- 1 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (398 opinii)
- 2 Plichta przejmie salon Kia w Gdańsku (20 opinii)
- 3 Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe (266 opinii)
- 4 Nie będzie zwężenia na "Słowaku" (46 opinii)
- 5 Motocykliści oficjalnie rozpoczęli sezon 2024 (25 opinii)
- 6 Ul. Chwarznieńska gotowa w 70 proc. (193 opinie)
Nowy Lexus RX przedpremierowo w Trójmieście
Przez dwa dni trójmiejscy fani motoryzacji mają okazję przedpremierowo zobaczyć najnowszą odsłonę Lexusa RX. Piąta generacja japońskiego SUV-a klasy premium na chwilę odwiedziła salon Lexus Trójmiasto przy al. Grunwaldzkiej 270. Auto będzie można obejrzeć do końca czwartku, 29 września.
Lexus po raz pierwszy zaprezentował światu najnowszą odsłonę swojego flagowego SUV-a 1 czerwca 2022 r. Po czterech miesiącach od tamtego wydarzenia egzemplarze demonstracyjne ruszyły w tournee po polskich salonach. Na liście znalazło się 14 obiektów, w tym oczywiście także ten trójmiejski. Nowy RX będzie dostępny dla trójmiejskiej publiczności w dniach 28-29 września, w godz. od 8 do 19.
By osiągnąć właściwości jezdne zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature, podczas prac nad nową generacją RX-a zoptymalizowano położenie środka ciężkości, moment bezwładności, zmniejszono masę auta, a także zwiększono sztywność nadwozia i zmodyfikowano napędy - zapowiadają przedstawiciele Lexusa. Klienci od kilku tygodni mogą już zamawiać nowego Lexusa RX. Dostępnych jest sześć opcji wyposażenia oraz trzy wersje napędu hybrydowego - dwie klasyczne hybrydy i jedna typu plug-in.
Projektanci Lexusa względem poprzedniej generacji zdecydowali się wydłużyć maskę, powiększyć rozstaw osi o 60 mm i obniżyć linię dachu o 10 mm, a także rozszerzyć rozstaw tylnych kół o 50 mm.
Trzy hybrydy do wyboru
Bazowy silnik RX 350 to hybryda bazująca na wolnossącym, 2,5-litrowym silniku benzynowym. Łączna moc wynosi 250 KM. Moment obrotowy - jak zresztą we wszystkich wersjach - rozdzielany jest na wszystkie koła (E-Four). Jednostka napędowa została zestrojona z bezstopniową przekładnią e-CVT. Sprint do "setki" zajmuje 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Deklarowane przez producenta spalanie dla tej wersji ma wynieść 6,3-6,6 l paliwa na 100 km.
Drugi w kolejności jest układ napędowy RX 450+. "Plusik" oznacza, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in, czyli ładowaną z gniazdka. Sercem układu jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litrów, który pracuje w cyklu Atkinsona. Model został wyposażony w baterię o pojemności 18,1 kWh, dzięki której RX na samym prądzie jest w stanie przejechać ponad 60 km. Przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego auto może rozpędzić się do 135 km/h. RX 450+ oferuje 309 KM mocy, a to przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Japończycy przewidują, że na Starym Kontynencie będzie to najlepiej sprzedająca się wersja.
Topową jednostką w ofercie japońskiego SUV-a jest RX 500h. To klasyczna hybryda z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra. Co ciekawe, ta jednostka nie korzysta z przekładni e-CVT, a z 6-biegowej skrzyni automatycznej. 500h został wyposażony w dwa silniki elektryczne. Łączna moc układu wynosi 371 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,2 sekundy do "setki" i prędkość maksymalną wynoszącą 210 km/h.
Bogate wyposażenie już w podstawie
Jak wspomnieliśmy wyżej, RX oferowany jest w sześciu wersjach wyposażenia - od Elegance, przez Business, Prestige, F Sport Edition, F Sport, po topowe Omotenashi. Cennik bazowej opcji startuje od kwoty 352 900 zł. Za najbardziej luksusowy wariant trzeba zapłacić co najmniej 427 900 zł.
Już w standardzie wszystkie RX-y posiadają trzystrefową klimatyzację, nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, elektroniczne klamki, inteligentny kluczyk, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge (wywoływany komendą "Hej Lexus"), bezprzewodową obsługę Apple CarPlay (Android Auto obsługiwany jest przy pomocy kabla), sterownie z poziomu smartfona wybranymi funkcjami auta (aplikacja Lexus Link), podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, aktywny tempomat czy kamerę cofania.
Więcej szczegółów na temat auta przedstawimy po pierwszych jazdach testowych.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-09-28 20:04
Szkoda ze coraz mniej (1)
robią tylko benzynowych modeli... Mają swój styl, charakter no i niezawodność.
- 12 0
-
2022-09-29 21:57
Toyota i Honda juz informuja ze 2025 wypuszczaja na rynek tylko elektryki..Pierwsze elektryki beda w 2023 a w Stanach
robia na nie....zapisy
- 1 2
-
2022-09-29 14:37
Wygląda nawet ładnie ale totalnie zwyczajnie. Kiedys lexy były takie, że jak jechał, to się za nim oglądało bo robił wrażenie. Teraz to równie dobrze mogłaby być Kia, a któryś z tych chińskich suvów z fikuśnymi światłami.
- 8 0
-
2022-09-28 21:18
a gdzie 7 miejsc?
Mnie się RX podobał z uwagi na wersje 7mio miejscowa. Nowa odmiana póki co w takiej wersji jest niedostępna.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.