- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (299 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (222 opinie)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (100 opinii)
- 5 Czytelnik: mały niesmak po zlocie klasyków (74 opinie)
- 6 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
Całkiem niedawno mieliśmy okazję przetestować debiutanta w ofercie Forda - crossovera Pumę, który szturmem wjechał na polski rynek. Teraz przyszła kolej na następną - zdecydowanie ważniejszą w perspektywie globalnego rynku - nowość amerykańskiego producenta. To trzecia generacja bardzo popularnego Forda Kugi. Poznajcie ją.
Kuga, która na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała w 2008 roku, doczekała się trzeciej odsłony. I już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Forda postanowili zerwać z dotychczasowymi liniami, charakterystycznymi dla dwóch pierwszych generacji. Nowa Kuga znacznie upodobniła się do odświeżonych modeli Forda. Pojawiła się duża atrapa chłodnicy i owalne reflektory LED, które wyraźnie przypominają te z Focusa. Podobnie zresztą jest z tylnymi lampami. Trzeba przyznać, że design nowej Kugi robi robotę.
Salony samochodowe w Trójmieście
Nowa Kuga jest pierwszym SUV-em Forda, który został zbudowany na nowoczesnej platformie C2, którą wcześniej wykorzystano przy produkcji mocno chwalonego Focusa. Dzięki nowej płycie podłogowej Kuga zyskała kilka centymetrów, co jest odczuwalne w kabinie. W porównaniu do poprzedniej generacji jest o 8,9 cm dłuższa, o 4,4 cm szersza i ma o 2 cm większy rozstaw osi. Jest też o 2 cm niższa. Udało się także "zrzucić" 90 kg i powiększyć przestrzeń bagażową o 67 l.
4613 mm - tyle długości mierzy Kuga. A to oznacza, że od sporej części swoich konkurentów jest zdecydowanie dłuższa. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Kuga ze swoimi nowymi wymiarami mogłaby spokojnie aspirować do klasy większych SUV-ów.
Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera
Wnętrze nowej Kugi to niemal kopia kabiny Focusa. Zaraz po wejściu w oczy rzuca się sporej wielkości ekran centralny o przekątnej 8 cali, odpowiedzialny za obsługę multimediów (radioodtwarzacz z SYNC 3, DAB+, nawigacja satelitarna i system nagłośnienia B&O). System oczywiście jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Drugi, ponad 12-calowy ekran znajduje się przed oczami kierowcy i pełni funkcję tablicy zegarów.
Na pokładzie Kugi znajduje się także wbudowany modem FordPass Connect, który umożliwia połączenie i transfer danych (bezprzewodowa łączność nawet dla 10 urządzeń). A dzięki aplikacji zapewnia szereg powiązanych usług, jak chociażby zdalne lokalizowanie auta, otwieranie i zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, a w przypadku hybryd Plug-in sprawdzi poziom naładowania baterii.
Samo wnętrze nie powala, ale zostało wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Można się z nim polubić. Kuga oferowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale. Testowany egzemplarz posiada niemal najbogatsze wyposażenie ST-Line X.
Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w nowych modelach to już żadne zaskoczenie. Na pokładzie Kugi jedną z nowości jest system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów czy innych pojazdów. System w sytuacji podbramkowej w porę ostrzeże kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zacznie hamować. Zmniejszy to skutki lub całkowicie zapobiegnie zderzeniu.
Listę systemów bezpieczeństwa uzupełniają m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymujący pojazd w pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy czy asystent parkowania.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 150 KM (370 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który otrzymał elektryczne wsparcie. Niewielkich rozmiarów silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, korzystając z instalacji 48V. Niewątpliwą zaletą "miękkiej hybrydy" jest możliwość odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystywanie jej do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych. Zmagazynowana w akumulatorach energia wykorzystywana jest także przy wspomaganiu momentu obrotowego oraz do zasilania elektrycznego osprzętu auta.
Silnik został zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Kuga od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Podczas jazd testowych średnie spalanie przednionapędowej Kugi w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.
To, co mi osobiście nie do końca spodobało się w tym samochodzie, to prowadzenie. Momentami odnosiłem wrażenie, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Kilka tygodni wcześniej testowałem nową Pumę i muszę przyznać, że mniejszy crossover prowadził się lepiej od Kugi.
Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Egzemplarz udostępniony do jazd testowych przez firmę FordStore Euro-Car z Gdyni został wyceniony na kwotę 168 tys. zł.
Miejsca
Opinie (73)
-
2020-06-29 14:20
(1)
Suvy w czasach walki ekologię oraz lepsze powietrze? Hahahaha. Trend ratalnej megalomani konsumentów zapędza koncerny w ślepy zaułek, tak samo jak niemieckie koncerny idąc za megalomanią pewnego wąsatego Pana produkowały coraz to cięższe i trudne w manewrach paliwożerne kolosy typu tygrys królewski, czy jagtiger. Chodzi o respekt? Respekt, ze ktoś się dorobił na studentach i ukraińcach i spłaca auto w ratach?
- 3 4
-
2020-12-05 23:35
Uuuuuuuuuu
Jakieś kompleksy wychodzą.....
- 0 0
-
2020-06-29 15:04
upasiona Puma
- 4 1
-
2020-06-29 15:44
Czy to focus, puma, kuga czy fiesta to wygląda tak samo, jak przez kalkę robione! Tylko jeden większy drugi mniejszy itp
- 8 1
-
2020-06-29 16:16
Nie kazda morda pasuje do forda
- 4 1
-
2020-06-29 17:50
Morda pasuje mi do Forda
- 3 2
-
2020-06-29 18:15
A po ilu latach trzeba wymienić, bo się zpsuje?? (3)
Twóch czy trzech?
- 8 1
-
2020-06-29 22:25
po śtryrych
- 2 0
-
2020-06-30 22:15
2lata w leasingu i oddajesz. Tyle wyytrzyma
- 1 0
-
2020-07-01 14:04
Jak chcesz mieć auto na lata, to lepiej na toyotę postawić. Mam corollę XI z początków produkcji i bez większych usterek mi służy. Lusterko tylko musiałem zmienić, noo ale to żona mi je załatwiła ;)
- 0 3
-
2020-06-29 18:22
A był taki fajny ech..
a teraz co to mazda ??????
- 6 1
-
2020-06-29 19:26
Polski to trudna języka
Litości!!! Liczba błędów językowych przekracza dozwoloną prędkość w obszarze zabudowanym!!! ogarnijcie się w tym tzw. trójmieście!!! PS A dlaczego komentarza nie można pisać wersalikami, Admin, co to znaczy?
- 2 5
-
2020-06-29 22:52
Ojejj ale brzydal, cała nowa seria fordów do poprawki... Podchodzi pod nissana juke z przodu, żaba
- 2 2
-
2020-06-30 07:52
ford (1)
ford
jest guzik wort- 2 3
-
2020-07-01 23:30
Nie każda morda
pasuje do forda
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.