Wiadomości

stat

Nowe Porsche 911 na deskach teatru


W czwartkowy wieczór na deskach Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego zadebiutowała ósma generacja flagowego modelu Porsche - 911. Główny organizator imprezy, Porsche Polska, zaprosił na to wydarzenie równo 911 gości, a najbardziej wyczekiwany moment, czyli odsłonięcie nowego Porsche nastąpiło dokładnie o godz. 21:11, czyli o "9:11" wieczorem.



Rzadko zdarza się, aby oficjalne polskie premiery nowych modeli aut odbywały się w Trójmieście. Tym bardziej cieszy fakt, że długo oczekiwana generacja niezwykle ważnego modelu w dziejach całej motoryzacji zadebiutowała w Gdańsku, a dokładniej na deskach Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska.

Porsche Polska, przy współpracy z trójmiejskim przedstawicielem niemieckiej marki, zorganizował wydarzenie ogólnopolskie, na które zaprosił dokładnie 911 gości oraz przedstawicieli mediów z całego kraju. Bardziej kameralna premiera, skierowana do klientów Porsche Centrum Sopot, odbędzie się w Trójmieście w kwietniu.

Widowiskowy pokaz Porsche 911 rozpoczął się punktualnie o godz. 21:11. Zaparkowana na specjalnym podeście "911-stka" wyłoniła się z podziemi sceny. Kilkuminutowej prezentacji nowego modelu towarzyszyła dynamiczna gra świateł, wizualizacje i oczywiście muzyka, którą specjalnie na tę okazję skomponował artysta wieczoru - Smolik. Nie był to jednak zwykły utwór muzyczny, gdyż jednym z "instrumentów", który w nim usłyszeliśmy, było... Porsche 911 i dźwięk wydobywający się z sześciocylindrowego boksera. Nie bez przypadku hasłem przewodnim czwartkowej premiery było "911 - dźwięk legendy".

Oczywiście nie był to jedyny występ Andrzeja Smolika tego wieczoru. Po godz. 22 rozpoczął się jego koncert.

Mówisz Porsche, myślisz 911. I to nie zmienia się od dziesięcioleci, a dokładnie od roku 1964. To właśnie wtedy motoryzacyjny świat po raz pierwszy ujrzał późniejszą legendę Porsche, czyli model 911. Można rzec, że ten samochód od dekad pozostaje wierny tradycji. Charakterystyczne okrągłe światła i przygarbiona tylna część nadwozia - tego samochodu nie da się pomylić z żadnym innym.

Trzeba jednak przyznać, że czas w przypadku 911 leci bardzo szybko. Wydawałoby się, że całkiem niedawno model przeszedł modernizację, a tymczasem Porsche świętuje debiut zupełnie nowej generacji.

Nowe 911 nie przeszło rewolucji, to raczej ewolucja.
Nowe 911 nie przeszło rewolucji, to raczej ewolucja. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Zmiany w wyglądzie nowej 911 (oznaczenie 992) nie są rewolucyjne. Laikowi zapewne trudno będzie odróżnić najnowszą generację od poprzednika, natomiast miłośnicy legendarnego modelu nie powinni mieć z tym większego problemu. Projektanci zmodyfikowali kształty błotników i zderzaków, dorzucili także nowe światła LED. Warto dodać, że debiutująca odsłona nieznacznie urosła.

Istotne zmiany zaszły pod maską "911-stki". Unowocześniona, sześciocylindrowa jednostka typu bokser o pojemności 3 litrów otrzymała dodatkowe 30 KM mocy. Ma ich teraz dokładnie 450 (530 Nm maksymalnego momentu obrotowego). W celu zwiększenia wydajności silnika poprawiono mechanizm wtrysku, zmodyfikowano także turbosprężarkę i układ chłodzenia powietrza doładowującego. Jednostkę napędową zestrojono z niezwykle precyzyjną 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnią.

To sprawia, że tylnonapędowa Carrera S jest w stanie pojechać nawet 308 km/h, a Carrera 4S z napędem na wszystkie koła - 306 km/h. Co ciekawe, bardzo szybka skrzynia biegów pozwoliła urwać 0,4 sek. podczas sprintu od 0 do 100 km/h. Teraz Carrera S na osiągnięcie "setki" potrzebuje 3,7 sek., a Carrera 4S - 3,6 sek. Dzięki opcjonalnemu pakietowi Sport Chrono można skrócić te czasy o kolejne 0,2 sek.

Ceny Carrery S rozpoczynają się od 595 tys. zł, natomiast Carrery 4S od 633 tys. zł.

Opinie (93) 11 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?