• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Polo poluje na klientów Golfa

Michał Jelionek
17 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowe Polo zdecydowanie urosło i wymiarami zbliżyło się do VW Golfa. Nowe Polo zdecydowanie urosło i wymiarami zbliżyło się do VW Golfa.

Polo to jeden z kluczowych modeli w bogatej ofercie Volkswagena. Po ośmiu latach niemiecki gigant postanowił wprowadzić na rynek szóstą generację popularnej "polówki". Auto wyraźnie urosło i nadgoniło VW Golfa, od którego jest krótsze już tylko o 20 cm. Czyżby Polo urządziło sobie polowanie na klientów większego kuzyna? Wszystko na to wskazuje.



Czy podoba ci się nowe Polo?

Niedawno sprawdziliśmy możliwości najnowszego Forda Fiesty, który poprzeczkę swoim konkurentom zawiesił bardzo wysoko. Teraz przyszła pora na kolejnego przedstawiciela popularnego segmentu B, czyli małych, miejskich aut. To Volkswagen Polo, który podobnie jak Fiesta, plasuje się w czołówce tej klasy aut.

Najnowsze Polo zostało zbudowane na nowoczesnej platformie MQB A0, która pozwala zwiększyć wymiary auta. Najlepszym tego przykładem jest nowa "polówka", która w porównaniu do poprzedniczki wyraźnie urosła. Auto jest dłuższe o 8 cm, szersze o 7 cm, wyższe o 7 cm, a rozstaw osi zwiększono o prawie 9,5 cm. I rzeczywiście tę przestrzeń czuć na pokładzie Polo. Na brak wolnego miejsce na pewno nie będą narzekać osoby zasiadające w drugim rzędzie.

  • Rewolucji w stylistyce nowego Polo nie ma. Najbardziej zmienił się pas przedni.
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
Efekty zabiegu Volkswagena gołym okiem widać również po otwarciu klapy bagażnika. W przestrzeni bagażowej udało się wygospodarować aż 351 litrów, a to o 25 proc. więcej niż w poprzedniej odsłonie Polo (280 litrów). A co na to konkurenci?

  • Seat Ibiza - 355 l
  • Skoda Fabia - 330 l
  • Nissan Micra - 300 l
  • Renault Clio - 300 l
  • Citroen C3 - 300 l
  • Ford Fiesta - 290 l
  • Toyota Yaris - 286 l
  • Peugeot 208 - 285 l
  • Opel Corsa - 285 l
  • Mazda 2 - 280 l

Nieznacznie większy bagażnik od Polo ma tylko Seat Ibiza, który przecież został zbudowany na tej samej płycie podłogowej.

Co ciekawe, pojemność bagażowa Golfa jest zaledwie o 29 litrów większa od bagażnika Polo. A to już dobitnie pokazuje, jak bardzo "polówka" skróciła dystans do Golfa. Zresztą, Polo z przytupem dało o sobie znać wszystkim tym, którzy przeglądanie oferty Volkswagena rozpoczynają właśnie od Golfa.

Czytaj także: T-Roc - kolejny nowy Volkswagen

  • Nowe Polo jest dłuższe od poprzedniej generacji o 8 cm. To sporo.
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
Volkswagen przyzwyczaił swoich klientów do dość konserwatywnego podejścia przy modernizowaniu kolejnych generacji aut. Podobnie jest z Polo, w którego stylistyce nie widać dużych zmian. Projektanci poprawili niedoskonałości, wyostrzyli kilka przetłoczeń, przestylizowali pas przedni i delikatnie zmodyfikowali tył. To, co rzuca się w oczy, to na pewno atrakcyjnie wyglądające LED-owe reflektory (dopłata 3490 zł), które dobrze komponują się z atrapą chłodnicy i nowym zderzakiem.

Nieznacznie zmienił się również tył "polówki". Pojawiły się nowe lampy, które naszym zdaniem prezentują się gorzej niż te z poprzedniej generacji. Nie zmienia to jednak faktu, że Polo wygląda atrakcyjnie, zwłaszcza w usportowionej wersji GTI albo z pakietem stylistycznym R.

  • Oprócz wymiarów urósł także bagażnik, który teraz pomieści aż 351 litrów.
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
Wnętrze nowego Polo - w porównaniu do piątej generacji tego modelu - zostało odświeżone i unowocześnione, ale podobnie jak w przypadku nadwozia, nie ma rewolucji. W oczy rzuca się duży, 8-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym w panelu centralnym.

Dodatkowo, klienci mogą doposażyć swój egzemplarz w m.in. wirtualne zegary (1600 zł), bezkluczykowy dostęp i uruchamianie auta z przycisku (1500 zł), kamerę cofania (1090 zł), aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości (2070 zł), system monitorujący martwe pole (1240 zł) czy bardzo dobrej jakości audio firmy Beats (1930 zł).

Auto oferowane jest w sześciu wersjach wyposażenia: Start, Trendline, Comfortline, Beats Highline i GTI. Testowany przez nas egzemplarz posiadał opcję Highline. Co istotne, wyraźnie poprawił się komfort podróżowania Polo. I nie jest to jedynie efekt powiększonej przestrzeni, Niemcy sumiennie popracowali nad wygłuszeniem kabiny. Oczywiście można się przyczepić do jakości niektórych plastików, ale nie zapominajmy, że to samochód budżetowy.

  • Kabina nowego Polo została odświeżona i unowocześniona.
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
  • Nowy Volkswagen Polo
Pod maskę testowanego przez nas egzemplarza trafił 1-litrowy "benzyniak" generujący moc 115 KM, który zestrojono z 6-biegową skrzynią manualną. Wrażenia? Podobnie jak w przypadku Forda Fiesty - jesteśmy miło zaskoczeni kulturą pracy tej trzycylindrowej jednostki. Niepokoić może jedynie dość wysokie spalanie, które w przypadku naszej jazdy wyniosło ok. 8 litrów paliwa na 100 km.

Poza tym silnikiem, w ofercie klienci znajdą słabsze 1-litrowe jednostki o mocach: 65 KM, 75 KM i 95 KM (TSI). Oczywiście topowy "benzyniak" zarezerwowany został przez Polo GTI. To 2-litrowy silnik legitymujący się mocą 200 KM. Ceny tej wersji rozpoczynają się od niespełna 90 tys. zł. Alternatywą dla "benzyniaków" jest jednostka wysokoprężna o pojemności 1.6 litra w dwóch wariantach mocy - 80 KM i 95 KM.

W panelu centralnym pojawił się 8-calowy ekran dotykowy. W panelu centralnym pojawił się 8-calowy ekran dotykowy.
Na sam koniec - tradycyjnie - cennik. 44 490 zł to bazowa cena nowego Volkswagena Polo (1.0, 65 KM, 5-biegowy manual). Co na to konkurencja z segmentu?

  • Seat Ibiza (1.0 MPI, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 48 900 zł
  • Skoda Fabia (1.0 MPI, 60 KM, 5-biegowy manual) - od 41 900 zł
  • Ford Fiesta (1.1, 70 KM, 5-biegowy manual) - od 44 900 zł
  • Nissan Micra (1.0, 71 KM, 5-biegowy manual) - od 42 990 zł
  • Toyota Yaris (1.0 VVT-i, 69 KM, 5-biegowy) - od 45 290 zł
  • Peugeot 208 (1.2 PureTech, 82 KM, 5-biegowy manual) - od 54 400 zł
  • Opel Corsa (1.2, 70 KM, 5-biegowy manual) - od 37 400 zł
  • Mazda 2 (1.5 SKYACTIV-G, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 54 900 zł
  • Renault Clio (1.2, 75 KM, 5-biegowy manual) - od 42 500 zł
Samochód do testów udostępnił dealer Plichta.

Opinie (53) 7 zablokowanych

  • (4)

    Dziwne, że nie ma czegoś pośredniego pomiędzy 1,0 a 2,0 w benzynie. Np. 1,5 TSi 150 KM. To, że samochody się "powiększają" to standard od wielu lat.

    • 16 2

    • "w benzynie"? Rany...

      • 4 2

    • Bedzie w Polo GTI

      • 2 0

    • Latał by już na 1.4TSI 125KM

      Ale nie mogą dać silnika z Golfa, bo to już by było zagrożenie dla jego sprzedaży..

      • 1 0

    • podobno ma mieć

      tak czy siak wziąłem ostatnio 115KM, daje radę jak do fruwania po mieście

      • 0 0

  • Budżetowy ??? (4)

    Wersja Highline, którą Pan "testuje" i piszę, że mozna się przyczepić do jakości plastików jest od 60 190 PLN a nie 44 690.....to wg Pana jest samochód budżetowy ?

    • 49 5

    • (1)

      Klasa aut budżetowych - zgadza się. To jedne z tańszych nowych dostepnych samochodow

      • 9 1

      • Budżetowe Polo?

        Budżetowa to jest jest Dacia Sandero, Ford Ka+, Citroen C-Elysee, Peugeot 301. Z grupy VAG budżetowe mogą być VW Up! albo każda Skoda.

        • 6 4

    • no ledwo 12tysi, a nie to Polska więc x5

      • 8 0

    • Autor miał na myśli budżet Luksemburga ale zapomniał dopisać.

      • 2 0

  • Ale nuuuda... (3)

    Już Dacia jest ciekawsza i (o wiele) tańsza.

    • 15 27

    • (2)

      No, ciekawa, fakt. Po roku jesteś ciekawy czy jak mocno wcisniesz pedał hamulca to opadnie skorodowany zacisk czy podłoga.

      • 3 3

      • I tu cię zaskoczę (1)

        Jeździłem 6 lat służbowym loganem i był to najmniej awaryjny samochód jakim jeździłem w życiu. Prywatnie miałem wtedy golfa IV i po mimo o wiele mniejszego przebiegu na warsztacie bywałem częściej ( Dacia tylko wymiany oleju itp.).

        • 4 4

        • Może dlatego, że logan był nowy? A golf 4 to stary trup?

          • 4 2

  • 1.0 115 koni i max 100 tysięcy potem do kibla. Fajne auto tylko dla floty i starego dziadka. Kurtyna

    • 19 7

  • Nowe Polo chyba jest większe jak kiedyś Golf IV czy V.

    • 11 2

  • jo jo nowe auto a za 2 lata pół warte (4)

    Nie dla Polaków nowe auta

    • 13 14

    • dokładnie za te pieniądze ma 4 letnie bmw na full wypasie (3)

      • 0 4

      • A jak buty kupujesz i je wyrzucasz, to też lamentujesz nad utratą wartości? Auto to taki sam produkt jak buty tylko droższy. Za pewną wartość kupujesz użytkujesz i tyle.

        • 8 0

      • może na wsi kartuskiej takie "bmw na wypasie" robi wrażenie (1)

        w trójmieście jedynie uśmiech politowania, nad kolejnymi padakami lecącymi na tablicach GKA

        • 6 1

        • Wybaczcie mu... nie od dziś wiadomo że w Polsce

          ...bieda jeździ audi, bmw, Mercedesem nie licząc nowych z salonów a tych jak na lekarstwo natomiast Ludzie z większym ilorazem inteligencji kupują z salonu kompakt lub mniejszy samochód aby nie pokazywać tego że na się pieniadze

          • 2 0

  • Gdybym miał wybierać .... (2)

    ...wybrałbym Corsę, silnik sprawdzony i dopracowany oraz na łańcuchu rozrząd
    Dodatkowo cena najniższa

    • 6 18

    • Lancuch tez sie wymienia Januszu a wymiana drozsza o wiele od napedu paskowego.

      • 2 5

    • w corsach łańcuchy rozrządu są bardzo słabe

      • 5 1

  • dobry do jazdy z wiatrem a kiepski do jazdy pod wiatr

    • 6 3

  • (2)

    Jest strasznie nijaki... Zupełnie jak Golf.

    • 24 8

    • wypowa vw kupa blee

      • 1 0

    • spoko, ja właśnie kupiłem nowy samochód i planuję pogonić swoją 9-5

      bo już miałem dość wizyt w warsztatach i ładowania kasy w to truchło

      jedynie będzie mi brakować pozdrowionka przy mijaniu innej sabinki i fruwania po zakrętach, bo trzymał się asfaltu jak poje....

      • 0 0

  • a to szatan.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki:

 

Najczęściej czytane