- 1 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (51 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (35 opinii)
- 3 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (399 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (49 opinii)
- 5 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
- 6 Wiadukt na Puckiej: budowa dojazdów (115 opinii)
Nowe połączenia kolejowe od grudnia
Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy, wprowadzonych zostanie więcej pociągów z Trójmiasta do Warszawy, a także pojawi się sezonowe połączenie do Zakopanego oraz skład TLK kursujący przez Chojnice. Zmiany wejdą w życie 10 grudnia.
Od 10 grudnia do Trójmiasta zawita pociąg TLK Małopolska, którym będzie można dotrzeć do Krakowa i Przemyśla przez Warszawę. Do Warszawy dojedziemy również TLK Pobrzeże, który po opuszczeniu stolicy skierowany zostanie w dalszą podróż do Łodzi. W sezonie wakacyjnym dołączy do nich pociąg kategorii EIP (obsługiwany jednostkami Pendolino) z Krakowa do Kołobrzegu przez Warszawę, Trójmiasto oraz Słupsk.
Łącznie w nowym rozkładzie przewidziano 20 par pociągów między Trójmiastem a Warszawą, czyli o trzy więcej niż obecnie.
Oferta weekendowa zostanie rozszerzone o pociągi TLK Molo, który połączy Trójmiasto z Poznaniem oraz IC Parsęta na trasie Trójmiasto - Warszawa - Łódź.
PKP Intercity planuje również sezonowe uruchomienie składów EIC Giewont oraz IC Witkacy z Trójmiasta do Zakopanego. Do jego obsługi skierowane mają być nowoczesne pojazdy Flirt3.
Zmianie ulegnie trasa pociągu IC Kociewie. Od 10 grudnia zostanie on skierowany do Gorzowa Wielkopolskiego przez Bydgoszcz.
W nowym rozkładzie przewidziano ponadto nowy pociąg TLK Bory Tucholskie, który w drodze z Trójmiasta do Piły zatrzyma się m.in. w Tczewie, Czersku i Chojnicach.
10 i 11 grudnia na dworcach w Gdańsku i Gdyni obecni będą mobilni informatorzy, którzy będą służyli pomocą pasażerom w związku ze zmianami rozkładów jazdy.
Kilka dni temu PKP Intercity podpisało umowę z poznańską spółką H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych na remont 60 wysłużonych wagonów typu 111A/141A. "Ceglorz" za prace wykonane w terminie do 30 miesięcy od podpisania umowy (przy czym pierwsze wagony gotowe mają być w IV kw. 2018 r.) otrzyma ok. 273 mln zł.
W ramach remontu wagony zyskają wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz toalety z zamkniętym obiegiem i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Zostaną w nich zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Część ze zmodernizowanych wagonów będzie jeździć na trasie: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok oraz Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok.
Kontrakt może zostać rozszerzony o 30 kolejnych wagonów. Wówczas jego wartość wzrośnie do blisko 410 mln zł.
Opinie (143) 3 zablokowane
-
2017-11-14 12:14
A co Ty k..uwazasz, że 500 zł pokrywa wszystkie potrzeby dziecka (3)
Błazen!
- 3 10
-
2017-11-14 12:44
A co może 10000 +? (1)
dla patologii kasy zawsze mało
- 6 3
-
2017-11-14 13:47
załóż rodzinę i zacznij wychowywać 2-3 dzieci
I nie zabraniaj Im wszystkiego. Wtedy pogadamy...
- 0 8
-
2017-11-14 13:47
kiedyś sobie radzili bez 500+. Nie trzeba robić dzieci to nie bedziesz miał problemu!
- 7 2
-
2017-11-14 12:36
A co...
z Łęgowem jak dojadę..?
- 3 1
-
2017-11-14 13:22
PKP myślące..... (1)
Flirtem? Z Gdańska do Zakopanego... Może ktoś z pomysłodawców przejedzie sobie tę trasę z dziećmi ... na siedząco i bez przedziałów! Widocznie w szeroko pojętej grupie PKP myślenie jest pojęciem obcym...
- 10 7
-
2017-11-14 15:32
Zakopane
A co zlego jest w tych pociagach? Cos dzieciom przeszkadza? Mozna jechac w dzien lub wcale
- 7 2
-
2017-11-14 13:44
Nadal brakuje szybkich ekonomicznych połączeń Trójmiasto - Toruń (3)
Czy kiedyś pojawi się taka relacja ?
- 7 6
-
2017-11-14 16:56
Ojciec dyrektor nie załatwił?
- 1 2
-
2017-11-14 21:21
Widzę, że niektórzy takich połączeń nie potrzebują
Naprawdę Polski Bus z Gdańska to nie wszystko. Nie tak powinno być. Powinna być zdrowa konkurencja i pociągi z Helu czy Wejherowa do Torunia, tak aby dać szansę dojazdu do tego pięknego miasta z północnej części Kaszub.
- 0 0
-
2017-11-14 23:18
Kłopotliwe jest historyczne ukształtowanie sieci kolejowej ze zmianą czoła w Bydgoszczy.
- 0 0
-
2017-11-14 13:44
A gdzie ściana wschodnia? (1)
Jechałem niedawno do Olsztyna. Masakra. Pociąg spóźnił się pół godziny, brak WARS-u, zero gniazdek elektrycznych, itd.. Wagony sprzed 35 lat.
- 14 4
-
2017-11-14 21:43
Sierpień 2017, pociąg TLK Olsztyn - Gdańsk, ludzi napchane do granic możliwości, wagony stare, brudne (okna od zewnątrz nie myte chyba od lat), zużyte, rozklekotane, w środku huk jakbym odrzutowcem leciał... To jak na razie moja ostatnia przygoda z TLK. Coś czuję, że na dłużej...
- 2 1
-
2017-11-14 13:52
Co to za sensacja?!
IC z Krakowa do Kołobrzegu już jeździ. Dokładnie miesiąc temu nim jechałem...
- 5 0
-
2017-11-14 14:35
Dodatkowy kurs Waw Gdy ale za cenę dłuższej jazdy. (1)
Teraz TLK 13.30 jest w niecałe 4 h w Gdyni, ten z Gdy 10. 43 jest na centralnej 14.40 (choć nigdy nie dojechalem nim na czas, a jeżdżę 5x w mcu. W nowym rozkładzie mam przesunięcia i wszystko pow. 4h. Biednemu wiatr w oczy :(
- 3 3
-
2017-11-14 17:56
tlk pobrzeze
stary rupiec tez jezdze
- 2 0
-
2017-11-14 18:55
Flirt 3 na kilkunastogodzinnej trasie? Trojmiasto-Zakopane tylko nocny skladajacy sie glownie z wagonow sypialnych/kuszetek.
- 8 3
-
2017-11-14 20:54
szybciej, dalej, taniej (1)
Martwi mnie brak optymalnego połączenia z Warszawą np. ICP docelowo na miejscu w Warszawie o 07:00 i do pracy
Ceny biletów wysokie. To tak jaz kinem- gdy łupili po 26 za seans pustki na sali , za 16-18 pln ludzie chodzą. Pendolino zbyt kosztowne, często jeździ pustawe.
PRZYKŁAD- CZECHY: TRASA OSTRAWA -PRAGA- TO ODLEGŁOŚĆ ZBLIŻONA DO ODLEGŁOŚCI GDAŃSK- WARSZAWA, BILETY KUPOWANE NA PENDOLINO W OSTATNIEJ CHWILI TO W PRZELICZENIU 55 PLN !!! No i w czeskim pociągu wagony rzeczywiście się pochylają. Ale tam jest konkurencja- Leo Express- 6 1
-
2017-11-14 21:18
Po co tworzyć konkurencję skoro można ją uprzedzić obniżając ceny po prostu
- 0 0
-
2017-11-14 21:30
niech te co sa kursuja prawidlowo
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.