Wiadomości

Nowy Ford Kuga zadebiutował w Trójmieście

Nowy Ford Kuga trzeciej generacji
Nowy Ford Kuga trzeciej generacji fot. FordStore Euro-Car

Całkiem niedawno w gdyńskim salonie FordStore Euro-Car pojawiła się wskrzeszona Puma, teraz przyszedł czas na kolejną nowość. To Ford Kuga trzeciej generacji. Cennik popularnego, kompaktowego SUV-a startuje od kwoty 104 900 zł.



Czy podoba ci się nowa Kuga?

tak, wygląda świetnie 27%
raczej tak, prezentuje się całkiem atrakcyjnie 32%
raczej nie, stylistyka jest raczej nudna 26%
nie, nie podobają mi się Fordy 15%
zakończona Łącznie głosów: 408
W maju 2008 roku na motoryzacyjnym rynku zadebiutowała premierowa generacja Forda Kugi. Atrakcyjnie wyglądający SUV szybko zaskarbił sobie sympatię kierowców. Po dwóch udanych generacjach fani Forda doczekali się trzeciej odsłony.

Auto już teraz można zamawiać w jednej z aż sześciu wersji silnikowych oraz sześciu wyposażeniowych (Trend, Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X i Vignale). Do wyboru jest także 12 kolorów nadwozia.

Co oczywiste, w związku z aktualną sytuacją gospodarczą wywołaną pandemią koronawirusa czas dostawy samochodów do Trójmiasta z pewnością się wydłuży.

Ceny nowej Kugi rozpoczynają się od kwoty 104 900 zł.
Ceny nowej Kugi rozpoczynają się od kwoty 104 900 zł. fot. FordStore Euro-Car
Nowa Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. SUV - oprócz klasycznych silników benzynowych EcoBoost oraz wysokoprężnych EcoBlue - jest oferowany z miękką hybrydą (mHEV) i hybrydą typu Plug-in (PHEV). Nieco później do oferty dołączy także klasyczna hybryda (HEV).

Kuga trzeciej generacji w porównaniu do swojego poprzednika urosła. Jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy auto udało się odchudzić aż o 90 kg.

Bagażnik Kugi pomieści 475 litrów (1534 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Nieco mniej przestrzeni bagażowej oferuje Kuga w wersji Plug-in, bo 411 litrów.

Czytaj także: Ford Puma przeobraził się z coupe w crossovera

Kuga w porównaniu do poprzednika urosła.
Kuga w porównaniu do poprzednika urosła. fot. FordStore Euro-Car
Kompaktowy SUV Forda zyskał nowe systemy bezpieczeństwa, m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i "wycinaniem" wiązki światła czy Active Park Assist 2. Samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów.

Ponadto nową Kugę wyposażono w system weryfikujący, czy przypadkiem kierowca nie jedzie pod prąd. Absolutną nowością w tym modelu jest wirtualny kokpit Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu.

Czytaj także: Salony oferują usługę door-to-door

Aktualna oferta silnikowa składa się z sześciu propozycji (docelowo będzie ich siedem). To 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM, miękka hybryda z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym (150 i 190 KM) oraz 2,5-litrowa hybryda typu Plug-in (225 KM). Jak już wspomnieliśmy, do oferty dołączy także klasyczna, 2,5-litrowa hybryda generująca moc 200 KM.

Jednostki napędowe mogą być zestrojone z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem, a w przypadku hybryd - z bezstopniową skrzynią eCVT.

Salony samochodowe w Trójmieście


Kuga w topowej wersji Vignale
Kuga w topowej wersji Vignale fot. Ford
Jak podaje producent, Kuga PHEV wyłącznie "na prądzie" jest w stanie przejechać nawet do 56 km. Napęd na cztery koła oferowany będzie w wersji ze 190-konnym silnikiem 2,0 EcoBlue pod maską. Pozostałe odmiany oferują napęd na przednią oś.

Bez względu na rodzaj napędu kierowca ma do wyboru tryby jazdy: normal, sport, eco, slippery (śnieg i lód) oraz deep snow/sand (głęboki śnieg lub piasek).

Cennik Forda Kugi otwiera kwota 104 900 zł.

Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda.
Kuga to kolejny zelektryfikowany model w gamie Forda. fot. FordStore Euro-Car

Opinie (77) 4 zablokowane

  • Drogo! (6)

    • 41 3

    • (2)

      Nie tykam nic na F

      • 1 7

      • Ferrari (1)

        • 3 0

        • Tez nie, bo nie stac

          • 1 1

    • EcoBoost o mocach 120 KM i 150 KM, 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM

      To bardzo słabe silniki do tak dużego auta, raczej tylko do miasta, tylko po co do miasta taki wielki pojazd.

      • 6 1

    • ledwo 20tysięcy...Euro

      • 2 0

    • Wybrać Rav 4 czy Kugę

      Jak hybrydę to hyba tylko Toyota bo mają najdłuższe doświadczenie w napędzie tego typu

      • 1 1

  • Nie najlepszy czas na taki premiery

    • 37 6

  • (3)

    Szkoda, że nie ma jakiegoś ekologicznego budżetowego silnika 0.8 turbo albo czegoś podobnego.

    • 28 6

    • 598 cc biturbo to by było coś!

      • 5 1

    • (1)

      Bardzo szkoda ;) Dlatego jak ja bym miał stawiać na jakiegoś crossovera to raczej na hybrydowego c-hr z porządnym 2l silnikiem i 184 konikami w układzie.

      • 1 0

      • Za 123.000 z rabatem w biednej wersji Style:) Zobaczymy ile Ford da rabatu bo może się okazać że za 10.000 więcej dostaniesz od Forda 2.5 PHEV 225 KM eCVT:)

        • 0 0

  • Czas zwijac Dealertwa... (4)

    Spadek sprzedazy samochodow juz mocno odczuwalny a bedzie tylko gorzej...

    • 38 3

    • (2)

      Nie ma z czego się cieszyć, będziemy dalej jeździć kilkuletnimi gratami

      • 1 3

      • no wy medycy kilkuletnimi, reszta kilkunastoletnimi...

        • 2 0

      • A co to

        Ma do tego czy salon się zamknie a to czym będziesz jeździł
        Koniec nabijania ludzi w butelke włażenia w tyłek do momentu podpisania zamówienia potem mają Cie w duszy .
        Koniec kosmicznie zaniżonych odkupów auta używanego

        • 3 0

    • zostań w domu

      jestes nie potrzebny....zrozum to

      • 0 0

  • (1)

    Jakoś nie kupię, bo okres bezrobocia zaczynam.

    • 43 1

    • bo nie ma pracy z twoim wyksztalceniem ;)

      • 0 1

  • Swoim Fordem będę przemierzał

    kolejne długie miesiące. Zły czas na zmianę

    • 25 1

  • Przeód podobny do Porsche Macan Ford lub linie kopiowac jak przy mondeo podobnym do Astona

    • 22 2

  • (6)

    Ford nie.
    Dlaczego?
    Przerabiam 4 z rzędu Ford Transit, plastiki odpadają wewnątrz, trzeszczy niemiłosiernie.
    Jeździłem Kugą pierwszej generacji, to było oczywiście nowe auto, wytrzymałe zawieszenie, silnik 1,6 turbo benzyna palił 16 litrów w mieście.
    Dlaczego nie polecam a ciągle jeżdżę Fordem?
    Kalkuluje mi się w kosztach na działalności gospodarczej.

    • 11 22

    • (1)

      Kuga 1 generacje ekspercie nie miała silnika 1.6 turbo. Ale jak jezdzis tak jak się znasz to się nie dziwie zę ci 16 litrów samochód pali.

      • 15 0

      • Oszukaną jeździłem.
        Trudno.

        • 0 3

    • (2)

      Jedyna benzyna w Kudze pierwszej generacji to 2,5 turbo 5-cylindrowe (silnik Volvo)

      • 7 0

      • (1)

        Mam , jeżdżę i jestem zadowolony. Skrzynia automat. Spalanie 13 litrów gazu.
        Na benzynie za drogo. Jakieś 10 - 11 litrów

        • 3 0

        • Lekką nogę masz. Miałem S-MAXa z tym silnikiem i ciężko było zejść poniżej 15 l ;)

          • 0 0

    • Nie każda morda pasuje do Forda

      • 11 1

  • (3)

    kupno luksusowych rzeczy czas przesuną o kilka lat.

    • 19 4

    • O rynek dóbr luksusowych bym się nie obawiał (1)

      Mówią, że prędzej chudy z głodu umrze, niż gruby schudnie. PS. Tylko, że ford nie jest LUX

      • 10 1

      • Dla mnie to dobro luksusowe

        • 4 1

    • Ale to artykul o Fordzie, a nie luksusie

      • 2 0

  • Przód Puma, tył Jeep Cherokee, środek z Focusa....
    W ankiecie wybór 3 powinien być NIE, zbyt udziwniona..... stylistyka na pewno nie nudna
    Pewnie za kilka lat się opatrzy i nie będzie trak raziła. Do Nissana Juke też sie da przyzwyczaić

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane