• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe oznakowania na ekspresówkach

Szymon Zięba
1 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na drogach ekspresowych przewidziano ustawianie tablic z odległością do zjazdu (tak jak jest to obecnie na autostradach). Nowym elementem są tablice kierunkowe na zjazdach z autostrady i drogi ekspresowej. Na drogach ekspresowych przewidziano ustawianie tablic z odległością do zjazdu (tak jak jest to obecnie na autostradach). Nowym elementem są tablice kierunkowe na zjazdach z autostrady i drogi ekspresowej.

Oznakowanie na drogach ekspresowych ma być czytelniejsze i przekazywać kierowcom więcej informacji. Nowe oznakowanie jest na etapie projektowania i w pierwszej kolejności pojawi się na trzech odcinkach drogi S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią.



Czy oznakowanie na drogach ekspresowych jest czytelne?

- Będzie to rzecz nowa na pomorskich drogach. Kierowcy mogli się z takimi oznaczeniami spotkać m.in. na autostradzie A1 w województwie kujawsko-pomorskim - mówi Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak wyjaśniają przedstawiciele GDDKiA, eksperymentalne oznakowanie jest wprowadzane na niektórych drogach w celu zebrania doświadczeń przy oznakowaniu dróg. Najbardziej widoczną dla użytkownika drogi zmianą są pojawiające się nazwy i numery węzłów.

- Tablice drogowskazowe umieszczane nad pasami ruchu są jednakowych rozmiarów, ze strzałkami kierującymi na konkretne pasy ruchu. Na drogach ekspresowych przewidziano ustawianie tablic z odległością do zjazdu. Tak jak jest to obecnie na autostradach. Nowym elementem są tablice kierunkowe na zjazdach z autostrady i dróg ekspresowych. Ponadto pojawiają się na tablicach drogowskazowych za węzłem informacje o odległości do kolejnego węzła - tłumaczy Michalski.
Co istotne, nowych znaków nie wprowadzono na oddanej w zeszłym roku do ruchu drodze S7 między Koszwałami a Elblągiem, ponieważ - jak wskazują urzędnicy - w czasie, kiedy pojawiła się możliwość jego zastosowania, ta trasa była już zaprojektowana, a zmiana projektu oznaczałaby konieczność poniesienia dodatkowych kosztów.

Odcinkowy pomiar prędkości w dwóch miejscach na obwodnicy

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Biorą się za znaki (12)

    W czasach gdy każdy ma nawigację w telefonie

    • 15 21

    • no ja nie mam (10)

      zresztą to taki sam argument, ze każdy ma mózg. A baranów mnóstwo.

      • 16 1

      • jakim cudem? (9)

        Przecież, to nie kwestia pieniędzy. Ani navi w telefonie, ani osobnej? A z internetu korzystasz? Dziwne.

        • 2 6

        • kolejny błysk inteligencji (6)

          ale ty tak na serio masz? Dziwne.

          • 0 0

          • nadal nie odpowiedziałeś (5)

            dlaczego z zamysłem zrezygnowałeś z tak przydatnej technologii, którą każdy ma teraz na wyciągnięcie ręki? To tak jak byś nadal robił pranie, no może nie ręcznie na tarce w strumieniu, ale we Frani mając alternatywę w postaci automatu, który możesz kupić, za ok 1/3 pensji...

            • 1 0

            • odpowiem ci, choc może tego nie pojmiesz (4)

              mam wciąż na tyle dobrą pamięć i potrafię czytać mapy, ze nie potrzebuję gadającej małpy, żeby dojechać z pktu A do pktu B. I to niezależnie, czy z Gdańska do Chwaszczyna, czy też do Gijon. Pozwala mi to spokojnie skoncentrował się na jeździe, drodze i znakach. I nie pisz mi proszę o zaletach nawigacji w stylu traffic online, omijaniu korków, poprawianiu destynacji czy zjeździe na siku...
              Wg mnie ta technologia jest przydatna, ale też jest bardziej zawodna i mniej przewidywalna niż stałość dróg na mapie. Wystarczy jeden mocniejszy "podmuch" Słońca, aby navi stwierdziła, że jesteś w innym miejscu. I co, do rzeki wjedziesz czy na tory?
              Trzeba znać ograniczenia technologii, której się używa. I nigdy jej nie wierzyć na 100%.

              • 1 1

              • to skąd wiesz jak nie używasz? (3)

                ja używam od lat i jeszcze mnie nie zawiodła. Googiel pokazuje czas praktycznie co do minuty na trasie Gdańsk-Zakopane. Ostatnio wracałem z Zakopanego właśnie i był korek. Google kazał skręcić w Poroninie i poprowadził mnie takimi dróżkami i zakrętami, że sam bym w życiu się nie zdecydował, ale za to było kompletnie pusto... Zaoszczędziłem mnóstwo czasu. O czym Ty w ogóle mówisz... Słuchanie navi (które możesz ściszyć/wyłączyć) ma być mniej rozpraszające niż czytanie mapy w razie kiedy ostatnio jechałeś 3 lata temu, a po remoncie teraz wszystko wygląda inaczej? Odzywać się do Ciebie w czasie jazdy też nie można? Radia też nie słuchasz? Czemu w ogóle uważasz, że używanie nawigacji=ślepe podążanie jak leming do morza... Cóż. Nie namawiam, można i tak, ale jakoś średnie te Twoje argumenty. Ja i pewnie 90% ludzi używa i sobie chwali pewnie tak samo jak ja.

                • 0 1

              • Kupę też robisz co do minuty? (2)

                potrzebujesz nawigacji do kibelka? To mniej więcej jest właśnie coś, czego zrozumieć nie potrafisz. No i sam napisałeś, że bez navi nigdy byś nie pojechał inną trasą - a może bez navi nigdzie byś nie dojechał, boś zwykły gapiszon?
                A propos. Czy zdajesz sobie z ilości informacji, które zbiera o tobie Google podczas jednego przejazdu z Zakopanego? Bo nie są to tylko informacje o tym, gdzie i kiedy jechałeś.

                • 0 1

              • Na szczęście istnieją jeszcze tacy światli ludzie jak ty (1)

                chylę czoła.

                • 1 0

              • dziękuję, ale to nie jest potrzebne

                wystarczy, jak zaczniesz używać mózgu. I nie tylko w kwestii navi.

                • 1 0

        • a co ma internet do gps'u? (1)

          Nie pijesz piwa? A jesz kotlety. Dziwne.

          • 8 0

          • to i to w miarę nowa technologia (stosunkowo)

            jak ma smartfona z dostępem do netu, to ma i navi. Jak ma komputer stacjonarny, to chociaż może skorzystać z map googla czy open street i sobie wcześniej trasę zaplanować. Nie rozumiem w jakim celu się na to z premedytacją zamykać? Bo moim zdaniem, żeby w dzisiejszych czasach móc powiedzieć, że nie ma się nawigacji, to trzeba się naprawdę postarać.

            • 1 0

    • na co bardziej skomplikowanych wezlach na samym GPS trafic w dobry zjazd to sie nie da

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Tablice informacyjne węzeł Karczemki wyjazd z Matarni (1)

    Przede wszystkim należy zmienić oznakowanie na kierunku do A1 . Kierowcy wyjeżdżający na obwodnicę z węzła Matarnia widzą oznakowanie do jazdy na wprost na dwóch pasach w/g tablic (dwie strzałki ) oraz zjazd do Gdańsk i centrum handlowego Kartuz itd w prawo. Kiedy tak na prawdę ich pas stanowiący w przedłużeniu prawy pas obwodnicy nie wyprowadza w prawo, ponieważ dodane są dalej dwa prawoskręty. Niestety tablice sugerują co innego. Kierowcy zamiejscowi kierując się wskazaniami na tablicach niepotrzebnie zmieniają pas na środkowy obwodnicy myśląc, że pas na którym się znajdują każe zjechać im w prawo. Powoduje to zamieszanie i ewentualne kolizje. Reasumując potrzebna jest trzecia strzałka na tablicy .

    • 11 0

    • Potwierdzam - to fakt - potrzebna 3-cia strzałka

      Źle się ustawisz na pasie i przy dużym ruchu nie masz możliwości zjazdu na Karczemki, zmiany pasa.
      Albo się wepchniesz powodując zagrożenie albo jedziesz do następnego zjazdu...

      • 0 1

  • Stacje benzynowe (6)

    Przede wszystkim przy stacjach benzynowych powinny pojawić się tablice z informacją, ile kilometrów jest do kolejnej stacji. Przy niskiej ilości paliwa nie wiadomo, czy trzeba tankować już teraz, czy można poczekać do kolejnej. Proste i pomocne rozwiązanie, nie rozumiem, dlaczego nie jest stosowane.

    • 55 3

    • ale ile km w którą stronę? Jezeli na autostradzie, to ok

      ale w innym przypadku to by musieli rysować mapy... To już lepiej sobie na googlach sprawdzić.

      • 0 1

    • Janusz

      Z ciebie jak widzę że mam kreskę a nawet dwie a jestem w trasie to kupuje

      • 0 0

    • Ja tankuję moje BMW X6 do pełna. (3)

      W końcu to tylko 85 litrów. Ale rozumiem że niezamożny posiadacz starego golfa czy opla może tankować "za 50 zł". Wtedy takie znaki są przydatne

      • 7 13

      • za 5 zł zawsze

        • 1 0

      • Olej też tankujesz (1)

        do swojego pustego łba?

        • 8 0

        • wakacje i gimbusy z nadmiarem wolnego czasu w natarciu

          • 6 0

  • Nasze drogi i miasta

    Jak przyglądam jak są zarządzane to mam wrażenie zajmują się tym jakieś dziadki leśne
    Bo ja jak od 30 lat podróżuje po europie to tam jest to normą
    Podobnie jak oznakowanie remontów dróg tam jest to robione tak by było jak najbezpieczniej
    U nas słupki znakowe są przy samej budowie. Pasy zamalowane są żółtą farbą która jest czytelna może przez tydzień potem się ściera i mieszają się białe linie z żółtymi

    Remont mostu wantowego do tunelu w zeszłym roku remont łączeń trawa wieki prace wykonywane są 8 do 16 pracowników tam od jednego do dwóch Po roku czasu to co zrobili się rozsypało i w tym roku robili to samo w ten sam sposób Wszyscy stoją w kilometrowych korkach Czy ktoś się z nami liczy to jest nasz czas to są straty dla firm i gospodarki
    Nie ma tam budynków mieszkalnych można pracę wykonywać zmianowo i nocą

    • 3 0

  • Cywilizacyjny postęp

    Na miarę naszych możliwości Super
    Jeszcze parę lat i będziemy mieli nawet znaki informujące liczbą że to jest ten moment kiedy powinno się zjechać z lewego pasa na prawy bo już jest zjazd
    Bo barany tego nie wiedzą i zjeżdżają z lewego w ostatniej chwili gwałtownie hamując i tworząc zagrożenie zmuszają innych do gwałtownego hamowania
    A jeszcze za parę lat to będziemy nawet mieli takie duże tablice nad drogą by były czytelne jadąc przy tak dużym ruchu z ciężarówki po prawej stronie Bo obecnie to te wasze nowe tablice i tak zasłaniają ciężarówki

    A o trzecim pasie to pewnie będą rozważały nasze wnuki

    • 0 0

  • Co

    To ma zmienić?jak ktoś jest i**ota żaden znak mu nie pomoże żeby nim pozostac

    • 1 0

  • (2)

    W czasach gdy każdy ma Mapy Google w smartfonie?

    • 4 14

    • no jesli twoje auto prowadzi smartfon z mapami Googla, a nie kierowca

      to masz już auto autonomiczne. Zatem siedź w domu i wypuszczaj auto na przejażdżkę tak ze dwa razy w tygodniu po 21, żeby korków nie robiło i ludzi na drodze nie zabijało.

      • 4 0

    • W czasach gps-u oraz map Google drogi powinny być tym bardziej dobrze oznakowane zdarzają się przecież awarie GPS telefonu a ludzie już bez gps-u nie potrafią trafić nawet do sklepu

      • 9 0

  • Będzie jakiś artykuł o nowych znakach o "sugerowanym sposobie jazdy" (1)

    czyli ustępowaniu pierwszeństwa pojazdom podporządkowanym?

    • 0 9

    • Pojazd podporządkowany?

      A co to takiego i skoro podporządkowany to jakie pierwszeństwo.

      • 1 1

  • ja to bym chciała nowe znaki (9)

    1. kierunek i odległość do kościoła
    2. kierunek i odległość do galerii handlowej
    3. kierunek i odległość do fryzjera
    4. informacyjny, gdzie mogę zmienić bieg na czwórkę

    • 35 19

    • 5. Częstotliwość Radia Maryja (6)

      6. Portrety Przywódcy Narodu

      • 5 2

      • 7. drogowskaz do biura PiS (4)

        • 6 3

        • (2)

          8. Najkrótsza trasa na paradę LGBT

          • 0 9

          • To nie jest miejsce a zdarzenie. Jeżeli rozumiesz różnicę. (1)

            • 2 0

            • Bardzo podoba mi sie słowo "jeżeli"

              i jestem pewien, ze "nie"

              • 1 0

        • i broszurę z wytycznymi komitetu centralnego

          • 5 2

      • Częstotliwość Radia Maryja - po co? Przecież w s z ę d z i e odbiera. Nawet chyba w 100 metrowej studni..

        • 6 0

    • (1)

      stulikowa babo, nie jeździsz automatem ?

      • 2 1

      • automaty są dla leniwych

        • 3 0

  • A może zamiast zaklinać rzeczywistość skończyć z tą fikcją?

    Po pierwsze w trójmieście obwodnica to jest najwyżej w planach.
    Obecna droga obwodnicą nie jest już o 15 lat.
    Owszem była planowana jako taka w latach 70-tych i z tamych czasów pewnie jej zwyczajowa nazwa, ale to już było dawno i nie prawda.
    Dziś to trasa średnicowa biegnąca przez środek metropolii.
    Bardzo zatłoczona, o dużym natężeniu ruchu.

    Na pewno nie jest już żadną drogą ekspresową i olbrzymie dozwolone prędkości w ogóle nie pasują do jej obecnego charakteru.
    A status drogi ekspresowej powoduje nie tylko ogromną ilość wypadków (które poza samymi stratami również powodują regularne zatory), ale wymusza niepotrzebnie drogie rozwiązania urbanistyczne takie jak bezkolizyjne skrzyżowania, wielopoziomowe przecięcia, szerokość pasów itp. itd.

    W związku z kompletnie nieprzystającym do rzeczywistości statusem tej drogi należy:
    - znieść ekspresowy charakter tej drogi - ograniczenie do 70km/h w zupełności wystarczy
    - zamiast 2 pasów o ekspresowej szerokości, należy wyznaczyć 3 o szerokości normalnych pasów ruchu, z czego prawy skrajny to buspas, miejsca wystarczy jeszcze na pas dla rowerów
    - jednopoziomowe zjazdy do dzielnic mieszkalnych
    - skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i przejściami dla pieszych (obecnie obwodnica jest ogromną przeszkodą w poruszaniu się dla pieszych i rowerzystów
    - obwodnicę trójmiasta należy dopiero wybudować

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane