- 1 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (41 opinii)
- 2 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (53 opinie)
- 3 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (400 opinii)
- 5 Ktoś "przepakował" wrak... bez kół (4 opinie)
- 6 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
Nowe auto do 80 tys. zł. Mały wybór, a do tego "golasy"
Osoby, które przymierzają się do zakupu samochodu, doskonale wiedzą, że zarówno ceny w salonach, jak i na rynku wtórnym wystrzeliły. Sprawdziliśmy, jakie nowe modele można kupić, dysponując budżetem 80 tys. zł.
Są wśród nich modele wyprodukowane jeszcze w roku 2022. Oczywiście ich cena jest atrakcyjniejsza.
Do 65 tys. zł
Wybór salonowych aut do kwoty 65 tys. zł jest bardzo mały. Tym najtańszym modelem jest Kia Picanto, którą w przypadku aut wyprodukowanych w 2022 r. można kupić od 53 900 zł. Drugim na liście najtańszych jest Hyundai i10 przed faceliftingiem, który wciąż widnieje w cenniku dealerów. Ceny rozpoczynają się od 54 600 zł (1,0 i 67 KM). Trzeci na liście najtańszych jest Mitshubishi Space Star w bazowej wersji z 71-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l.
- Kia Picanto - od 53 900 zł (1,0 i 67 KM, dla aut z rocznika 2023 ceny rozpoczynają się od 60 500 zł)
- Hyundai i10 - od 54 600 zł (1,0 i 67 KM)
- Mitsubishi Space Star - od 57 990 zł (1,2 i 71 KM)
- Dacia Sandero - od 62 900 zł (0,9 i 90 KM)
- Kia Rio - od 63 900 zł (1,2 i 84 KM, 2023 od 67 900 zł)
- Fiat Panda - od 65 000 zł (1,0 i 70 KM, miękka hybryda)
65 100 - 70 000 zł
Przycisk SOS w aucie. Co się stanie po jego wciśnięciu?
W tym przedziale cenowym wybór jest podobny.
- Hyundai i20 - od 65 500 zł (1,2 i 84 KM, produkcja 2023 - od 76 200 zł)
- Suzuki Swift - od 65 900 zł (1,2 i 90 KM, miękka hybryda, 2023 - od 70 900 zł)
- Seat Ibiza - od 66 200 zł (1,0 i 80 KM, 2023 - od 68 900 zł)
- Fiat 500 - od 67 000 zł (1,0 i 70 KM, miękka hybryda)
- Suzuki Ignis - od 68 900 zł (1,2 i 90 KM, miękka hybryda, 2023 - od 73 900 zł)
- Toyota Aygo X - od 68 900 zł (1,0 i 72 KM)
"Dziś 2-letnie auto kosztuje niemal tyle, co nowe"
70 100 - 75 000 zł
Do 75 tys. zł można kupić chociażby Opla Corsę, Renault Clio, Citroena C3 czy Nissana Micrę. Pamiętajmy jednak, że to podstawowe, gołe wersje.
- Skoda Fabia - od 70 400 zł (1,0 i 80 KM)
- Dacia Sandero Stepway - od 70 600 zł (0,9 i 90 KM)
- Opel Corsa - od 71 900 zł (1,2 i 75 KM)
- Renault Clio - od 71 900 zł (0,9 i 90 KM)
- Nissan Micra - od 73 500 zł (1,0 i 92 KM, produkcja 2022)
- Hyundai Bayon - od 74 200 zł (1,2 i 84 KM, 2023 - od 89 400 zł, silnik 1,0 i 100 KM)
- Citroen C3 - od 74 700 zł (1,2 i 83 KM)
75 100 zł - 80 000 zł
No i w końcu ostatni przedział z najdroższymi autami.
- Kia Stonic - od 78 100 zł (1,2 i 84 KM)
- Toyota Yaris - od 78 900 zł (1,5 i 125 KM)
- Peugeot 208 - od 79 500 zł (1,2 i 75 KM)
- Dacia Duster - od 79 900 zł (0,9 i 90 KM
Opinie wybrane
-
2023-05-11 12:22
jest bardzo drogo (10)
Niestety nowe jak i używane samochody zdrożały bardzo. Nic nie wskazuje na to, żeby miało być taniej. Zwykłe auta będą jeszcze produkowane przez max. 12 lat na europejski rynek, więc firmy motoryzacyjne będą próbowały ten czas wykorzystwać na maksymalne zarobki w oparciu o dokonywane przez lata inwestycje. Co będzie potem - tego w sumie nie wie nikt, bo nikt nie wie na ile auta elektryczne będą w stanie zastąpić spalinowe.
- 89 6
-
2023-05-12 23:52
Szwaby nie mają ruskiego gazu
Szwaby nie mają już ruskiego gazu za 10 dolców tylko za 40 z USA i arabusów. Są prawie monopolistami na rynku więc jak to szwaby zaczynają swoje oszustwa na nowo. Tym razem ograniczają podaż żeby podbić cenę.
- 0 0
-
2023-05-11 15:22
bzdury kazdy naiwniak sam sobie jeszce tłumaczy dlaczego go okradaja :)
- 10 0
-
2023-05-11 13:49
Tesel (4)
Przez te 12 lat wyjdzie jak duży problem jest z elektrykami.
- 20 1
-
2023-05-11 15:08
Czyli jaki tak właściwie? (3)
- 0 18
-
2023-05-11 15:48
wydajność i efektywność baterii (2)
a także skąd brać prąd . przelicz ile jest obecnie obecnie paliwa na kilowaty o zobaczysz że brakuje kilku elektrowni w samej Polsce aby pokryć zapotrzebowanie
- 23 0
-
2023-05-11 16:42
Wydajność i efektywność baterii nie budzi żadnych zastrzeżeń. (1)
Na ulicy bez problemu spotkasz 20+ letnie Priusy, których baterie ciągle działają.
Skąd brać prąd? Można choćby spalić całe paliwo którego używamy teraz, a nie dość że załatwi to problem braku energii, to jeszcze zostanie z nadwyżką. A to jest najgorszy możliwy scenariusz.- 0 24
-
2023-05-15 10:02
Prius to hybryda a to co innego ...
- 2 0
-
2023-05-11 13:33
(1)
ostatnio patrzałem na ceny: podstawowe Audi A3 jest tańsze niż podstawowy Ford Focus, coś tu chybe nie ten tego.
- 9 3
-
2023-05-11 15:53
faktycznie, aż sam się zdziwiłem. 115k za podstawkę od forda
- 7 0
-
2023-05-11 13:27
Potem
Będzie to samo. Dzisiaj to zwykle naciąganie klienta.
- 25 1
-
2023-05-11 10:31
Clio V z salonu 3 lata temu z mocniejszym silnikiem i dodatkami (18)
Za 59 000 zł. Dzisiaj taka sama konfiguracja to juz 90 000 zł. To jest chore, przeciez to małe autko z niższej półki a nie niewiadomo co
- 174 1
-
2023-05-12 09:12
beznadziejne autko - wyje już przy 120 KM\H
- 1 1
-
2023-05-12 05:18
To kup u siebie za Bugiem
- 0 0
-
2023-05-11 14:48
Co jest chore?
59tys trzy lata temu to ta sama siła nabywcza co dziś 90tys.
Witamy w państwie drukującym pieniądze na socjal.
Mamy inflację.
Helloł.
Przelicz ile 3 lata temu za to clio miałbyś bochenków chleba.- 24 12
-
2023-05-11 13:25
ceny aut rosną m.in przez coraz wyższe normy eu drogie dzieci
inflacja w polsce czy w innych krajach, to temat nawet trzecio, czawarto-planowy
- 9 1
-
2023-05-11 11:43
(4)
VW polo startuje od (uwaga!) 95.000 zł aktualnie, jeszcze kilka lat temu za 60 tys. szło kupić wersję z mocniejszym silnikiem TSI, może bez wypasu, ale i bez biedy. Szacuje się, że po wprowadzeniu normy euro 7, za niespełna 2 lata, najtańsza Fabia będzie startować od ok 90tys. Mówimy tu o najtańszej wersji. Masakra jakaś
- 25 0
-
2023-05-11 14:26
passat kiedyś był tańszy
- 5 0
-
2023-05-11 13:57
(2)
tsi - silnik wyzyłowany - liczony na max 200 tysięcy lub 3 lata eksploatacji - baadaliśmy te niemieckie g*wno na hamulcu hydraulicznym - to jest tzw ukłon dla serwisu - typowe w stylu wieśwagena
- 13 4
-
2023-05-12 19:30
Kolejny "ekspert"
Mam ten silnik od 8 lat. Ma 250 tys. kilometrów. I nic się nie dzieje. Tak że twoje "badania" możesz sobie wsadzić tam, gdzie wychodzi ci to niemieckie g..
- 1 0
-
2023-05-11 16:21
Mam polo tsi (2011) już 13. rok, 250tys, póki co mi się nie dzieje z silnikiem
- 5 1
-
2023-05-11 11:09
Powtarzaj za premierem: (8)
Nie ma żadnej inflacji!
- 55 10
-
2023-05-11 11:37
a to one sa produkowane w PL ze nasza inflacja sprawia ze ceny zagranicznych aut rosna? xD (7)
- 13 30
-
2023-05-11 16:09
Dodamy normę spalin, kilka obowiązkowych systemów, opłaty ekologiczne, recycling - o jak drogo.
Naprawdę tak głupi ludzie mogą być by myśleć, że tylko w Polsce auta zdrożały? Co stoi na przeszkodzie pojechać za granicę 2 kilometry i kupić od Niemca. Powiem ci, tam jest jeszcze drożej. Ceny wzrosły bo ekooszołomy w Brukseli nakładają na producentów kolejne normy i obowiązkowe wyposażenia aut co winduje cenę.
- 6 1
-
2023-05-11 12:04
Przypomnij mi, w jakiej walucie ceny rosną? (5)
- 40 10
-
2023-05-11 14:24
W jakiej? W kazdej w UE, a nasza waluta jest obecnie najmocniejsza od ponad roku - pisze o tym nawet GW więc to chyba pawda? (2)
Wysokie ceny aut to przede wszystkim efekt ekologizmu, inflacji na świecie (głównie UE) oraz w jakimś niewielkim stopniu inflacji w PL.
- 5 11
-
2023-05-11 15:18
Nigdy nie kupisz nowego samochodu z salonu, takim mondrym nie sprzedają.
- 4 0
-
2023-05-11 14:49
Od "ponad roku"...
W dół już nie mogła pójść z najniższego poziomu od kryzysu w 2008...
- 6 1
-
2023-05-11 13:09
Odpowiem Tobie (1)
w każdej walucie samochody drożeją. W każdym kraju UE tak samo ceny samochodów poszybowały do góry. W Polsce mamy najtańsze samochody (oczywiście nie mam na mysli siły nabywczej zł). Dlatego kwitnie u nas tzw reeksport.
- 21 4
-
2023-05-11 13:14
ale nie możesz pomijać siły nabywczej w ocenie tego czy są drogie czy tanie auta, bo są drogie w stosunku do zarobków. przy okazji, inflacja w podobnie wielkościowo hiszpanii 7,5% w polsce 16
- 15 7
-
2023-05-12 07:56
Kupowałem Clio IV (1)
z drugiej ręki 2 letni za 30k jakieś 3 lata temu, teraz taki 5 latek to prawie 50k. wtf? Jeździłem nim przez 3 lata i jeszcze mogę na nim zarobić?
- 22 1
-
2023-05-12 08:13
Nie jest tak, jak piszesz :\
Nie zarobiłeś - złotówka straciła na wartości. Nie można wszystkiego oceniać przez pryzmat cen "nominalnych". Proszę pamiętać o pojęciu cen "realnych". Nie zarobiłeś na tym samochodzie.
- 15 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.