• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Ford Focus. Perfekcjonista?

BaWo,Mart,PS
18 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Ford focus trzeciej generacji. Ma ambicje po raz kolejny zostać liderem w grupie samochodów kompaktowych.



Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium. Ford Focus trzeciej generacji. Samochód z ambicjami nawet w stronę segmentu premium.

Gdy pojawił się w 1998 roku, wzbudził prawdziwą sensację. Kształtami i precyzją prowadzenia. Druga generacja focusa jeszcze wyżej zawiesiła poprzeczkę wszystkim kompaktom. Jaki jest więc najnowszy Ford Focus trzeciej generacji? Czy wspiął się na motoryzacyjne wyżyny?



Odpowiedź na to pytanie brzmi: i tak, i nie, ale o tym za chwilę. Już na pierwszy rzut oka widać, ile pracy włożył Ford w to, by auto trafiło w gusta jak największej ilości klientów we wszystkich krajach do których trafia - od Europy, poprzez Azję, do Stanów Zjednoczonych. Dynamiczne, nowoczesne kształty, bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu, wystarczająca przestronność i mnóstwo systemów ułatwiających życie kierowcy, i to w rozsądnej cenie.

Do tego wszystkiego mamy też całkiem niezłe silniki. Przyszło nam poznać focusa z 1.6 litrowym benzynowym silnikiem EcoBoost o mocy 150 KM. Spala niewiele, a jeździ cicho i naprawdę bardzo dynamicznie. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią, dobrze zestopniowaną i precyzyjnie działającą, wydawać się może, że rzeczywiście powstało auto idealne. Aż korci żeby zapytać: jeśli jest haczyk, to gdzie?

Haczyk jest. I tu znów wypada dwuznacznie odpowiedzieć na początkowe pytanie. Zdecydowana większość kierowców doceni w nowym focusie to, co zawsze było jego wyróżnikiem, czyli precyzję prowadzenia, nienaganną trakcję, dobrą przyczepność i płynne pokonywanie nawet ciasnych zakrętów przy większych szybkościach. A do tego komfortowe zawieszenie, optymalnie balansujące między niezbędną twardością a płynnym połykaniem nierówności nawierzchni. "Zwykły" kierowca będzie wniebowzięty.

Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół. Ford zrezygnował z hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz "elektryki". Różnicę w prowadzeniu w stosunku do poprzednich wersji widać od razu. Najnowszy ford prowadzi się posłusznie jak po sznurku, jednak gdzieś rozmyła się magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy. Teraz wydaje się, że kierowca jest jedynie narzędziem do obracania kierownicą, a samochód bezdusznie wykona każde polecenie. Szkoda jednak trochę, że nie poczuje się tego tak bardzo, jak wcześniej.

Ford jest jednak autem skazanym na sukces. Globalnym produktem nastawionym na maksymalne zadowolenie masowego klienta. Ma wszystko, czego należy wymagać od nowoczesnego kompaktu, a nawet więcej. Patrząc na listę dostępnych opcji wyposażenia widać, że nawet w porównaniu z luksusowymi kompaktami, ford nie ma się czego wstydzić. To, że w zamian za motoryzacyjną perfekcję inżynierowie Forda sprzedali diabłu duszę pojazdu, zdaje się w dzisiejszym świecie już nie mieć większego znaczenia. Teraz inni producenci będą musieli zmierzyć się z wyzwaniem - jak dorównać fordowi focusowi? Może też pokupczyć duszami aut w zamian za pewność sukcesu?

Samochód do testu użyczony przez BIG Autohandel Gdańsk
BaWo,Mart,PS

Opinie (124) 3 zablokowane

  • A co to jest ? (4)

    Artykuł sponsorowany ?

    Dlaczego nie ma żadnej informacji o cenach ani porządnie przygotowanej informacji o parametrach tego samochodu ?

    Hasła typu "perfekcyjne prowadzenie" to są w reklamach telewizyjnych a nie w artykułach w prasie.

    • 68 9

    • jakiś taki opel astra (1)

      • 5 4

      • bardziej fiesta

        Design wyglądał tak: Chłopaki trzeba zrobić nowego focusa - jakieś pomysły? Hmmm napompujmy fieste bedzie ladnie

        • 5 1

    • to nie jest Top Gear, tu i wogóle w Polsce nie ma programu w którym usłyszysz ten samochód jest do bani (1)

      każdy jest super i wogóle zaje-bis-ty tylko ma drobne niedociągnięcie: lampa za czerwona i cena za wysoka, każdy jeden nawet indyjski Tata miał taki opis, że gdybym nie miał mózgu to kupiłbym! Opis nowego focusa w fachowej prasie jest bardzo pozytywny ale ma chyba wyszczególnionych ok 30 minusów które faktycznie są i obiektywnie uwidaczniają jego wady jak i zalety, proszę zajrzeć do Off Topic i nawet niemieckie auta tam są jechane jak świnia w rzeźni z golfem na czele gdzie niemcy tak się lubują w swoich wagonach dla mas.

      Biedny kraj to art musi być sponsorowany, nikt nie odważy się na krytykę ale o czymś trzeba pisać

      • 11 1

      • prawda

        same pierdoły, zero faktów, dane techniczne ładnie opisane pod artykuł, a ja w tym focusie straciłem wiarę w forda, wszystko jest tanie i zdecydowanie gorszej jakości, na dzień dobry urwało się cięgło otwierania maski, silnik ok ale brakuje mu tego co miał 1,8 dtci o tej samej mocy, moim zdaniem to jest o 15 tyś za drogi, wnętrze jak w punto, idę po golfa:)

        • 1 0

  • Eeee tam... (2)

    Czym się tu podniecać, ford jaki jest każdy widzi.
    Przedstawiciele handlowi zacierają już ręce...

    • 25 8

    • dobry wóz to zacierają ekonomiczny i tani w utrzymaniu i do tego nie do zajechania!

      • 2 1

    • no jasne lepiej kupić sobie

      10 letniego paska z dojczlandu z kręconym przebiegiem :DA tam takim pasiorem to wcale handlowiec nie jeździł tylko babcia do sklepu hahah.Eeeeeh polaku naiwniaczku. Jak mało wiesz o świecie.

      • 2 2

  • "Koneserzy zwrócą jednak uwagę na pewien szczegół" (1)

    Bez przesady - koneserzy nie zwracają uwagi na takie samochody...

    • 69 7

    • brzydki jest - poprostu

      • 0 0

  • Wnętrze.

    No nieźle wygląda wnętrze samochodu - niezła kupa.

    • 23 14

  • Dział moto czy kącik grafomana?

    Żadnych danych technicznych ale za to piękne "magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy" heh

    Imho z zewnątrz C'eed po FL

    • 32 3

  • To to za bełkot? (4)

    "Najnowszy ford prowadzi się posłusznie i jak po sznurku, jednak gdzieś rozmyła się ta magia doskonałego wyczucia tego, co dzieje się od kół aż do dłoni kierowcy. Teraz wydaje się, że kierowca jest jedynie narzędziem do obracania kierownicą, a samochód bezdusznie wykona każde polecenie. Szkoda jednak trochę, że nie poczuje się tego tak soczyście jak wcześniej."

    mam na myśli formę, bo pod względem merytorycznym mogę napisać tylko: każdy ma prawo do swojego zdania.

    • 25 2

    • autor w zawoalowany sposób napisał, że

      wspomaganie działa za mocno i nie czuje się drogi ;)

      • 9 0

    • Dzisiaj ciężko jest wyżyć z pisania wierszy, czy ambitnych felietonów, (1)

      więc trafia się do różnych działów. W dziale kulinarnym lub kulturalnym "magię smaku" można przemycić, w motoryzacyjnym lub kronice policyjnej należałoby uważać.

      • 1 0

      • Dawno, dawno temu

        (tak ze 20 lat wstecz) pracowałem w dziale moto pewnej gazety (nie w 3mieście), NIE MAJĄC nawet prawka : ) Praktyka jest więc stosowana nie od dziś.

        • 0 0

    • mk3

      Przejedź sie MK2 i MK3 a zaskoczysz o co chodzi. Mam go od 4 miesięcy - wczxeśniej MK2 - i sa to dwa różne samochody. W nowym dużo niżej się siedzi, jest sie otoczonym przez kokpit, fajniejsza kierownica (ale rzeczywiście mniej się ją czuję - przypuszczam że przez wspomaganie innego typu) - prowadzenie dużo lepsze. A wygląd? O gustach sie nie dyskutuje. Jednym sie będzie podobał, innym nie...No i ma strasznie dużo bajerów ;) Kumpel w insignii ma mniej...

      • 0 0

  • wadą z pewnoscia bedzie CENA (12)

    mam Focusa pierwszej generacji i naprawde jestem zadowolony, Nowy nie powala stylistyką no a cena powoduje ze juz o nim zapomniałem...

    • 19 4

    • a nie zardzewiał

      do szczętu, skoro to pierwsza generacja? hehe

      • 5 7

    • najgorsze fotele na jakich siedziałem w samochodzie!!!!!!!! (9)

      najbardziej niewygodne fotele w samochodzie!!!! focus 1.

      • 1 0

      • chyba nie jechales fiatem pandą :) (8)

        jw

        • 1 3

        • (1)

          albo cinquecento hehe

          • 0 1

          • Albo Maluchem!

            • 0 0

        • (4)

          Fiat Panda ma niewygodne siedzenia? To Ciebie chyba tylko rodzice wieźli na tylnej kanapie, mam Pandę i mimo dość wysokiego wzrostu (184 cm) za kierownicą siedzi mi się bardzo wygodnie, wręcz powiedziałbym, że jest to jedna z głównych zalet Pandy (przede wszystkim wysoko, świetny dostęp do skrzyni biegów).

          Natomiast, niewygodnie to się siedzi w wyścigówkach pokroju Hondy NSX, gdzie tyłek trzyma się praktycznie na asfalcie.

          • 2 2

          • Bo aby siedzieć w NSX to trezba być wysportowanym (1)

            a nie mieć brzuchala , który wadzi o kierownicę. Panda jest wysoka to i kałdun nie przeszkadza bo nie trzeba się schylać

            • 3 3

            • Aha, no może, jak się trenuje gimnastykę to rzeczywiście, jazda z uszami między kolanami może nie przeszkadzać.

              • 3 1

          • (1)

            taaa, i w Pandzie masz wch%j miejsca na nogi ?

            • 2 2

            • Jako kierowca mam tyle ile potrzeba - dalej od pedałów i tak nie da się siedzieć. ale to trzeba jeździć, a nie być wożonym.

              • 3 0

        • kurde, miałem zaminusować...

          • 0 0

    • też mam MK1 w kombi

      jestem bardzo zadowolony, auto prowadzi się bardzo sympatycznie, dobre wyczucie tego co auto wykona, wygodne fotele, za tą kasę to szczerze mówiąc POLECAM. Nie psuje mi się. Jedynie co to przy przebiegu 200 tys zmieniłem rozrząd, przestał działać nawiew (bezpiecznik za 2 zł). Pomimo 90 KM w dieslu jest dynamiczny, czuć turbo. Pomyslicie, że nawiedzony jestem, lecz to auto niewiele waży. Mazdę 3 (nową) mojej kobitki wyprzedzam bezproblemowo (ma benzynę 1.6). Pozdrawiam

      • 0 0

  • Deska rozdzielcza, powiem tak - wieś tańczy i śpiewa. (6)

    • 28 16

    • Powiem tak, w pup... byłęś - gów... widziałeś.

      • 5 9

    • (1)

      odczep się od wsi - na wsi jeżdżą Das Autami

      • 10 2

      • wiedzo co majo

        • 6 0

    • (2)

      pewnie w twoim MB 190 z 80 roku jest lepsza kartuzki buraku !

      • 2 6

      • polska specjalnosc (1)

        najezyc sie i rzucic g*wnem

        • 9 0

        • odczep się od Polski

          ta specjalność przybyła do na zza wschodniej granicy razem z komuną

          • 3 0

  • FORD - nie, dziękuję... (11)

    ostanio szukałem samochodu dla żony, wszystkie fordy, fiaty, skody, i francuzy były po za moim zainteresowaniem...

    • 10 57

    • super, tylko kogo to obchodzi?

      • 34 1

    • to nie masz sie czym chwalic

      bo dzisiejsze fordy to nie to co kiedys. skoda czy vw to bardzo dobre auta, w dorej cenie.

      • 7 4

    • Fordy to juz nie ten szmelc co kiedyś, dziś to światowy poziom !

      • 17 2

    • i staneło na golfiku dwójce w dyzelku?żona wniebowzięta,ta ponadczasowa elegancja i styl.

      • 28 3

    • (1)

      głównie poza zasięgiem finansowym niestyety - wmawiam sobie, że golf III (bo taki pewniw Twój max) to wyjątkowy samochód.

      • 11 0

      • Golf jest wyjątkowy, najdroższe klocki, tarcze, i inne pie$dołki firm Bosch, Brembo kosztują nic na półce w sklepie

        • 2 1

    • :) (2)

      Jesteś z Bytowa ? :)

      • 6 2

      • nie: GWE hahaha ale mam kalibrę u kumpla w garażu na GPU (1)

        żona jest ze Starogardu i tam piękny civic bez sprężyn zagazowany na GST

        • 5 2

        • fajnie, że zagazowany, chroni planetę

          • 2 0

    • Pewnie wybrał dla żony : koreańskiego "Chevroleta":) nie jest fordem, skodą ani fiatem nie jest też "francuski"... :))))

      • 4 2

    • mialem Renault

      i byl nie do zdarcia - ponad 200tys i tylko standardowe przeglady,
      takze jestes kolejna osoba ktora wierzy w mit VW i marcedesow itp. - a to tylko mit. Kup sobie VW misiek i nie marudz

      • 5 1

  • Jeszcze nie wyprodukowali takiego auta (3)

    które według wszech wiedzących forumowiczów, zasługuje na jedną pochwałę.
    Przecież wy już takimi autami dysponujecie że cho, cho...

    • 29 2

    • kup forda

      sam się przekonasz

      • 1 1

    • (1)

      ja mam juz trzeciego forda i jestem b.zadowolona, a i ten jest fajny:)

      • 1 0

      • mój też trzeci

        Jeździłem jedynką, dwójką przed liftem a teraz jeżdżę nowym focusem - autko świetne. Niestety jak kogoś nie stać na nowego focusa to kupuje stare golfy, zarzeka się że są najlepsze na świecie a wszystko inne neguje (najcześciej negujecie samochody które oglądacie tylko z zewnątrz). Kilku znajomych miało okazję sie przejechać - nie usłyszałem żadnej negatywnej opinii (może poza ceną, ale to inna bajka). Macie racje nowy focus nie będzie jeździł przez 20 lat - wcześniej sie sam zutylizuje - tyle że kogo to obchodzi? Za 4-5 latek i tak zmienię na kolejnego nowego ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane