• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe, bezpieczniejsze zderzaki w naczepach ciężarówek

mJ
1 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Do tego zdarzenia doszło w 2014 roku na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego. Do tego zdarzenia doszło w 2014 roku na zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego.

Od 1 września 2021 roku zderzaki na naczepach pojazdów ciężarowych będą cięższe, trwalsze i montowane nieco niżej niż dotychczas. A to wszystko po, aby zwiększyć bezpieczeństwo przy najechaniu auta osobowego na tył naczepy.



Najechanie autem osobowym przy autostradowej prędkości w tył naczepy ciężarówki zazwyczaj kończy się tragicznie. Samochód od linii okien w górę w zasadzie przestaje istnieć, a szanse na przeżycie osób podróżujących "osobówką" są znikome. Dlatego wciąż szuka się rozwiązań, które zwiększyłyby bezpieczeństwo w takich sytuacjach.

Jak informuje portal 40ton.net, jednym z takich rozwiązań mają być nowe, tylne zderzaki w naczepach pojazdów ciężarowych, które od 1 września 2021 roku będą musiały spełnić wymogi Unii Europejskiej. Nowe zderzaki mają pochłaniać dwukrotnie większą energię.

Belka ochronna ma być montowana o 10 cm niżej niż dotychczas, a sama konstrukcja będzie posiadała mocniejsze mocowania. Według ekspertów z branży motoryzacyjnej najechania na naczepy ciężarówek z takimi zderzakami powinny aż o 78 proc. rzadziej kończyć się śmiercią podróżujących samochodem osobowym, natomiast liczba osób rannych zmniejszy się o połowę.

Najechanie samochodu na tył naczepy zazwyczaj kończy się tragicznie. Najechanie samochodu na tył naczepy zazwyczaj kończy się tragicznie.
mJ

Opinie (64) 6 zablokowanych

  • Czas (7)

    A może tak by przeliczyć godziny pracy kierowcow którzy pracują po 15 H na dobę y dni w tyg.oni są tak zmęczeni że ich reakcja dorównuje 70latkowi,pozna reakcja pozne sygnalizowanie zdarzenia itd.

    • 25 22

    • Jestem kierowcą
      A ty też wiesz co piszesz
      Powinni bardziej kontrolować osobìwki które jadą na wczasy i 1500 km robią Na strzała

      • 9 0

    • Tajpan

      Masz rację!!! Tylko jakiś d**il mógł to wymyślić!!! 15 godzin pracy.

      • 5 1

    • Co?

      Ale ze czas pracy kierowców tirów? Artykuł jest o najechaniu tyłu naczepy przez auta osobowe a nie najechaniu naczepa w auto osobowe.

      • 4 2

    • Tylko tu idzie o kierowców osobówek którzy uderzają w tył ciężarówki. Jak zwykle heit na kierowców ciężarówek. Litości ludzie.

      • 3 0

    • Czytaj artykuł z zrozumienie

      Tu nie chodzi o kierowców ciężarówek tylko o baranów co jada przed siebie i nie widzą że ciężarówka stoi albo jedzie wolniej i w nią wjeżdżają

      • 3 0

    • Czas

      Panie jeżeli ktoś wjeżdża w tył naczepy to już na pewno nie wina kierowcy ciężarówki. Tylko pewnie tego co jechał z tylu za nią, w większości przypadków to kierowca auta osobowego siada za kółko i jedzie bez odpoczynku przez cała Polskę. Zmęczenie odgrywa bardzo dużą rolę. W ciagnikach siodłowych kierowcy maja specjalne urządzenia do kontroli czasu ich pracy i odpoczynku. Zaznaczę tu podejmując się tematu przemyślmy co piszemy. Pozdrawiam wszystkich kierowców i powtarzam nie jeździj szybciej niż twój Anioł Stróż umie latać. Wesołego Alleluja.

      • 2 0

    • blef

      nie jeden 70 latek ma lepszy refleks od ciebie.

      • 0 0

  • Prędkości skrzydeł Ci doda

    Były wypadki są i będą. Telefony w rękach. Co drugi kierowca pisze smsy. Brak wyobraźni, rutyna i szybkość. O chamstwie nie wspomnę. Królowie szos. Karma wraca. To się tyczy dużych i małych. Audostrata a1 odcinek Gliwice Częstochowa. Przykład z ostatniego dnia. Na odcinku 65km jadąc osobówką ustawiłem tempomat 120km/godz. 17 razy musiałem hamować przed wyprzedzającymi się ciężarówkami, z czego połowa zawodowych kierowców nie patrzy w lusterka. Gdy jadę spokojnie 120km i wyprzedzam sznurek ciężarówek odstępy między nimi żadne. W lusterku wstecznym patrzę jedzie dżentelmen suwem marki BMW i mruga dojeżdżając mi do zderzaka. Wjechać między duże się nie da. Przyspieszać dla dżentelmena w krawacie nie mam zamiaru. Więc pytam. Gdzie 70% kierowców ma kulturę? Pozdrawiam wszystkich normalnych. Resztę mam w czterech literach. I tak dla śmiechu kiedyś ktoś mi powiedział. Aaaaa bardzo małe wacki to kulturę osobistą zostawiają przed wejściem do samochodu. Pytam wacki małe? Noooo. To skrót od BMW

    • 6 0

  • Wielka zmiana po tylu latach!

    Pierdołami się zajmują, a tak podstawowej sprawy nie wprowadzili przez 20 lat - dopiero teraz?

    • 2 1

  • i**otyzm

    A co gdy ciężarówka dociśnie osobowe auto do takiej naczepy?! Amen w pacierzu.

    • 2 0

  • 15/24

    Ci kierowcy co o nich piszesz , co siedzą po 15 godz za kierownicą. To żeby nie spali 3 doby i wypili jeszcze po 0, 5 na głowę to i tak szybsza rezerwacja by mieli jak 90 proc . Tych Januszu co przejadą po 100 km miesięcznie i tak głupio piszą jak ty .

    • 2 0

  • Kierowca

    Ty panie czas a może Ci z osobówek powinni mieć tachometry to wtedy byłoby wiadomo jak oni jeżdżą z Cieszyna nad może w korkach albo po pracy i cała nocka bo morze bałtyckie ucieknie

    • 2 1

  • Kierowca

    Czas powiedz czy ty masz pojęcie o czym piszesz.. Wydaje mi się że nasłuchałeś się opowieści i gdzieś dzwonią tylko żeby się wypowiadać to trzeba wiedzieć o czym i na temat... Ponoć inteligencja nie boli no ale w twoim przypadku to chyba tak

    • 0 0

  • Zimówki (4)

    Powinno się wprowadzić jeszcze obowiązkowe zimówki do aut ciężarowych. Byłoby mniej sytuacji w których ciężarówka tarasuje drogę podczas zimy. No i oczywiście bezpieczniej

    • 9 15

    • Kierowca zawodowy.

      Człowieku zza biurka, nie masz pojęcia to nie pisz takich swoich mądrości, Nawet najlepsze opony zimowe nie zapewnia dobrej trakcji na podjeździe, bo od tego zależy wiele czynników, miedzy innymi w jakim stanie jest pojazd: załadowany, pusty, częściowo załadowany, itd. Bo chodzi o obciążenie osi napedowej, i nawet przy idealnym rozłożeniu ciężaru ( 6t+ 11,5t+ 7,5+ 7,5+ 7,5t) zimówki nic nie dają nawet na niewielkim pochyleniu.

      • 4 1

    • Opony zimowe

      Opony zimowe tak naprawdę w autach ciężarowych mało dają chyba że ma się kolce ponieważ jeśli jesteśmy na pusto lekka Góra sprawia problem dlatego że duża masa własna pojazdu a mały nacisk na osi napędową ale jeśli się nie jeździło takim autem to tego się nie wie

      • 4 0

    • Pustemu kierowcy ,a rakże niedoświadczonemu nawet zimówki nie pomogą

      • 2 0

    • A jak taki zestaw kursuje na wahadle

      Portugalia - Polska lub dalej do Skandynawii, albo Grecja- Skandynawia to jak to sobie wyobrażasz? Zarzynanie opon na południu Europy czy dwukrotna wymiana przynajmniej dwunastu sztuk na jednym kursie.

      • 2 0

  • To te naczepy walą w osobówki na wstecznym ? Wystarczy troszkę rozwagi w osobówce, odłożenie telefonu itp
    Obniżenie belki to raj dla ubezpieczalni. Teraz to się zaczną likwidację szkód na przelamaniach drogi, na wyjazdach z promów, na przejazdach kolejowych etc. i**otom za kierownicą nie pomoże nawet niższa belka i tak się zabiją przy dużej szybkości o taką naczepę przy najechaniu

    • 4 0

  • nareszcie!

    powinny mieć konstrukcję pochłaniacza energii

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane