- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (389 opinii)
- 2 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (258 opinii)
- 3 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (40 opinii)
- 4 Motocykliści oficjalnie rozpoczęli sezon 2024 (24 opinie)
- 5 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
- 6 Kolejni pijani kierowcy zatrzymani (36 opinii)
Całkiem niedawno mieliśmy okazję przetestować debiutanta w ofercie Forda - crossovera Pumę, który szturmem wjechał na polski rynek. Teraz przyszła kolej na następną - zdecydowanie ważniejszą w perspektywie globalnego rynku - nowość amerykańskiego producenta. To trzecia generacja bardzo popularnego Forda Kugi. Poznajcie ją.
Kuga, która na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała w 2008 roku, doczekała się trzeciej odsłony. I już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Forda postanowili zerwać z dotychczasowymi liniami, charakterystycznymi dla dwóch pierwszych generacji. Nowa Kuga znacznie upodobniła się do odświeżonych modeli Forda. Pojawiła się duża atrapa chłodnicy i owalne reflektory LED, które wyraźnie przypominają te z Focusa. Podobnie zresztą jest z tylnymi lampami. Trzeba przyznać, że design nowej Kugi robi robotę.
Salony samochodowe w Trójmieście
Nowa Kuga jest pierwszym SUV-em Forda, który został zbudowany na nowoczesnej platformie C2, którą wcześniej wykorzystano przy produkcji mocno chwalonego Focusa. Dzięki nowej płycie podłogowej Kuga zyskała kilka centymetrów, co jest odczuwalne w kabinie. W porównaniu do poprzedniej generacji jest o 8,9 cm dłuższa, o 4,4 cm szersza i ma o 2 cm większy rozstaw osi. Jest też o 2 cm niższa. Udało się także "zrzucić" 90 kg i powiększyć przestrzeń bagażową o 67 l.
4613 mm - tyle długości mierzy Kuga. A to oznacza, że od sporej części swoich konkurentów jest zdecydowanie dłuższa. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Kuga ze swoimi nowymi wymiarami mogłaby spokojnie aspirować do klasy większych SUV-ów.
Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera
Wnętrze nowej Kugi to niemal kopia kabiny Focusa. Zaraz po wejściu w oczy rzuca się sporej wielkości ekran centralny o przekątnej 8 cali, odpowiedzialny za obsługę multimediów (radioodtwarzacz z SYNC 3, DAB+, nawigacja satelitarna i system nagłośnienia B&O). System oczywiście jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto. Drugi, ponad 12-calowy ekran znajduje się przed oczami kierowcy i pełni funkcję tablicy zegarów.
Na pokładzie Kugi znajduje się także wbudowany modem FordPass Connect, który umożliwia połączenie i transfer danych (bezprzewodowa łączność nawet dla 10 urządzeń). A dzięki aplikacji zapewnia szereg powiązanych usług, jak chociażby zdalne lokalizowanie auta, otwieranie i zamykanie drzwi, uruchamianie silnika, a w przypadku hybryd Plug-in sprawdzi poziom naładowania baterii.
Samo wnętrze nie powala, ale zostało wykonane z przyzwoitej jakości materiałów. Można się z nim polubić. Kuga oferowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale. Testowany egzemplarz posiada niemal najbogatsze wyposażenie ST-Line X.
Najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w nowych modelach to już żadne zaskoczenie. Na pokładzie Kugi jedną z nowości jest system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów czy innych pojazdów. System w sytuacji podbramkowej w porę ostrzeże kierowcę, a jeśli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zacznie hamować. Zmniejszy to skutki lub całkowicie zapobiegnie zderzeniu.
Listę systemów bezpieczeństwa uzupełniają m.in. system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymujący pojazd w pasie ruchu, system monitorowania koncentracji kierowcy czy asystent parkowania.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 150 KM (370 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który otrzymał elektryczne wsparcie. Niewielkich rozmiarów silnik elektryczny pełni rolę alternatora i rozrusznika, korzystając z instalacji 48V. Niewątpliwą zaletą "miękkiej hybrydy" jest możliwość odzyskiwania energii podczas wytracania prędkości, a następnie wykorzystywanie jej do ładowania zestawu akumulatorów litowo-jonowych. Zmagazynowana w akumulatorach energia wykorzystywana jest także przy wspomaganiu momentu obrotowego oraz do zasilania elektrycznego osprzętu auta.
Silnik został zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Kuga od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. Podczas jazd testowych średnie spalanie przednionapędowej Kugi w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 8 litrów paliwa na 100 km.
To, co mi osobiście nie do końca spodobało się w tym samochodzie, to prowadzenie. Momentami odnosiłem wrażenie, że układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny. Kilka tygodni wcześniej testowałem nową Pumę i muszę przyznać, że mniejszy crossover prowadził się lepiej od Kugi.
Cennik nowego Forda Kuga startuje od kwoty 104 900 zł. Egzemplarz udostępniony do jazd testowych przez firmę FordStore Euro-Car z Gdyni został wyceniony na kwotę 168 tys. zł.
Miejsca
Opinie (73)
-
2020-06-30 11:35
Gdybym miał nabyć a wybór miałbym między Pumą a Kugą.
Wybór jest natychmiastowy: PUMA.
p.s.
Mam prośbę do managementu Ford Polska, przemyślcie Państwo cenę nowej Kugi...
Jest nieporozumieniem.
p.s.2.
"Doklejany" tablet na panelu centralnym, nie tylko w Fordzie, jakaś grupa projektantów
była...zmęczona i nie wiedziała, gdzie umieścić "telewizorek"..... XD- 2 0
-
2020-06-30 10:47
Śmiesznie się czyta wypociny internetowych "znawców o SuFach i motoryzacji wszelakiej".
Panowie, siedząc w swoich zdezelowanych taksówkach (lub poniemieckich sklejanych taksówkach), możecie robić ciekawsze rzeczy nic wymądrzanie się na forach!- 2 1
-
2020-06-30 10:28
wygląda jak każdy inny suv :)
- 1 2
-
2020-06-29 13:15
(2)
A jak już wszyscy będą mieli SUVy, to na co ludzie się przerzucą? Ciężarówki?
- 27 0
-
2020-06-30 07:12
Masz jeszcze Vany (te 7-9 osobowe)
Tyle że każdy to taki blaszak ładnie opakowany - czyli komfort (hałas) średni (nie wiem jak wygląda sprawa w Mercedesie V).
- 1 1
-
2020-06-29 13:21
ci do dużo jeżdżą wrócą do limuzyn
a ci co po mieście - zostaną przy suwach
- 6 0
-
2020-06-29 22:52
Ojejj ale brzydal, cała nowa seria fordów do poprawki... Podchodzi pod nissana juke z przodu, żaba
- 2 2
-
2020-06-29 19:26
Polski to trudna języka
Litości!!! Liczba błędów językowych przekracza dozwoloną prędkość w obszarze zabudowanym!!! ogarnijcie się w tym tzw. trójmieście!!! PS A dlaczego komentarza nie można pisać wersalikami, Admin, co to znaczy?
- 2 5
-
2020-06-29 18:22
A był taki fajny ech..
a teraz co to mazda ??????
- 6 1
-
2020-06-29 17:50
Morda pasuje mi do Forda
- 3 2
-
2020-06-29 12:58
Straszny trend z tymi odstającymi wyświetlaczami (1)
- 33 4
-
2020-06-29 16:29
Ale auto takie w sam raz dla kobiety i to młodej jak moja córka, no ewentualnie dla kochanki, ale ja nie mam bo kocham żonę :)
- 2 0
-
2020-06-29 16:16
Nie kazda morda pasuje do forda
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.