- 1 Kredkami w kierowców przy przejściu (79 opinii)
- 2 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (26 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 6 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
Nowe połączenia kolejowe od grudnia
Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy, wprowadzonych zostanie więcej pociągów z Trójmiasta do Warszawy, a także pojawi się sezonowe połączenie do Zakopanego oraz skład TLK kursujący przez Chojnice. Zmiany wejdą w życie 10 grudnia.
Od 10 grudnia do Trójmiasta zawita pociąg TLK Małopolska, którym będzie można dotrzeć do Krakowa i Przemyśla przez Warszawę. Do Warszawy dojedziemy również TLK Pobrzeże, który po opuszczeniu stolicy skierowany zostanie w dalszą podróż do Łodzi. W sezonie wakacyjnym dołączy do nich pociąg kategorii EIP (obsługiwany jednostkami Pendolino) z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę, Trójmiasto oraz Słupsk.
Łącznie w nowym rozkładzie przewidziano 20 par pociągów między Trójmiastem a Warszawą, czyli o trzy więcej niż obecnie.
Oferta weekendowa zostanie rozszerzone o pociągi TLK Molo, który połączy Trójmiasto z Poznaniem oraz IC Parsęta na trasie Trójmiasto - Warszawa - Łódź.
PKP Intercity planuje również sezonowe uruchomienie składów EIC Giewont oraz IC Witkacy z Trójmiasta do Zakopanego. Do jego obsługi skierowane mają być nowoczesne pojazdy Flirt3.
Zmianie ulegnie trasa pociągu IC Kociewie. Od 10 grudnia zostanie on skierowany do Gorzowa Wielkopolskiego przez Bydgoszcz.
W nowym rozkładzie przewidziano ponadto nowy pociąg TLK Bory Tucholskie, który w drodze z Trójmiasta do Piły zatrzyma się m.in. w Tczewie, Czersku i Chojnicach.
10 i 11 grudnia na dworcach w Gdańsku i Gdyni obecni będą mobilni informatorzy, którzy będą służyli pomocą pasażerom w związku ze zmianami rozkładów jazdy.
Kilka dni temu PKP Intercity podpisało umowę z poznańską spółką H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych na remont 60 wysłużonych wagonów typu 111A/141A. "Ceglorz" za prace wykonane w terminie do 30 miesięcy od podpisania umowy (przy czym pierwsze wagony gotowe mają być w IV kw. 2018 r.) otrzyma ok. 273 mln zł.
W ramach remontu wagony zyskają wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz toalety z zamkniętym obiegiem i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Zostaną w nich zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Część ze zmodernizowanych wagonów będzie jeździć na trasie: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok oraz Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok.
Kontrakt może zostać rozszerzony o 30 kolejnych wagonów. Wówczas jego wartość wzrośnie do blisko 410 mln zł.
Opinie (143) 3 zablokowane
-
2017-11-14 21:30
niech te co sa kursuja prawidlowo
- 1 0
-
2017-11-14 20:54
szybciej, dalej, taniej (1)
Martwi mnie brak optymalnego połączenia z Warszawą np. ICP docelowo na miejscu w Warszawie o 07:00 i do pracy
Ceny biletów wysokie. To tak jaz kinem- gdy łupili po 26 za seans pustki na sali , za 16-18 pln ludzie chodzą. Pendolino zbyt kosztowne, często jeździ pustawe.
PRZYKŁAD- CZECHY: TRASA OSTRAWA -PRAGA- TO ODLEGŁOŚĆ ZBLIŻONA DO ODLEGŁOŚCI GDAŃSK- WARSZAWA, BILETY KUPOWANE NA PENDOLINO W OSTATNIEJ CHWILI TO W PRZELICZENIU 55 PLN !!! No i w czeskim pociągu wagony rzeczywiście się pochylają. Ale tam jest konkurencja- Leo Express- 6 1
-
2017-11-14 21:18
Po co tworzyć konkurencję skoro można ją uprzedzić obniżając ceny po prostu
- 0 0
-
2017-11-14 07:03
Co za idiota (8)
Wymyślił nocne pociągi na składach EZT... głośne komunikaty i rażące oświetlenie. Skandal!!!
- 66 18
-
2017-11-14 21:11
Gdynia - Katowice nocny EZT (1)
Pomysł z ETZ Flirt jest bardzo zły z kilku powodów:
1. Brak wagonu sypialnego i kuszetki - na tej linii jeździły pełne, wiem, bo często jeździłem służbowo. To 36 miejsc sypialnych i 36 (a powinno 60) leżących - łącznie od 70 do 100 straconych klientów,
2. Pociąg ten do Katowic przyjeżdżał kiedyś na 7:30, potem na 7:00, teraz na 6:00. Od grudnia przyjedzie do Katowic gdzieś na 05:19 - super pora na rozpoczęcie dnia. Absolutnie odpada dla osób podróżujących służbowo na godz. 8 - 9, wtedy gdy inne zawody poza kolejarzami rozpoczynają pracę. Kolejni klienci odpadną.
3. Pociąg skrócono - dojeżdżał do Bielska - Białej, teraz po 5 rano przesiadka w Katowicach na osobowy Kolei Śląskich, mam nadzieję że "dasie" kupić bilety w Gdańsku, bo o wspólnym z tym przewoźnikiem nie ma mowy.
Generalnie pomysł poroniony, trzeba "domknąć" obieg EZT nad ranem i przez to wykańcza się świetne od lat połączenie na rzecz tramwaju, który kończy bieg o barbarzyńskiej godzinie.- 6 3
-
2017-11-14 21:17
Również korzystałem z kuszetki do/z Bielska
Nie wiem jak teraz będzie ?
- 3 0
-
2017-11-14 08:45
(4)
EZT są ok - na trasy do 150 km. A nie na Gdynia - Zakopane.
- 25 9
-
2017-11-14 09:18
Pendolino też jest EZT-em :-) (3)
jak i również Flirt i Dart,ze nie wspomnę o francuskich TGV czy niemieckich ICE....
- 18 2
-
2017-11-14 11:06
jeden mądry (2)
nie wiedzieć, czemu wszyscy widzą problem. Nie ma połączeń jest afera są połączenia też jest afera - ludzie myślcie...
- 12 4
-
2017-11-14 13:56
(1)
Też nie rozumiem problemu jazdy Flirtem na dalszą trasę i w nocy. Komfort nie gorszy niż w pendolino, a w nocy to i bezpieczniej, niż w małych przedziałach. Nie wiem też o jakim "rażącym" świetle gościu mówi - pełne oświetlenie jest włączane tylko na stacjach, a w trasie jest tryb "oszczędnego" świecenia. A jak komuś nadal przeszkadza, to są opaski na oczy.
- 11 3
-
2017-11-14 15:21
Nieprawda
Jechałam nocnym 10 godzin i cały czas światło wali po oczach. Miałam dość podróży pociagiem
- 6 9
-
2017-11-14 08:04
jak to kto - koleje istnieją po to by politycy oraz prezesi i dyrektorzy mieli "pracę" a nie żebyś ty jeździł
- 21 6
-
2017-11-14 18:55
Flirt 3 na kilkunastogodzinnej trasie? Trojmiasto-Zakopane tylko nocny skladajacy sie glownie z wagonow sypialnych/kuszetek.
- 8 3
-
2017-11-14 07:21
Skład TLK przez Chojnice to dobry pomysł (2)
dobra alternatywa dla remontowanej linii 131.
- 37 4
-
2017-11-14 17:58
Jest taki skład do Gorzowa!
Ciągle opóźniony i jeździ na dwóch wagonach z taką ofertą i rozkładem.
- 5 1
-
2017-11-14 10:59
Cudowny
Linia 131 prowadzi przez Bydgoszcz na Śląsk. Jaką alternatywą jest pociąg do Piły przez Chojnice? Raczej kolejarze stworzyli pociąg widmo po to żeby obieg wagonów i lokomotywy się zgadzał.
- 6 4
-
2017-11-14 14:35
Dodatkowy kurs Waw Gdy ale za cenę dłuższej jazdy. (1)
Teraz TLK 13.30 jest w niecałe 4 h w Gdyni, ten z Gdy 10. 43 jest na centralnej 14.40 (choć nigdy nie dojechalem nim na czas, a jeżdżę 5x w mcu. W nowym rozkładzie mam przesunięcia i wszystko pow. 4h. Biednemu wiatr w oczy :(
- 3 3
-
2017-11-14 17:56
tlk pobrzeze
stary rupiec tez jezdze
- 2 0
-
2017-11-14 13:22
PKP myślące..... (1)
Flirtem? Z Gdańska do Zakopanego... Może ktoś z pomysłodawców przejedzie sobie tę trasę z dziećmi ... na siedząco i bez przedziałów! Widocznie w szeroko pojętej grupie PKP myślenie jest pojęciem obcym...
- 10 7
-
2017-11-14 15:32
Zakopane
A co zlego jest w tych pociagach? Cos dzieciom przeszkadza? Mozna jechac w dzien lub wcale
- 7 2
-
2017-11-14 08:03
No i super, kolej sie rozwija, Polska rosnie w siłę gospodarczo (3)
gdzie sa te lemingi ktore mowily ze nic nie bedzie?
- 14 18
-
2017-11-14 14:08
I napisz jeszcze, że kolej jest dla każego
szczególnie bilet po 130-200zł.
- 1 3
-
2017-11-14 09:20
obecnie są w rządzie - czyli u koryta
- 3 0
-
2017-11-14 08:56
Skoro w siłę gospodarczO to chyba też rozwijO a nie rozwija. Bądź konsekwentny w swoim analfabetyzmie.
- 4 1
-
2017-11-14 07:58
Na południe Polski z Trójmiasta powinno być więcej połączeń nocnych kuszetkowych- żeby np rano dojechać (1)
- 29 1
-
2017-11-14 14:07
Do tego trzeba mieć wagony o odpowiednim standardzie. Jak sobie pomyślę, że miałbym jechać całą noc na łóżku, które ma 60 lat, a potem rano bez dostępu do ciepłej wody w łazience dojechać do miasta, to aż mnie obrzydzenie bierze.
- 8 4
-
2017-11-14 07:10
FLIRT3 nadjezdza! (1)
A na nim zarzad pkp flirtujacy z pasazerami.
- 12 13
-
2017-11-14 13:58
Leki się skończyły?
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.