Nowy Ford Kuga: spora metamorfoza

Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł.
Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Całkiem niedawno mieliśmy okazję przetestować debiutanta w ofercie Forda - crossovera Pumę, który szturmem wjechał na polski rynek. Teraz przyszła kolej na następną - zdecydowanie ważniejszą w perspektywie globalnego rynku - nowość amerykańskiego producenta. To trzecia generacja bardzo popularnego Forda Kugi. Poznajcie ją.



Czy podoba ci się nowy Ford Kuga?

tak 51%
może być 24%
nie 25%
zakończona Łącznie głosów: 440
Focus i Fiesta to dwa modele Forda, które od lat odgrywają bardzo ważne role w europejskiej motoryzacji. W skali globalnej to jednak Kuga wespół z modelem Escape, czyli swoim bliźniakiem produkowanym na rynek amerykański, może niebawem stać się najważniejszym reprezentantem Forda na świecie. To dość zaskakujące, ale takie są fakty, bo przecież aktualnie w motoryzacji króluje segment SUV-ów i nie zanosi się, żeby w najbliższych latach ten trend się zmienił.

Kuga, która na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała w 2008 roku, doczekała się trzeciej odsłony. I już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Forda postanowili zerwać z dotychczasowymi liniami, charakterystycznymi dla dwóch pierwszych generacji. Nowa Kuga znacznie upodobniła się do odświeżonych modeli Forda. Pojawiła się duża atrapa chłodnicy i owalne reflektory LED, które wyraźnie przypominają te z Focusa. Podobnie zresztą jest z tylnymi lampami. Trzeba przyznać, że design nowej Kugi robi robotę.

Salony samochodowe w Trójmieście


Nowa Kuga jest pierwszym SUV-em Forda, który został zbudowany na nowoczesnej platformie C2, którą wcześniej wykorzystano przy produkcji mocno chwalonego Focusa. Dzięki nowej płycie podłogowej Kuga zyskała kilka centymetrów, co jest odczuwalne w kabinie. W porównaniu do poprzedniej generacji jest o 8,9 cm dłuższa, o 4,4 cm szersza i ma o 2 cm większy rozstaw osi. Jest też o 2 cm niższa. Udało się także "zrzucić" 90 kg i powiększyć przestrzeń bagażową o 67 l.

4613 mm - tyle długości mierzy Kuga. A to oznacza, że od sporej części swoich konkurentów jest zdecydowanie dłuższa. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Kuga ze swoimi nowymi wymiarami mogłaby spokojnie aspirować do klasy większych SUV-ów.

Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera



Wnętrze nowej Kugi to niemal kopia kabiny Focusa. Zaraz po wejściu w oczy rzuca się sporej wielkości ekran centralny o przekątnej 8 cali, odpowiedzialny za obsługę multimediów (radioodtwarzacz z SYNC 3, DAB+, nawigacja satelitarna i system nagłośnienia B&O). System oczywiście jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Drugi, ponad 12-calowy ekran znajduje się przed oczami kierowcy i pełni funkcję tablicy zegarów.

Na pokładzie Kugi znajduje się także wbudowany modem FordPass Connect, który umożliwia połączenie i transfer danych (bezprzewodowa łączność nawet dla 10 urządzeń). A dzięki aplikacji zapewnia szereg powiązanych usług, jak chociażby zdalne lokalizowanie auta, otwieranie i zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, a w przypadku hybryd Plug-in sprawdzi poziom naładowania baterii.

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Samo wnętrze nie powala, ale zostało wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Można się z nim polubić. Kuga oferowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale. Testowany egzemplarz posiada niemal najbogatsze wyposażenie ST-Line X.

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w nowych modelach to już żadne zaskoczenie. Na pokładzie Kugi jedną z nowości jest system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów czy innych pojazdów. System w sytuacji podbramkowej w porę ostrzeże kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zacznie hamować. Zmniejszy to skutki lub całkowicie zapobiegnie zderzeniu.

Listę systemów bezpieczeństwa uzupełniają m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymujący pojazd w pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy czy asystent parkowania.

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 150 KM (370 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który otrzymał elektryczne wsparcie. Niewielkich rozmiarów silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, korzystając z instalacji 48V. Niewątpliwą zaletą "miękkiej hybrydy" jest możliwość odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystywanie jej do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych. Zmagazynowana w akumulatorach energia wykorzystywana jest także przy wspomaganiu momentu obrotowego oraz do zasilania elektrycznego osprzętu auta.

Silnik został zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Kuga od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Podczas jazd testowych średnie spalanie przednionapędowej Kugi w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl
To, co mi osobiście nie do końca spodobało się w tym samochodzie, to prowadzenie. Momentami odnosiłem wrażenie, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Kilka tygodni wcześniej testowałem nową Pumę i muszę przyznać, że mniejszy crossover prowadził się lepiej od Kugi.

Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Egzemplarz udostępniony do jazd testowych przez firmę FordStore Euro-Car z Gdyni został wyceniony na kwotę 168 tys. zł.

Nowy Ford Kuga
Nowy Ford Kuga fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Opinie (73)

  • (1)

    Suvy w czasach walki ekologię oraz lepsze powietrze? Hahahaha. Trend ratalnej megalomani konsumentów zapędza koncerny w ślepy zaułek, tak samo jak niemieckie koncerny idąc za megalomanią pewnego wąsatego Pana produkowały coraz to cięższe i trudne w manewrach paliwożerne kolosy typu tygrys królewski, czy jagtiger. Chodzi o respekt? Respekt, ze ktoś się dorobił na studentach i ukraińcach i spłaca auto w ratach?

    • 3 4

    • Uuuuuuuuuu

      Jakieś kompleksy wychodzą.....

      • 0 0

  • gdzie tu sens? (11)

    płyta z focusa, wnętrze z focusa, 3/4 części również. Co więc decyduje o wyborze "suva"? Cena? Nie, sporo wyższa. Prowadzenie? Nie, jest (jak wskazano w artykule) gorsze. No to zapewne bagażnik. Po coś w końcu ludzie decydują się na zakup auta gabarytów żuka. A nie...zaraz. Pojemność bagażnika 450 litrów. Focus kombi ma ponad 600, a sedan (!) w poprzedniej generacji (obecnie nie produkują sedana) 475...No cóż, grunt to podążanie za modą. Gorzej, że racjonalnie myślący na tym tracą. Owczy pęd za suvami spowodował, że ford rezygnuje m.in. z mondeo na rzecz tego potworka.

    • 42 3

    • Do tego nawet nie są 4x4 w większości (1)

      SUV - Sport Utility Vehicle powinien oferować większe możliwości więc 4x4 powinien mieć w standardzie, bo skoro jest samochodem wysokim, to w zamyśle chodzić powinno o terenowy sport motorowy. No bo sportowe samochody wyścigowe idą w glebę. Dla sportowców ? Dla rowerzystów, wspinaczy, wioślarzy czy innych uprawiających sporty poza miastem ? Powinien w standardzie oferować dobre możliwości poza utwardzonymi drogami. SUVy obecne to zwykłe bulwarówki, samochody rodzinne żeby podrośnięty Kewin z Dzesiką mogli się z małymi Brajankami i Martha-mi albo Claudia-mi polansować w popularnych miejscach. Chłyt marketingowy dla snobów i przerost formy nad treścią. Nawet tak szanowane niegdyś marki jak Jeep zostały spedalone. :-(

      A najładniejszą, najbardziej z charakterem Kugą była jedynka. Kolejne to już chińskie pomioty.

      • 4 0

      • "Dwójka" też jest OK.

        • 0 0

    • dziurawe drogi i krawężniki i progi zwalniające jak przeszkody na poligonie (1)

      tyle i tylko tyle. Jeździłem wcześniej W212 - i kilka razy zahaczyłem podwoziem przy parkowaniu - teraz mam vitarę i zapomniałem o tych problemach

      • 1 0

      • Z W212 przesiadłeś się do Vitary? Nie uwierzę. Chyba nie z wyboru?

        • 0 0

    • (4)

      sporo osób mieszka teraz poza miastem, jak ja, muszę do domu dojechać prawie kilometr drogą szutrową, w niskim aucie łatwo coś uszkodzić np. miskę olejową, w zimie SUVem też łatwiej mi dojechać jak nagle zasypie śniegiem ot i cała tajemnica

      • 3 3

      • Rany, co za brednie. (1)

        Ta Kuga ma taki sam prześwit jak Focus, więc oprócz bryły kloca nie dostajesz żadnych zalet. Chcesz podwyższony prześwit to Focus Active ma wyższy o 3 cm.

        • 5 1

        • Sprawdź prześwit w suvach volvo

          • 0 0

      • Te SUVy a właściwie to crossovery mają też niski prześwi,t bo one nie są robione z myślą o jeździe poza asfaltem. Ty siedzisz wyżej od gleby, ale silnik nie, więc skoro już ogarniasz, że masz coś takiego jak miska olejowa, to jeździj tą szutrówką tak, żeby nie haczyć podwoziem, czyli garby bierz pod koła a dziury pod silnik. Nigdy odwrotnie.

        • 0 1

      • tylko jeśli masz napęd 4x4, jeśli masz napęd FWD to zwyczajny Focus lepiej da sobie

        radę niż taki kloc

        • 5 3

    • Czytając komentarze można odnieść wrażenie...

      ... że duża część ludzi autentycznie się boi, że ktoś przyjdzie i pod karą więzienia albo nawet śmierci każe mu kupić takie auto za 170 k pln. :D

      • 0 0

    • CrossOver nie SUV

      Taka subtelna różnica, która tłumaczy np. mniejszy bagażnik. Jeśli pojemność bagażnika jest dla Ciebie wyznacznikiem to luz, masz prawo.
      Auto głównie dla kobiet, które potrzebują siedzieć nieco wyżej i łatwiej wjeżdżać na krawężnik.

      • 2 0

  • bardzo ładny

    • 1 0

  • Wygląda całkiem sportowo (4)

    • 6 12

    • pamiętacie reklame (chyba Peugeota) jak go koleś z czegoś tam wyklepał? Taki srebrny.

      No to chyba ten sam koleś Pumę robił z tego co widzę.

      • 0 0

    • Ford g wort

      • 1 2

    • jakby Focus najadł się dużo kapusty i grochu i teraz jest nadęty jak balon

      • 5 1

    • W tym roku nad morzem zapowiada się u nas taki biznes że nawet na takie auto nie spojrzę idę bardziej w premium.

      • 4 1

  • ford (1)

    ford
    jest guzik wort

    • 2 3

    • Nie każda morda

      pasuje do forda

      • 1 0

  • A po ilu latach trzeba wymienić, bo się zpsuje?? (3)

    Twóch czy trzech?

    • 8 1

    • Jak chcesz mieć auto na lata, to lepiej na toyotę postawić. Mam corollę XI z początków produkcji i bez większych usterek mi służy. Lusterko tylko musiałem zmienić, noo ale to żona mi je załatwiła ;)

      • 0 3

    • 2lata w leasingu i oddajesz. Tyle wyytrzyma

      • 1 0

    • po śtryrych

      • 2 0

  • Czysta Mazda

    Tylko zmienic znaczki i kilka detali

    • 2 2

  • (5)

    Te wszystkie nowe samochody wyglądają tak samo

    • 32 3

    • Ojj tu się nie zgodzę. Popatrz sobie na c-hr. Tego auta nie da się pomylić z żadnym innym

      • 0 1

    • (3)

      Trzymam się z dala od wszystkiego na F sprawdzone w praktyce.

      • 1 5

      • czyli Ferrari też omijasz, bo jest na F? (1)

        • 1 1

        • Tak zwłaszcza od tych Włoskich ołtarzyków, zamawiasz siedzenia przeszyte czerwoną nitką a przychodzą z niebieską

          • 0 0

      • pewnie dziadek z PRLu, głupich jest jednak więcej

        • 0 1

  • Prawie 170k (2)

    Za tyle to bym brał hybrydową RAV4

    • 34 5

    • (1)

      teraz nawet za 130 można kupić jak dobrze ponegocjujesz pod Chwaszczynem

      • 10 0

      • pewne info?

        • 0 0

  • F

    Auto na literę F - głęboko się zastanów zanim kupisz ?

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
Summer Patrol by Cabrio Poland 2021
zlot
sie 27-29
piątek - niedziela
Wyspa Sobieszewska

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki: