszę

        • 0 0

  • jak już robicie artykuł sponsorowany to moglibyście sie przyłożyć (2)

    test BMW pod muzeum II WŚ...? Serio?

    • 11 9

    • Wow straszne rzeczy...

      • 7 2

    • Tradycja (BMW) zobowiazuje.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane