Jeep Cherokee jest autem dobrze znanym na polskich drogach. Produkowany od szesnastu lat łączy w sobie zarówno komfort właściwy limuzynom, jak i cechy jezdne auta terenowego. W Detroit w styczniu b.r. zaprezentowano zmodernizowaną wersję tego Jeepa. Design nawiązuje do tzw. concept cars o nazwach Jeep Dakar i Jeepster.
Zmieniono nie tylko 'twarz' Cherokee. Koło zapasowe zostało przeniesione z bagażnika i zawieszone na tylnych drzwiach. Podwozie auta unowocześniono, wyposażając w zawieszenie niezależne, przednie sprężyny śrubowe i nowy, zębatkowy układ kierowniczy.
Silnikami montowanymi w nowym Cherokee będą: 2,5-litrowy czterocylindrowy turbodiesel (150 KM), 2,4 litrowy benzynowiec (155KM) oraz 3,7 litrowy V6 Powertech (212 KM). Przeniesienie napędu w pierwszych dwóch jednostkach oprze się wyłącznie o manualną skrzynię biegów (5).
W Polsce nowy Cherokee pojawi się najprawdopodobniej jesienią. W Stanach Zjednoczonych będzie sprzedawany pod nazwą Liberty.