• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW X6: zadziorne i eleganckie

Michał Jelionek
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowego BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł. Cennik nowego BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł.

BMW X6 doczekało się swojej trzeciej generacji. Prekursor klasy SUV-ów coupe jest jeszcze większą zadziorą niż dotychczas, a jego sylwetka w dalszym ciągu, niezmiennie, jest dyskusyjna. Poznajcie najnowsze wcielenie X6 M50i z piekielnie mocnym 530-konnym silnikiem V8 pod maską.



Czy podoba ci się nowe BMW X6?

Chcesz zdenerwować sąsiada? Kup sobie BMW X6 - to bardzo proste. A tak zupełnie poważnie, naprawdę ciężko przejść obojętnie obok tego samochodu. Jest genialny, a zarazem kontrowersyjny. Na drodze jest trochę jak celebryta przechadzający się popularnym bulwarem w tłumie ludzi. Niemal każdy się za nim ogląda i niemal każdy chce sobie z nim zrobić pamiątkowe zdjęcie.

Premierowa generacja X6 zadebiutowała w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Bawarski model jako debiutant przetarł szlaki w wymagającej klasie SUV-ów coupe. Po niespełna 13 latach od tamtego wydarzenia pojawiła się trzecia generacja, która wciąż zadziwia i budzi mieszane uczucia, głównie przez dość prowokacyjny tył.

Osobiście nie jestem zwolennikiem tej klasy aut, ale muszę przyznać, że X6 jest na tyle dobre, że kompletnie zapomniałem o przerysowanym tyle. A jak dobrze wiecie, o gustach się nie dyskutuje - jednym to się podoba, drugim nie. Ot, piękno motoryzacji.

  • Trzecia generacja BMW X6.
  • Nowe BMW X6
BMW X6 choć wyraźnie wpisuje się w najnowszy kod stylistyczny bawarskiego producenta z biało-niebieską szachownicą w logo, to jednak dość mocno różni się od choćby X7 czy serii 7. Przede wszystkim grill nie jest tak ostentacyjny. W przeciwieństwie do wspomnianych modeli pas przedni X6 jest po prostu zgrabny. Normalnych rozmiarów atrapa chłodnicy świetnie komponuje się z laserowymi reflektorami o zasięgu do 500 metrów. Adaptacyjne światła same dopasowują się do drogi i otoczenia, nie oślepiając przy tym innych kierowców.

Co ciekawe, wspomniany grill może być... podświetlany. Iluminacja nerek pojawi się podczas wsiadania i opuszczania kabiny, a opcjonalnie także w trakcie jazdy. To nowość od BMW.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Nowe X6 w porównaniu do poprzednika nieznacznie urosło.
  • Nowe BMW X6
Moim skromnym zdaniem stylistyka X6 to połączenie szyku i elegancji z zadziornym, sportowym i buńczucznym charakterem tego samochodu. Ten obraz nieco zaburza ociężały tył, ale - jak już wspomniałem - gdy już zasiądziesz za sterami tej maszyny, kompletnie przestanie cię to interesować.

BMW X6 względem swojego poprzednika nieznacznie urosło. Jest o 2,6 cm dłuższe, o 1,5 cm szersze i o 0,6 cm niższe. Rozstaw osi został wydłużony o 4,2 cm. Przestrzeń bagażowa pomieści 580 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrośnie do 1530 litrów.

X6 posiada laserowe reflektory o zasięgu do 500 metrów.
X6 posiada laserowe reflektory o zasięgu do 500 metrów.
Pod maską demonstracyjnego egzemplarza, który do jazd testowych użyczył dealer Bawaria Motors z Gdańska, pracuje jednostka benzynowa V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM (750 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocarny silnik został zestrojony z napędem na wszystkie koła xDrive oraz z ośmiostopniowym automatem.

BMW X6 M50i to demon prędkości, który na osiągnięcie "setki" potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM. Silnik o pojemności 4,4 litra i mocy 530 KM.
Jednostka napędowa ma niestety dwa minusy. Tym zdecydowanie dłuższym jest spalanie. Producent podaje, że średnie spalanie M50i w cyklu mieszanym wynosi 12-13 litrów paliwa na 100 km. Tę informację można wsadzić między bajki. X6 jest łakome na paliwo. Przy dość dynamicznej jeździe auto spokojnie spali dwukrotność tego, co w broszurze modelu napisał producent.

Drugim minusem jest dźwięk, a w zasadzie jego brak. Aż chciałoby się usłyszeć drapieżny ryk V8. Niestety w X6 jest on w zasadzie niesłyszalny. Na (marne) pocieszenie do naszych uszu trafia sztuczne brzmienie imitujące dźwięk silnika, które wydobywa się z głośników. Chociaż coś.

Brak dźwięku silnika z nawiązką rekompensuje jednak genialnie brzmiący system audio Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System, za który trzeba dopłacić aż 23 tys. zł.

  • Od momentu pojawienia się tego modelu na rynku pewne kontrowersje budzi tył X6. Dla jednych zbyt ociężały, dla drugich nadający sportowy charakter.
  • Nowe BMW X6
BMW X6 mimo masywnej bryły prowadzi się świetnie. Ogromna w tym zasługa zawieszenia pneumatycznego obu osi z funkcją automatycznego poziomowania oraz możliwością regulacji prześwitu w zakresie 80 mm. Adaptacyjne zawieszenie wykonuje naprawdę bardzo dobrą pracę, o czym w szczególności przekonacie się, pokonując kolejne zakręty.  

  • Ociekające nowoczesnością wnętrze X6.
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
Pora na moment zasiąść w ociekającej nowoczesnością kabinie X6, które oczywiście największe wrażenie robi w porze wieczornej, kiedy to dookoła pasażerów rozświetla się efektowna iluminacja. Wykonanie kabiny to liga światowa, nie ma elementu do którego można by się przyczepić.

Kierowca do dyspozycji ma dwa ekrany - centralny, odpowiadający za multimedia, oraz wirtualne zegary przed oczami kierowcy. Oba mają przekątne 12,3 cala. Pewną ciekawostką jest inteligenty asystent osobisty BMW, który aktywuje się po wypowiedzeniu hasła "Hej, BMW". To, co wyróżnia go na tle konkurencji, to możliwość nadania asystentowi imienia.

Praktycznym dodatkiem są uchwyty na napoje z funkcją chłodzenia lub podgrzewania. Mała rzecz, a cieszy. I na pewno nieraz przyda się w upalny bądź mroźny dzień.

  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
BMW X6 to bez dwóch zdań samochód dla osób lubujących się w luksusie, a przy tym kochających doznania podczas jazdy. Ile zatem trzeba zapłacić za ten bawarski przepych? Bazowa wersja BMW X6 startuje od kwoty 363 200 zł (xDrive30d). Demonstracyjny egzemplarz z piekielnie mocnym silnikiem i bogatym wyposażeniem został wyceniony na kwotę 645 478 zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma Bawaria Motors Gdańsk.

  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6
  • Nowe BMW X6

Miejsca

Opinie (92) 8 zablokowanych

  • zadziorny to jest moj daewoo lanos

    jak depnę to potrafię tylną ośke zostawic na trawniku

    • 17 1

  • gdy słyszę, że wózek wygląda przekozacko (1)

    już wiem do kogo jest adresowany; szkoda, że BMW poszło w elektronikę i podświetlane atrapy, mieli szansę na początku wieku robić w miarę eleganckie auta ale wolą sprzedawać się Azjatom.

    • 20 4

    • cale szczescie ty sie nie sprzedasz azjatom

      dzieki temu bedziemy mogli czytac twoje komenty

      • 3 6

  • Pierwsze x6 było najładniejsze, to był taki mięśniak, a następne modele coraz smuklejsze i grzeczne. Mi się to osobiście nie podoba.

    • 15 3

  • A popielniczka znów za dopłatą?

    Ech, te "limuzyny" tyle kasy, a pety przez okno trzeba wyrzucać.

    O braku kierunkowskazów nawet nie ma co pisać, bo to stały problem, im droższe auto tym gorzej.

    • 8 2

  • zasięg reflektorów tylko 500m

    Powinno być 1500, bo jak szlachcic zagrodowy jedzie obwodnicą, to przecież musi mieć wolny pas.
    Ten model pasuje idealnie do mięśniaków, bo samo wygląda jak kark z siłowni.

    • 8 5

  • Nie fan

    Przy projektowaniu tyłu tego samochodu wzorowano się na kształcie blachy falistej ?
    I nie, nie czytałem artykułu.

    • 5 1

  • Wnętrze, osiągi, wygoda...ale linia tego auta, to jakaś pomyłka.

    • 8 2

  • Tył to czysty Chris Bangle :)

    Powrót Króla. A tak wszyscy z niego szydzili.

    • 3 4

  • Ludziom nie dogodzisz (1)

    Moim zdaniem to dobry samochód bez dwóch zdań. Niewiem co się w nim nie podoba? Lepsze BMW skoda made in prc czy zastava made in srbijskie

    • 4 7

    • poszerz horyzonty myślowe

      • 3 0

  • Kogo w tym kraju stać na takie auto ??? (8)

    • 5 4

    • (2)

      na pewno nie kogos kto pracuje na etacie w korpo

      • 3 0

      • A to juz zalezy jaki etat w jakim korpo, wysokiego szczebla manager albo dyrektor w amerkanskim korpo na etatcie ma 40-50k miesiecznie, mysle ze moze juz o takim myslec. :)

        • 3 0

      • albo w januszexie

        • 1 0

    • alfonsów

      • 3 1

    • Prawników , urzędników i polityków (3)

      • 3 0

      • w leasingu sporo osób może tym jeździć (2)

        ale i tak nie warto

        • 2 0

        • A pozniej nie ma taki na pare dobrych butow, o dziadowaniu 3 zl na parking nie wspomne

          bo starcza tylko na rate leasingowa , ktora moze odpisac od dochodu, inaczej by tym wczae nie jezdzil

          • 0 1

        • Ty pewnie myślisz, że lizing na tę furę to 500 zł.
          O utrzymaniu nawet nie piszę.
          Tak i**otom wmówili - lizing to jak gratis.
          Jeśli mowa o legalnym biznesie, to musi być porządny by to opłacić.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane