- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (295 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (221 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Pierwszy egzemplarz najnowszej odsłony Forda Fiesty właśnie wjechał do gdyńskiego salonu FordStore Euro-Car . Fani marki na ósmą generację popularnego hatchbacka musieli czekać aż 10 lat. Ceny najmniejszego z Fordów rozpoczynają się od 44 900 zł.
Kilka dni temu informowaliśmy o Jeepie Compassie, który zadebiutował w trójmiejskich salonach. Teraz pora na kolejną premierę. I to nie byle jaką, bo przecież Ford Fiesta to najchętniej kupowany hatchback segmentu B na całym świecie.
Projektanci Forda nie mieli łatwego zadania przy nakreślaniu nowej Fiesty, bo przecież poprzednia generacja w dalszym ciągu - pomimo upływu dekady od pojawienia się na rynku - prezentuje się bardzo świeżo. Dlatego też, co w pełni zrozumiałe, rewolucji w wyglądzie Fiesty nie ma.
Zmieniono kształt przednich i tylnych lamp, nieco inaczej poprowadzono linię przetłoczeń biegnących wzdłuż auta, zniknęły wyraźne przetłoczenia na środku maski, zmodyfikowano również wygląd przedniego zderzaka i atrapy chłodnicy.
O ile rewolucyjnych zmian nie widać na zewnątrz Fiesty, to już w środku jest to zupełnie nowe auto. Wnętrze zostało kompletnie odmienione. Jest tu teraz nowocześnie i ciekawie. Nieco archaiczną deskę rozdzielczą zastąpił bardzo korzystnie prezentujący się kokpit z 8-calowym, dotykowym wyświetlaczem.
Auto oferowane jest w czterech wersjach wyposażenia: Trend, SYNC Edition, ST-Line i Titanium.
W ofercie silnikowej nowej Fiesty znalazły się dwa "benzyniaki" oraz jedna jednostka wysokoprężna. Fani silników benzynowych będą wybierać między: 1.0 EcoBoost a wolnossącym 1.1. Litrowy EcoBoost dostępny jest w trzech różnych wariantach mocy: 100 KM, 125 KM i 140 KM. Motor może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną, a w wersji 100-konnej również z 6-stopniowym automatem. Prawdopodobnie w przyszłym roku w wersji ST zadebiutuje silnik 1.5 EcoBoost z funkcją dezaktywacji jednego cylindra.
Osoby decydujące się na zakup diesla mają do wyboru silnik TDCI o pojemności 1,5 litra i mocach 85 KM i 120 KM. Jednostkę zestrojono z 6-biegowym manualem.
Ceny bazowego Forda Fiesty w wariancie trzydrzwiowym rozpoczynają się od 44 900 zł. Za wersję pięciodrzwiową należy dopłacić 1000 zł. Nowy model już teraz można oglądać w salonie Euro-Car w Gdyni. Pierwsze jazdy testowe dla klientów planowane są na przełomie lipca i sierpnia.
Miejsca
Opinie (59)
-
2017-07-11 17:34
Nowe lecz nie ekologiczne....
Znowu Bruksela pozwala na produkcję śmierdzących samochodów na ropę i benzynę.Zero ekologii o którą tak niby Bruksela tak walczy - a gdzie gaz i elektryka ??? Bruksela pozwala na produkcję samochodów które zatruwają świat a to dlatego ze korporacje,które czerpią korzyści z ropy i benzyny finansują posłów w Parlamencie Europejskim,którzy pozwalają na tak nieekologiczną produkcję.Jednym słowem fałsz i obłuda.Nie wierzę w jakąś tam walkę o ekologię.Amerykany się wycofali bo widzą prawdę.A głupi naród łyka bzdury Brukselskie.
- 1 6
-
2017-07-11 22:30
swift sport z silnikiem 1.6 był tańszy od tej najdroższej wersji, do tego szybszy, z lepszym przyspieszeniem
i o niebo ładniejszy
- 3 0
-
2017-07-11 23:51
Kolejny płatny artykuł :)
Fiesta prawie identyczna jak poprzedniczka tylko detale zmienili :)
A ludziska czytają te bzdury,- 2 0
-
2017-07-11 23:57
ST z trzema cylindrami....
Ciekawe czy znowu czujnik temperatury zamontuja tak ,ze nie drgnie kiedy silnik sie zatrze/przegrzeje (jak w obecnym 1.6)
- 1 0
-
2017-07-12 12:34
Wzgld ajesycye bardyiej jak ten maz fiat punto cyz jak mu tam
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.