• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu. Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu.

Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu zobacz na mapie Gdańska. Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.



Czy ustawione światła na Podwalu Przedmiejskim przeszkadzają ci w poruszaniu się po mieście?

Okazuje się, że ustawione przed miesiącem światła na ul. Podwale Przedmiejskie na skrzyżowaniu z ul. Chmielną obok Novotelu nie są problemem dla kierowców. Ci drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.

- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.

- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...

W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.

- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.

Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż

Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej

Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.

Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.

Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.

- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.

Miejsca

Opinie (85)

  • wg4

    na ból d*py najlepsze są ronda zamiast takiej ilości świateł może jedzie się wolniej ale płynnie bez zbędnego stania i smrodzenia spalinami

    • 1 2

  • Ale mam nadzieje, że przy remoncie drogi zmienią też tory tramwajowe bo są w niektórych miejscach zdewastowane jeszcze bardziej niż asfalt

    • 1 1

  • Ale w innych miejscach utrudniaja (3)

    Czarny dwór Jana Pawła. Nie można ich przestawić?

    • 20 13

    • Proponuję przestawić za skrzyżowanie

      • 0 0

    • Nie zawsze światła są potrzebne. Wystarczy używać mózgu. Ta, wiem, nie każdy go ma.

      • 4 1

    • światła zawsze ci przeszkadzają tam gdzie jedziesz

      Raz chcesz zieloną falę na głównej a raz na podporządkowanej

      • 3 4

  • jaka paranoja

    jak nie utrudniają ??? utrudniają !!!!!!!!!!!!!! Każde światła utrudniają, robią i robiły sztuczne korki .

    • 11 4

  • Ci (kierowcy) drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.
    Czy nie za dużo protekcjonizmu panie Naskręcie?

    • 3 2

  • W latach 60 musiałem zmienić szkołę 67 na Żabim Kruku

    bo nie było tunelu, na 37 na Ogarnej. Teraz komuś przeszkadza tunel i chce wprowadzić utrudnienia dla kierowców jadących tranzytem. Obecny stan jest optymalny. Komu on przeszkadza? Adamowiczowi co kupił mieszkanie na zapyzialej Lastadii i ma problem z wynajęciem?

    • 11 5

  • Korków jeszcze nie ma....poczekajmy do września...Swoją drogą Gdańsk chyba ma ambicję posiadania największej ilości sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach w Polsce.Światła planuje sie i stawia nawet na małych ulicach wewnątrzosiedlowych

    • 11 1

  • (5)

    Kiedy wreszcie wszyscy zrozumieją, że problemem jest nadmiar ulic a nie nadmiar samochodów.
    Likwidowanie korków przez zawężanie ulic jest jak leczenie anoreksji za pomoca sciskania paska w spodniach.
    Prowadzi to tylko do przesuwania korków w inne miejsce np. z Gdańska do Tczewa lub Wejherowa.
    Poczytajcie o prawie Lewisa-Mogridgea. który łamiącym się głosem pisze o potwornych sznytach ulic i umieraniu Detroit.
    Nas czeka ten sam los.

    • 11 15

    • Detroit umiera bo tam przestał istnieć przemysł samochodowy tworzący miejsca pracy i przyciągający ludzi. Nie ma pracy - nie ma ludzi - miasto umiera. Tak to tam działa. Nie ma z tym nic wspólnego budowa dróg.

      • 4 0

    • uwaga na trolla kradnącego nicki (2)

      proponuję nie karmić

      • 1 3

      • (1)

        Wyzwiska, reakcja człowiek z płytką wyobraźnią, mentalnie przyspawanego do samochodu i uważającego, że samochód jest jedyny sposobem na poruszanie się po mieście.
        Ktoś taki nigdy nie weźmie udziału w szerokiej debacie na temat potwornego stygmatyzowania osób popierających alternatywne środki transportu.
        Tacy jak on przyczynią się do umierania miasta.
        Tacy byli przyczynkiem do umierania Detroit.

        • 2 5

        • Kup se wrotki ty alternatywa.

          • 4 0

    • chyba nie do końcu rozumiesz to, co napisałeś

      prawo L-M mówi o wypełnianiu każdej dostępnej przepustowości na skutek zmian przyzwyczajeń transportowych. Nie ma tam nic o sytuacji przeciwnej, tym bardziej o likwidacji korków. Doedukuj się doktorancie

      • 2 0

  • Te zmiany w połączeniu z powstającymi inwestycjami spowodują zakorkowanie tej części miasta. Chciałbym przypomnieć panu z FRAG, że powstaje tutaj między innymi wielkie centrum handlowe, tzw. Centrum Radunia, rozbudowują się urzędy, planuje się budowę kolejnych mieszkań (mówi się o kilkudziesięciu tysiącach dodatkowych mieszkańców).

    • 9 2

  • gosc (3)

    jeszcze wiecej swiatel napierdolcie bo jest za malo zwlaszcza na grunwaldzkiej w strone oliwy

    • 76 26

    • .

      a co to za ładne słówka

      • 2 2

    • Kulturka z rana jak śmietana

      • 17 2

    • mowisz i masz

      • 23 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane